Втора светска војна (1939-1945) - генерална дискусија!

Щипянецъ

македонски Бугарин
Член од
21 декември 2011
Мислења
1.620
Поени од реакции
716
Тоа е само делумно точно! Иако вистина бројките биле на сојузничка страна,квалитетот на опремата не смее да се занемари.
Пр. 1944 во чиста воздушна битка над Романија,ескадрила од 18 Лавочкин Ла-7(или 9 беше),целосно уништиле 24 FW-190 со загуба од само два авиона.Слично и со П-51 Мустанг и Јак-3 кои редовно победувале над млазните Ме-262.
Се согласувам дека до крајот на војната, сојузниците имаат подобра опрема. Ото Кариус во "Тигри во калта" се возхитува за квалитетот на ИС. Ханс Улрих Рудел до крајот на војната е со јункерс Ју 87, што е далеку зад она што користат Советите. Секако во сите книги за војната што сум ги читал, главниот проблем останува количината. Сега читам Пол Хаусер, и тој спомнува дека до крајот на војната, советските војници ги подобрувале своите вештини за користење артилерија и тенкови.
 
Последно уредено:
Член од
28 декември 2015
Мислења
4.027
Поени од реакции
6.503
Дефинитивно не се работи за печатна грешка. Податоците се за состојбата пред Перл Харбор, во тоа сум сигурен. Е сега дали се точни или не изнесените бројки е предмет на дискусија. Сепак книгата е пишувана 30 години после војната и логично е холанѓаните(само главите за југословенските битки се пишувани од југословени, другите се преведени) да имале помалку информации од современите историчари.
Затоа и напишав холандско-југословенска трилогија, има многу за НОБ таму, и воведи, заклучоци, може да се точни за 1.Мај 1941 но поставља се питање зошто го избрале баш тој датум за анализа, Хермес не знам нит дали бил стациониран на далечни исток постојано.
Да ставеа 1.Јуни 1942 е тоа ќе беше друго.

Наставак на преобемната тема за Луфтвафе и генерално авијацијата во 2СВ!Ќе се трудам да бидам што по концизен,а вие не замерувајте ако превидам нешто.
-Годината е 1942! Речиси средината на конфликтот,кој тогаш сеуште никој не знае како ќе заврши!
-Европа е осигурана,германското освојување на исток е запрено(Битката за Москва),но германците сеуште не го кажале последниот збор и сеуште самоуверено ја држат цела Европа до Волга! Полувреме на најважната утакмица за човештвото!
-На запад Луфтвафе добива нови FW-190 авиони во количина со кои лесно се спретивставува на Спитфаер V.
-На исток целосна супериорност со BF-109!
Што би можело да тргне наопаку?
-За одговор на ова прашање мора да се вратиме во предвоените години.
Луфтвафе(со право) не сака да се ослонува на само еден тип на ловец,па уште во 1937 распишува тендер за нов ловец! За негова несреќа bf-109 се покажува како одличен и надмоќен ловец во однос на сите противници! Да биде уште поинтересно,авионот со континуирани модификации станува уште и уште подобар! Така проектот на Фоке-Вулф се завлечкува и држи во континуиран развој.Плус првите две години од војната Луфтвафе(отсега скратено ЛФ) има потреба од се освен нов ловец!! Така ресурси повеќе се трошат на бомбардери кои имаат огромни загуби во битката на Англија и Советскиот Сојуз. Егото на Хитлер и Геринг исто така влегува во игра,а тие двајца се палат само на бомбардери!
-Иако бф-109 е супериорен ловец,загубите над англија и СССР ја ставаат под притисок ЛФ и германската авио-индустрија која неможе да одговори на барањата.За Неговиот ДБ мотор се тепаат сите производители и проектанти,а ловците иако политички непопуларни се потребни се повеќе. Решение е "новиот" FW-190 што ќе користи сосем поинаков BMW радијален мотор.Воведен во август 1941 во северна Франција како засилување.
-FW-190 се покажува одлично против спитфаер,и голема среќа за русите што нема да биде воведен на источен фронт тек до крајот на 1942 година!Таму речиси исто добриот бф-109 е сосем доволен.
-Проблемот за ЛФ е што и сојузниците не спијат! Англичаните релативно брзо(средина на 42') ќе го воведат спитфаер IX како противтежа,а русите имаат повеќе проекти паралелно во развој.И иако Јак-7 и П-40 Warahwk нема да бидат совршениот одговор,резултатите ќе стигнат за брзо време!
-Да сумирам! 1942 ќе биде полувреме кога сојузничкиот тренер ќе смени тактика,а германците како германци ќе сакаат да играат исто до 90 минута :D
-Долгиот развој на FW-190 ќе го направи најдобар ловец во првата година од неговото воведување,но истовремено ќе ги исцрпи можностите за негово подобрување во иднина!
-ЛФ е сеуште надмоќна во секој театар каде делува,но нема визија за иднината. Развиваат разни бомбардери,двомоторни ловци,мултифункционални ловец-ноќен ловец-бомбардер скаламерии,експериментални ракетни и млазни авиони(сеуште моторите биле sci-fi 42',посебно млазните мотори).. но верувале или не,проект за нов ер-супериорити ловец немаат! Ловец кој ќе може да биде произведен масовно,кој ќе може да биде сервисиран од авио-механичар на поле,кој ќе може да им парира на идните сојузнички ловци...
Продолжува...
Германците постојано биле генерација напред од сојузниците во воздух, проблемот бил што не можеле да штанцаат доволно за да техничко-тактичките предности дојдат до израз.
Секој вид оружје е само дел од систем и зависи од многу фактори како ќе се уклопи во борбени услови.

