death_f напиша:
ako biblijata veli deka gospod SEKOGAS im misli dobro na lugeto zosto togas dozvoluva da staradaat?
Interesna tema. Sekako deka Gospod-Bog e kontrolor na se' sto gledame i ne' gledame. Eden prijatel mi rece deka veruva vo nekoja sila,no ne deka e toa Bog,deka taa sila e "slepa" deka taa sila nema razum. cudno li razmisluva mojot prijatel... deka silata koja mu dala oci e slepa.Silata koja mu dala razum nema razum. Ovdeka prasanjeto e Zosto Bog go sozdal zloto.
Problemot koj go pokrenuva prasanjeto na death_f(i na mn drugi) e eden od osnovnite vo filizofijata, cie razmisluvanje pak gi podelilo raznite skoli i mislenja. Na nego odgovarame: Bog e milozliv i dobar. Toj ne naredil da se pravi zlo, no od mudrost ne go ni onevozmozil:
„Navistina Bog ne vi nareduva da pravite sramni dela. Zar na Gopspod ke mu go kazete ona sto ne go znaete? Kazi: Mojot Gospodar mi naredil dobri i pravedni dela...” .
Bog nareduva samo pravda, ljubov, dobrodetelstvo, oprost i ona sto e dobro, i se zadovoluva samo so ubavoto i prijatnoto. No, zosto togas mu dozvolil na nasilnikot da vrsi nasilstvo, ubiecot da ubiva, kradecot da krade..? Zatoa sto Toj ne sakal slobodni. A slobodata pretstavuva moznost za gresenje, inaku toa ne bi bila sloboda. Sloboden e izborot pomegu neposlusnosta i poslusnosta
Vo mokta na Bog bila moznosta da ne napravi site nas dobri i da ne prinudi na poslusnost, sto bi znacelo odzemanje na slobodata na izborot
Po voljata i mudrosta na Gospod slobodata so bolkata e poblagorodna za covekot od ropstvo so sreka. Zatoa e i ostavena moznosta za gresenje.
Pravilnoto i objektivno gledanje ni otkriva deka dobroto vo celokupnoto svoe postoenje e princip, a zloto e isklucok. Zdravjeto e osnova, a bolesta e isklucok. Nie pogolemiot del od svojot zivot go pominuvame vo zdravje. Bolesta retko ne posetuva. Taka e i so zemjotresot koj iznesuva samo nekolku minuti vo zivotot na zemjata dolg so milioni godini. Isto e i so vojnite i katastrofite. Se se toa kratki grcevi vo zivotot na narodite pomegu dolgi periodi na mir.
Prakticno, se ima svoja dobra strana. Bolesta pottiknuva na cuvanje na zdravjeto, bolkata e izvor na cvrstinata, upornosta i spremnosta na zrtva. Zemjotresite se vozdiski osloboduvanje na vnatresniot pritisok na zemjata, koj ja zastituva nejzinata kora od eksplozija. Vulkanite isfrlaat skrieni rudni bogatsva i pokriena povrsina na zemjata so plodna lavea. Vojnite gi povrzuvaat narodite. Penicilonot, atomot, avionite, raketite se pronajdeni blagodarejki na vojnite. Otrovot na zmijata go sodrzi najefikasniot protivotrov. Od mikrobite se pravat vakcini. Mestata na koi sto sme sega ne bi ni pripagale ako nasite dedovci bea zivi. Zloto vo vselenata e kako senka na slikata: ako i se priblizis ti se cini deka e nadostatok na slikata i greska, no ako slikata ja gledas od vistinska oddalecnost ke otkries deka toa e neophodno i deka senkata ima prvoklasna zadaca vo estetskoto oblikuvanje na slikata.
Dali ke znaevme sto e zdravjeto da ne e bolesta? Ubavoto go raspoznavame blagodarejki mu na grdoto, prirodnata polozba blagodarejki na neprirodnata...Vo ovaa smisla se i zborovite:
"Nepotpolnosta na veselenata e nejzinata potpolnost, kako sto e iskrivenosta na lakot negovata ispravnost, bidejki vo sprotivno ne ke mozese da ja isfrli strelata.” Vtoroto znacenje na teskotiite i bolkite e otkrivanjeto na vistinskata priroda na lugeto. Ako ne se teskotiite, site luge bi bile isti. Darezlivosta bi stanala posiromasna a borbata bi ja zagubila slasta na jurisot. Toa e ispitot na sekoj od nas pred samiot sebe si i pred Bog
Ovoj svet ne e nisto drugo osven edna glava na romanot, koj ima poveke takvi glavi, i smrtta ne e negov kraj tuku pocetok. Nepravilno e da donesuvame sud samo vrz osnova na eden cin, kako sto e nepravilno da otfrlime nekoe delo, bidejki nekoja negova stranica ne ne voodusevuva. Pravilniot sud se nosi na krajot.
I konecno, ....... .Sakaat zivotot da bide raj, a sto storile taka da bide? Edna Baba,bese popametna i od doktor na nauki,koga rece:"Dobroto e od Gospod, zloto e od nas"
Ova troska zborovi go rezimira i razresuva celiot problem. Bog ja dal rekata i veterot, no kapetanot na brodot ke ja prenatrupa so luge i roba, pa togas koga ke potone brodot go pcue Gospod i ja krivi sudbinata. Kakov e grevot na Gospod vo toa? Toj ja dal vodata po koj brodi brodot i veterot koj ke go pridvizuva, no coveckata pohota i alcnost go prestorija dobroto vo zlo.
Kolku ima mudrost vo zborovite: Dobroto e od Gospod, zloto e od nas samite!:star: