Бугарско воено воздухопловство 2

  • Креатор на темата Du
  • Време на започнување

bulgarischer

Горд Б'лгарин
Член од
8 август 2010
Мислења
93
Поени од реакции
43
Идејата
Дали Димитар Списаревски се подготвува за својот бесмртна Тара? Во секој случај има некои одредени докази за тоа.

Треба да се знае дека Таранто како користи борбен употребливо средства од летците за време на Втората светска војна, бил добро познат на бугарските пилоти. На пример во 1942 година списанието "пилот", коментира Илустрована статија "Нов советски начин за водење на воздушниот бој", превод од јулскија број на американското списание "Air № 15. При класификација на плановите за воздушен Тара таму се вели дека "оние советски летци кои се истрошија муниција си, прибегнуваат често до опасната, но ефикасна маневар за непосредно судир со непријателските авион". А во 1943 година во граѓанската печатење зголемуваат и комуникации за смртоносните напади на јапонските летци-см'ртници "самоубиец".

Како што се разбира, мислата за Тара како решение во крајна нужда во воздушниот бој за Родината воопшто не била нова за Списаревски во 1943 година За тоа сведочи и техника на неговиот авион фелдфебел ИВАН Петров:
"Ова се случи на аеродромот Граф Игнатиево, каде што едно јато" Врање "," галеб "и Доган бевме заштита на град Пловдив. Од "вранаджијата" фелдфебел-школник Кирил Манов од Кјустендилско дознав дека претходната вечер во казиното поставиле прашање на Списаревски: што ќе прави ако во воздушен бој заврши муниција. Тогаш тој им рекол: "Ќе го јахна горе, но нема да му дозволам да малтретира нашата земја! "
Неколку дена потоа Списаревски не муабетите со никој, а се шетал по плаца со рака на крстот. Имаше еден фелдфебел-школник, јанкоДишлиев од Чирпан, со кој двајцата често се мајтап меѓусебно. Та Јанко му вика: "Господин поручникот, што одиш низ плаца како мокра кокошката? Со никого не зборуваш, нешто мај тие мачи? "А Списаревски му одговорил: Јанко, го Собери момчињата од целото јато, та да ги прашам нешто!" Откако ќе се собравме, Списаревски ни рече: "Господа, точно е дека од неколку дена не ми се приказва, бидејќи ме возбудува многу сериозно прашање, кој сакам да поставам и на вас - и по мала пауза тој продолжи. - Јанко, води воздушен бој. Непријател напира. Сака да бомбардира. Кого? Мајка ти, татко ти - и како покажува околовр'ст со прст, - бугарскиот народ. Ова е народот кој тие храна и облекува, обучува тие за да го чуваш. Зашто ти си изтребач (тој не велеше борец). Ќе погледнеш во бензиномера, бако (бидејќи се претвораше од пријатели), немаш "Тунџели (авиобензин). Немаш веќе и Гепето (муниција). Во овој момент чувствувате дека од тебе тече крв, удрен си. Прстите ти тр'пнат, вкочанјават се веќе ... Што ќе правиш? "
Имаше едно момче од Русе, Сашо Обретенов, кој веднаш се јави: "Господин поручникот, ако сум јас, ќе се спушти чиста надолу, за да слета некаде." "Сашо, цел ли ќе стануваш, бе?" - Укор го веднаш Спаича. И секој од летците се зачуди што да му одговори. Откако виде дека не знаеме што да му каже, тој излезе со левата рака од горе надолу и рече: "Не ви е срам! И тоа ми било Бугари! Јанко, а беше ќе се бл'снеш и ќе симна на земјата барем еден бомбаш, но нема да му дадеш да помине над оваа света земја и да ја попрскуваше со бомби! "И покажа со раце, по летешки, како ќе се случи тоа.''

Меѓу овие три настани, најверојатно има некаква врска хронолошки. Потреба се следниве логика во претпоставките. Публикацијата во списанието "пилот" најверојатно била дискутирана во офицерскиот казино. Во првиот момент жестока Списаревски зел спонтано мислење што го оправдуваат одлуката за Тара. Потоа тој сериозно е разгледале ситуации во кои еден пилот може да донесе одлука за лична саможертва и го се дели со најблиските пријатели и колеги. стигнат до потполна согласност со себе на оваа тема, тој почнал да зборува за крајната мерка во воздушниот бој - Тара - како за нешто природно, за кое пилот треба да е подготвен секогаш штом штити татковина.
"Либ'рејт'ри" над Софија.
Главниот град шуми
Дали хронолошки настаните биле наредени точно така или на некој друг начин, не е толку интересно. Важно е дека на 20.ХII.1943 година поручникот Димитар Списаревски - Спаича, стана својот длабок патриотизам и себеотрицание во едно херојски дело. Тоа само изгоре во небото на својата Татковина, која толку многу сакаше!

