После доволно комуникација и набљудување можам да дадам едно сумарум за рамковните ни нaши браќа.
Нечие доаѓање на овој свет како албанец е случајност. По истата таа случајност секој од нас можел да се роди во секакво семејство со различна средина. Да мразиш албанец само затоа што не по негов избор е роден во албанско семејство е глупост. До тука се согласувам со либералните ретарди и космополити.
Но, секој народ има одредени културолошки карактеристики и вредности кои ги споделуваат поголемиот процент на поединците во него. Затоа тука ќе воведам еден термин-културолошки албанец за подрачјето на Македонија и Косово (заради разграничување со културолошките албанци од Албанија особено јужниот дел) во понатамошниот дел од текстот ќе го користам само како културолошки албанец. Тука е битно да се нагласи дека само зато што некој е етнички албанец не значи дека е и културолошки. На пример ако некој албанец не му се допаѓа средината, се сели во Франција и тотално се вклопува и адаптира во тамошниот систем и вредности тој повеќе не е културолошки албанец иако е етнички. Од друга страна оние од Лабуништа иако се етнички македонци се имаат асимилирано во културолошки албанци. Но кои се тие вредности и карактеристики на културолошкиот албанец? Се разбира ги има многу, ќе пробам да опфатам што повеќе ми текнат.
1. Албански национализам и желба за Голема Албанија
Комплексот на супериорност во однос на други народи и нации. Џиновски знамиња насекаде, обележја и опсесија со албанството во буквално секојдневниот живот. Идеја за Shipria e Mahde Shqipria Etnike за која сум убеден дека голем дел од нив би земале и оружје да се реализира.
2. Поддршка на УЧК и сите нејзини инкарнации (ОНА, АНА, ОВПМБ)
Делувањето на овие организации како и средствата (меѓу кои и масакри и ѕверства) кои се користени притоа се сметаат за легитимни и членовите се величаат како херои.
3. Идентификација и гордеење со фашистичкото минато
Навивачката група на Шкендија се нарекува балисти по истоименото фашистичко движење од Втора Светска војна. Оснивачот Џемо Балиста има статуа во с. Симница, Гостиварско, поголемиот дел од албанците ги сметаат балистите за национални херои и обединувачи.
4. Вандализам, криминал, дивјаштво, разбојништво, агресивност, провокации
Погрдни графити, рушење и оштетување на секакви објекти од цркви и гробови до клупи и канделабри и гордеење со тоа, споменици на УЧК, шверц со дрога, оружје, проституција, поседување на нелегално оружје во огромен процент од албанските куќи, напади на македонци без причина и само на етничка основа и генерално агресивно делување во секојдневниот живот, краток фитиљ, дивеење и лесно преминување кон физички пресметки.
5. Исламски радикализам
Косово е број еден држава по борци во ИСИС по глава на жител во Европа (сличниот менталитет е и тука). Зголемен удел на вахабистички следбеници и салафистичка идеологија.
http://zase.mk/articles/85024/foto-nemoj-da-slavish-plashi-se-od-alah
https://off.net.mk/lokalno/makedonshtina/pliz-kazhete-ni-deka-e-fotoshop
6. Генерална необразованост и низок коефициент на интелигенција
И покрај достапноста на образованието, процентот на основно интелигентни и образовани албанци е мал. И тоа се потенцира со гордост, кецовите и неуспесите во школо се носат како некој орден, на времето таа гордост на неписменост ја имаа школите на ЕМУЦ, ЕТУЦ и АСУЦ.
7. Изместени затуцани традиционални вредности
Тие што не постат за Рамазан се кријат, раѓање на повеќе деца, жената е во служба на мажот, нетолеранција на други етнички и верски заедници каде што се мнозинство, сексуални и социјални малцинства како например гејови или металци или слично па се до случаеви каде што таткото или братот имаат односи со невестата додека младожењата шверца хероин на црно во швицарска, тој знае за тоа и ги прифаќа децата затоа што иста крв било, варење на кожиката на детето од сунетот ставање во чорба и давање на жените од фамилијата. Ми кажувале и примери и тоа не неколку да речеш изолирани каде што на гинеколошки преглед мажот влага во ординација да е и он присутен за време на прегледот. Крвни освети, сеуште практикување на канунот на Лека Дукаѓини 15 век до вакви наслови во 21 век.
https://kajgana.com/poradi-alkohol-i-srpska-muzika-napadnal-sopstvenik-na-restoran-vo-saraj
8. Вечно глумење жртви, никаква самокритичност и признавање на вина, заштита по секоја цена на албанци, никаков морал и почит према никого.
Никогаш они не згрешиле, се некој ги провоцирал, делувале во самоодбрана, на комшијата му нашле 3 шлепера минофрлачи никој ништо не знае, није одавде, во подрум бил. Доаѓа пајак да отрстрани непрописно паркирани коли или ЕВН да исклучи затоа што не платиле, цело село се собира со оружје за нешто што се криви.
А да, секоја критика е одма говор на омраза, албанофобија, исламофобија.
9. Двојното лице во зависност од статусот: малцинство-мнозинство
Кога се во доминантно македонски средини се бајчиња, добар ден, поздрави и честитки, душички. Кога ќе се накотат, вандализам врз македонци, физички пресметки, притисоци за иселување.
10. Немање основна грижа за здравје и хигиена
Во скопските болници имате чувство дека сте во Приштина, никакви здравствени навики.
11. Немање елементарен осет за естетика
Било да е архитектура на куќа или објект, ентериерно уредување, облека, фризура, тунирање на кола резултатот е придавка од нивниот народ со кој се опишува невкус.
Горе-долу ова се карактеристиките на културолошкиот албанец. Пак ќе кажам не сите етнички албанци се вакви, ама повеќето на жалост се. Најлошата можна комбинација е тука направена: ниска интелигенција и образование+затуцани вредности+агресија. Колку еден народ е попрост, толку приклонувањето кон колективниот идентитет и вредности е посилен, позадолжителен и построго осудуван кон оние кои се одалечуваат од тие принципи. Кај албанците е застапен колективитетот на ниво на борзите од Стар Трек, орките во Лорд оф Д Рингс или оние како и да се викаа во 13-тиот воин со Антонио Бандерас. Тоа се гледа почнувајќи од микро колективот-семјеството каде што 7 браќа мора да имаат потпоно исти куќи со иста покуќна внатре, исти коли, исто се.
На макро ниво како што спомнав горе, ако си албанец, и ако не постиш за Рамазан, ако си атеист, ако критикуваш нешто од албанската култура, ако не застануваш зад орелот по секоја цена тогаш си бележан од општеството во најмала рака. Не дај боже да си педер или ќерка ти да има дечко каур.
Е сега во последно време како што малце од малце се образуваат по Мали Речици и Штулови се појавува втората група после онаа доминантно мнозинската опишана погоре, која што станува се побројна и повлијателна кај македонските либтарди а тоа е
Лажните прогресивци
Кога разно-разни припрости куртони Бојанантичевци и Душаностојчевци и ним сличните го потат курот за соживот најчесто се повикуваат на оваа група со образложение дека уствари овие лажни прогресивци (они се доволно прости да мислат дека се искрени прогресивци) биле вистинските албанци а не оние првите што ги опишав погоре. Тие првите албанци не постоеле, биле производ на некоја си македонска фашистичка пропаганда измислена научна фантастика од ВМРО, ѓомити ние во Аљаска живееме и не знаеме како размислува средностатистичниот албанец. Лажниот прогресивец нема кече, жена му не носи шамија, малце е поестетски и здравствено среден и нешто пообразован, колку што можеш во мала речица да се образоваш. Сфатил дека е малце 14 век да си гласен во своите затуцани политички и верски погледи и дека е паметно да балансираш кога комуницираш со каурите. Секој втор збор му е како треба да се живее заедно, дека треба кон иднината да гледаме, маршови на мирот, кур се тресе во ладна вода, вешто ги избегнува темите за УЧК, албанските криминали и пиздарии опишани погоре и дипломатски преоѓа преку нив-Абе и кај нас и кај вас секакви има. Ваквите орки се често лајкани и споделувани од македонските либтарди на социјалните мрежи како демек пример за соживот. Овие прогресивци редовно ги критикуваат глупостите на религиозните институции и националистичките изјави на овие или оние поединци или групи.
