Две убави книвчиња полни со поучни приказни и записи, Зен приказни приредени од Владислав Бајац и Дамари од Антони де Мело, на српски јазик. Можете да ги симнете од овде и ако некоја ви запне за ум да ја искоментираме.
Инаку, зенот го претставува достигот на самопознание и личните експресии на директни разбирања на Будистичките учења. Во оваа филозофија, поголемо значење содржи самостојно просветлување или со интеракција со просветлен учител, отколку на просветлување постигнато со напишаните правила на многубројни сутри и мантри.
Нан-Ин, јапонскиот учител на зен во периодот на Мејџи, еден ден
го посетил некој универзитетски професор кој што сакал кај него
да се распраша за зенот.
Нан-Ин го послужил чајот. Наполнувајќи ја шолјата на својот гостин,
продолжил да сипа. Професорот гледал како чајот се прелива, но кога
веќе не можел да се воздржи, рекол: - Полна е. Повеќе не може да
собере!
- Како и оваа шолја, рекол Нан-Ин, - полн си со свои убедувања и
претпоставки. Како можам да ти го објаснам зенот ако претходно не
си ја испразнил својата шолја?
Кога свештеничката Чијоно учела зен кај Буко од Енгаку, долго не
успевала да ги достигне плодовите на медитацијата.
Една ноќ осветлена од месечина, носела вода во старо ведро
заврзано со бамбус. Одеднаш, бамбусот се искинал и дното на ведрото
отпаднало. Во тој момент Чијоно се ослободила!
Во знак на сеќавање на овој момент, напишала стих:
На овој и оној начин се обидов да спасам старо ведро,
бидејќи врските од бамбус ослабија и може да пукнат,
се додека конечно дното не отпадна.
Нема повеќе вода во ведрото!
Нема повеќе месечина во водата!
* Зен, т.е. ч'ан учителите за опишување на Наглото просветление
често користат метафора - на бурето му отпадна дното. Кога тоа
ќе се случи, целата содржина одеднаш исчезнува. Во примена кај
доживувањето на Наглото просветление, тоа значи дека сите човечови
проблеми се одеднаш решени, не во смисол на некое одредено (позитивно)
решение, туку во смисол дека сите проблеми престануваат
да бидат проблеми.
Еден ученик му рекол на мајсторот за зен Хоген: - Кога учев кај
друг учител, делумно сфатив што е зенот.
- И што си сфатил? - прашал Хоген.
- Кога го прашав учителот кој е Буда, а мислев кој тој буквално
бил во стварниот живот, тој ми рече: - Пинг-Тинг бара оган.
- Убав одговор, признал Хоген. - Се плашам дека ти можеби погрешшно
си го сфатил. Кажи, какво значење си придал на неговите зборови?
- Еве, почнал ученикот да објаснува, - Пинг-Тинг е бог на огнот.
Према тоа, ако се каже дека богот на огнот бара оган тоа е еднакво
апсурдно како кога и јас, чија што вистинска природа е Буда, прашам
кој е Буда. Како може некој, кој е макар и несвесно Буда, да постави
прашање за Буда?
- Ха ха! - се смеел Хоген. - Баш како што и мислев! Целосно си
ја промашил темата! Зошто мене не ме прашаш?
- Во ред. Кој е Буда?
- Пинг-Тинг бара оган, одговорил Хоген.
Инаку, зенот го претставува достигот на самопознание и личните експресии на директни разбирања на Будистичките учења. Во оваа филозофија, поголемо значење содржи самостојно просветлување или со интеракција со просветлен учител, отколку на просветлување постигнато со напишаните правила на многубројни сутри и мантри.
Шолја чај
Нан-Ин, јапонскиот учител на зен во периодот на Мејџи, еден ден
го посетил некој универзитетски професор кој што сакал кај него
да се распраша за зенот.
Нан-Ин го послужил чајот. Наполнувајќи ја шолјата на својот гостин,
продолжил да сипа. Професорот гледал како чајот се прелива, но кога
веќе не можел да се воздржи, рекол: - Полна е. Повеќе не може да
собере!
- Како и оваа шолја, рекол Нан-Ин, - полн си со свои убедувања и
претпоставки. Како можам да ти го објаснам зенот ако претходно не
си ја испразнил својата шолја?
Нема вода, нема месечина
Кога свештеничката Чијоно учела зен кај Буко од Енгаку, долго не
успевала да ги достигне плодовите на медитацијата.
Една ноќ осветлена од месечина, носела вода во старо ведро
заврзано со бамбус. Одеднаш, бамбусот се искинал и дното на ведрото
отпаднало. Во тој момент Чијоно се ослободила!
Во знак на сеќавање на овој момент, напишала стих:
На овој и оној начин се обидов да спасам старо ведро,
бидејќи врските од бамбус ослабија и може да пукнат,
се додека конечно дното не отпадна.
Нема повеќе вода во ведрото!
Нема повеќе месечина во водата!
* Зен, т.е. ч'ан учителите за опишување на Наглото просветление
често користат метафора - на бурето му отпадна дното. Кога тоа
ќе се случи, целата содржина одеднаш исчезнува. Во примена кај
доживувањето на Наглото просветление, тоа значи дека сите човечови
проблеми се одеднаш решени, не во смисол на некое одредено (позитивно)
решение, туку во смисол дека сите проблеми престануваат
да бидат проблеми.
Пинг-Тинг бара оган
Еден ученик му рекол на мајсторот за зен Хоген: - Кога учев кај
друг учител, делумно сфатив што е зенот.
- И што си сфатил? - прашал Хоген.
- Кога го прашав учителот кој е Буда, а мислев кој тој буквално
бил во стварниот живот, тој ми рече: - Пинг-Тинг бара оган.
- Убав одговор, признал Хоген. - Се плашам дека ти можеби погрешшно
си го сфатил. Кажи, какво значење си придал на неговите зборови?
- Еве, почнал ученикот да објаснува, - Пинг-Тинг е бог на огнот.
Према тоа, ако се каже дека богот на огнот бара оган тоа е еднакво
апсурдно како кога и јас, чија што вистинска природа е Буда, прашам
кој е Буда. Како може некој, кој е макар и несвесно Буда, да постави
прашање за Буда?
- Ха ха! - се смеел Хоген. - Баш како што и мислев! Целосно си
ја промашил темата! Зошто мене не ме прашаш?
- Во ред. Кој е Буда?
- Пинг-Тинг бара оган, одговорил Хоген.
Attachments
-
2 MB Прегледи: 11
-
1,7 MB Прегледи: 9
Последно уредено: