Конечно се градат автопати во Македонија!

  • Креатор на темата Креатор на темата Stefus Corp.
  • Време на започнување Време на започнување
Да поразлична е, десетици илјади македонци има помалку сега отколку во 2008.Thanks Grujo!
За болдираново нема да коментирам, се надевам @leandra ќе ти дообјасни некои работи.
Сега автопатот ќе ги врати тие десетици илјади, и на нула сме.

За болдираното одлично што ја спомена леандра. Таа има искуство во тој сектор и може да каже колку автопатот ќе го поефтини превозот Минхен-Штип на пример.
 
Разочаруваш Инглориусе, си почнал да се инаетиш дури и кога немаш никакви аргументи, за разлика од многу пати кога си пишувал. За идеолшоката корист на СК2014 пишував јас еднаш во соодветнат тема за проектот ако се сеќаваш и ти кажав- ништо не е вечно, па нити оваа иделогија и матрица на македонецот. Ама ти си решил да браниш неодбранливи тези, шо да ти правиме сега.

И не се само автопатиштата, целата инфраструктура, патишта, цевки, железница се е неквалитетно и застарено, но битна беше иделогијата која може да купи уште неколку години плус власт од и она долгогодишно владеење кое беше, па и ќе биде во долгедно време на сегашниве.
 
Сега автопатот ќе ги врати тие десетици илјади, и на нула сме.

За болдираното одлично што ја спомена леандра. Таа има искуство во тој сектор и може да каже колку автопатот ќе го поефтини превозот Минхен-Штип на пример.

Ај пошто гледам дека се инаетиш, како ќе привлечеш странска компанија во Македонија:

а. Имаме споменици во Скопје на секој чекор.
б. Имаме развиена железничка и патна мрежа низ цела држава.
 
За кејнесианизмот се согласуваме. Како што веројатно ќе се согласиш дека и автопатите и СК 2014 се сметаат за инвестиции, според истата теорија.

Сега автопатите реши да ги гради државата, со кинески пари. Повторно, стигнавме до тие пари поради политичката одлука на Кина да ги инвестира државните резерви во политичко влијание, додека САД со печатењето на нови долари не им ја руинирал вредноста тотално.

А СК `14 со чии пари се гради? Средствата од Кина се неповратни? Тоа се кредити кои некој треба да ги отплаќа...многу јасна е разликата, продуктивни vs непродуктивни трошоци, и сега останува тоа што паушално одговораш на конкретни прашања. Објектите од СК `14 трошоци и добивки vs сообраќајна инфраструктура.

Нека биде СК 2014 економско-идеолошки, нека бидат автопатите економско-социјален. Повторно, мојот личен став е дека одлуката со 2008 да се отвори идеолошкото прашање е правилна. Особено ако ги видиме резултатите денес. А тоа какви прашање има отворено проектот и неговата политичка позадина е мноогу, многу долга тема, која ќе отвори стотици потпрашања, и не би ја дебатирал на форум.

Разграничи прво што е социјален проект, а потоа да дискутираме, првиот е економко идеолошки ама вториот во најамла рака е развоен и продуктивен. Твојот личен став, за да се третира како таков треба да го образложиш со аргументи.А последиците од поголемиот дел од проектот СК `14 допрва доаѓаат. И не само од економски аспект.

Да, многу ќе му смени на газдата поефтин превоз од 1000 денари од шлепер до Скопје. Ќе го направи крајно поконкурентен... Ние сме држава што се протега на 10000 километри должина, па цената на превозот ни ја руши конкурентноста. Единствена цена на превоз која е битна во Македонија, е таа до пристаниште.

Од автопатот значителна корист ќе види само Петко од Штип. Тој ќе стига до Скопје со кола за 200 денари помалку и нему тие 200 денари му се битни. Џонсон Контролс не го интересира 1000ката од шлепер, што нема ни да ја заштеди.

