Ах тоа просветлување, од уста не го вадите.
Ако сакав вицови, а не зен - ќе читав вицови и умот оставен на мир... но, зен сказните не се за да умот ти забега и да не размислуваш што читаш и што има проблеми со сказната.
Мајсторот не дава одговор за тоа што е прашан, туку философира. Значи зошто нема во сказната: не знам младичу како и зошто би поминал, веќе си на другата страна!
Некако приказната добива друга подлабока смисла ако го има тоа во истата, не ти или јас или било кој да додаваме како ние си ја разбираме... каша попара ќе направиме, па кој е по просветлен, па како разбира, па умот надминат, абе остај - сите сте во зен, смирени, духот едвај во телото ви се враќа од толку што имате допир со просвелтувањето ....
Јас не коментирам како ја разбирам сказната, туку прашувам: зошто не дава одговор мајсторот туку се зема себе си за референтна точка и вели дека тој другиот е веќе на другата страна? И ако веќе не може да ти даде одговор, што се поставува во центарот на туѓ универзум?
Никој не може да ти каже патека, но може да ти каже мноштво начини за да не се уморат бесцелно нозете на аџијата
Не верувајте толку во зборовите на мајсторите или на мрзливоста на умот што го носите насекаде...
Што треба да разбереме од сказната?
Дека младиот човек, кој што не е мајстор, сака да ја помине реката, но мајсторот не му дава одговор туку му вели дека е веќе на другата страна... дека нема потреба да минува? Дека се е како што треба да биде? Не треба да помине? Сам да најде како да помине?
Но се зема мајсторот за референтна точка и за него тоа е друга страна - не и за младиот искушеник кој што тргнал на патеката...
Просветлување само со едно дело - не постои. Не бладајте и не се залажувајте со тој толку заразен збор: просветлување
П.С. И дали е ова модерна западно модифицирана зен сказна? Од каде ја собра сказната?
Зен приказните и зен коаните се за да умот ти се збуни на некој начин....нема што да разбираш во нив
Во таа насока не се оптеретувај со приказната, не и е намената логички да ја разбереш.
Инаку околу инстант-просветлувањето....тоа не го измислив јас, во секоја втора приказна го имаш тоа...пример:
Joshu once asked Nansen, "What is the Way?" Nansen answered, "Ordinary mind is the Way." "Then
should we direct ourselves toward it or not?" asked Joshu. "If you direct yourself toward it, you go away
from it," answered Nansen. Joshu continued, "If we do not try, how can we know that it is the Way?"
Nansen replied, "The Way does not belong to knowing or not knowing. Knowing is illusion, not-knowing is
blankness. If you really attain to the Way of no-doubt, it is like the great void, so vast and boundless.
How, then, can there be right and wrong in the Tao?" At these words,
Joshu was suddenly enlightened.
Како и да е, спомна просветлување....ти се просветли до сега со сите твои напори што ги даде?[DOUBLEPOST=1536182187][/DOUBLEPOST]
Може некој да ти објаснува (па ете јас на темите објаснувам и дебатирам, но не верувам дека ве ограничувам со моите симболи - можете да додадете ваши симболи и колку ќе е тоа добро, само праксата ќе покаже), но колку ќе разбереш и практично колку ќе си способен зависи од тоа колку ти имаш теорија, колку го познаваш симболизмот на тој што ти зборува и колку искуство имаш од она што ти се објаснува.
Јас видов проблем (дупка) во поучнава сказна во тоа што мајсторот не објаснува ниту дава одговор на прашањето „како да поминам“.
Видете како започнува сказната „поучна“: One day a young Buddhist on his journey home, came to the banks of a wide river.
On his journey home... запаметете.
Значи младиот не прашува каде е, туку како понатаму. За до дома... тој е на Патот кон дома!
И мајсторот вели ти си на другата страна и го решава проблемот! НЕ!
Едноставно не му дава одговор на младиот монах како да стигне дома... сака да му каже дека веќе е дома? Дека и без минување на реката тој Е дома? Без искуство Патот се поминува? Се поставува како референтна точка во однос на нечија волја да стигне дома? Не треба да стигне дома? Мајсторов од сказнава не си го испил утринскиот чај по се изгледа пред да го прашаат за насока или начин
И забележи дека ова минување на реката е големо искушение за монахот бидејќи тој размислува да се откаже!
Затоа прашав дали оваа сказна е собрана од некоја понова книга напишана од некој човек од западот?
Зен сказните немаат вакви дупки... ок, повеќето имаат затоа сите бегаат во зен сказни за да ни покажат колку се просветлени!
Зен сказните не да имаат дупки, дај му ги на некој прост човек има нездрав да те направи.....али тоа е.
Еве една специјално за тебе
A young but earnest Zen student approached his teacher, and asked the Zen Master: "If I work very hard and diligent how long will it take for me to find Zen." The Master thought about this, then replied, "Ten years." The student then said, "But what if I work very, very hard and really apply myself to learn fast -- How long then ?" Replied the Master, "Well, twenty years." "But, if I really, really work at it. How long then ?" asked the student. "Thirty years," replied the Master. "But, I do not understand," said the disappointed student. "At each time that I say I will work harder, you say it will take me longer. Why do you say that ?" Replied the Master," When you have one eye on the goal, you only have one eye on the path."