АМА критиките се секогаш кон МПЦ и кога некој ќе викне или пише негде смрт за ш(ќ)иптари, односно овие или оние поединци и групи секогаш се македонци и/или христијани. Кога неговите ќе направат некоја гупост или ќути како пичка или го релативизира тоа. Неговата либералност и соживот завршуваат со моментот кога ќе дознаат дека некоја блиска од семејството одела со каур или дека некој нивен пие алкохол и е атеист.
Оваа е втората по бројност групација кај албанците која е во подем и успева на припростиот а питом македонски народ да му продава лажна надеж за соживот. Мухамед Зекири е најтипичен пример за оваа групација-демек СДСМ (македонска партија), демек соживот, демек куров ми.
Вистинските прогресивци
Третата група на албанци и тешко малцинство. Најчесто се недобродојдени од своите и се од маргиналните заедници кај албанците-атеисти, ЛГБТ, алтернативци, католици и слично. Скоро никогаш не муслимани. Ако се декларираат како муслимани тогаш свесно или не ја имаат когнитивната дисонанца. Да речеме дека Нора Шаќири донекаде може да ја ставиме во групацијата. Знаела (не секогаш) да ги критикува албанците, последно со изјавата на Зекири со извадокот од Куранот против педерите. Коментарот и беше нешто во стилот-Муслиманска сум ама имам другаи хомосексуалци и го осудувам ова бла-бла-бла. Но јас од страна вака знам барем 4 работи кои не можеш да ги правиш а да се нарекуваш муслиманка. Како прво мажена е за немуслиман а не смее
https://en.wikipedia.org/wiki/Interfaith_marriage_in_Islam
Второ ја имам видено како пие алкохол. Трето по исламот жените треба да се облекуваат пристојно а она беше манекенка и учествуваше на ревија по бикини и како четврто, ставот на исламот за хомосексуалноста е јасен. Ова се работи кои јас ги знам, а тек што не знам.
Така што албанскиот прогресивец или не е (доследен) муслиман, или е лажен прогресивец види група погоре.
Не би рекол дека оваа групација се повеќе од 10-15% од албанците. Еве како изгледа статус на ФБ на еден таков албанец, или барем јас таков го рачунам.
После толку време во Македонија последниов период се случи деетнизација на граѓанството. Денешниот протест и тие што ќе присуствуваат тоа ќе го урнат во вода.
Зошто јас не се чувствувам поканет на денешниот протест? Ако веќе мора да се определуваме кои сме и што сме, најпрвин сум Македонец, бидејќи тука сум роден и тука се родени сите мои предци, а потоа и се друго.
Албанските прашања се решаваат во Тирана или Приштина. Тука треба да ги решаваме прашањата на сите граѓани на Република Македонија, подеднакво.
Автосегрегацијата не води кон ништо подобро, туку само кон повеќе проблеми, повеќе одалеченост и граѓанска изолација.
Нека не ве залажува митот за добриот чесен албанец бурекџија кој ви вика добар ден и е фин со сите. Ако направиме анкета кај албанците дали би се согласиле делот од Македонија кај што има албанци да се припои кон Косово или Албанија тешкото мнозинство ќе гласа за. Ако утре Косово или Албанија ја нападнат Македонија без никаква кривица на Македонија со цел да ја окупираат, првата група ќе земе пушка и ќе војува на нивна страна и ќе дезертира од АРМ, а втората ќе ќути додека првата им ја завршува валканата работа. Погледнете им го само вистинското лице каде што се мнозинство. Колку и да ги имаат сите права, колку и да им се дозволува се, да не плаќаат даноци, да поставуваат споменици со терористи колку и да е македонскиот народ толерантен тие нема да го сменат својот нарав и својата желба за етнички чиста Илирида. Зарем хиените ако наместо да ги напаѓаш почнеш да ги галиш ќе смени нешто во нивната одлука да те раздерат тебе?