Точно, еве си навел конкретен пример, како некој споменик од СК `14 ќе му ги заштеди макар и тие 200ден на Петко од Штип, а веќе генерирал трошок? Ајде да одиме со твоите метафори.
Или пак како некоја административна зграда, ја зголемува атрактивноста на одредена индустриска развојна зона, на кој начин ги подобрува комуникациите со дотичното пристаниште што си го спомнал?
И да повторам, ако не се работи за изградба на нова, секогаш останува опцијата за ревитализација на постоечката дотраена сообраќајна инфрструктура...
 
Разочаруваш Инглориусе, си почнал да се инаетиш дури и кога немаш никакви аргументи, за разлика од многу пати кога си пишувал. За идеолшоката корист на СК2014 пишував јас еднаш во соодветнат тема за проектот ако се сеќаваш и ти кажав- ништо не е вечно, па нити оваа иделогија и матрица на македонецот. Ама ти си решил да браниш неодбранливи тези, шо да ти правиме сега.

И не се само автопатиштата, целата инфраструктура, патишта, цевки, железница се е неквалитетно и застарено, но битна беше иделогијата која може да купи уште неколку години плус власт од и она долгогодишно владеење кое беше, па и ќе биде во долгедно време на сегашниве.
Тоа за времетраењето си е твој став кој го почитувам.

За инфраструктурата се согласуваме, ама Скопје 2014 немаше да покрие ни дваесетина од парите потребни за комплетно развиена инфраструктура.
Ај пошто гледам дека се инаетиш, како ќе привлечеш странска компанија во Македонија:

а. Имаме споменици во Скопје на секој чекор.
б. Имаме развиена железничка и патна мрежа низ цела држава.
Е овде веќе може да разговараме. Дефинитивно б.

И сега нормално има ама. Ама Скопје 2014 вреди 30, еве нека се и 50 километри автопат. А за Македонија да има развиена патна и особено битно железничка инфраструктура и требаат барем 5 милијарди евра. Ако ги додадеш тука и енергетските капацитети, кои се убедливо најбитни, ќе стигнеме до барем 10.[DOUBLEPOST=1394241355][/DOUBLEPOST]
Точно, еве си навел конкретен пример, како некој споменик од СК `14 ќе му ги заштеди макар и тие 200ден на Петко од Штип, а веќе генерирал трошок? Ајде да одиме со твоите метафори.
Или пак како некоја административна зграда, ја зголемува атрактивноста на одредена индустриска развојна зона, на кој начин ги подобрува комуникациите со дотичното пристаниште што си го спомнал?
И да повторам, ако не се работи за изградба на нова, секогаш останува опцијата за ревитализација на постоечката дотраена сообраќајна инфрструктура...
Никако. Споменикот и зградите не се изградени со цел да му заштеди некому нешто (сем на ќирии, ама тука веројатно би стигнале до бројка од 50 до 70 години, што значи нерентабилен проект). Ниту да придонесе за зголемување на економска активност, сем во периодот кога се гради и директно влијае врз растот на градежништвото.

Каде тоа пишав дека Скопје 2014 е економски поисплатлив од автопат? За прашањата предходно, ќе треба да влегуваме во политички подробности доколку ги одговарам, ќе се развлечат милијарда потпрашања и стварно не мислам дека тоа е дискусија за на форум.
 
Последно уредено:
Сега автопатот ќе ги врати тие десетици илјади, и на нула сме.

За болдираното одлично што ја спомена леандра. Таа има искуство во тој сектор и може да каже колку автопатот ќе го поефтини превозот Минхен-Штип на пример.