Од техничка гледна точка, неспоредлив е ФВ-190 со БФ-109.
Види ја само кабината на ФВ, втора со 360 степени видливост (прв е ИАР-80, влашкиот) и спореди ја со коцката кај Бф-109 и ограничената видливост. Последниот Бф-109 Курц имал мотор од 2К+ топ и пар митралези и со вбризгување метанол и дестилирана вода терал накај 730 кмч.
Дора е одличен наследник на Антон, со В мотор од 12 цилиндри со турбополнач, практично е нов авион, носи вооружување 2*30 и 4*20, последен е Та-152 кој е крајна инстанца во развој на клипни ловци, види му само rate of climb и плафон, тоа биле потребите на ЛВ, ловец кој брзо се искачува горе и од страна на сонцето со гас до даска распалува по 4-моторњак.
Та-152 исто има систем со метанол и вода и терал 780 на час.

Тоа е само делумно точно! Иако вистина бројките биле на сојузничка страна,квалитетот на опремата не смее да се занемари.
Пр. 1944 во чиста воздушна битка над Романија,ескадрила од 18 Лавочкин Ла-7(или 9 беше),целосно уништиле 24 FW-190 со загуба од само два авиона.Слично и со П-51 Мустанг и Јак-3 кои редовно победувале над млазните Ме-262.
Советските авиони биле најлоши од сојузничките во секој поглед, дно бил ЛаГГ-3 или како што пилотите по нарекувале Лакиран Гарантиран Гроб :)
Не, никој никогаш редовно не победувал Ме-262, обично созујнички ловци чекале да почнат да слетуваат па да ги удрат дури се во слетувачки мод, скоро и да немало начин да се обори Ме-262 во воздушна борба, тие што успеале, малкумина, го славеле тој ден до шампањац.

Не постои технолошки еквивалент кај сојузници на Ме-262 Швалбе, ок, постои Метеор кај Британци, но тој е клипен авион со млазни мотори. Ме-262 е од почеток граден како млазен, со стреласто крило, и аеродинамичен труп далеку посоодветен за специфичностите на струењето на воздухот при поголеми брзини. Вооружувањето му е стравично, 4*30 и ненаведаувани ракети Р-4 под крила кои се покажале сосема корисни при сусрет со Б-17 пример.
СССР нема никаков млазен авион, Италија има ама не го развива до Реџане-2007, Британија ги има Метеор и Вампир кои се далеку од Швалбе, САД го има јадниот П-59 и подоцна П-80, и за двата важи исто, што се клипни авиони со млазен мотор, значи конструкторите на сојузниците немале поим за каква конфигурација е потребна за да се извади максимум од реактивен погон, Јапан нешто плетка со лиценца на Ме-262 (Кика) ама прекасно...

Во тоа време ЛВ го тестира Хукбајн и П.1001, да не го заборавиме и млазниот бомбардер Ар-234, прв од тој вид во светот кој бил во оперативна употреба. Од Хукбајн на ангро имаат позајмувано решенија и амери и руси за нивните подоцнежни Ф-86 и МиГ-15.
Дакле, да се оддолжела војната и П-80 и Вампир да влезеле во сукоб, освен Ме-262 ќе требало да се соочат со Хукбајн, а тоа не би била убава глетка за сојузниците.

Се согласувам дека до крајот на војната, сојузниците имаат подобра опрема. Ото Кариус во "Тигри во калта" се возхитува за квалитетот на ИС. Ханс Улрих Рудел до крајот на војната е со јункерс Ју 87, што е далеку зад она што користат Советите. Секако во сите книги за војната што сум ги читал, главниот проблем останува количината. Сега читам Пол Хаусер, и тој спомнува дека до крајот на војната, советските војници ги подобрувале своите вештини за користење артилерија и тенкови.
Во што е далеку, од Ил-2? Можеби зад Ил-10. Рудел летал и на ФВ-190 Антон.
Еино Јутилаинен фински ас со 98 победи го опишува Ил-2 како селско-стопански авион :D
Напиши нешто за ''живата торпила" над Ќустендил, тоа е интересна сторија.
 

Björn

Does Your Mother Know?
Член од
14 август 2006
Мислења
45.042
Поени од реакции
83.481
Не, никој никогаш редовно не победувал Ме-262, обично созујнички ловци чекале да почнат да слетуваат па да ги удрат дури се во слетувачки мод, скоро и да немало начин да се обори Ме-262 во воздушна борба, тие што успеале, малкумина, го славеле тој ден до шампањац.
И ја вака знам и баш ме зачуди предходно напишаното, па си викам да не сум ја нешто јалнаш.
Гледав еднаш исповеди на сојузнички пилоти кои кажуваа како одеднаш ќе се појави, ќе убие и ќе го снема.
 
Член од
28 декември 2015
Мислења
4.027
Поени од реакции
6.503
Настрана што имал и двоседа варијанта за ноќен лов со радар во нос, но тоа биле мали количини.
Основен ноќен ловец останал стариот Бф-110, што укажува дека понекогаш е поважна организација на структура на ПВО отколку техника сама по себе, сосема успешно Бф-110 уривал ланкастери, халифакси до крајот на војната.

Гејм-чејнџери би биле наведуваните ракети земја воздух од кои Рајхот развивал 4-5 но како и милион остали ствари прекасно, системот Шраге Музик им бил добар, но и тоа too little too late среќа што не успеале техничата далекувидост да ја претворат од прототипи до оперативна употреба.
Времето кога можеле да ги развијат овие системи не им биле преко потребни, 1940,41,42, па и 1943...
 