Дневник
Еве што е запишано по тој повод во боречки дневник на 3 / 6 ловци орлјак - речениците се само три, по војнички суви, точни и јасни:
"Поручникот Димитар Списаревски прострелва еден непријателски бомбаш" Либ'рејтьр ", кој паѓа на парчиња на земјата. Истиот поручникот Списаревски влегува за прв пат во воздушен бој и увлечен од желба да го смени што е можно повеќе противнички машини, при една од нападите со целосна брзина се бл'сва во непријателски бомбаш "Либ'рејтьр" и двата авиони паѓаат на парчиња во околината на селото Долни Пасарел. Така наоѓа својата смрт еден од најдобрите летци, оставајќи своето име во историјата на бугарската ловци авијација и разнесе славата на Бугаринот - храбрец'т и живата Торп Димитар Списаревски. "

Пред
Постојат различни верзии за тоа како точно поручникот Списаревски е нападнал американската армада и е направил својот воздушен Тара. Јас ќе предложам на читателите онаа од нив, која ми се чини, најверојатно, бидејќи кај неа спомени на бугарските пилоти ловци кои учествувале во боја, се покриваат со она што рекле за она што се случило заробените американски летци.

Денот е 19.XII.1943 година Само пред неколку недели поручникот Списаревски заедно со поручникот Михаил Банов се врати од областа на Ла Манш, каде што биле назначени да ја гледаат воздушни борби меѓу германската ловци авијација и налиташтите од запад англо-американски бомбардиров'чни армади. Откако извезува неколку предавања пред своите колеги во кои го споделам искуството на Германците, тој повторно е назначен за бил командант на чета во училиштето за Џуниор технички персонал во Карлово. По завршувањето на школата Спаича конечно пристигнува повторно на бојното аеродром Божуриште каде седишта неговите другари од З / 6 ловци орлјак. Зачислен е од неговата земја во крило на орлјака и почнува да се подготвува за воени летови. Во една рулиране Но неговиот борбен Ме 109С-2 "Стрела" е удрен од друг авион и треба да биде реновиран. По ден-два машината е подготвена и тест на орлјака подпоручик Иван Демирев се подготвува да ја облети кога кај него оди Списаревски .
"Демир, дај ми да летна со мојот авион - нуди му тој, - утре Американците може да дојдат и сакам да сум подготвен." Полетување со два ловци, собираат височина и почнуваат вежбите - пристројават се во пар, напаѓаат, па запознавање на воздушен бој меѓу себе, брка се некое време, а потоа Иван Демирев слетува, а Спаича останува да се "доочупи" погоре, додека неговиот крај горивото. Кога се приземјава, држејќи ја со благодарност раката на подпоручик Демирев и му рекол: "Демир, кренато 640 километри на час. Сега да ми дојдат оние "пријатели", ќе видиш што ќе се случи! "
 

bulgarischer

Горд Б'лгарин
Член од
8 август 2010
Мислења
93
Поени од реакции
43
Таранот
А на другиот ден "пријателите" навистина дошле.

Пензиониран Полковник пилот Петар К. Петров: "Во тоа време бев пилот во 2 / 6 ловци орлјак, вооружен со француските авиони" Девоатин "Д 520, кои беа со добар оружје, но со мала брзина. Затоа во овој ден нашата задача беше да направиме прв напад на американските бомбардери, а "стрели" на 3 / 6 орлјак требаше да ги напаѓаат горе и назад. Состаноци тепачка Имавме на висина 6000 метри, како до "тврдините" не поведе командантот на орлјака капетан Бошнаков со неговата земја во крило. По него беше нашата 642-ро јато со командант поручникот Виктор Павлов, подофицер Цоньо Василев, јас и мојот воден фелдфебел Атанас Матев.
При првите напад секој држи на притисната по еден бомбаш. Целта е да отстапат противникот од неговиот пат. Прв отворија оган американските "тврдини". Ние - малку подоцна. Пред да влечат на активирањето сепак забележав една наша "Стрела" да се спушта горе и назад на оваа група бомбаши. Кога веќе излегува од напад под "тврдините" и требаше да пикирам, видов страшна експлозија. Крај мене полетјаха авионски парчиња, делови од тело ... Си помислив дека Цоньо Василев се судри со противнички авион ... само подоцна, веќе на земјата, сфатив дека Цоньо е жив и здрав, само се беше одвоен од мене во ритамот на боја, а Тара беше направил Спаича. "