Според новите мерки кои што се применуваат од транспортерите се бара да вложат во еуро 5 и еуро 6. Сите останати возила под еуро 5 остануваат да возат низ Македонија, Балкан и Турција. Цифрата на тие возила кои остануваат во функција на Балкан е поголема неколку пати од новите возила за Европа. Главен трошок за одредување превоз е нафта и релација. Нашиот среден сектор најмногу увезува од Балкан. Значи тоа се тие кратки релации, каде најбитен момент доаѓа амортизацијата. Македонија стана тотално неисплатлива, на една релација Скопје-Струмица имаш повеќе штета него ќар. Да не зборам за релациите Бугарија-Македонија, Албанија-Македонија, Србија-Македонија, Црна Гора, Грција - Македонија, Косово, Истанбул. Цените се исти, условите се изменети. За 5 евра војна се води за цена, за 5 евра. За регистрација на влечно возило со приколка секој годишно одвојува 2000 евра. За тешко товарно возило патарината е 10 евра. Само дневно од транспорт во државата се слеваат илјадници евра. И како награда за тоа добиваш автопат Велес-Скопје, Велес-Гевгелија и сите останати патишта во Македонија. Една гума е 400 евра. Само една гума е колку релацијата Солун-Скопје, Софија-Скопје. Нормално е да се зголемат цените. Како транспорт зголемува цени така фирмите зголемуваат цена на производ. Во една дестинација две гуми да оштетиш ти си во була месец дена. А неможе да не влезеш во кратер на Велес-Катланово, нема шанси една дупка да не промашиш, а само влекачот напред на возилото има 6 гуми, кај е приколката. Кај се останатите делови кои чинат стотици евра и работна рака. Транспортот е најскап дел од секој производ. Во формирање на производ влегува со 10%. Ако тој го покачиш, готови се. И да знаеш една од причините што ни оди лошо е што моментално транспортот влага некаде и со 20% со 30% а слушнав и со 50% во производ. Ќар дали им останува на фирмите и 1 денар од производ. Фактурата за робата им е 1000 евра, транспортот 1300 евра.

Автопатите нема да го поефтинат транспортот Минхен-Штип исто како и Штип-Минхен. Автопатите и патиштата ќе ги задржат цените на нормално ниво и ќе го намалат притисокот врз фирмите кои се врши. Во локал е најбитно да имаат добра цена, бидејќи локалот (низ Македонија) е фактички прехраната на населението. Дневно се разнесуваат шеќер, брашно, огрев, дистрибуција итн. Целата роба која стасува од Еу иде во Скопје и се транспортира потоа низ Македонија. Ако цената до Скопје ти останала иста, во Македонија ти се покачува од тура. Пример кога се формира цена на транспорт од Еу земја се дава до Скопје цена. На цената до Скопје на фирмата увозник и додаваш 100 евра плус до Штип и околни градови на Скопје, 150 Струмица и 250 евра до Охрид. А капацитетот е намален, работат со мали пратки, а не цели шлепери. Така да една палета роба да има и да ја однесеш до кај нив од Скопје ги чини поскапо одколку да им ја донесеш од Германија. Колку да имаш за споредба една палета од Холандија до Скопје се носи за 150 евра. Епа ти пресметај дали се исплатат автопати до Охрид, Штип, Струмица, Гевгелија, Битола црна точка стана. А ќе речеш едно парче земја сме, два на два.

Претходно спомена колку ќе им сменело 1000 денари од тура на газдите. Дали ти знаеш колку пари се тоа 1000 денари од тура драг мој и со кој капацитет се разнесуваат тие производи? Само од Источна Македонија дневно излегуваат 10 камиони * 1000 денари од камион =10 000 денари. Утре уште 10 000, другиден уште десет и така доаѓаш до една застрашувачка сума.

На еден шлепер роба да речам градежен материја фирмите имаат 400 евра очекуван профит и тоа они работат со најголеми маржи во Македонија моментално, за да подели плати, струја, изведба, возила и таму сите основни работи кои се за фирма. Сите останати сектори се многу испод по камион. И тоа ако им ги платат нели со знак прашалник.
 
Случка од Швајцарија, роднина која живее таму ја кажуваше.
Баба и дедо, живеат во некое село. На бабава и се слошува. Дедово вика брза помош. Ради лошиот пат, помошта доаѓа доцна и во меѓувреме бабата починува. Дедово ја тужи државата и добива не знам колку пари.
 