Щипянецъ

македонски Бугарин
Член од
21 декември 2011
Мислења
1.620
Поени од реакции
716
Во што е далеку, од Ил-2? Можеби зад Ил-10. Рудел летал и на ФВ-190 Антон.
Еино Јутилаинен фински ас со 98 победи го опишува Ил-2 како селско-стопански авион :D
Напиши нешто за ''живата торпила" над Ќустендил, тоа е интересна сторија.
Штука е тешка, бавна и не е толку маневрирана. Успехот на германската авијација во најголем дел се должи на добрата обука на пилотите. Но, на крајот, работите се за количина :) Да се вратам на мојата оригинална теза ... Германците прават околу 6000 Штуки, Русите 36000 Ил-2...
Не сум прочитал многу за "живата торпила". Сè повеќе избегнувам да читам биографии. Спомените се нешто поинакво. На оваа тема препорачувам: Стојан Стојанов - Ние браневме тебе Софија. Не е Рудел или Хартман, но интересно е.
 
Член од
14 август 2018
Мислења
4.831
Поени од реакции
10.720
Затоа и напишав холандско-југословенска трилогија, има многу за НОБ таму, и воведи, заклучоци, може да се точни за 1.Мај 1941 но поставља се питање зошто го избрале баш тој датум за анализа, Хермес не знам нит дали бил стациониран на далечни исток постојано.
Да ставеа 1.Јуни 1942 е тоа ќе беше друго.



Германците постојано биле генерација напред од сојузниците во воздух, проблемот бил што не можеле да штанцаат доволно за да техничко-тактичките предности дојдат до израз.
Секој вид оружје е само дел од систем и зависи од многу фактори како ќе се уклопи во борбени услови.

Од техничка гледна точка, неспоредлив е ФВ-190 со БФ-109.
Види ја само кабината на ФВ, втора со 360 степени видливост (прв е ИАР-80, влашкиот) и спореди ја со коцката кај Бф-109 и ограничената видливост. Последниот Бф-109 Курц имал мотор од 2К+ топ и пар митралези и со вбризгување метанол и дестилирана вода терал накај 730 кмч.
Дора е одличен наследник на Антон, со В мотор од 12 цилиндри со турбополнач, практично е нов авион, носи вооружување 2*30 и 4*20, последен е Та-152 кој е крајна инстанца во развој на клипни ловци, види му само rate of climb и плафон, тоа биле потребите на ЛВ, ловец кој брзо се искачува горе и од страна на сонцето со гас до даска распалува по 4-моторњак.
Та-152 исто има систем со метанол и вода и терал 780 на час.



Советските авиони биле најлоши од сојузничките во секој поглед, дно бил ЛаГГ-3 или како што пилотите по нарекувале Лакиран Гарантиран Гроб :)
Не, никој никогаш редовно не победувал Ме-262, обично созујнички ловци чекале да почнат да слетуваат па да ги удрат дури се во слетувачки мод, скоро и да немало начин да се обори Ме-262 во воздушна борба, тие што успеале, малкумина, го славеле тој ден до шампањац.

Не постои технолошки еквивалент кај сојузници на Ме-262 Швалбе, ок, постои Метеор кај Британци, но тој е клипен авион со млазни мотори. Ме-262 е од почеток граден како млазен, со стреласто крило, и аеродинамичен труп далеку посоодветен за специфичностите на струењето на воздухот при поголеми брзини. Вооружувањето му е стравично, 4*30 и ненаведаувани ракети Р-4 под крила кои се покажале сосема корисни при сусрет со Б-17 пример.
СССР нема никаков млазен авион, Италија има ама не го развива до Реџане-2007, Британија ги има Метеор и Вампир кои се далеку од Швалбе, САД го има јадниот П-59 и подоцна П-80, и за двата важи исто, што се клипни авиони со млазен мотор, значи конструкторите на сојузниците немале поим за каква конфигурација е потребна за да се извади максимум од реактивен погон, Јапан нешто плетка со лиценца на Ме-262 (Кика) ама прекасно...

Во тоа време ЛВ го тестира Хукбајн и П.1001, да не го заборавиме и млазниот бомбардер Ар-234, прв од тој вид во светот кој бил во оперативна употреба. Од Хукбајн на ангро имаат позајмувано решенија и амери и руси за нивните подоцнежни Ф-86 и МиГ-15.
Дакле, да се оддолжела војната и П-80 и Вампир да влезеле во сукоб, освен Ме-262 ќе требало да се соочат со Хукбајн, а тоа не би била убава глетка за сојузниците.



