Член 54 став (2) од Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата: „Возачот не смее да ја зголемува брзината на движењето на своето возило, за време додека го престигнува друго возило.“
сите овие закони се напишани на база комуњарските и се реални за отворен двонасочен пат... значи не би важеле за автопат а посебно не во градски сообраќајници со повеќе ленти каде нема бавни и брзи ленти.
Јасно е дека возилото кое е претекнувано не смее да забрзува во моментот на завршување на претекнувањето, кога возилото што претекнува веќе го одминува и се престројува на неговата лента.
Но разгледајте ја ситуацијата кога возите со
макс. дозволената брзина на двонасочен пат со 2 ленти, а тргнува да ве претекнува побавно возило, н.пр. товарно или автобус. Бидејќи тој многу бавно претекнува, во почетокот на неговото бавно претекнување имате 2 можности :
-нагло да успорите (ако немате други возила зад вас) или нагло да забрзате и да му избегате.
Имено, неговото бавно претекнување е многу опасно за вас, бидејќи ако од спротивната ситуација оди возило можно е за да избегне судир со тешко возило да прејде на вашата лента..
Да не наведувам ситуација кога од двете насоки има претекнувања.
Значи,
најголема е одговорноста на возилото кое претекнува, т.е. треба да претекнува само на дозволени места, да има добар преглед и да претекнува само бавни возила, т.е. претекнувањето да се изведе бргу. Противзаконски би било
да се претекнува возило кое вози со максимално дозволената брзина...смеат само специјални возила, но и тогаш тие со сирена ги предупредуваат другите возила да ја намалат брзината.
Исто така останува прашањето околу член 54став 2, што ако возило тргне да претекнува таму каде е забрането, а исто така што ако возило тргне да претекнува колона возила кој возат со максимално дозволената брзина.
Незнам како е со најновите закони, но порано нашиот закон дозволуваше и на отворен пат да се вози во колони со мал размак, т.нр.
тунелско возење . Многу наши возачи, па и полицајци, биле казнети во странство, посебно кога си возат по 2 возила ( да не се изгубат) и недават некој да го претекне второто.
Б.т.в., Многу коментари излегоа со сообраќајката на дојранскиот градоначелник, но од фотографијата е многу нејасно како настанал судирот, двете возила се удрени од десна страна. Ова го посочувам поради горенаведената претпоставка дека некој возачи инстиктивно бегаат на лева страна ако на нивната лента од другата страна наидува возило.