За таа воздушна битка симнатите американски летци раскажуваат следново:

Полковник Џон МАКЛЕНД'Н: "Само шест минути пред да падна со мојот борбен авион, со свои очи видов нешто нечуено и одлично. Не знам дали американските летци се минуваат низ нешто слично во Европа. Со истите очи, со кои ви гледам, гледав како Вихрен летечки бугарски ловец се одвои од веќе сгромолјасваштата се кон земјата наша "летечка тврдина" и се фрли со сите сили на друга и се бараат врз неа. Тој отцепи опашката и и "тврдината" се излезе како голем даб, одушевен од гром во планината. А таму беше еден од нашите најдобри екипажи. Навистина, страшна смрт дури и за најхрабрите пилот! "

Полковник Едвард ТИНКЕР: "Бугарските летци се борат со ожесточение, како да ги заштитат најскапиот светиња на светот. За мене тие исцрпуваат поимот незаменлива бес во авијацијата. "

Подофицер Роберт РЕН'Р: "Беше вистински пекол. Сите изтр'пнахме кога уште во третата минута од боја созревање да паѓа една наша "летечка тврдина". Само минута потоа нашиот бомбаш се потресе од одличен удар, моторите пламнаха и јас не знам што се случило понатаму со мене. Почувствував дека нешто ме удри во слепоочието и изгубив свест. Веројатно сум паѓаат во воздухот со патен митралез. Падобран ми се отворил сам, преземале ме од митралез и така сум паднал на земјата ... Ударот на вашите ловци беше многу лута ... Никогаш нема да заборавам оваа наша драма! "

Подофицер Роберт Хенри Рен'р (24 година) е единствениот останал жив пилот од екипажот на "Либ'рејт'ра", соборен со Тара од првата бугарска "жива Торп. Раскажуваат дека во болница, каде што лекуваат своите рани, побара да доведат кај него мајката на
Списаревски, на која во знак на длабока почит пред подвигот на нејзиниот син сакал да го предаде своите одликувања и медали.

Цензура
А некои се обидуваа децении, постхумно да избришат името на Димитар Списаревски од историјата на Бугарија и бугарската авијација. Сепак зошто?

Велат дека Димитар Списаревски бил водач на легионерите од Втора машка гимназија во Софија. Раскажуваат дека при една демонстрација против Ньојскија мировен договор, кој орјазва и онеправдава Бугарија, бил залепил неколку шлаканици на неговиот с'ученик, ремсиста Стојан Гјуров (подоцна член на ЦК на БКП и амбасадор во Москва), кој учествувал во контрадемонстрација (точка е за поддршка на Ньојскија договор ?!?). Велат дека се наградени во акција против герилците ... Лично јас не сум видел ниту еден документ потврдува легионерското минато на Списаревски, или пак за "подвизи" против партизаните, иако сум видел да се размахват некакви ливчиња со "докази". Кој знае зошто, овие "документи" никогаш не ни беа прикажани за да се убедиме во нивната валидност. За возврат, пак цензурата беше непробиваема. Минатото не успеа да ја разбие ниту писателот Емилијан Станев, ниту Серафим Севернјак, ниту Слави Караславов, кои сакаа да пишуваат за подвигот на Списаревски ... Покрај тоа, по една кратка порака за Списаревски во весникот "Поглед" амбасадорот ни во Москва занимава со овој "меѓународен проблем" самиот Тодор Живков. Што пак, се чини дека шлаканиците на Спаича биле доста тешки и се јавуват во нечии уши со много децении.

ИВАН СПИСАРЕВСКИ - брат на ликот: "Сакам да сме свесни брат ми никогаш не бил легионер. Тој беше едноставно знаменосец на средно училиште, за кое некои му завидуваат. Димитар беше националист и никако не сакаше ремсистите и комунистите, но тоа е сосема друга работа. А јас не само што му бев брат, но и учевме во истата гимназија, па знаев се за него. Види по геројската му смрт и "Легион'т" и "Бранник" се обидоа да го доделите поради пропаганден интереси. И тоа е објаснат!''

Пензиониран Потполковник пилот Стефан КОНЗОВ: "Кога служеа во Бургас, таму имаше многу офицери од армијата на Рајх. Списаревски знаеше добро германски јазик, но никогаш не комуницираат со нив. Велеше дека ги мрази е уште во Германија, кога се обучуваат во ловци школа Верньојхен ... Во Карловското аеродром немало случај, како што го обвинуваат, да крева чета на акции против партизаните, а исто така да користи авионот против нив. Со чиста совест можам да кажам дека во Карловското аеродром Димитар Списаревски нема настани на реакционерни офицер, како што имаа некои други. "

Пензиониран Капитал пилот Богдан Илиев: "Списаревски загина и многу луѓе се обидоа да бараат вината врз него. Така обвиненијата против Спаича во најголем дел се неосновани и глупави. Додека бевме заедно, поручникот Списаревски никогаш не седишта да се бори против партизаните. Оној кој тврди спротивното, нека да има храброст и доблестта да излезе во печатот со овие тврдења. Но надеваме оглед на тоа што Спаича не цепеше никому басма, а особено на д'рдорковците и клеветат. Во тој поглед нема да му простиме и ние, неговите пријатели и борбени другари! "


Таков ќе запаметен
поручникот Списаревски
Располагам со многу писма и спомени од воените другари на Димитар Списаревски во кои уште пред повеќе од една деценија се разговарале овие обвиненија против него. Со повеќето од нив сум разговарал и јас лично. Затоа сега сакам да го споделам следново: дури и во ученички години Димитар Списаревски и да е припаѓаат на Бугарските национални легија, дури и при извршување на својата офицерска обврски да е излегувал со чета на акција против герилците (нешто во што сум убеден дека никогаш не се случило), зар оваа "тешка вина" нема своето разумно, човечко објаснување? Ако ученикот е наклонет на "Легијата", тоа беше само затоа што во средината на 30-те години само оваа организација се спротивстави отворено против одлуките на Ньојскија договор, од кои семејството на Списаревски било погодено лично. А бугарските офицери од воздушни сили се прикажани војниците во планината само по експлицитна наредба од командата. Како изгледа години, можеби сосема намерно, некои луѓе се замени името на поручникот Шишков - Раководител на ра-2 во 6-и ловци полк - со тоа на Списаревски. И залудно, бидејќи секогаш доаѓа времето на вистината!

Епилог
Беше 20.XII.1943 година .. Поручникот Списаревски се погледна наоколу и виде пред себе возачот на групата бомбаши. Ако можеше да го извади, требаше да вознемири другите и да им збуни плановите ... Влечат на активирањето ... Потоа уште еднаш ... Но топови и митралези молчеа. Муницијата беа завршија. Тогаш ?!... И тој одлучи!

Потоа виде како телото на бомбаши се повеќе и повеќе расте. Како пополнува просторот пред неговиот Ме-109 ... Додека се удри во него ... Со страшна сила! ...

Во 1943 година "живата Торпила" поручникот Димитар Списаревски беше доделена постхумно со крст за храброст и е произведен во поголем чин - капетан. Децении подоцна, со посебна наредба на министерот за одбрана, капитенот Списаревски е произведен во чин полковник. Да е вечна светлата меморија на бугарскиот херој ловец!!!
 

Kadaif

M.D.
Член од
21 јануари 2008
Мислења
6.308
Поени од реакции
7.294
боречки пилот-ловец Димитар Светозаров Списаревски

Списаревски не е бугарско презиме, овој ќе да е Македонец 100%
 

bulgarischer

Горд Б'лгарин
Член од
8 август 2010
Мислења
93
Поени од реакции
43
Секоја година националисти отдават почит на героја Димит'р Списаревски

 

concrete

alte Esel
Член од
22 март 2005
Мислења
12.248
Поени од реакции
1.703
боречки пилот-ловец Димитар Светозаров Списаревски

Списаревски не е бугарско презиме, овој ќе да е Македонец 100%
не може да биде ...такви будали нема меѓу Македонците:)
во време на војна НАЈСКАПАТА работа на едно воено воздухопловство се : неговите ИЗВЕЖБАНИ, СО БОРБЕНО ИСКУСТВО...пилоти. Целата скапа и доолга обука се сведува само на едно: способност да се лета, да се погоди целта и да се врати назад....и се трошат сите потребни ресурси да се ИЗВЛЕЧЕ секој соборен пилот...
"Верски" ЗАТУЦАНИТЕ заведени будалетинки, често со скриени депресии......својата ништожност секогаш пробаат да ја скријат зад морски глупости, многу често смртоносни за нив, за многу други и за каузата во целост...
 

fmi

Член од
1 февруари 2007
Мислења
13.039
Поени од реакции
2.270
не може да биде ...такви будали нема меѓу Македонците:)
во време на војна НАЈСКАПАТА работа на едно воено воздухопловство се : неговите ИЗВЕЖБАНИ, СО БОРБЕНО ИСКУСТВО...пилоти. Целата скапа и доолга обука се сведува само на едно: способност да се лета, да се погоди целта и да се врати назад....и се трошат сите потребни ресурси да се ИЗВЛЕЧЕ секој соборен пилот...
"Верски" ЗАТУЦАНИТЕ заведени будалетинки, често со скриени депресии......својата ништожност секогаш пробаат да ја скријат зад морски глупости, многу често смртоносни за нив, за многу други и за каузата во целост...
Прашаj jaпонците дали мислат така :)
 

concrete

alte Esel
Член од
22 март 2005
Мислења
12.248
Поени од реакции
1.703
Прашаj jaпонците дали мислат така :)
хе...оди прашај ги! :)....инаку fmi, тајната на успехот НЕ Е ДА УМРЕШ ЗА СВОЈАТА ТАТКОВИНА, туку ДА ГИ НАТЕРАШ НЕЈЗИНИТЕ НЕПРИЈАТЕЛИ ...да умрат за неа:)
 

fmi

Член од
1 февруари 2007
Мислења
13.039
Поени од реакции
2.270
хе...оди прашај ги! :)....инаку fmi, тајната на успехот НЕ Е ДА УМРЕШ ЗА СВОЈАТА ТАТКОВИНА, туку ДА ГИ НАТЕРАШ НЕЈЗИНИТЕ НЕПРИЈАТЕЛИ ...да умрат за неа:)
Нема потреба да ги прашам...отговора е jaсен. Атентатите извршени от jапонските камикадзета е доволен факт.
Но това е лубовта ком родината и ком своja народ - да дадеш живота си за нив-пример за врховен патриотизам.
"Ако спечела,печели цел народ,ако изгубам-гулам само себе си!"
 

concrete

alte Esel
Член од
22 март 2005
Мислења
12.248
Поени од реакции
1.703
Нема потреба да ги прашам...отговора е jaсен. Атентатите извршени от jапонските камикадзета е доволен факт.
Но това е лубовта ком родината и ком своja народ - да дадеш живота си за нив-пример за врховен патриотизам.
"Ако спечела,печели цел народ,ако изгубам-гулам само себе си!"
хммммм, извини ........незнаев дека вакви забегани будалетинки...уште постојат....
 

fmi

Член од
1 февруари 2007
Мислења
13.039
Поени од реакции
2.270
хммммм, извини ........незнаев дека вакви забегани будалетинки...уште постојат....
:) Това е цитат на един револуционер от 19 век. Неговите зборови са се памтели и ке се памтат. Постоели са и ке постоjaт,докато има морални цености.
Само да ти припамтам,дека сума jaпонци се кинапират сами себе во денja во коjто Jпониja капитулира.Ако не се лажам окол 40 000.
 
Член од
9 март 2007
Мислења
1.263
Поени од реакции
219
Нови хеликоптери за Гранична полициjа:

AgustaWestland AW109


AgustaWestland AW139
 
Член од
18 декември 2010
Мислења
2
Поени од реакции
0
На времето се сретнале Југословенски цариник и Бугарски цариник, бугарскиот му рекол на југословенскиот: виждаш ли този самолет? И овој рекол виждам,
тогаш бугарскиот му рекол :оште един таков имаме. :pos2:
Видовме ги во Југославија како јадеа ураниум.

:pos2:
 

Kadaif

M.D.
Член од
21 јануари 2008
Мислења
6.308
Поени од реакции
7.294
Видовме ги во Југославија како јадеа ураниум.

:pos2:
Ајде бе што се правиш и ти, па вие хранете милион и пол цигани тие произведуваат многу гомна кои вие морате да ги јадете секој ден. :pos2:

--- надополнето ---

Видовме ги во Југославија како јадеа ураниум.

:pos2:
Ајде бе што се правиш и ти, па вие хранете милион и пол цигани тие произведуваат многу гомна кои вие морате да ги јадете секој ден. :pos2:
 

fmi

Член од
1 февруари 2007
Мислења
13.039
Поени од реакции
2.270
И един поглед внатре на новинете хеликоптери.


--- надополнето ---

Еве и един мал репортаж за миналото и иднината на ВВС на Бугариja.
http://www.novatv.bg/bg/videos/view/3750/
Нов борбен авион сигурно ке биде избран во врзка со чествуването на 100 години бугарска авиjaциja.
 

fmi

Член од
1 февруари 2007
Мислења
13.039
Поени од реакции
2.270
Видите што наjдов - това е владиниот авион ТU 154.

Интересно зашто има македонско знаме отпреш. :)
Jaс предпоставувам зашто...,но дали некоj знае повеке?
 

Kajgana Shop

На врв Bottom