Во што е далеку, од Ил-2? Можеби зад Ил-10. Рудел летал и на ФВ-190 Антон.
Еино Јутилаинен фински ас со 98 победи го опишува Ил-2 како селско-стопански авион :D
Напиши нешто за ''живата торпила" над Ќустендил, тоа е интересна сторија.
Ај вака со ред ќе фанеме...
1.Германците биле генереција напред во тоа што биле толку очајни да го сменат текот на војната и поразот кој се наѕирал.
Тоа што решиле да произведат млазњак кој имал мотори за само два лета во просек не е воопшто за фалење! И сојузниците развивале,но ни приближно не биле луди да пратат нешто такво во сериска производња. Знам дека те боли,ама Андреј Лујка сосем независно од германците или било кој развивал радијални млазни мотори.Не е само да ти работи во лабораторија пола саат,треба практичен да биде и во војна.
2.Застаклената кабина на ФВ-190 не значи ништо само по себе.Сосем различни авиони но со приближно исти перформанси.Бф имал ситна предност на поголеми висини,ФВна мали и средни.
3.Германците сами граделе ловци-пресретнувачи зошто 43,44 посебно небото им било полно со сојузнички бомбардери.Истекло нивното време за ер-супремаси! Во споредба со нив П-51,Супермарин,Јак-3,Лаг-7-9 биле расни ловци кои можеле да ги изманеврираат лесно застарените бф и фв,но и новиот ме-262.
4.За италија првпат слушам дека имале некаков проект за млазњн авион,веројатно бил нацртан на салфетка.
5.Точно дека советите имале очајни авиони на почетокот,но после една генерација(да толку брзо штанцале) фанале ритам и Јак-3,лаг-7-9-11 биле авионишта за пример.Дури и сојузниците биле восхитени од нив.Да парафразирам еден англиски пилот:"авионов е направен како Ролс-Ројс"
6. @Beric Dondarrion ме-262 бил добар само против бомбардери,затоа и имал 4 према еден кил рејтио,бомбардери,ИЛ-2 и извидувачки авиони биле 3.9 од тој просек!
Всушност дури и наредби имале да избегнуваат непотребен контакт со сојузничките ловци! Брзина и искачување биле негова единствена предност,што одлично ја користеле за бегање ;)
Затоа и сојузниците морале да сменат тактика и да ги чекаат на полетување и слетување(т.е.мала брзина и висина),каде биле лесни мети.
Еден на еден(освен ако не е над 8000м) П-51 и Јак-3 биле кошмар за Ме! Подобри во се!
Плус џерманците ги собрале своите најдобри пилоти... сите 3 од нив :ROFLMAO:
Па тие малку од малку им го поправиле просекот против ловците.
 
Член од
28 декември 2015
Мислења
4.027
Поени од реакции
6.503
Штука е тешка, бавна и не е толку маневрирана. Успехот на германската авијација во најголем дел се должи на добрата обука на пилотите. Но, на крајот, работите се за количина :) Да се вратам на мојата оригинална теза ... Германците прават околу 6000 Штуки, Русите 36000 Ил-2...
Не сум прочитал многу за "живата торпила". Сè повеќе избегнувам да читам биографии. Спомените се нешто поинакво. На оваа тема препорачувам: Стојан Стојанов - Ние браневме тебе Софија. Не е Рудел или Хартман, но интересно е.
Знам, имал околу 10 победи, замисли, ја имам читано :) Живото торпедо се викал Неделчо Бончев и се удрил со Бф-109 Густав во Б-24 некаде над Ќустендилско. Преживеал.

Ај вака со ред ќе фанеме...
1.Германците биле генереција напред во тоа што биле толку очајни да го сменат текот на војната и поразот кој се наѕирал.
Тоа што решиле да произведат млазњак кој имал мотори за само два лета во просек не е воопшто за фалење! И сојузниците развивале,но ни приближно не биле луди да пратат нешто такво во сериска производња. Знам дека те боли,ама Андреј Лујка сосем независно од германците или било кој развивал радијални млазни мотори.Не е само да ти работи во лабораторија пола саат,треба практичен да биде и во војна.
2.Застаклената кабина на ФВ-190 не значи ништо само по себе.Сосем различни авиони но со приближно исти перформанси.Бф имал ситна предност на поголеми висини,ФВна мали и средни.
3.Германците сами граделе ловци-пресретнувачи зошто 43,44 посебно небото им било полно со сојузнички бомбардери.Истекло нивното време за ер-супремаси! Во споредба со нив П-51,Супермарин,Јак-3,Лаг-7-9 биле расни ловци кои можеле да ги изманеврираат лесно застарените бф и фв,но и новиот ме-262.
4.За италија првпат слушам дека имале некаков проект за млазњн авион,веројатно бил нацртан на салфетка.
5.Точно дека советите имале очајни авиони на почетокот,но после една генерација(да толку брзо штанцале) фанале ритам и Јак-3,лаг-7-9-11 биле авионишта за пример.Дури и сојузниците биле восхитени од нив.Да парафразирам еден англиски пилот:"авионов е направен како Ролс-Ројс"
6. @Beric Dondarrion ме-262 бил добар само против бомбардери,затоа и имал 4 према еден кил рејтио,бомбардери,ИЛ-2 и извидувачки авиони биле 3.9 од тој просек!
Всушност дури и наредби имале да избегнуваат непотребен контакт со сојузничките ловци! Брзина и искачување биле негова единствена предност,што одлично ја користеле за бегање ;)
Затоа и сојузниците морале да сменат тактика и да ги чекаат на полетување и слетување(т.е.мала брзина и висина),каде биле лесни мети.
Еден на еден(освен ако не е над 8000м) П-51 и Јак-3 биле кошмар за Ме! Подобри во се!
Плус џерманците ги собрале своите најдобри пилоти... сите 3 од нив :ROFLMAO:
Па тие малку од малку им го поправиле просекот против ловците.
Од каде тоа дека граделе мотори за само два часа лет? Каде си го тоа прочитал?
Лујка, Љуљка и компанија, се знае кога лета првиот советски млазен Миг-9 дек.1946 со Јумо-004 или така нешто. Немале технологија за млазен мотор, тек откако купиле Р.Р.Нин од УК се појавува МиГ-15 но тоа е надвор од ЊЊ-2.
И тоа како значи кабина со форма на капка, имаш прегледност од 360 степена према 200-220 од класична. Сите наредни го правеле тоа, од Јапан (Ки-44/84), Спитфаер од 14-ка мислам ја сменил кабината во капка, Мустанг, Тандерболт, Јак-3 и 9, иако се задржува и застарениот веќе концепт понекаде, со ретровизор за назад (Корсер, Ла-5)
Јакови и Лавочкини биле ограничени во јачина на мотор поради учеството на дрво (посебна шперплоча) и платно во нивната конструкција, вибрациите на снажните мотори напати го распаѓале цел авион, посебно кога ги граделе неквалификувана работна сила во комбинација со неквалитетен лепак.
Тек после ратот се појавува Јак-9П кој е целосно метален, исто и Ла-11.

Ме-262 не влегувал во маневрирачки двобои во стилот на Црвени Барон, тој само доаѓал однекаде за пар секунди акнувал 20-25 гранати по 30мм и бегал.
Советските авиони едноставно не постоеле над 4000м, таква им била стратешката определба, да бранат фронтови авиони (СБ,Ил-2,Су-2,Пе-2) а по потреба и градови, на граница на средната ПАА.
Германците секогаш летале повисоко, и секогаш имале можност за прв удар.
Затоа и не е чудно што имаш ликови ко Хартман, Баркхорн, Кител и друштво, имам читано книга за Хартман каде тој објаснува како 80%+ од неговите жртви не знаеле што ги снашло, немало никаков двобој, Хартман вребал барем 1500м над советските авиони и ако, и само ако оценел дека има услови за сигурица, само тогаш напаѓал, секогаш од страна на сонцето, ако успеел - успеел, ако не = штрафта. Можеби изгледа кукавички, но тоа била реалноста на тоталната војна.
Воздушните двобои на мала висина каде треба маневри, лупови и чудесии биле реткост.
Имаш руски извори кои говорат за тотално спротивните начини на водење воздушни операции.

Италија е втора земја во светот која полетала млазњак, го имам ставено на темава, имале и проект за ловец но пост-43 јасно зошто ништо не испаднало од тоа.

Ме-262 е неспоредлив како што кажав, со било што од сојузничка страна, поради веќе наведените причини. И покрај тоа што бил тешка новотарија, бил успешно интегриран и во дневните и во ноќните единици на ПВО, додека Арадо-234 извршувал задачи во исто време, и тој немал ни налик на еквивалент кај сојузници.
 

Щипянецъ

македонски Бугарин
Член од
21 декември 2011
Мислења
1.620
Поени од реакции
716
Знам, имал околу 10 победи, замисли, ја имам читано :) Живото торпедо се викал Неделчо Бончев и се удрил со Бф-109 Густав во Б-24 некаде над Ќустендилско. Преживеал.
Мислев дека зборуваш за Списаревски - тој се смета за „жива торпила“.

Стојан Стојанов пишува: "Покрај командантот на излезлиот от стројот орлјак, поручик Недјалко Бончев и еден подофицер пилот, исто така, се спасија со падобрани. Недјалко Бончев скокна со падобран откако се урна во опашката на „тврдината“ и го направи вториот таран во историјата на нашата авијација. Подоцна во Татковинската војна, тој повторно се спаси со падобран, но беше заробен од нашите нови противници - хитлеристите."
 
Член од
14 август 2018
Мислења
4.831
Поени од реакции
10.720
Знам, имал околу 10 победи, замисли, ја имам читано :) Живото торпедо се викал Неделчо Бончев и се удрил со Бф-109 Густав во Б-24 некаде над Ќустендилско. Преживеал.



Од каде тоа дека граделе мотори за само два часа лет? Каде си го тоа прочитал?
Лујка, Љуљка и компанија, се знае кога лета првиот советски млазен Миг-9 дек.1946 со Јумо-004 или така нешто. Немале технологија за млазен мотор, тек откако купиле Р.Р.Нин од УК се појавува МиГ-15 но тоа е надвор од ЊЊ-2.
И тоа како значи кабина со форма на капка, имаш прегледност од 360 степена према 200-220 од класична. Сите наредни го правеле тоа, од Јапан (Ки-44/84), Спитфаер од 14-ка мислам ја сменил кабината во капка, Мустанг, Тандерболт, Јак-3 и 9, иако се задржува и застарениот веќе концепт понекаде, со ретровизор за назад (Корсер, Ла-5)
Јакови и Лавочкини биле ограничени во јачина на мотор поради учеството на дрво (посебна шперплоча) и платно во нивната конструкција, вибрациите на снажните мотори напати го распаѓале цел авион, посебно кога ги граделе неквалификувана работна сила во комбинација со неквалитетен лепак.
Тек после ратот се појавува Јак-9П кој е целосно метален, исто и Ла-11.

Ме-262 не влегувал во маневрирачки двобои во стилот на Црвени Барон, тој само доаѓал однекаде за пар секунди акнувал 20-25 гранати по 30мм и бегал.
Советските авиони едноставно не постоеле над 4000м, таква им била стратешката определба, да бранат фронтови авиони (СБ,Ил-2,Су-2,Пе-2) а по потреба и градови, на граница на средната ПАА.
Германците секогаш летале повисоко, и секогаш имале можност за прв удар.
Затоа и не е чудно што имаш ликови ко Хартман, Баркхорн, Кител и друштво, имам читано книга за Хартман каде тој објаснува како 80%+ од неговите жртви не знаеле што ги снашло, немало никаков двобој, Хартман вребал барем 1500м над советските авиони и ако, и само ако оценел дека има услови за сигурица, само тогаш напаѓал, секогаш од страна на сонцето, ако успеел - успеел, ако не = штрафта. Можеби изгледа кукавички, но тоа била реалноста на тоталната војна.
Воздушните двобои на мала висина каде треба маневри, лупови и чудесии биле реткост.
Имаш руски извори кои говорат за тотално спротивните начини на водење воздушни операции.

Италија е втора земја во светот која полетала млазњак, го имам ставено на темава, имале и проект за ловец но пост-43 јасно зошто ништо не испаднало од тоа.

