DEFROST:
Gledam na forumov mnogu korisnici gi maci cestoto odenje na klimite vo tkn. defrost ili odmrznuvanje na zamrznatoto nadvoresnoto sace ( kondenzator/izmenuvac). Po razni forumi moze da se procitaat razni "strucni" mislenja od "ugledni" "poznavaci" na ovaa problematika, razni nebulozi kako nadvoresni senzori za mraz, stotijasznam kakvi ne marifetluci za intelegenten defrost, te defrostot pocnuva koga nadvor T ce padne ispod -5 C ( posle -5 C nema mnogu vlaga vo vozduhot i ne ni treba cesti defrosti) i sto uste ne. Red e da se kaze deka dobrite klimi imaat i povece od 4 davaci na T ( toa se NTC ili PTC otpornici koi go menuvaat otporot so promena na T ) i deka nekoi od niv i se koristat za uste podobar i "pointelgenten" ( bas onolku kolku treba i bas koga treba) defrost.
No sto se slucuva? Kako klimata "znae" deka saceto go zafatilo mraz? Tuka nadvoresnite meraci na T ne pomagaat mnogu bidejci vlaznosta na vozduhot pri edna ista T moze da se razlikuva i za 80-100 %. Znaeme deka T okolu 0 C i golema magla se najkriticnite situacii, a saceto na greenje e sekogas na negativna T i ete go mrazot. Od druga strana obicnite ON/OFF klimi imaat samo dva senzora/davaca i toa na vnatresnata edinica bidejci so nea nie se greeme/ladime i mora taa egzaktno da bide kontrolirana, pa i poradi toa sto posle nea odi povratot na freon vo kompresorot vo koj nikako ne smee da se dozvoli vlez na tecen freon ( bidejci nee pumpa za tecnost) tuku samo isklucivo na gas ( ako vleze tecnost ode voz u kukuruz, toa vo ovaa klimatizerska tehnika se vika "potpuvanje na kompresorot" i za mnogu kratko vreme zaribuvanje na negovata mehanika). Isto taka ne smee da se dozvoli rabota vo prazno so premalku freon bidejci doadja do pregrevanje.
Vo vn. edinica ima dva davaca/senzora eden ja meri T na vlezniot vozduh, drugiot tkn "pipe senzor" ja meri T na izmenuvacot/kondenzatorot.
Proizvoditelite epten intelegentno se setile pa go koristat pipe senzorot koj se naodja bas na saceto na vn. edinica vo edna bakarno cevce stegnato cvrsto so straf za saceto. Kako ova funcionira? Bas ednostavno, a pri toa na senzorot mu natovarile uste dve raboti pokraj negovite redovni koj gi ima ( davanje na signali za uklucuvanje/isklucuvanje na kompresorot pri ladenje/greenje ). Toa se slednite:
1.da signalizira pad na pritisokot vo instalacijata (normalno preku merenje na T ), znaci pocetok na DEFROST
2.da signalizira nedostatok na freon (normalno preku merenje na T ), isklucuvanje na klimata
1. funcionira bas dnostavno: koga na saceto nadvor se nafati mraz znacajno se namaluva protokot na vozduh niz nego (ventilatorot se trudi da zafati sto povece vozduh i da go protera niz saceto no ne moze), kako rezultat na ova padja pritisokot na freonot, a so toa se razbira i T na vn. edinica koja treba da ne gree. Elektronikata e taka podesena da koga Pipe senzorot ce registrira niska T na saceto, go isklucuva naponot na spulnata na cetirikrakiot ventil (dodeka e na greenje spulnata e celo vreme pod napon i go drzi cetirikrakiot ventil vo pozicija za greenje ) , so ova se menuva smerot na freonot i klimata odi vo ladenje. Istovremeno vnatresnata edinica gi zatvara krilcata (za vleguva sto pomalce ladno vo prostorijata) , go isklucuva vn. ventilator. Sega nadvoresnoto sace e vrelo i go topi zafateniot mraz. Ova trae od 5-10 min vo zavisnost od nacinot na programiranje na proizvoditelot. Tie sto imaat intelegenten defrost imaat i zbogaten algoritam na so razlicni vremetraenja na defrost pri sto se koristat i ostatokot na davacite koi se nadvor. Vo osnova pipe senzorot e GLAVEN DIRIGENT za uspesen/neuspesen defrost
2. Nedostatok na freon signalizira na toj nacin sto ima postaveno nekoja granicna T od da kazeme -5 C na saceto koja pipe senzorot ja otkriva ( smrznato sace sekogas i znaci deka nedostasuva freon vo sistemot neli? ), a procesorot dava signal na greska i ja isklucuva klimata.
Znaejci sega na koj nacin funcionira defrostot i kolku e steten po bilansot za potrosena energija, kako mozeme da si pomogneme?
Kako prvo ne treba da dozvolime vn. edinica da ima niska granicna T koja ce ja registrira pipe senzorot.
Toa znaci:
-da se pronajde adekvatna brzina na vrtenje na ventilatorot. Toa e obicno pozicija AUTO, a cesto moze da e podobra i nekoja sredna brzina na vrtenje. Ako stavime pogolema brzina efektot na odzemanje na toplina od saceto e pogolem toa pobrzo se ladi i moznosta za aktiviranje na defrostot e pogolema. Ako stavime mala brzina toa epten loso vliae na rabotata na bilansot na potrosuvacka bidejci imame malo odveduvanje na toplina za ista potrosuvacka na energija ( ovie sto imaat TIH MOD na rabota go namaluvaat br. na vrtezi na kompresorot za da se kompenzira ova no so greenjeto e namaleno ), pa treba da se izbegnuva.
-cistotata na nadvoresnoto sace e epten vazna rabota za poretki defrosti, jasno e zosto neli?
-zadavanje na visoki T za zagrevanje na prostorijata vo odnos na postoeckata T treba da se izbegnuva. Treba da se zadavaat za 2-3 C povisoki od postoeckata, pa otkoga ce se postigne i poraboti malce na taa da se odi na sledna povisoka i sekogas po 2-3 C.
Tvrdenjata deka greac na tacnata pomaga za poretki defrosti e cista DEZINFORMACIJA neli? Kako moze toj da go namali defrostot? Ako moze sekoj proizvoditel bi staval i bi go resil problemot. Vistinata e deka toj samo pomaga za polesen odvod na vodata i ne dozvoluva kacuvanje na mrazot po nosacot na ventilatorot i negovo zaglavuvanje, no vlijaee na balansot na potrosuvacka.
Kvalitetnite klimi od dolnata strana imaa po 2-3 gumeni cepa koi treba da gi izvadite vo zima, kako i plasticnata lulicka so crevoto. Na ovoj nacin obezbeduvate nesmetan prolaz na vodata, pa taa nema sansa da zamrzne. Klimite koi se skapi, a nemaat greac na tacna pokazuvaat deka imaat uspesno resen defrost vo site mozni uslovi. Ako klimata ima greac postaveno fabricki, a gi nema onie otvori od dolnata strana, po mene e sepak korisna rabota i so svojata potrosuvacka od 40-50 W nema nitu da se oseti vo vkupnata potrosuvacka.