Децата да се воспитуваат во семејната не/вера?

Децата да се воспитуваат во семејната не/вера?

  • да

    Гласови: 36 39,6%
  • не

    Гласови: 47 51,6%
  • не знам

    Гласови: 8 8,8%

  • Вкупно гласачи
    91
Член од
21 јануари 2009
Мислења
8.308
Поени од реакции
8.437
Ова е некоја теорија во психологијата или ad hoc реплика? Сериозно прашувам.
Најсериозен одговор - психологијата педагогијата и социологијата се согласуваат дека детето неминовно личи на својот родител па и во работите кои не му се допаѓаат кај родителот - најчесто на оној родител со кој детето се идентификува, уште почесто е тоа истополовиот родител (син-татко, ќерка-мајка), но тоа не е правило, се зависи од тоа кој родител е подостапен за искрено, непристрасно и пријателско разговарање. И да, може да се каже дека и јас имам мое мислење врзано со ова, но премногу би ја рашириле темата.
 
Член од
4 мај 2009
Мислења
2.476
Поени од реакции
5.544
Најсериозен одговор - психологијата педагогијата и социологијата се согласуваат дека детето неминовно личи на својот родител па и во работите кои не му се допаѓаат кај родителот - најчесто на оној родител со кој детето се идентификува, уште почесто е тоа истополовиот родител (син-татко, ќерка-мајка), но тоа не е правило, се зависи од тоа кој родител е подостапен за искрено, непристрасно и пријателско разговарање. И да, може да се каже дека и јас имам мое мислење врзано со ова, но премногу би ја рашириле темата.
Спред мене ова има врска со темата бидејќи навлегува во сферата на идентификација во детската психологија. Според наведеното, татко ти бил подостапен за сестра ти и обратно. Така? А колку влијае индивидуалноста на детето? Религиозноста е сепак, во основа, индивидуална.
 
Член од
21 јануари 2009
Мислења
8.308
Поени од реакции
8.437
Спред мене ова има врска со темата бидејќи навлегува во сферата на идентификација во детската психологија. Според наведеното, татко ти бил подостапен за сестра ти и обратно. Така? А колку влијае индивидуалноста на детето? Религиозноста е сепак, во основа, индивидуална.
Да, но детската психологија е многу поголема и посложена од прашањето ,,религија,,. Да, татко ми е подостапен за сестра ми, затоа што низ годините (14 години сме разлика со сестра ми), мајка ми доби значително поодговорна работна позиција, па со тоа и подолго работно време, поголем стрес итн. а со тоа и помалку трпение. Јас кога се родив, мајка ми сеуште била студентка и првите години од мојот живот не работеше, па така и целото внимание речиси беше насочено кон мене. Сестра ми е поблиска со татко ми зошто со него поминува повеќе време.
Индивидуалното кај детето не е толку разбудено во овој период, до 10 годишна возраст, генерално зошто децата сеуште не се способни критички и на свој начин да просудуваат, и како што кажав, целиот универзум е нивното семејство. Во секое семејство има хиерархија, со тоа што родителите се главата на таа хиерархија. Детето сеуште се идентификува со родителот и се обидува да личи на него (познати ти се куклите-бебиња, наменети за мали девојчиња?), па со тоа и мисли дека родителот се прави исправно. Подоцна се буди тоа индивидуално во него, односно, доминира пред ставовите на родителите. И тоа е периодот кога детето ги пројавува првите знаци на бунтовност, кај нас познати се како пубертет, но вистината е дека пубертетот настапува барем година-две подоцна, а прво се ,,буди,, самосвеста и критиката кај детето.
Наведов кога е религиозноста индивидуална. Кога детето станува млад човек. Првите знаци на индивидуалност во било кој поглед, се јавуваат некаде на 16 годишна возраст - детето веќе има определени желби за својата иднина, го пронашло своето место во своето окружување, се обидува да се подобри самото себе, се обидува да дознае повеќе и да процени повеќе. На 18 годишна возраст ја бира идната професија, и тогаш прв пат одлучува што понатаму. Како што кажав, тука може да одлучи дали навистина верува, верува од традиција, или не верува.
Обично, оние што студираат, почесто стануваат ,,неверници,, односно, ниту веруваат, ниту не веруваат, имаат поважни работи во животот. Оние, пак, кои после средното се вработуваат, побрзо стапуваат во брак и уште повеќе ги прифаќаат улогите на своите родители, и се обидуваат да ги реплицираат. Има тука многу зошто и многу затоа, но суштината е јасна - малото дете не смееме да го оптеретуваме со никакви религиозни или антирелигиозни приказни, и двете се штетни за неговиот карактер. Индивидуално самото ќе одбере што повеќе му се допаѓа.
Сестра ми, едно што е поблиска со татко ми, кој е поголем верник, друго што нејзината бебиситерка беше ептен па религиозна, и нормално, сега за сега, и самата е религозна, но тоа е наследено, а не индивидуално заклучено. За 5-6 години од сега, прв пат навистина ќе се судри со тоа прашање, и јас лично мислам и ,,прогнозирам,, дека ќе стане верник од традиција.
 