Ме-262 е неспоредлив како што кажав, со било што од сојузничка страна, поради веќе наведените причини. И покрај тоа што бил тешка новотарија, бил успешно интегриран и во дневните и во ноќните единици на ПВО, додека Арадо-234 извршувал задачи во исто време, и тој немал ни налик на еквивалент кај сојузници.
Многу е лесно во 2020 година да си направиш fact-cheking,освен нели кога како луѓе имаме различно мислење и ставови.
-Првиот советски и тоа ни помалку ни повеќе аксијален млазен мотор е тестиран 1938 година. Факт!
-Првиот патент за турбофан млазен мотор во светот е доделен на Архип Љуљка на 22 април 1941! Факт!
-Првиот ракетен авион на светот е Корољев РП-318 со мејден флајт на 28 февруари 1940! Факт! (Валентин Глушко бил дизајнер на моторот за тие што ги интересираат ракети ;))
И вака можам до сабајле да редам "колку напредни биле германците" :rolleyes:
Намерно пишувам само за русите,ако ги ставам американците и енглезите нема да биде интересно...
А и за руските авиони нешто си ги измешал лончињата,да земам јас да ти направам факт-чекинг за крилата што отпаѓале! :rolleyes:
Арадо бомбардерот е целосно бескорисен во пракса,и па се враќаме на тоа што мислеле германците 1940-42?
Јумо 004 имал од 10 до 25 часа до ремонт,во пракса често прегревал и само искусен пилот можел да стигне до овие бројки.
Малку да го разбиеме митов за супериирноста на џерманците,и глупите сојузници кои победиле само ради квантитет и бројки...
 
Член од
3 јуни 2020
Мислења
9
Поени од реакции
10
Ruskata avijacija posle pocetokot na vojnata bila prenasocena na pogolemo i poeftino proizvodstvo na dokazani avioni, Yak-3 i La-5. Drvo ne e "primitiven" materijal, golem broj germanski mlazni avioni vklopuvale drvo (Ho 229 koristel drvo i lepak od jaglen, modeli na me 163 imale drveni krilja). Postoele Japonski avioni so 2000+ konjski sili motor i so drvena konstrukcija. Ruskiot prototip I-185 isto koristel ruski 2000hp motor, i od probi na fronot se dokazal podobar od germanskite bf109. Germanskite mlazni motori bile neefikasni i izbrzani, nikoj motor posle vojnata ne go prosledil nivniot dizajn, dodeka rolls royce sozdal motor koj e nesporedlivo podobar. Me 262 ne izvrsil niedna uloga kako sto bil namenet da izvrsi, 4 30mm kanoni se sranje protiv mali avioni. Bile brzi da, no gjabe e brzina na istocen front kade rusite letat na 300kmh, mlazen avion nemoze da uspore bezbedno na taa brzina. Gjabe e tehnologija za izmisluvanje kul avioni koga nemas tehnologija da gi napravis efektivni.
 
Член од
28 декември 2015
Мислења
4.027
Поени од реакции
6.503
Мислев дека зборуваш за Списаревски - тој се смета за „жива торпила“.

Стојан Стојанов пишува: "Покрај командантот на излезлиот от стројот орлјак, поручик Недјалко Бончев и еден подофицер пилот, исто така, се спасија со падобрани. Недјалко Бончев скокна со падобран откако се урна во опашката на „тврдината“ и го направи вториот таран во историјата на нашата авијација. Подоцна во Татковинската војна, тој повторно се спаси со падобран, но беше заробен од нашите нови противници - хитлеристите."
Бил оборен од 4*20 Флак, Густавот бил буквално распаран, подоцна умрел од раните некаде на пат при повлекување на германците.

Ruskata avijacija posle pocetokot na vojnata bila prenasocena na pogolemo i poeftino proizvodstvo na dokazani avioni, Yak-3 i La-5. Drvo ne e "primitiven" materijal, golem broj germanski mlazni avioni vklopuvale drvo (Ho 229 koristel drvo i lepak od jaglen, modeli na me 163 imale drveni krilja). Postoele Japonski avioni so 2000+ konjski sili motor i so drvena konstrukcija. Ruskiot prototip I-185 isto koristel ruski 2000hp motor, i od probi na fronot se dokazal podobar od germanskite bf109. Germanskite mlazni motori bile neefikasni i izbrzani, nikoj motor posle vojnata ne go prosledil nivniot dizajn, dodeka rolls royce sozdal motor koj e nesporedlivo podobar. Me 262 ne izvrsil niedna uloga kako sto bil namenet da izvrsi, 4 30mm kanoni se sranje protiv mali avioni. Bile brzi da, no gjabe e brzina na istocen front kade rusite letat na 300kmh, mlazen avion nemoze da uspore bezbedno na taa brzina. Gjabe e tehnologija za izmisluvanje kul avioni koga nemas tehnologija da gi napravis efektivni.
Ма немој. И опет генерација понапред.

И-185 е слепо црево во еволуцијата на авијацијата, неупели прототипови, не постои.
Ништо не било неефикасно нит избрзано, германците се први кои полетале со млазен авион и први кои ја развивале таа технологија за масовна употреба, немало од каде да се земе искуство, све морало да биде ново, нормално дека имало и фејлови, но споредба на Ме-262 со Јак-3, туѓ срам ме фаќа коа прочитам вакво нешто као да споредиш Бентли и Југо 45.
Техничко-технолошки и иновативно Швалбе е врвот на авијацијата во ратот, нема авион кој во себе ги интегрирал сите нови технологии како Ме-262, и тоа успешно, посебно со оглед во кое стање се наоѓал рајхот.
Доволна била една граната од 30мм за да Јак-9 се распадне, имаш сведоштва можеш и сам да најдеш.
Советската авијација била фронтовска и како таква правена за масовно производство на ефтини летала и ефтини пилоти, маса Ил-2 пратена од маса Ла-5 кои ќе табаат немачка пешадија.
На Батајница видов лично Јак-3, со платно одзади лол тоа чудо летало 1945.

Можам да ти набројам немачки авиони кои оперативно употребувале катапулт седиште во ЊЊ-2.
Наброј ми еден сојузнички, значи не два, не три, еден :)
 
Член од
3 јуни 2020
Мислења
9
Поени од реакции
10
Бил оборен од 4*20 Флак, Густавот бил буквално распаран, подоцна умрел од раните некаде на пат при повлекување на германците.



Ма немој. И опет генерација понапред.

И-185 е слепо црево во еволуцијата на авијацијата, неупели прототипови, не постои.
Ништо не било неефикасно нит избрзано, германците се први кои полетале со млазен авион и први кои ја развивале таа технологија за масовна употреба, немало од каде да се земе искуство, све морало да биде ново, нормално дека имало и фејлови, но споредба на Ме-262 со Јак-3, туѓ срам ме фаќа коа прочитам вакво нешто као да споредиш Бентли и Југо 45.
Техничко-технолошки и иновативно Швалбе е врвот на авијацијата во ратот, нема авион кој во себе ги интегрирал сите нови технологии како Ме-262, и тоа успешно, посебно со оглед во кое стање се наоѓал рајхот.
Доволна била една граната од 30мм за да Јак-9 се распадне, имаш сведоштва можеш и сам да најдеш.
Советската авијација била фронтовска и како таква правена за масовно производство на ефтини летала и ефтини пилоти, маса Ил-2 пратена од маса Ла-5 кои ќе табаат немачка пешадија.
На Батајница видов лично Јак-3, со платно одзади лол тоа чудо летало 1945.

Можам да ти набројам немачки авиони кои оперативно употребувале катапулт седиште во ЊЊ-2.
Наброј ми еден сојузнички, значи не два, не три, еден :)
Me-262 e isto slepo crevo vo avijacijata, edini vpecatok sto ostavil e kako ne treba da se pravi mlazen avion. Ne a razbiram sporedbata na Yak-3 i Me-262. Eden e avion za vozdushna superiornost, mal, efikasen i eftin, eden e tezok nemanevrabilen lovec na bombarderi. Germancite bile prvi vo vadenje na mlazen avion na frontot, tocno. No toa ne znaci nisto. Englezite ne brzale da izvadat "magicen" avion, ako tie sakale da izbrat toa ce go napravele podobro od germancite, Gloster Meteor poletal pomalku od godina posle Me 262, no britancite znaele deka e rano za mlazen avion. Dovolna e i edna 20mm granata za Yak-9, no toa ne e poentata. Me-262 nemal G.G.S, a ako koristis MK 108 so tia brzini tesko da pogodis nesto nasproti B-29. Rusite koristele frontovna avijacija, i rabotela perfektno za nivnata situacija. Nema pricina da trosat resursi na mlazni avioni koga nema potreba. Zboruvas za Me 262 kako da e podobro od propeleri vo site kategorii, no toa e golema miskoncepcija.
Katapult sediste ne e izmisleno od germancite, i bilo potrebno samo ako ima zaden propeler ili mlaz, bi bilo samo ekstra tezina vo avion so preden propeler.
 
Член од
14 август 2018
Мислења
4.831
Поени од реакции
10.720
Бил оборен од 4*20 Флак, Густавот бил буквално распаран, подоцна умрел од раните некаде на пат при повлекување на германците.



Ма немој. И опет генерација понапред.

И-185 е слепо црево во еволуцијата на авијацијата, неупели прототипови, не постои.
Ништо не било неефикасно нит избрзано, германците се први кои полетале со млазен авион и први кои ја развивале таа технологија за масовна употреба, немало од каде да се земе искуство, све морало да биде ново, нормално дека имало и фејлови, но споредба на Ме-262 со Јак-3, туѓ срам ме фаќа коа прочитам вакво нешто као да споредиш Бентли и Југо 45.
Техничко-технолошки и иновативно Швалбе е врвот на авијацијата во ратот, нема авион кој во себе ги интегрирал сите нови технологии како Ме-262, и тоа успешно, посебно со оглед во кое стање се наоѓал рајхот.
Доволна била една граната од 30мм за да Јак-9 се распадне, имаш сведоштва можеш и сам да најдеш.
Советската авијација била фронтовска и како таква правена за масовно производство на ефтини летала и ефтини пилоти, маса Ил-2 пратена од маса Ла-5 кои ќе табаат немачка пешадија.
На Батајница видов лично Јак-3, со платно одзади лол тоа чудо летало 1945.

Можам да ти набројам немачки авиони кои оперативно употребувале катапулт седиште во ЊЊ-2.
Наброј ми еден сојузнички, значи не два, не три, еден :)
Калехон,батали таа езотерија,лични ставови и размисли... кога зборуваме со факти! Одиш со глава во ѕид :rolleyes:
Американци пилоти што го летаат,викаат дека до 5000 метри му нема рамен авион на ЈАК-3!!! Да,го летаат по аеро-шоуа,трки и ревии! Крај на муабетот! Тоа што ти си видел или мислиш е сосем ирелевантно ;)
Над 5000 метри Мустанг само!
Во сите параметри освен брзина(и искачување) подобри од ме-262!

И џабе швалбе бил најтешто вооружан,кога еден 12.7мм погодок бил доволен да заврши како огнена топка.Заблагодари им на германците за синтетичкото гориво ;)
Прв млазен авион! Тоа е тоа! Иако сојузниците да сакале ќе направеле млазњак* и пред германците,ама за среќа знаеле што треба да прават за да добијат војна.

*за тие што незнаат,и англичаните и русите имале млазен мотор пред германците.
 
Член од
28 декември 2015
Мислења
4.027
Поени од реакции
6.503
Калехон,батали таа езотерија,лични ставови и размисли... кога зборуваме со факти! Одиш со глава во ѕид :rolleyes:
Американци пилоти што го летаат,викаат дека до 5000 метри му нема рамен авион на ЈАК-3!!! Да,го летаат по аеро-шоуа,трки и ревии! Крај на муабетот! Тоа што ти си видел или мислиш е сосем ирелевантно ;)
Над 5000 метри Мустанг само!
Во сите параметри освен брзина(и искачување) подобри од ме-262!

И џабе швалбе бил најтешто вооружан,кога еден 12.7мм погодок бил доволен да заврши како огнена топка.Заблагодари им на германците за синтетичкото гориво ;)
Прв млазен авион! Тоа е тоа! Иако сојузниците да сакале ќе направеле млазњак* и пред германците,ама за среќа знаеле што треба да прават за да добијат војна.

*за тие што незнаат,и англичаните и русите имале млазен мотор пред германците.
Ова ти го прави вирусот на русофилијата, необјаснива болест.
Јас мислам факт да те погоди ко граната од 30мм нема да го препознаеш. Не мислам да те навредам, само така делува :)
Оди сеа на гугл на најди Швалбе. Ќе пишеш Ме-262 и ќе отидеш на имиџис и ќе ти излезат слики.
После оди и побарај Боинг 737. И види ги крилата и моторите, каде се поставени. Ако се на исто место и имаат иста закосеност како Швалбе, тогаш, оди до тераса, отвори врата и...не, ова последново немој :)

Какви авио-шоуа, Јак-3 е просечен авиони наменет за фронтовска заштита, затоа што СССР свесно им препуштиле воздухот на 4000м на непријателот, за таквата одлука со глава платиле илјадници советски пилоти кои ја нашле својата смрт незнаејќи дека кон нив доаѓа непријателски авион.
Војната ја доби копнената војска на РККА, авјацијата има ништожен придонес, близок до нула, more an liability than an asset, другата војна, онаа стварна во воздух, каде Хатрман, Бар, Кител, Крупински, Фудорфер не масакрирале илјадници советски пилоти, била на запад при огромните, 1000+бомбардерски мисии на сојузниците.

Првиот млазен авион полетал во 1939, некаде во исто време кога РККА го воведува во вооружување двокрилецот И-153, може и во ист месец. Двокрилец :)
Можеме да сме среќни што политичкото водство на рајхот не било кадарно да ги максимизира напорите на своите научници и конструктори, пошто сега светот ќе беше многу поинаков.

Сојузниците можеле гол курац, и тоа како работеле на млазен погон и соодветен авион, но резултатите биле прескромни, освен бркање на Фау-1 со Метеори, нема ништо друго, и ќе нема док немачки документи добро не се проучат (Хукбајн посебно). Само еден авион бил цел универзитет на знаења за сојузничките конструктори, не е тоа некоја тајна, ги земале на ангро и едни и други, кознае зошто илјадници немачки конструктори, научници и техничари биле собрани од двете страни и аболицирани, па чак некои стигнаа до високи позиции.


Ова е Хукбајн. Јадни Мустанзи и Спитфаери вс. овој.
Лесно се препознава од каде позајмувале за Ф-86 и МиГ-15.
Автоматски споено мислење:

Me-262 e isto slepo crevo vo avijacijata, edini vpecatok sto ostavil e kako ne treba da se pravi mlazen avion. Ne a razbiram sporedbata na Yak-3 i Me-262. Eden e avion za vozdushna superiornost, mal, efikasen i eftin, eden e tezok nemanevrabilen lovec na bombarderi. Germancite bile prvi vo vadenje na mlazen avion na frontot, tocno. No toa ne znaci nisto. Englezite ne brzale da izvadat "magicen" avion, ako tie sakale da izbrat toa ce go napravele podobro od germancite, Gloster Meteor poletal pomalku od godina posle Me 262, no britancite znaele deka e rano za mlazen avion. Dovolna e i edna 20mm granata za Yak-9, no toa ne e poentata. Me-262 nemal G.G.S, a ako koristis MK 108 so tia brzini tesko da pogodis nesto nasproti B-29. Rusite koristele frontovna avijacija, i rabotela perfektno za nivnata situacija. Nema pricina da trosat resursi na mlazni avioni koga nema potreba. Zboruvas za Me 262 kako da e podobro od propeleri vo site kategorii, no toa e golema miskoncepcija.
Katapult sediste ne e izmisleno od germancite, i bilo potrebno samo ako ima zaden propeler ili mlaz, bi bilo samo ekstra tezina vo avion so preden propeler.
Слепо црево си ти можеби правен операција, види на претходни одговор и запази каде се крила и мотор на Ме-262 и рандом Б-737. Ме-262 е голем исчекор во авијацијата, значаен по многу елементи.
Не се брукајте со мизерии како објаснувањето за катапулт седиште, толку е проблематично и наголемува тежина што до денес не може да се замисли борбен авион без него.
Знам, паметни руси немале нит во МиГ-15 такво седиште, но тие и така не воделе многу грижа за пилотите.

Ајде да го видиме тој руски млазен мотор кој постоел "pred nemackite hehe" , да се научи нешто барем, освен фиксна русофилија која е ментална состоба која не би посакал да страда пријател од неа.
 

Björn

Does Your Mother Know?
Член од
14 август 2006
Мислења
45.042
Поени од реакции
83.481
Вежби во Австралија, 1942-ра. Експлозив поставен во вода ради автентичен доживљај, експлодира кога не треба, односно кога има чамец над него.

сите преживеале
[spoiler/]
 

Kajgana Shop

На врв Bottom