И податокот дека најголема шанса човек да се превтори во леш во рамките на сите родови и видови воена служба во Германија биле - подморничарите 35% од сите enlisted мислам дека загинале, што е нестварен податок.
Не сум знаел за ова, малку ми делува претерано да 9 од 10 пилоти ловци завршувале на оној свет, гледав топ-100 експертен и дали 10-12 беа KIA, е сеа меѓу безбројната маса млади пилоти, новодојдени по фронтови тоа може да било, но сепак 90%?! Ако се има предвид дека над 3000 немачки пилоти биле асови по еден стандард, 5000 по савезнички, 6000+ по модерни итн.
Бомбардерската авијација како целина била сјебана ствар, али мислам дека беше 27-28% кај немачка...
Може да беше Кригсмарине на прво место, па Луфтвафе, па Хеер и Ес Ес.
Да не заборавиме дека во катаклизмите на Блихер, Граф Шпе, Бизмарк, Тирпиц, Шарнхорст и многу други настрадувале по 2000 морнари за пола саат борба.
Eве уште статистика за ловците на Луфтвафе - од 44.000 соборени советски авиони (вкупно собориле 75.000 сојузнички), околу 30.000 се соборени од топ300-те пилоти.
Автоматски споено мислење:
Ќе гледам да најдам извор за тоа дека 90% се губитоците на ловците.
Eве уште статистика за ловците на Луфтвафе - од 44.000 соборени советски авиони (вкупно собориле 75.000 сојузнички), околу 30.000 се соборени од топ300-те пилоти.
Автоматски споено мислење:
Ќе гледам да најдам извор за тоа дека 90% се губитоците на ловците.
Има извесни дискрепанци во бројките, пример Д.М.Гланц во својата "Како Црвената Армија го уништи Хитлер" наведува загуби од 88300 советски авиони 1941-1945, додека современ руски извор Александр Болних споменува 106400 почнувајќи од Финска 1939 па до 1945. Скраја било да разликава ја направиле финциве него мислам дека се работи за вечната полемика помеѓу поимот воздушна победа кој е прифатен од сите страни и бројот на уништени авиони како такви (уништен=никогаш повеќе нема да полета) па така е можно при 106400 воздушни победи, потполно да уништиле 44.000 советски авиони.
Во оваа цифра не спаѓаат загуби при обука, пилотски грешки и навигациони забуни, лошо време итн.
Често историчарите забораваат да направат дисктинција. Ихаа, колку П-40 се спасувале од Зеро симулирајќи дека се "готови" и користејќи ја својата значително поголема маса се нурнувале како да одат директ во пеколот за да на 200-300м од земја се исправат и насочат кон својата база. Аерофотомитралезите при пост борбена анализа (кои користеле ефтин микрофилм и штекале синхро со топови и митралези кај авионот) фино покажуваат како 20мм граната го погодува П-40 Томахавк и тој се превртува и паѓа, а пилотот на речениот П-40 веќе пие трето виски во аеродромскиот бар или нешто слично
Гланц ми е до сега, можеби број еден историчар по темава за ww2. Он е специјализиран за Источен Фронт.
Не му е специјалност авијација, али неговите бројки ги поштуем и веројатно сум необјективен, кога санува збор за информации од него. Ги прифаќам.
Гланц ми е до сега, можеби број еден историчар по темава за ww2. Он е специјализиран за Источен Фронт.
Не му е специјалност авијација, али неговите бројки ги поштуем и веројатно сум необјективен, кога санува збор за информации од него. Ги прифаќам.
Кога сме кај авијација, најдобриот, Ерих Хартман, стекнал офицерски статус на Мајор, бил заробен од совјетите и тие кај него пронашле летачката книшка каде се запишуваат полетувања и слетувања, часови во воздух, воздушни борби и воздушни победи. Но тоа била првата, која ја исполнил до последна страница со своите дејанија (150 победи, и типови на авиони кои ги победил), втората книшка ја загубил во хаосот на повлекувањето пешки по патишта преполни со цивили а третата му била од 300 до 352, сите освен 7 Мустанзи околу Плоешти и Прага биле на Источен фронт.
Бил соборуван 22 пати, 18 пати од советски ловци, еднаш од Мустанг, три пати од ПАТ и сите 22 пати преживеал без трајни последици по здравје (?!). Дакле постигнал 352 победи но противници над него постигнале 19 победи, затоа се мислам и разликите во методологија кај историчари.
На база на тие книшки, бил осуден на 10,5 години тешка робија во Гулаг и во 1956 се вратил конечно во Немачка, жена му го чекала и не се премажила за друг или нешто слично, која верност ццц...и одвај го препознала бидејќи наликувал на скелет.
Подоцна стапил во Бундесвафе и летал на амерички ловец до пензионирање. И после како човек да не верува во судбина. 22 пати оборен, гулаг, амерички млазен ловец.
Жена му не се премажила веројатно затоа што била у контакт со него у тие десет години и знаела дека е жив.
Инаку не сакам многу-многу да зборам за kills на ловечките пилоти, затоа што е тоа толку нестабилен терен да стварно нема поента да се збори. Не викам ја дека Хартман, Галанд и други немаат толку убиства, само велам дека тие убиства се премногу неегзактни и лабави.
Глеав скоро едно видео за убиствата на тенкови и како ги рачунале (за авијација зборам). Е тоа е уште понесигурно од воздушните убиства. Најверојатно е, дека огромен број на пријавени убиства на тенкови, од страна на пилоти, се преувеличани.
Зборот убиства, тука, не држи вода, ама за атер на поедноставувње, го користам.
Да, така е. За бугарите војните против партизанските/четниките движења во окупираните територии и во самата Бугарија донесоа многу мали жртви.
Борис III според мене лично заврши за Бугарија многу голема работа со тоа што ја држеше релативно невклучена во војната. Зачуваа многу животи и избегнаа казна за учествување во војната на страна на оската. Сепак кој се изгорел на млеко (балкански војни и прва светска) после и на јогурт дува.
Такво нешто проба и кнез Павле со кралството Југославија, но не му успеа таквиот обид за држење настрана од војната.
Знаеше Павле дека кралството Југославија нема никакви шанси во војна, плус соседите само чекаа шанса да грабнат делови од територијата, како и некои од народите во Југославија.
Не сум знаел за ова, малку ми делува претерано да 9 од 10 пилоти ловци завршувале на оној свет, гледав топ-100 експертен и дали 10-12 беа KIA, е сеа меѓу безбројната маса млади пилоти, новодојдени по фронтови тоа може да било, но сепак 90%?!
21:30 Conrad C. Crane, Author of American Airpower Strategy In WWII, and Veterans that participated in the Air Operations will describe the Strategy and individual experiences that contributed to a Victory in WWII
(има и за лилјаците)
Жена му не се премажила веројатно затоа што била у контакт со него у тие десет години и знаела дека е жив.
Инаку не сакам многу-многу да зборам за kills на ловечките пилоти, затоа што е тоа толку нестабилен терен да стварно нема поента да се збори. Не викам ја дека Хартман, Галанд и други немаат толку убиства, само велам дека тие убиства се премногу неегзактни и лабави.
Глеав скоро едно видео за убиствата на тенкови и како ги рачунале (за авијација зборам). Е тоа е уште понесигурно од воздушните убиства. Најверојатно е, дека огромен број на пријавени убиства на тенкови, од страна на пилоти, се преувеличани.
Зборот убиства, тука, не држи вода, ама за атер на поедноставувње, го користам.
Сепак, и да имало нешто по линија на црвен крст, шаци их либе дих, мајне блуме итн. дали е во прашање промената на системот на вредност во нашево време, 10 и кусур години чекање е за восхит, барем за стари романтични романешти
Не се егзактни па затоа имало и обиди од историчари да се стави ред.
Затоа и ми беше муабетот да не се употребуваат поими како килс туку фино лепо- воздушна победа. Имало контроверзи пример дали на пилотите кои уривале Фау-1 (а тоа чудо летало со 640-720км/ч, разликата е пошто ги штанцале робови, саботажи, атмосрески влијанија, исправни уреди етц.) уривањето да им се смета за победа пошто немало пилот во Фау-1. Немало пилот ама затоа имало 800кг ТНТ кое рамнело со земја читаво маало. Тек после смртта на некои истакнати пилоти кои ловеле Фау на мала далечина ради закаснение во ПВО системот, морале да се жртвуваат сами за да не изгине 100+ народ долу на земја, па ги пукале на растојание од 50-100м, свесно давајќи го својот живот.
Исто и за тенкови и самоодни орудија, јуришни топови, оклопни транспортери, оклопни автомобили (чија улога е нејасно потценета во ЊЊ-2 иако учествувале преку 100.000 такви машини, еден од нив уништил Тигар но биле незаменливи за извидување и веза) треба да се употребува поимот погодок или hit а никако америчкото помалку да не кажам дебиласто kill. Рудел погодил 519 советски оклопни возила од секаков вид, а колку од нив биле засекогаш онеспособени нема никогаш да се дознае, може да се 100,150,200...
21:30 Conrad C. Crane, Author of American Airpower Strategy In WWII, and Veterans that participated in the Air Operations will describe the Strategy and individual experiences that contributed to a Victory in WWII
(има и за лилјаците)
Такво нешто проба и кнез Павле со кралството Југославија, но не му успеа таквиот обид за држење настрана од војната.
Знаеше Павле дека кралството Југославија нема никакви шанси во војна, плус соседите само чекаа шанса да грабнат делови од територијата, како и некои од народите во Југославија.
Доколку Борис преживееше ќе беше слична ситуација како со Михајл Први од Романија кој бил принуден да абдицира, многу веруваат со буквално смртна претња од НКВД пците, па ќе организираа псевдо-избори (како пастирот овде што правеше едно време и ете ти го Ѓеоргиу Деј на власт (Димитров во БГ случајот).
Автоматски споено мислење:
Барав тема за Прва Светска, и за чудо, нема на форумов?!
Дали мислите дека би имало макар и минимален интерес за отварање на таква тема, познавањата ми се споредено со втора светска ако ставам 100% како референтна моја некоја си точка, едно добри 80-85 %, едино не ја познавам толку авијацијата од тоа време бидејќи авионите биле чуда од дрво, сајли, платно, мотор, еден или два митралеза со или без синхро уред а од почеток се носеле и пиштоли, револвери по некој карабин или ретка полуавтоматска за да се обрачунаат Првите денови поминувало со стиснати тупаници и псовки. Тек Цепелините го навестиле она кое ќе следи во ЊЊ-2...
Прва светска ме е пофасцинантна како тема, оти ги нема тие улоги на негативци и херои како што ги има во WW2. Ја читав пред 2 години Sleepwalkers, а во план ми е и Guns of August. Мене најинтересен ми е баш тој дел што е обработен во овие две книги, како започнала војната, тие пресуди месец дена, т.н Јулска криза, колку збудалено и несвесно речиси сите европски земји отишле у пропаст заради таа војна, после таа војна Европа како континент никогаш повеќе не е главен светски фактор и водечка сила на сите полиња, од меѓусебнито колеж го загубија приматот што го имаа 500 години.
Речиси сите конфликти и настани, идеолошки, империјалистички или социјални што се случуваат до крајот на 20 век, имаат корен во Големата војна и настаните по неа.
Оти војната не е само периодот од 1914-1918, според мене тоа е еден глобален конфликт кој непрекинато трае од 1912 до 1923, па самата граѓанска војна во Русија е конфликт кој е исто брутален и крвав како и WW1, во некои моменти дури и пострашен.
Прва светска ме е пофасцинантна како тема, оти ги нема тие улоги на негативци и херои како што ги има во WW2. Ја читав пред 2 години Sleepwalkers, а во план ми е и Guns of August. Мене најинтересен ми е баш тој дел што е обработен во овие две книги, како започнала војната, тие пресуди месец дена, т.н Јулска криза, колку збудалено и несвесно речиси сите европски земји отишле у пропаст заради таа војна, после таа војна Европа како континент никогаш повеќе не е главен светски фактор и водечка сила на сите полиња, од меѓусебнито колеж го загубија приматот што го имаа 500 години.
Речиси сите конфликти и настани, идеолошки, империјалистички или социјални што се случуваат до крајот на 20 век, имаат корен во Големата војна и настаните по неа.
Оти војната не е само периодот од 1914-1918, според мене тоа е еден глобален конфликт кој непрекинато трае од 1912 до 1923, па самата граѓанска војна во Русија е конфликт кој е исто брутален и крвав како и WW1, во некои моменти дури и пострашен.
Прва светска има многу повеќе влијание врз денешнава историја отколку втора светска, има низа причини за да се спомене вакво контроверзно тврдење, од самиот факт што без ЊЊ-1 немаше да исчезнат 4 империи, немаше да има комунизам и фашизам/нацизам, немаше да има Југославија, Чехословачка, СССР, Полска итн. Хитлер ќе си останеше кафански пацов, Ленин ќе чмаеше со сништа за светска револуција во Лозана, светот ќе тргнеше по сосема други патеки, блискиот и среден исток сеуште се во хаос поради ЊЊ-1 од Сајкс-Пико договорите до Версај, од ветувањата истовремено за еврејска но и арапска држава, Балканот сеуште не може да се опорави не од ЊЊ-2 него ЊЊ-1 .
Друго е што на територија на денешна РСМ поминувал цел фронт (солунски) и што за тоа време настрадале точно дупло повеќе жители од наведениот простор отколку што ќе загинат за цела ЊЊ-2 вклучувајќи Сремски фронт и све остало.
Настрана што тогаш дебитира индустрискиот начин на убивање, митралезот, минофрлачот, нагазната мина, бодликавите жици еднаш засекогаш ја исфрлаат коњицата од игра, а богами и пешадијата на западен фронт, прв пат се појавуваат авиони, тенкови, пушкомитралези, автомати, подморници, дредноти, бојни отрови и што све не.
Дебитирањето на сите тие технички изуми ги става во бунило командантите на сите армии кои се учени во 19.век кога немало абер од тие ствари, со славни коњички јуриши, со херојски напади на отворено поле, големи неуништиви тврдини од 18.век сеуште духовите на Ватерло и Кримската војна се присутни во 1914.
Во сиот тој хаос победила страната која имала повеќе финансии од поразената, германската економија прва колабирала и тоа било тоа. Врз тоа никакво влијание немале генералите кои биле веројатно најлош раководен кадар во било која војна, било кога водена. Едноставно секнале средства и ресурси
Апсолутно, сите работи што ги наброја изворно се од настаните од и по војната, па последниот конфликт во европа во 20 век, југословенските војни заклучно со косовската кампања се директна последица на Версај.
Најголемата иронија во војната е директната помош на царска Германија и Кајзерот за Ленин и болшевиците, што ќе доведе до создавање на монструозно моќна комунистичка империја која 20 години подоцна ќе го збрише и до корен ќе го сотре секој траг од прускиот милитаризам и традиции во повоена поделена Германија, до ден денешен, а баш на таа пруска традиција е градена модерната германска држава од 1871.
Жена му не се премажила веројатно затоа што била у контакт со него у тие десет години и знаела дека е жив.
Инаку не сакам многу-многу да зборам за kills на ловечките пилоти, затоа што е тоа толку нестабилен терен да стварно нема поента да се збори. Не викам ја дека Хартман, Галанд и други немаат толку убиства, само велам дека тие убиства се премногу неегзактни и лабави.
Глеав скоро едно видео за убиствата на тенкови и како ги рачунале (за авијација зборам). Е тоа е уште понесигурно од воздушните убиства. Најверојатно е, дека огромен број на пријавени убиства на тенкови, од страна на пилоти, се преувеличани.
Зборот убиства, тука, не држи вода, ама за атер на поедноставувње, го користам.
Во војната имало многу силувања на Германките од страна на Русите, Американците и сите придружни соборци - кој како ќе стигнел и на која територија ќе стапнел. Тоа се едни многу непријатни факти за сите армии и воглавно се ќути за тоа, а мислам дека никој и не бил суден за тоа. Покрај тоа и многу од жените за спас на својот живот или животот на блиските, храна или други потреби ќе се поддадела и “доброволно“.
Така што верноста во тие услови е дискутабилна
Кој бил (прашањево е крај, знам ) Битола и се решил да посети три локации т.е. Француските, Француско-британските и Германските гробишта од ЊЊ-1 може лично да се увери во мизеријата на војната.
Германските се масовна гробница над која виси орел и е окружена како мини тврдина, додека француските се индивидуални, редици гробови со крстови со метална тробојка со име презиме единица војна пошта, илјадници крстови ја шараат огромната ливада, за разлика од немачките кои се некако језиви кај овие другиве има некој необичен спокој, делуваат нестварно, под сите тие крстови се крие по еден костур далеку од домот, којзнае каде, во некоја селендра го загубил животот...
Оваа страница користи колачиња за персонализирање на содржината. Со продолжување на користењето, се согласувате со нашата политика за користење колачиња.