Не бе друже, не се лутам, само малце смешно ми е што до пред 2 недели Шмики незнаеше што е тоа компајлер... и сеа коментира ваков или таков бил туторијалот. Иначе знам дека туторијалот ми вришти, ама сеа јебига... ако си се снимал ќе видиш колкави испаѓаат видеата. Не вреди да аплоадираш 60-70MB или колку таму ќе фати за да објасниш се убаво како да се направи програма која на екран ќе отпечати "Здраво Свету".Добро бе,што се лутиш,немав лоша намера,мораш да примаш критики,оти онака нема да дотуркаш далеку,убаво е тоа што си се потрудил,само зошто да не го направиш подобро ако можеш :wink:
Најверојатно мислиш за C++... Вака сега, програмот за да програмираш се вика компајлер. Компајлер го преведува твојот C++ код во машински код... Како за почеток мислам дека ќе ти заврши работа Dev C++ компајлерот.dali ke moze da mi kazete nekoja programa za programiranje za pocetnici?
#include <iostream> // Ova e biblioteka za input i output (vlez i izlez)
using namespace std; // Ova e za da ne koristish std:: pred sekoja vlezna (cin) ili izlezna (cout) komanda
int main() // Ova e glavna funkcija
{ // So ovaa zagrada se oznachuva pochetokot na teloto na funkcijata
cout << "Hello World!" << endl; // Ova ni ispishuva na ekran Hello World. Znachi cout e komanda za output (izlez).
// Koga koristime cout izlezna komanda gi koristime strelkite na levo, a dokolku koristime vlezna komanda (cin) togash strelkite kje bidat na desno (malce losho e objasneto ova, ali lesno kje ja svatish fintata)
// Tekstot koj sakame da se ispishe mora da bide vo navodnici, a isto taka mozhe da bide promenliva, vo toj sluchaj ne ni trebaat navodnicite.
// Toa endl; e komanda koja go oznachuva krajot na zapochnatiot red i da se zapochne nov red...
system("pause"); // ova komanda e za da programot cheka nash znak za da se izgasne
return 0; // Ova e komanda za da programot ne vrati nikade, dokolku stavime return main(); togash programot kje ja povtori odnovo main funkcijata
} // Ovaa zagrada oznachuva kraj na teloto na main funkcijata
#include <iostream>
using namespace std;
void plus(float a, float b)
{
float c=0;
c=a+b;
cout << c << endl;
}
void minus(float a, float b)
{
float c=0;
c=a-b;
cout << c << endl;
}
void mnozene(float a, float b)
{
float c=0;
c=a*b;
cout << c << endl;
}
void delene(float a, float b)
{
float c=0;
c=a/b;
cout << c << endl;
}
void linija()
{
cout << "---\n";
}
int main()
{
float a;
float b;
cout << "Vnesete ja vrednosta 'a': ";
cin >> a;
cout << "Vnesete ja vrednosta 'b': ";
cin >> b;
plus(a,b);
linija();
minus(a,b);
linija();
mnozene(a,b);
linija();
delene(a,b);
linija();
system("pause");
}
#include <iostream>
using namespace std;
void plus(float a, float b)
{
float c=0;
c=a+b;
cout << c << endl;
}
void minus(float a, float b)
{
float c=0;
c=a-b;
cout << c << endl;
}
void mnozene(float a, float b)
{
float c=0;
c=a*b;
cout << c << endl;
}
void delene(float a, float b)
{
float c=0;
c=a/b;
cout << c << endl;
}
void linija()
{
cout << "---\n";
}
int main()
{
void plus(float, float);
void minus(float, float);
float a;
float b;
cout << "Vnesete ja vrednosta 'a': ";
cin >> a;
cout << "Vnesete ja vrednosta 'b': ";
cin >> b;
plus(a,b);
linija();
minus(a,b);
linija();
mnozene(a,b);
linija();
delene(a,b);
linija();
system("pause");
}
Цар.... ај уште нешто поинтересно pl0x бате... :smir:Пуста досада што ме натера да правам Вањда ќе им се најде на почетниците
П.С. За да можете поубаво да видите користете Full Screen...
само еден совет .... ко ќе пишиш вака функции за множење собирање итн. наредниот прај пиши ги како функции а не процедури ... значи со резервиран збор function. Можи сега и не ја гледаш разликата ама ко ќе почниш да прајш сложени програми ќе видиш дека ќе ти треба функцијата да враќа некоја вредност шо ќе ја употребваш негде понатаму. Поздрав :helou:Едно смешно прашања... значи правам функции, потоа ги повикувам... но за функциите собирање и одземање ми вика дека не се декларирани :/
Ако може некој да објасни како би било правилно...
Иначе еве го и кодот:
Благодарам однапред :smir:Код:#include <iostream> using namespace std; void plus(float a, float b) { float c=0; c=a+b; cout << c << endl; } void minus(float a, float b) { float c=0; c=a-b; cout << c << endl; } void mnozene(float a, float b) { float c=0; c=a*b; cout << c << endl; } void delene(float a, float b) { float c=0; c=a/b; cout << c << endl; } void linija() { cout << "---\n"; } int main() { float a; float b; cout << "Vnesete ja vrednosta 'a': "; cin >> a; cout << "Vnesete ja vrednosta 'b': "; cin >> b; plus(a,b); linija(); minus(a,b); linija(); mnozene(a,b); linija(); delene(a,b); linija(); system("pause"); }
Едит: Оф леле... сеа укапирав што е работава. Така е кога сум земал у 6 сабајле C++ да експериментирам...
Иначе еве го решението:
Код:#include <iostream> using namespace std; void plus(float a, float b) { float c=0; c=a+b; cout << c << endl; } void minus(float a, float b) { float c=0; c=a-b; cout << c << endl; } void mnozene(float a, float b) { float c=0; c=a*b; cout << c << endl; } void delene(float a, float b) { float c=0; c=a/b; cout << c << endl; } void linija() { cout << "---\n"; } int main() { void plus(float, float); void minus(float, float); float a; float b; cout << "Vnesete ja vrednosta 'a': "; cin >> a; cout << "Vnesete ja vrednosta 'b': "; cin >> b; plus(a,b); linija(); minus(a,b); linija(); mnozene(a,b); linija(); delene(a,b); linija(); system("pause"); }
Во .h се ставаат декларации а во .cpp дефиниции на објекти, заедно со нивните методи. Во С важи истото за функции.Дали некој може да објасни како еден код, да го разделам во
*.cpp i
*.h
Еве на пр. код за множење , делење собирање и одземање, самите операции да се во header-ot додека вредностите во cpp-to.
Или пак некој код, којшто сакам да го употребам во повеке програми, да го напишам еднаш, да го сочувам во .cpp , и само да повикувам функции од него, т.е. да не морам да го препишувам одново целиот код.
Инаку, тотално се префрлив на Линукс и GCC
Какви стандарди измизлувам, сум видел милијарда програми што делат еден ист header и повикуваат функции од негоА... да пробаш да прочиташ за што служи .h фајлот, а за што .cpp фајлот и да не си измислуваш твои стандарди?
Во .h се ставаат декларации а во .cpp дефиниции на објекти, заедно со нивните методи. Во С важи истото за функции.
Пример во Ц.
Во header оди
void funkcija(void);
Во срр оди
#include "името на header-от"
void funkcija(void)
{
што прави функцијата
}