Мачорка

Shining Star of Paektu Mountain
Член од
25 февруари 2011
Мислења
1.955
Поени од реакции
12.543
Најсериозен одговор - психологијата педагогијата и социологијата се согласуваат дека детето неминовно личи на својот родител па и во работите кои не му се допаѓаат кај родителот - најчесто на оној родител со кој детето се идентификува, уште почесто е тоа истополовиот родител (син-татко, ќерка-мајка), но тоа не е правило, се зависи од тоа кој родител е подостапен за искрено, непристрасно и пријателско разговарање. И да, може да се каже дека и јас имам мое мислење врзано со ова, но премногу би ја рашириле темата.
Не знам колку е правило децата да наликуваат на родителот со кој имаат поблизок однос,но во мојот случај ова би било точно.Татко ми е атеист, и тоа заколнат, мајка ми верник, додуша повеќе онака од традиција, и ете јас станав атеист со мали примеси на агностицизам,ако воопшто може тоа така да се формулира. Како дете бев дефинитивно многу поприврзана за татко ми,не знам колку е тоа клучно за мојата религиозна определба, ама сигурно имал некакво влијание на мене, без разлика дали намерно или ненамерно.Инаку, ми текнува дека моите ми имаа купено некакви сликовници што го претставуваа настанокот на светот( нормално прилагодени за таа возраст), и тоа едната го прикажуваше од библиски аспект, т.е нели приказната со Адам и Ева, а другата според еволуционистите.Не знам дали на некој му текнува на тие сликовници, знам сликичките внатре можеа да се вртат(не знам баш да објаснам,nvm).Во секој случај, сега кога ми текна на нив, ми делуваат како добро помошно средство,барем кога станува збор за деца на помала возраст.Ух, темава е премногу комплексна, јас веќе почнав да се загрижувам, а не ни имам деца :D
 
Член од
21 јануари 2009
Мислења
8.308
Поени од реакции
8.437
Не знам колку е правило децата да наликуваат на родителот со кој имаат поблизок однос,но во мојот случај ова би било точно.Татко ми е атеист, и тоа заколнат, мајка ми верник, додуша повеќе онака од традиција, и ете јас станав атеист со мали примеси на агностицизам,ако воопшто може тоа така да се формулира. Како дете бев дефинитивно многу поприврзана за татко ми,не знам колку е тоа клучно за мојата религиозна определба, ама сигурно имал некакво влијание на мене, без разлика дали намерно или ненамерно.Инаку, ми текнува дека моите ми имаа купено некакви сликовници што го претставуваа настанокот на светот( нормално прилагодени за таа возраст), и тоа едната го прикажуваше од библиски аспект, т.е нели приказната со Адам и Ева, а другата според еволуционистите.Не знам дали на некој му текнува на тие сликовници, знам сликичките внатре можеа да се вртат(не знам баш да објаснам,nvm).Во секој случај, сега кога ми текна на нив, ми делуваат како добро помошно средство,барем кога станува збор за деца на помала возраст.Ух, темава е премногу комплексна, јас веќе почнав да се загрижувам, а не ни имам деца :D
Знам за кои сликовници зборуваш :) И да, дефинитивно се едни од најдобрите ,,средства,, за објаснување на двата можни примери.
 
Член од
4 мај 2009
Мислења
2.476
Поени од реакции
5.544
Да, но детската психологија е многу поголема и посложена од прашањето ,,религија,,. Да, татко ми е подостапен за сестра ми, затоа што низ годините (14 години сме разлика со сестра ми), мајка ми доби значително поодговорна работна позиција, па со тоа и подолго работно време, поголем стрес итн. а со тоа и помалку трпение. Јас кога се родив, мајка ми сеуште била студентка и првите години од мојот живот не работеше, па така и целото внимание речиси беше насочено кон мене. Сестра ми е поблиска со татко ми зошто со него поминува повеќе време.
Индивидуалното кај детето не е толку разбудено во овој период, до 10 годишна возраст, генерално зошто децата сеуште не се способни критички и на свој начин да просудуваат, и како што кажав, целиот универзум е нивното семејство. Во секое семејство има хиерархија, со тоа што родителите се главата на таа хиерархија. Детето сеуште се идентификува со родителот и се обидува да личи на него (познати ти се куклите-бебиња, наменети за мали девојчиња?), па со тоа и мисли дека родителот се прави исправно. Подоцна се буди тоа индивидуално во него, односно, доминира пред ставовите на родителите. И тоа е периодот кога детето ги пројавува првите знаци на бунтовност, кај нас познати се како пубертет, но вистината е дека пубертетот настапува барем година-две подоцна, а прво се ,,буди,, самосвеста и критиката кај детето.
Наведов кога е религиозноста индивидуална. Кога детето станува млад човек. Првите знаци на индивидуалност во било кој поглед, се јавуваат некаде на 16 годишна возраст - детето веќе има определени желби за својата иднина, го пронашло своето место во своето окружување, се обидува да се подобри самото себе, се обидува да дознае повеќе и да процени повеќе. На 18 годишна возраст ја бира идната професија, и тогаш прв пат одлучува што понатаму. Како што кажав, тука може да одлучи дали навистина верува, верува од традиција, или не верува.
Обично, оние што студираат, почесто стануваат ,,неверници,, односно, ниту веруваат, ниту не веруваат, имаат поважни работи во животот. Оние, пак, кои после средното се вработуваат, побрзо стапуваат во брак и уште повеќе ги прифаќаат улогите на своите родители, и се обидуваат да ги реплицираат. Има тука многу зошто и многу затоа, но суштината е јасна - малото дете не смееме да го оптеретуваме со никакви религиозни или антирелигиозни приказни, и двете се штетни за неговиот карактер. Индивидуално самото ќе одбере што повеќе му се допаѓа.
Сестра ми, едно што е поблиска со татко ми, кој е поголем верник, друго што нејзината бебиситерка беше ептен па религиозна, и нормално, сега за сега, и самата е религозна, но тоа е наследено, а не индивидуално заклучено. За 5-6 години од сега, прв пат навистина ќе се судри со тоа прашање, и јас лично мислам и ,,прогнозирам,, дека ќе стане верник од традиција.
Сево ова има многу смисла. Инаку, за формирање на индивидуалноста има теориии кои старосната граница ја поместуваат подолу од 16 години. Некои деца многу „поприродно“ ја примаат верата, а некои се многу поскептични. Се разбира дека има многу надворешни фактори кои влијаат на ова: социјална средина, достапност на информации, слобода на избор, почитување на мислење, постоење на демократски дијалог во семејството (вклучувајќи ги и децата), итн.
--- надополнето: Jul 5, 2011 1:20 AM ---
Знам за кои сликовници зборуваш :) И да, дефинитивно се едни од најдобрите ,,средства,, за објаснување на двата можни примери.
Што знам...јас имам поинаква рецензија. Мене секогаш ме нервирале тие сладуњави репрезентации на Адам и Ева во сликовниците. Ме нервирале илустрациите од типот на Барби и Кен, како што и ме нервираат претставите на Христос кој личи на добро ухранет спортист. Воопшто, сметам дека ваквите сликовници се наменети за „обработување“ на децата и немаат вистинска духовна длабочина. Византиските икони ми се многу подобра опција. Ова е мое лично мислење и вкус.
 

Мачорка

Shining Star of Paektu Mountain
Член од
25 февруари 2011
Мислења
1.955
Поени од реакции
12.543
Што знам...јас имам поинаква рецензија. Мене секогаш ме нервирале тие сладуњави репрезентации на Адам и Ева во сликовниците. Ме нервирале илустрациите од типот на Барби и Кен, како што и ме нервираат претставите на Христос кој личи на добро ухранет спортист. Воопшто, сметам дека ваквите сликовници се наменети за „обработување“ на децата и немаат вистинска духовна длабочина. Византиските икони ми се многу подобра опција. Ова е мое лично мислење и вкус.
Еее не си фер, јас таман се утешив дека сум пронашла нагледно средство за часот по религиозно воспитување, ти сега ми скрши филм. :DИ мислам оваа проблематика ја решивме,треба малку на темата за сурУгат мајки да се префрлиме :D.
 
Член од
21 јануари 2009
Мислења
8.308
Поени од реакции
8.437
Сево ова има многу смисла. Инаку, за формирање на индивидуалноста има теориии кои старосната граница ја поместуваат подолу од 16 години. Некои деца многу „поприродно“ ја примаат верата, а некои се многу поскептични. Се разбира дека има многу надворешни фактори кои влијаат на ова: социјална средина, достапност на информации, слобода на избор, почитување на мислење, постоење на демократски дијалог во семејството (вклучувајќи ги и децата), итн.
Да, тоа прво го наведов, каков однос има на релација родител-родител, а потоа родител-дете. Сето тоа влијае најмногу. Но родителите, и најзакоравените верници, и најзакоравените атеисти, мораат да најдат начин настрана да ги стават своите лични убедувања, и да се обидат најсилно што можат да му дадат на располагање на детето информации кои ќе го поттикнат неговото лично мислење и лично сфаќање, не само за религијата, туку за се во животот. Познавам врсници кои гласаат за определена политичка партија само затоа што родителот гласа за истата, а самите немаат поим зошто го прават тоа. Ова е практика, која треба да се трудиме вие како родители и ние како идни родители, да ја искорениме.
Децата што ,,лесно,, ја прифаќаат верата, прифаќаат и многу други работи лесно. Не смее никој ништо лесно да прифаќа, не треба така. Тоа не е нешто што го посакуваме кај децата, и најголемиот верник треба да се праша зошто неговото дете не се бунтува, а треба да го прави тоа. Бунтот не значи дека на крајот ќе плукне по ставовите на родителот, туку дека почнало да го бара своето ЈАС. А тоа ЈАС ќе го води низ целиот живот, низ секоја ситуација и низ секоја одлука. Бараме промисленост од децата, а мораме на истата прво да ги научиме. Ако лесно ги наведеме да веруваат во тоа што ние веруваме, утре исто така, големи се шансите да поверуваат и некому што не им мисли баш најдобро.
За жал, во денешната трка со времето, родителите не се занимаваат многу со оваа проблематика, и обично времето со децата не го поминуваат конструктивно. Најмногу, зошто не се тренирани како да бидат родители, што е значајно. Родителот има тешка работа - да се обиде да се стави на местото на детето.
Затоа кажав повеќе пати, не смееме да допуштаме да си ги лажеме децата само за да ги ,,откачиме,, во дадена ситуација. Еднаш, се расправав со моите родители околу тоа. Сестра ми беше многу мала, прашуваше како месечината се качува на небото. Мајка ми и одговори, ,,еден чичко ја закачува за да ни свети ноќе,,. Сестра ми имаше околу 4 години тогаш. Не може да разбере што точно се случува со ѕвездите планетите и метеорите, но подобра варијанта е да ставиш глобус и да земеш портокал и да објасниш како се врти Земјата. Да покажеш каде си ти, и како некогаш сонцето е на другата страна. Мојот пример и беше многу посфатлив и поинтересен, него примерот на мајка ми - кој го прифати веднаш и автоматски, зошто беше кажан од мајката - која нели, знае се, и умее се :)
Покрај тоа, примерот беше одлична основа за сфаќање на природните закони, за будење на чувството за ориентација, време, простор - иако делува наивно, за дете од 4 години овој наивен пример значи многу и многу полесно подоцна ќе ги учи овие реални работи. Ние понекогаш мислиме дека детето во моментот прашува и заборава, но вистината е дека тоа што детето свесно или потсвесно го научило во првите 5 години, трае многу, многу подолго, дури и целиот живот, него тоа што ќе го научи на училиште на 15 годишна возраст.
Критичкото и свое мислење се буди тогаш, кога прв пат детето чувствува нелагодност или неприпаѓање некаде. Обично тоа го чувствува околу 10-11 годишна возраст, кога прв пат се соочува со посериозни проблеми од пишувањето на домашна задача. Колку и да мислиме дека децата се наивни, всушност, имаат свој свет кој многу наликува на светот на возрасните, сите таму се борат за превласт, за место, за статус.
Интересно ми беше, сестра ми 1 одделение, а веќе почнаа да се групираат и меѓусебно да се прифаќаат и отфрлаат. Тоа беа деца од 6 годишна возраст и никој не ги наведуваше на истото - што значи дека надвор од дома каде што сами мора да се борат за да освојат внимание (што дома природно го добиваат) во нив веднаш се јавува таа потреба од промислување. Само што, не можеме да зборуваме за промислување во вистинската смисла на зборот, заради тоа што детето сеуште не е излезено од таа егоцентрична фаза. Едно девојче мисли дека другите девојчиња не ја сакаат затоа што учи многу и мисли дека таа прави нешто сосема погрешно и неубаво, дека е таа виновна, а не може да се стави на нивно место и да разбере дека всушност и завидуваат. Не може да сфати дека едно момче ја кубе за да добие нејзино внимание, мисли дека прави таа нешто погрешно и затоа тој ја малтретира. На 16-17 години овие работи ќе и бидат појасни, бидејќи таа детска егоцентричност е најголем ,,виновник,, за неспособноста на детето реално да ги согледува работите, и да ги сфаќа само и само од своја гледна точка.
 

wot

aloof
Член од
20 мај 2008
Мислења
19.614
Поени од реакции
33.980
Oвде се мераат курови у песок? Гледам онака 40тина страни со по километарски постови и проработува нихилизмот во мене. Малку ќе сум контрадикторен дека еве сепак - пишам и јас. Доста си го мерите ку.. интелектот ајде, со големи збор4иња и "надмудрување". Факт е дека детето како и да е оглупувано, на крај само ќе си одлучи дали ќе верува или не. Мене со крстена вода дома ме прскаат, наточена пред години и години и пеена од политичар, или поп беше, кога ќе кажам дека не верувам у горнио. А сум воспитуван христијанин.

Е сега што има морони, и веруваат во се' наметнато, е чисто злоупотребување на нивниот недостаток на интелигенција. И да се навратам на првичната ми поента, џабе трошење тастатура, кога еве, и 10 да истрошите пример МИКИ никогаш нема да го убедите. Дека доаѓа конфликт на приоритети. Сепак од тоа ќе го храни детето. Црквата плаќа убаво, не како партиските војничиња платен, али се живее.

И пак ќе се вратам на тоа што имам напишано најназад, дека безразлика, оправдувам. Негово си е, он го црцнал, како сака ќе го воспитува, и не сум некој кур фактор јас да му наметнувам став нему. Сепак не сум како "oние".
 
Член од
4 мај 2009
Мислења
2.476
Поени од реакции
5.544
Факт е дека детето како и да е оглупувано
Последиците од оглупувањето се иреверзибилни во твојов случај...

Мене со крстена вода дома ме прскаат
Џабе, па не те бива за цивилизиран дијалог.
 

wot

aloof
Член од
20 мај 2008
Мислења
19.614
Поени од реакции
33.980
Chill, се заебавав за Охрид и езерото. Од Струмица сум.

Кој морон треба да си да ми извадиш 2 реченици од контекст од 30 и пак да си контрадикторен сам по себе. Во духот на цивилизираниот дијалог и сведување на лични навреди јас ќе одстапам, дека карењето во случајов иде како да учествуваш на специјалната олимпијада. И да си прв, сепак си ретардиран.

Али имајте си го его бустов. Но кога ќе дојде нож до коска - праење за тоа што дискутирате, гуглајте која е правата дупка.
 
Член од
4 мај 2009
Мислења
2.476
Поени од реакции
5.544
Chill, се заебавав за Охрид и езерото. Од Струмица сум.
Јасно. Такви ти се сите постови.

Кој морон треба да си
сепак си ретардиран
Во духот на цивилизираниот дијалог и сведување на лични навреди јас ќе одстапам
;)
 
  • Ми се допаѓа
Reactions: wot
S

smexy

Гостин
Религијата не ги оглупавува луѓето.
Глуп чоек си е глуп.
Чорбаџи на пример,сереле вие или не он си е врло паметна особа.
Паметни атеисти,и такви има.
Toecutter еден од нив.
Глупите не ви ги набројуем,
Многу се.
 

Windfucker

Телемит, Темплар, Масон, Сциентолог во целибат
Член од
30 април 2010
Мислења
8.459
Поени од реакции
15.326
Воспитувањето на децата со постулатите на етиката која ги експресионираат религиите барем оние поголемите не ја гледам за некоја лоша работа, во глобала се сведува на солидни морални норми по кој секој разумен поединец би требало да го воспитува своето дете.
Но гледам голем проблем кога ќе се наметнува ќе се наметнува некоја религиска догма на мало дете, пораснав со баби, па многу пати на прашањето зошто грми ми беше одговорано дека Се лути Госпо, Свети Илија со коњите шета по небото итн, итн што е хендикеп за воспитување на мало дете, кога му ја уништуваш имагинацијата или пак му даваш погрешни информации.

Еве подолу еден пример како треба да се воспитува дете

 

Björn

Does Your Mother Know?
Член од
14 август 2006
Мислења
44.772
Поени од реакции
82.789
Обично, оние што студираат, почесто стануваат ,,неверници,, односно, ниту веруваат, ниту не веруваат, имаат поважни работи во животот.
Сосема погрешна констатација, извадена од ракав.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom