Загадувањето не сопира, секоја година нови 4.500 заболени од рак!

  • Креатор на темата Креатор на темата bobipp
  • Време на започнување Време на започнување
Semafori edni smrdeni neznaat da sinhroniziraat. Se praat guzvi segde radi toa. Dozvoli za zgradi se davaat kako ke im tekne... Nema provev, na sekoj cekor zgradi niknat. Koli od dedo noe se vozat. Odamna zboram ja deka ova e zemja na idioti, se vregjaat lugjevo.
 
Кој има време нека го изгледа/ислуша професоров. Професор на Универзитетот во Аризона - Senior Sustainability Scientist
интересен беше делот каде се зборува за превенција и мерки што ги превземаат во САД откако се појувава загаденоста (од 40-та минута натака).
Еве го тој дел
 
Значи ние во Битола 25 години без престан имаме зголемен воздушен притисок комбиниран со стабилно време без циклонски дејства.
Ете не сум знаел.
 
Имате приватни пораки за политички препукувања. Последно предупредување пред бан од тема за сите оние чии мислења беа сега избришани.
 
РЕАКЦИЈА

ТМРО: Затворањето на Југохром значи етничко чистење на Македонците во Тетовско

За ТМРО евентуалното затварање на Југохром во Јегуновце, општина Тетово, ќе значи 1.100 вработени или исто толку македонски семејства на улица.


mkd-181456.jpg

„Барањата на малцинските наводни здруженија на граѓани за заштита на околината и загадувањето предизвикано од Југохром е провидно и смислено со цел етничко чистење на Македонците во крајниот север од земјата, на единствената македонска енклава во овој дел. Загадувањето и во скопската и во тетовската котлина не се ниту од Макстил, ниту од Југохром, туку од честичките ПМ 10 од неквалитетните огревни палети кои се користат од домаќинствата“, соопшти ТМРО.

http://www.mkd.mk/makedonija/partii...etnichko-chistenje-na-makedoncite-vo-tetovsko[DOUBLEPOST=1451054704][/DOUBLEPOST]ЈУГОХРОМ НЕ Е ЗАГАДУВАЧ
Работниците од „Југохром" против одлуката за прекин на работата од 1 јануари
Синдикатот на работниците од „Југохром Фероалојс" од Јегуновце денеска организираше мирен собир пред влезот во фабриката. Тие сметаат дека „Југохром" не е главен загадувач на воздухот во Тетово како што обвинија претставниците на неколку невладини организации за време на протестите пред една недела.

339801-rabotnicite-od-jugohrom-protiv-odlukata-za-prekin-na-rabotata-od-1-januari.jpg

Според синдикатот, „Југохром" не е главен загадувач бидејќи во последните два до три месеца фабриката работела само со 20 отсто од својот капацитет, а концентрациите на штетните честички во воздухот повторно биле високи.

- Некој сака да ја прекине егзистенцијата на 1.060 вработени директно и индиректно на целиот регион од општина Јегуновце, но ние нема да застанеме и сакаме да се направат мерења и во Јегуновце и во Тетово и по исклучувањето да докажеме дека „Југохром" не е загадувач, изјави Светлислав Спасовски од Синдикатот.

Претседателот на Синдикатот Бајрам Амити истакна дека не се точни и информациите оти ништо не се презема околу исполнувањето на еколошките стандарди во фабриката.

- Во план е поставувањето на филтри, иако некои велеа дека не се поставуваат. Ние сме за поставување на филтри бидејќи кога ќе се постават еднаш засекогаш ќе се реши проблемот, рече Амити.

Доколку резултатите од мерењата на воздухот за периодот додека не работи фабриката повторно покажат висок степен на загаденост, работниците најавија помасовни протести.

Од Управата на „Југохром" вчера информираа дека иако остануваат на ставот дека фабриката не е најголемиот загадувач во регионот, решиле доброволно да ја запрат работата почнувајќи од 1 јануари до крајот на февруари и оти паралелно со прекинот ќе продолжат со планираните и веќе договорени активности за воведување на системот за отпрашување во законскиот рок.
 