Во Македонија, земањето на амортизацијата при формирањето на цената за превоз, претставува луксуз кој може да си го приуштат само оние кои се миропомазани од власта, без разлика која е. Едноставно не може со сегашните цени на превоз, останува оне кои имаат повеќе возила во случај на посериозен дефект, да ги рсапределат приходите и така да преживуваат, друга опција нема. Имало и поефтино од тие 400 еврулиња, само што посел кризата, и таму се глода до коска, останува да се возат само кинески пластики кои ептен убаво лежат на нашите дупки од патишта, до кога и вака никој не знае. Амортизацијата и формирањето на некоја нормална цена за превоз останува луксуз на оние кои возат жаргонски кажано шпедиција, а најголем дел од тие транспортери си отворија фирми Бугарија, Чешка итн, и во зависност од составот на возниот парк, туто комплето или со подобрите влекачи и полуприколки се направија комбинации и сега истите пичат низ Европа. Пак тие кон кои оваа држава имала лош третман, сега сиот тој приход го носат во неа и придонесуваат за нејзиниот буџет, затоа што сите се македонци, од сопственици до возачи, на наше и газдите и шоферите, а и тркалата иако се регистрирани во други земји.
Како се зголемува степенот на економска конкурентност, така се зголемува и значењето на секој сегмент од формирањето на цената на производот, така и транспортот, значи се бара некоја оптимална цена, а кај нас во овие услови неможе а се постигне.
Воден сообраќај немаме, потреба од воздушен карго транспорт во поголем обем немаме, останува железничкиот и патниот транспорт.
Моментално грубо земено околу 2/3 од материјалните токови кои влегуваат во Макеоднија тоа го правата на тркала со кинески гуми. Железницата е на реанимација, и ништо повеќе од тоа. Многу треба за ревитализација на истата, придозборно пазарење не вреди речиси ништо. Останува патниот транспорт, ама еве некој го држи ставот дека индоктринацијата е поважна, како тргнало ќе нема врз кого.
 
Po partiskite stabovi veke na angro se vrtat ponudi za dobivanje na biznis po avtopatistava. Ima i takvi sto vo zivotot nemaat ni eden den staz nitu pak videle kamion ama od utre ke bidat gazdi so po 5-6 kiperi. Bike pike za mladike. A bogami i prasike.
:D
 
Според новите мерки кои што се применуваат од транспортерите се бара да вложат во еуро 5 и еуро 6. Сите останати возила под еуро 5 остануваат да возат низ Македонија, Балкан и Турција. Цифрата на тие возила кои остануваат во функција на Балкан е поголема неколку пати од новите возила за Европа. Главен трошок за одредување превоз е нафта и релација. Нашиот среден сектор најмногу увезува од Балкан. Значи тоа се тие кратки релации, каде најбитен момент доаѓа амортизацијата. Македонија стана тотално неисплатлива, на една релација Скопје-Струмица имаш повеќе штета него ќар. Да не зборам за релациите Бугарија-Македонија, Албанија-Македонија, Србија-Македонија, Црна Гора, Грција - Македонија, Косово, Истанбул. Цените се исти, условите се изменети. За 5 евра војна се води за цена, за 5 евра. За регистрација на влечно возило со приколка секој годишно одвојува 2000 евра. За тешко товарно возило патарината е 10 евра. Само дневно од транспорт во државата се слеваат илјадници евра. И како награда за тоа добиваш автопат Велес-Скопје, Велес-Гевгелија и сите останати патишта во Македонија. Една гума е 400 евра. Само една гума е колку релацијата Солун-Скопје, Софија-Скопје. Нормално е да се зголемат цените. Како транспорт зголемува цени така фирмите зголемуваат цена на производ. Во една дестинација две гуми да оштетиш ти си во була месец дена. А неможе да не влезеш во кратер на Велес-Катланово, нема шанси една дупка да не промашиш, а само влекачот напред на возилото има 6 гуми, кај е приколката. Кај се останатите делови кои чинат стотици евра и работна рака. Транспортот е најскап дел од секој производ. Во формирање на производ влегува со 10%. Ако тој го покачиш, готови се. И да знаеш една од причините што ни оди лошо е што моментално транспортот влага некаде и со 20% со 30% а слушнав и со 50% во производ. Ќар дали им останува на фирмите и 1 денар од производ. Фактурата за робата им е 1000 евра, транспортот 1300 евра.