Повеќето проблеми во кариерата ми биле со нив. Да излегувам од работа за да одам со нив во банка, затоа што поплнување на уплатница е научна фантастика за нив. Провокации на неколку наврати за малку и пресметки. Исклучиво само со нив биле најголемите заебанции.
Разбираат само два јазика-стапот и парите, а не се воопшто глупи кога ќе заигра едното или другото. Тогаш и знаат дека се одавде и кој што направил и кој кого тепал.
А со парите се доста прагматични, нема одбивање муштерии колку и да го мразат пара си е пара. Ама и други прагматични ситуации има. На пример во една од моите претходни работи влегов во една од многуте канцеларии на една од попознатите фирми во сопственост на албанец. Дур чекав некои документи од вработениот се загледав на ѕидот до него. На ѕидот имаше табела со сите оддели и сектори во фирмата. 90% од административците, секторските директори и образованите службеници од типот на човечки ресурси, сметководители и финансово, комерција и слично беа македонци. Газадава своите си ги дискриминира оти кога е во прашање парата паѓа во вода и шќиптар и свети шќиптар, нема од неговите кадарен ресурс-македонци ќе ми работат. Исто и приватните болници се полни косовари, мил му е животот да го даде во рацете на некој негов со штанцана диплома.
За крај, повеќето македонци се во заблуда дека проблемот со нив е национален, иако на прв поглед тоа изгледа така. Ама тоа е само површината, надворешните симптоми. Ти мислиш дека они те мразат затоа што си македонец. Грешка. Они те мразат затоа што си каур. Контрарепликата на Смрт за ш(ќ)иптари не е Смрт за македонци туку Смрт за каури. Ако ги набљудувате ќе сфатите дека во нивните средини немаат проблеми со мешани бракови со турци и донекаде босанци. Тие етникуми можат да живеат во нивна средина и не им се врши притисок.
Пола чаршија е налепена постери од Ердоган и оркиве во Македонија излегоа лани за пучот на улиците со поддршка не затоа што е албанец туку затоа што го гледаат како некој муслимански лидер на балканов. Они немаат проблеми со македонците од Лабуништа, Октиси и слично. Знам неколку конвертити македонци во ислам веднаш беа широко прифатени од албанците. Јазот е во најголем дел на религиска основа. Албанците од јужна Албанија односно Тоските посебно од регионот на Корча, како и тукашните католици се дистанцираат од орките се женат/мажат меѓу себе или исклучиво со други католици и православни.
Рековме дека кај албанците (во МК) колективната Борг матрица е силна. Таа матрица се темели на две идеологии: албанство и ислам. Оваа втората е посилна врзна нишка иако на прв поглед не делува така, медиумите стално паламудат за национализмот како проблем, а не е поголемото зло тоа. Јас пре би сакал да бидам опкружен со 40000 албански ултранационалисти католици отколку со 400 вахабии кои не ги боли многу-многу за албанството. Ако на тоа ги додадеме и арапските и турски пари кои стигаат за ширење на исламот, доаѓаме до најбитниот корен на проблемот со нив. 20% од косоварите се за шеријат
http://www.pewforum.org/2013/04/30/the-worlds-muslims-religion-politics-society-beliefs-about-sharia/, Косово е прва во Европа по борци во ИСИС по глава на жител.
https://www.nytimes.com/2016/05/22/world/europe/how-the-saudis-turned-kosovo-into-fertile-ground-for-isis.html
Не сакаат тие соживот, вечно ќе ја плукаат оваа земја, мегаломанските им барања нема никогаш да престанат и сигурно уште 2-3 генерации ќе ги држи гореопишаното шарпланинско понашање.
Секако тоа што по игра на околности им беа потребни на американците само им даде замав за курчење последниве децении, тоа плус арапските пари и толку треба.
Но сепак главната кривица лежи во македонскиот народ, евтиниот опортунизам на македонските партии (кои се огледало на граѓаните) и непревземањето поконкретни мерки на тоа поле. Давањето на пасоши на косовари за гласови, коалициите со ДПА, ДУИ, МУИ и ставањето на џебот пред интересите на народот ги прави македонците можеби најсамодеструктивен народ во универзумот.