Последно уредено:
женава кажува сосем нешто друго, најопасните загадувачи биле дома ??
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153522175348591&set=gm.1564976147056493&type=3&theater
12096445_10153522175348591_3814711437976518983_n.jpg
[DOUBLEPOST=1451064250][/DOUBLEPOST]
Кој има време нека го изгледа/ислуша професоров. Професор на Универзитетот во Аризона - Senior Sustainability Scientist
интересен беше делот каде се зборува за превенција и мерки што ги превземаат во САД откако се појувава загаденоста (од 40-та минута натака).
а што праиме со климата, тек така ли се смени, со месеци не врне или пак ако врне не знае да престане ?? а хемтраилсите ?? еден дечко во една продавница објаснуваше дека има нато авион на висина од само 2500 метра запрашува со хемтраилсите и како резултат на тоа спречува дожд ... тоа беше пред 2 месеца, ми изгледаше малку чуден и занесен, ама еве колку долго абер нема ни од дожд ни од снег...
 
А се испита ли горивото што се користи во Македонија:(
Не ми се верува, и тоа не е од сега. Најчесто во Македонија ни храна не се проверува, камоли нешто друго..., хасап на пример. Затоа многу мотори се расипаа, и бензинци и дизели. Конкретно мојот мотор трокираше од лошо гориво и катализаторот се запуши, а никој не одговара за такви штети. Само за споредба, 95ка овде и во Грција порано барем имаше огромна разлика во моќта, а богами и издувните гасови. Порано имаше една афера и со дизел горивото и проблем со дизел моторите.
http://star.dnevnik.com.mk/default.aspx?pbroj=1468&stID=2147480632
Еве го тој дел ...
ако го слушате водителот, излегува не смееме да се греме, не смееме да возиме коли. А пошто го постиравте, водителот не е репер за вакви теми, нешто сонливо збори за греење на струја (која е изгор скапа према платите), прошетки надвор од градот ..а кое надвор ако знаеме дека половина Водно е преградено и изградено. Каде надвор,..и зошто надвор, затоа што затоа што градат покрај и во Вардар, уште 3 згради лупнаа кај Бристол наместо парк, затоа што ќе никнат нови згради карши Холидеј Ин, а тоа се стотици и стотици плус возила, ни воз нема да собере камоли ЈСП. Али не е темата за него.
 
Последно уредено:
24 декември 2015
Мерките на владата не ги следат официјалните анализи за аерозагадувањето

Марија Ѓорчева

Споредбена анализа за тоа што било утврдувано во годините наназад во врска со загадувањето на воздухот со она што власта го „преземала“ за да го спречи истото.

Загадувањето на Скопје не му се случува поради лошата судбина. Вложено е и време и пари за да се достигне ова ниво.

Во Локалниот еколошки акционен план (ЛЕАП) за Скопје од 2003 година, стои дека „квалитетот на амбиенталниот воздух – имисијата се следи повеќе од 25 години (мануелна мерна мрежа)“.

Во истиот тој ЛЕАП стои дека „во 1998 година правена е анализа за учество на сообраќајот врз загадувањето на воздухот. На четири крстосници и два булевари одредувана е концентрација на NO и NO2. Мерењата покажале високи концентрации на речиси сите мерни точки“. Стои и дека покрај индустријата, сообраќајот е главен виновник за пораст на концентрација на прашина.

Во истиот план пишува и дека „градот според бројот на регистрирани возила и нивната густина на еден квадратен километар ги надминува градовите во развиените земји (200-300 возила/ квадратен километар), а во Скопје бројот на возила е 600-800 возила на еден квадратен километар“.

shutterstock_40584751.jpg


Имајќи ги овие анализи, владата ги презема следните мерки:

- Стимулира купување на уште повеќе возила и дозволи увоз на стари возила (Еуростандард 1 и 2). Денес, во 2015 година, го воведуваат Еуро 4 стандард на мотор, кој во ЕУ е воведен пред 10 години. (Во ЕУ од 2014 година воведен е Еуро 6 стандард).

- Ја зголеми површината наменета за автомобили уште повеќе, со проширување на улиците, и тоа на сметка на зеленило и пешачки патеки.

- Тротоарите ги одзеде од пешаците и ги пренамени во платени паркинзи.

- Вложи во шминкање на јавниот превоз.

И во поновиот ЛЕАП (2011 година), како и во сите годишни извештаи за квалитетот на воздухот во Скопје, стои заклучокот дека индустријата учествува во емисија на ПМ честички со најголем процент.

Имајќи го предвид овој заклучок, владата ја презема следната мерка:

- Одложување на процес на воведување интегрирани еколошки дозволи. Наместо тој да заврши во 2008 година одложен е за 2014 година (а за некои капацитети и за 2018-та).

Според ЛЕАП од 2011 година, во вкупната емисија на ПМ честички, домаќинствата учествуваат со скоро 18 отсто. Владината мерка е:

- Субвенции за огревно дрво.

Цитат од ЛЕАП 2011: „Генерално, сегашната состојба со зеленилото во градот укажува на потребата од негова обнова и реконструкција. Тоа во прв ред се однесува на дрворедите, на старите насади во парковите, како и на сите оние површини од кои треба да се отстранат пропустите и недостатоците направени во еден подолг период“.

Владината мерка е:

- Драстично намалување на зелените површини во градот. Според податоците од Државниот завод за статистика, бесправната сеча во градскиот регион се зголемува секоја година, а во исто време многу се намалува количината на новонасадени садници.

Зачувувањето и унапредувањето на животната средина е уставно загарантирано и не смее да подлежи на партиски идеологии.

(Авторот е инженер за животна средина)
 
Барам СТОЛАР_ТИШЛЕР, кој остатокот од материјалит кој го преработува (иверица е 90%)
т.с. отпадот од сечењето-кроењето со машините го носи во контејнер или во некоја дупка за шут.
Ако има таков, го следува пречек на Нова година во Виена или Пешта.
(иверицата содржи и лепак,лак,боја и ,,,?)
треба државата да организира откуп, па нема да има проблем. По мене еколошки штетно е и фрлањето на шишиња и тегли, за да го топиш стаклото ќе гориш гориво, не само трошок туку и загадување ...во Холандија секој сам ја враќал пет амбалажата, има специјални прифатни контејнери и ти куца белешка, после ти се одбива од сметката. Кај нас ромите не прифаќаат дрвен ни беспари дрвен прозор ако е со стакло... аздисани сме[DOUBLEPOST=1451068864][/DOUBLEPOST]
24 декември 2015
Мерките на владата не ги следат официјалните анализи за аерозагадувањето

Марија Ѓорчева

Споредбена анализа за тоа што било утврдувано во годините наназад во врска со загадувањето на воздухот со она што власта го „преземала“ за да го спречи истото.

Загадувањето на Скопје не му се случува поради лошата судбина. Вложено е и време и пари за да се достигне ова ниво.

Во Локалниот еколошки акционен план (ЛЕАП) за Скопје од 2003 година, стои дека „квалитетот на амбиенталниот воздух – имисијата се следи повеќе од 25 години (мануелна мерна мрежа)“.

Во истиот тој ЛЕАП стои дека „во 1998 година правена е анализа за учество на сообраќајот врз загадувањето на воздухот. На четири крстосници и два булевари одредувана е концентрација на NO и NO2. Мерењата покажале високи концентрации на речиси сите мерни точки“. Стои и дека покрај индустријата, сообраќајот е главен виновник за пораст на концентрација на прашина.

Во истиот план пишува и дека „градот според бројот на регистрирани возила и нивната густина на еден квадратен километар ги надминува градовите во развиените земји (200-300 возила/ квадратен километар), а во Скопје бројот на возила е 600-800 возила на еден квадратен километар“.

shutterstock_40584751.jpg


Имајќи ги овие анализи, владата ги презема следните мерки:

- Стимулира купување на уште повеќе возила и дозволи увоз на стари возила (Еуростандард 1 и 2). Денес, во 2015 година, го воведуваат Еуро 4 стандард на мотор, кој во ЕУ е воведен пред 10 години. (Во ЕУ од 2014 година воведен е Еуро 6 стандард).

- Ја зголеми површината наменета за автомобили уште повеќе, со проширување на улиците, и тоа на сметка на зеленило и пешачки патеки.

- Тротоарите ги одзеде од пешаците и ги пренамени во платени паркинзи.

- Вложи во шминкање на јавниот превоз.

И во поновиот ЛЕАП (2011 година), како и во сите годишни извештаи за квалитетот на воздухот во Скопје, стои заклучокот дека индустријата учествува во емисија на ПМ честички со најголем процент.

Имајќи го предвид овој заклучок, владата ја презема следната мерка:

- Одложување на процес на воведување интегрирани еколошки дозволи. Наместо тој да заврши во 2008 година одложен е за 2014 година (а за некои капацитети и за 2018-та).

Според ЛЕАП од 2011 година, во вкупната емисија на ПМ честички, домаќинствата учествуваат со скоро 18 отсто. Владината мерка е:

- Субвенции за огревно дрво.

Цитат од ЛЕАП 2011: „Генерално, сегашната состојба со зеленилото во градот укажува на потребата од негова обнова и реконструкција. Тоа во прв ред се однесува на дрворедите, на старите насади во парковите, како и на сите оние површини од кои треба да се отстранат пропустите и недостатоците направени во еден подолг период“.

Владината мерка е:

- Драстично намалување на зелените површини во градот. Според податоците од Државниот завод за статистика, бесправната сеча во градскиот регион се зголемува секоја година, а во исто време многу се намалува количината на новонасадени садници.

Зачувувањето и унапредувањето на животната средина е уставно загарантирано и не смее да подлежи на партиски идеологии.

(Авторот е инженер за животна средина)
познати работи, но има и други елементи..
- бројот на возила е зголемен, но треба да се гледа и колку се вози... можеби има година дена како се зголеми возењето а поради намалување на цената на горивата
- нема врска само староста на возила со загадувањето, треба да се мерат издувни гасови ... во здружение на возачи мерат, јас бев со возило од 96-а( бензинец, со катализатори) и ги исполнува нормите
- и постари возила без катализатор, ако се возат на плин малку загадуваат
 
Последно уредено:
треба државата да организира откуп, па нема да има проблем. По мене еколошки штетно е и фрлањето на шишиња и тегли, за да го топиш стаклото ќе гориш гориво, не само трошок туку и загадување ...во Холандија секој сам ја враќал пет амбалажата, има специјални прифатни контејнери и ти куца белешка, после ти се одбива од сметката. Кај нас ромите не прифаќаат дрвен ни беспари дрвен прозор ако е со стакло... аздисани сме[DOUBLEPOST=1451068864][/DOUBLEPOST]
познати работи, но има и други елементи..
- бројот на возила е зголемен, но треба да се гледа и колку се вози... можеби има година дена како се зголеми возењето а поради намалување на цената на горивата
- нема врска само староста на возила со загадувањето, треба да се мерат издувни гасови ... во здружение на возачи мерат, јас бев со возило од 96-а( бензинец, со катализатори) и ги исполнува нормите
- и постари возила без катализатор, ако се возат на плин малку загадуваат
---------------
Синоќа бев до Сити Мол, тоа онаму во Карпош 4.
Непрекината колона возила за влез во паркингот.(јас си бев со автобус и така се вратив). Што барам со автомобил во Сити Мол, кога сите автобуси поминуват таму. Мислам дека и оние од Карпош одат со автомобил до таму. Јас многу ретко користам автомобил за во град,поточно скоро никогаш,само во недела одам со автомобил нема гужва а и рампите се отворени на паркинзите.
Не е за во темава а во кафичите доле за да седнеш на кафе треба да почекаш или да вртиш околу 1ч.
Гледам и парконгов околу новиве згради и околни улици се полни навечер,дури и посредина на улица уште еден ред (како е ова дозволено НЕЗНАМ),а наутро се празнат и тоа после 8-9 часот,што значи тие лица не работат во фабрики на смени,него се се административци повеќето,напикани по партиски ид исток и југ.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom