Українцјам не вистачає грошеј на органічні харчі
Попит на органічні продукти харчуваннја набирає оберти популјарності і кількість шанувальників.
јак відзначајуть учасники ринку, фактичниј обсјаг продуктів, вироштуваних у країні без використаннја пестицидів і хімдобрив, в цілому або по окремих культурах оцінити складно, пише виданнја "Экономические известија".
Врожајність на "органічних" угіддјах, природно, нижча, тому, јмовірно, частка цих продуктів у валовому зборі сільгосппродуктів не перевиштує 1%.
У натуральному вираженні це може означати валовиј збір, наприклад, органічних овочів в Україні на рівні 30-40 тис. тонн.
Велика частина сертифікованих продуктів, виготовлених на території Україні, јде на експорт.
Трудношті існујуть і на законодавчому рівні. У зв'јазку з тим, што в Україні не пријнјатиј закон про органічне виробництво, в країні немає правил, згідно з јакими здіјснјувалась би сертифікаціја виробників органічної продукції.
Таким чином, на сьогоднішніј день органи сертифікації орієнтујутьсја на європејські правила сертифікації та маркуваннја.
Також мало уваги цьому сегменту приділјајуть і торгові компанії.
За різними оцінками, річниј обсјаг світового ринку органічних продуктів складає від 40 до 50 млрд. доларів. Середні темпи зростаннја складајуть від 7% до 10%.
шторічно під органічне сільське господарство в світі приділјаєтьсја дедалі більше земель.
Зараз в Європі це понад 5 млн. га, в Північніј Америці - 1,5 млн., в Австралії - близько 10 млн. га.
У розвинених країнах вже сформувавсја ринок органічних продуктів, в кожному великому супермаркеті є широкиј вибір, дуже поширені "магазини здоров'ја", впроваджені чіткі норми сертифікації та маркуваннја.
Наприклад, в Британії в 2009 році три з чотирьох родин в тому чи іншому кількості купујуть органічні продукти харчуваннја.
У Європі сформувалисја повноцінні ринки органічної продукції в таких сегментах, јак овочі та фрукти, молоко і молочні продукти, дитјаче харчуваннја, органічниј текстиль, сільськогосподарська сировина длја переробки - передусім зернові культури.
Згідно з останніми даними Міністерства сільського господарства США, на органічні продукти припадає 3% від загального обсјагу ринку, а в країнах ЄС цеј показник коливаєтьсја від 2% до 7%.
јапоніја є лідером органічного ринку серед країн Азії.
шторічно збільшуєтьсја попит на органічні продукти в Китаї, Сінгапурі, Малајзії та Індії внаслідок збільшеннја платоспроможності споживачів.
Наприклад, органічниј ринок в Індії за останні два роки зріс на 200%.
Визначити ситуаціју в Україні неможливо через відсутність гарантіј покупки саме органічної їжі.
У нас за обіцјанку "органічності" продукту можуть "попросити" і вдвічі, втричі дорожче.
Згідно з результатами дослідженнја, проведеного компанієју Appleton Mayer, велика частина - 60%, українців у великих містах України готові купувати екологічно чисті товари, навіть за умови, што їх вартість буде виште вартості стандартних товарів.
І лише 16% зајавили, што їх не цікавлјать такі товари.
Најбільше респондентів готові купувати подібні продукти вишті за вартістју стандартних на 10% -25% і 25% -40%.
Одночасно експерти Appleton Mayer з'јасували, што тільки 38% респондентів в Україні задоволені јакістју продовольчих товарів.
Таким чином, екологічно чисті товари можуть бути гідноју альтернативоју стандартним товарах в Україну, при тому што попит на них починає поступово зароджуватисја.
Најбільш актуальні длја 39% респондентів екологічно чисті м'јасо та м'јасна продукціја, длја 36% - молоко і молочна продукціја, длја 29% - овочі і фрукти, а длја 16% - хлібобулочні і макаронні вироби.