Автопатите нема да го поефтинат транспортот Минхен-Штип исто како и Штип-Минхен. Автопатите и патиштата ќе ги задржат цените на нормално ниво и ќе го намалат притисокот врз фирмите кои се врши. Во локал е најбитно да имаат добра цена, бидејќи локалот (низ Македонија) е фактички прехраната на населението. Дневно се разнесуваат шеќер, брашно, огрев, дистрибуција итн. Целата роба која стасува од Еу иде во Скопје и се транспортира потоа низ Македонија. Ако цената до Скопје ти останала иста, во Македонија ти се покачува од тура. Пример кога се формира цена на транспорт од Еу земја се дава до Скопје цена. На цената до Скопје на фирмата увозник и додаваш 100 евра плус до Штип и околни градови на Скопје, 150 Струмица и 250 евра до Охрид. А капацитетот е намален, работат со мали пратки, а не цели шлепери. Така да една палета роба да има и да ја однесеш до кај нив од Скопје ги чини поскапо одколку да им ја донесеш од Германија. Колку да имаш за споредба една палета од Холандија до Скопје се носи за 150 евра. Епа ти пресметај дали се исплатат автопати до Охрид, Штип, Струмица, Гевгелија, Битола црна точка стана. А ќе речеш едно парче земја сме, два на два.

Претходно спомена колку ќе им сменело 1000 денари од тура на газдите. Дали ти знаеш колку пари се тоа 1000 денари од тура драг мој и со кој капацитет се разнесуваат тие производи? Само од Источна Македонија дневно излегуваат 10 камиони * 1000 денари од камион =10 000 денари. Утре уште 10 000, другиден уште десет и така доаѓаш до една застрашувачка сума.

На еден шлепер роба да речам градежен материја фирмите имаат 400 евра очекуван профит и тоа они работат со најголеми маржи во Македонија моментално, за да подели плати, струја, изведба, возила и таму сите основни работи кои се за фирма. Сите останати сектори се многу испод по камион. И тоа ако им ги платат нели со знак прашалник.
Одлично леандра. Со тебе може да се зборува надвор од вовед во економија постови. Иако, мислам дека веќе и во постот одговори колку ќе биде рентабилен автопатот (од 60 до нека се 100.000 евра годишно што ќе ги заштедува малиот бизнис, ако се земе во предвид дека фрекфенцијата се 10 камиони дневно) ама да поставам уште некое прашање. Реторичко или не, ќе кажеш ти.

Прво, јас знам дека автопатов ќе биде крајно вулгаризиран, ќе ни излегува дури и од фрижидер во наредниве 4-5 години. Медиумското покривање за СК 2014 ќе биде минорно споредено со ова. Ама може да размислуваме малку и со сопствен мозок, нели? :)

Дали најголем дел од извозот на компаниите што ја креираат штипската економија, вклучуваќи ги и Џонсон Контролс и текстилните оди преку солунско пристаниште? И дали на шлеперите што одат на солунско пристаниште автопатот им менува нешто, или ќе си го возат повторно стариот регионален пат Штип-Велес за да се приклучат на К10? Дали најголем дел од извозот на струмичките компании и производствени капацитети оди директно во Бугарија и дали е точно дека во тој случај овој автопат не им менува баш ништо?

Твоја претпоставка за развојот на економијата во Штип. Дали мислиш дека автопатот ќе и помогне на источна Македонија во правец на економски раст? Дали ќе направи од Штип македонско економско чудо? Јас сум подготвен да се кладам дека и после автопатот економијата во Штип на компаративно ниво со економиите на другите региони во државава ќе остане на ист сооднос ко досега и економијата во источна Македонија нема да расте побрзо во однос на другите региони.

И тоа зборуваме за рентабилност на автопатот кој ги поврзува 700 илјадниот скопски со 300 илјадниот источен регион. Ако правиш анализа за исплатливоста на автопатот кој ги поврзува 50 илјадното Кичево со 40 илјадниот Охрид до уште пофрапантен факт за исплатливоста ќе дојдеме. Па ќе треба да му се оправдува оправданост на автопатот со некои вратоломии слични на оваа во физибилити студијата за железницата Кичево - Албанија.
Untitled.jpg

Железницата ќе била исплатлива, затоа што во период од 25 години ќе и заштедела на Република Македонија 357 милиони евра на основ намалување на сообраќајни незгоди. :vozbud: И тоа правиме муабет за железнички сообраќај, кој е десет пати поисплатлив. Можам да замислам кои салто мортале пресметки имаат правено за автопативе. Затоа со години бараа инвеститор и веројатно затоа физибилити студиите ги нема нигде онлајн.
 
