Казаки напиша:
Татарчета = б'лгарчета?!?!
Бреј, овај Божидар Димитров во право да ти бил, можда некој од овие двајца е пра-дедо му!
Може да биле Македонци
Георче Петров, разделјајки населението на Македонија на
четири основни групи в'з основа на географското положение, говора и носијата, пише за втората група, обитавашта рајона на Гевгелијско, Воденско, Кајлјарско, Костурско, Ресенско и Прилепско: „
жителите на тези села обичат да оставјат отзад „перче”, когато полјанците обикновено бр'снат главите си, като оставјат на темето си една кубчинка от косми (Петров 1896: 718). Ефрем Каранов при обиколката си в Тетовско, изт'ква: „
М'жете си бр'снат главите, като оставјат „перчин” ... Може би чалмите да са турско влијание, както и бр'сненето на главите и оставјането на „перчин”, а може би да са и старовремски остат'к
http://www.bulgari-istoria-2010.com/booksBG/A_Komitska_Perchin.pdf
И уште малку
При обиколката си из вилаетите Ат. Шопов пише за посештението си в с. Просечен, Драмско и наблјуденијата си в местнија черковен храм – „..
. ц'рквата бе п'лна с м'же, главите на певечто от тјах бјаха бр'снати; на вр'ха само по обикновено ст'рчаха грижливо разрешени чомбаси, у нјакои и сплетени ...” (Шопов 3 1893: 67)
По данни от Скопска черна Гора от началото на ХХ в. „
перчин'т” на м'ртвија хубаво се е сресвал и сплитал. Когато поставјали м'ртвија в ковчега, перчина е изп'нат на г'рба и тјалото го е покривало (Рајчевиh 1930: 366).
Скопскијат изследовател на традиционнија костјум Г. Здравев отбелјазва, че „перчин'т” на м'ртвија се отрјазва и добре сресан и сплетен, се оставја до главата му (Здравев 1966: 209).
И сега ако Казаки и следниот автор се во право, секој може дам да изведе заклучок.
В своето изследване за „перчема” или „чомбаса” у старите б'лгари Рајко Сефтерски стига до извода, че „.
..прическата перчем – бр'сната глава с'с сноп коса, - разпусната или сплетена на една, две или повече плитки, истрически може да б'де приписана само на праб'лгарите”
(Сефтерски 1987: 82).