Последно уредено:
И тоа зборуваме за рентабилност на автопатот кој ги поврзува 700 илјадниот скопски со 300 илјадниот источен регион. Ако правиш анализа за исплатливоста на автопатот кој ги поврзува 50 илјадното Кичево со 40 илјадниот Охрид до уште пофрапантен факт за исплатливоста ќе дојдеме.
Офтопик...или не, на последните избори со 54437 жители со право на глас (полнолетни) според ДИК и над 8000 основци и средношколци (проценка до 17 години и без др. општини) и 800 во претшколска (бројка на згрижени деца во градинките)55749 жители според ДЗС.Разликата меѓу бројот на жители и бројот на гласачи (офијалните бројки) е околу 1300, скоро колку учениците во ОУ Григор Прличев.Интересни се овие игри со бројки :)
 
Офтопик...или не, на последните избори со 54437 жители со право на глас (полнолетни) според ДИК и над 8000 основци и средношколци (проценка до 17 години и без др. општини) и 800 во претшколска (бројка на згрижени деца во градинките)55749 жители според ДЗС.Разликата меѓу бројот на жители и бројот на гласачи (офијалните бројки) е околу 1300, скоро колку учениците во ОУ Григор Прличев.Интересни се овие игри со бројки :)
Сите државјани се гласачи, ДЗС ги запишува само тие што претпоставува дека во моментот живеат во градот или сите што ги затекнале кога правеле попис. Игра со бројки е тоа, што веројатно ќе се реши после избори, кога планираат да креираат програма која ќе запишува државјани, а ќе биде поврзана и со граничните премини и аеродромите, па точно ќе се знае кои и колку жители се во државава и во кој град.

Ама тоа не ја менува поентата суштински. Македонија и Балканов во целост е мртов регион, особено во овие услови на глобализација. Да веруваш во економска исплатливост на проект на Балкан денес, е еквивалентно на верувањето на живот после смрт на верниците. Сите капитални проекти, па дури и тие во Грција се повеќе политичка отколку економска инвестиција. И Олимпијадата во Атина требаше да биде рентабилна, според економските теории...
 
Ама тоа не ја менува поентата суштински. Македонија и Балканов во целост е мртов регион, особено во овие услови на глобализација. Да веруваш во економска исплатливост на проект на Балкан денес, е еквивалентно на верувањето на живот после смрт на верниците. Сите капитални проекти, па дури и тие во Грција се повеќе политичка отколку економска инвестиција. И Олимпијадата во Атина требаше да биде рентабилна, според економските теории...
*Да не се иселуваш? :icon_lol:

Шала на страна, без разлика на исплатливост, предност е на инфраструктура.Социјална, економска, политичка, временска, сеедно.Да не менуваме по 5 пара амортизери годишно и за тој мал период поминат по патишта.
 
*Да не се иселуваш? :icon_lol:

Шала на страна, без разлика на исплатливост, предност е на инфраструктура.Социјална, економска, политичка, временска, сеедно.Да не менуваме по 5 пара амортизери годишно и за тој мал период поминат по патишта.
Не, ама тоа не значи дека мислам дека Македонија ќе стане економски џин и нема да знаеме како да го контролираме растот за да не ни креира хиперинфлација после автопативе, како што нели ќе ни попуваат во наредниве неколку години. :D

Ако јас се прашувам, тотална предност има енергетиката. Џабе ни се автопати, ако пола од струјата ја увезуваме. Или ако за 30тина години почнеме да воведуваме рестрикции. Ама многу повеќе луѓе ќе те почитуваат и најбитно гласаат ако ставиш 300-400 милиони евра на автопат што им крати пат до Скопје за саат време, отколку ако изградиш брана. За ова второво никому не му е гајле. Без разлика на висината на месечните сметки.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom