Факултет за Информатички Науки и Компјутерско Инженерство - ФИНКИ

  • Креатор на темата Креатор на темата ASimov
  • Време на започнување Време на започнување
Добро што предмет е тоа АОК од книгата да учиш мн е обемно од презентациите мн штуро :)
Има ли некој што ке каже некој Tip and Trick за полагање и тешки ли се задачите што се решаваат на аудиториски
 
Добро што предмет е тоа АОК од книгата да учиш мн е обемно од презентациите мн штуро :)
Има ли некој што ке каже некој Tip and Trick за полагање и тешки ли се задачите што се решаваат на аудиториски


Учи од презентации и од прашањата, книгата за џабе. Јас учев за прв колоквиум од книгата,се мачев,за втор колоквиум си седнав од базите и од предавањата и истадов 90 поени. За делот со задачите седни си со време, не е толку тежок колку што изгледа.
 
Mислења за професориве што предаваат бази? Маргита/ Калајџиски / Велинов?
 
За болдов, која е разликата ако на испит се појават 10 или 200 студенти?Па на асистентите/професорите тоа им е работа,нели испитот треба да е ист без разлика дали го полагаат 1 или 1000 студенти.


Разликата е како европа и австралија ... и тука проблемот не е во тоа дали се 1-10-1000 студенти пријавени туку проблемот е ако доброволно избереш да се пријавиш се очекува да си доследен на изборот и да се појавиш на испитот - реално проблемот е во фактот што за тебе факлутетот резервира ресурси (луѓе, опрема, и сл.) и тоа се ресурси (а со тоа и финансии) кои одат во ветер ...

Ова го коментирате само затоа што мислите дека само вашето време е вредно и не треба да биде залудно потрошено ... иако во реалност токму таквото однесување на дел од студентите предизвикува професори/асистнетите/демонстраторите да се оптеретени повеќе одошто е потребно ...

Искрено се надевам дека барем еднаш ќе имате прилика да се од другата страна па да видам потоа дали сеуште ќе го имате ова мислење ...
--- надополнето: 7 февруари 2014 во 22:49 ---
Разбирам дека е единствен документ, но не е единствен начин за потврда, пошо статусот на студентот е (ако не е, треба да биде) видлив на iknow, како некој вид на електронски индекс.
Како и да е, нема везе, во законот е проблемот очигледно.

Него, ако ми текнува добро имаше ти и некое предавање пред година-две на Етика (или Софтверско Инженерство?) кај Катерина Здравкова, нешо за заштита. Со оглед на тоа колку беше досаден предметот, предавањето ти беше одлично. :)


1. видливоста на статусот на одреден студент во електронскиот систем е ограничен од техничка природа - нема практичен начин да се провери во реално време - затоа и законот го признава индексот бидејќи е хартиена форма која јасно го покажува овој податок.

2. Добро се сеќаваш - бев гостин предавач на предметот Етика, предавањето беше согласно барањата на предметот и соодветниот аудиториум, според тврдењата на други луѓе важам за одреден експерт на темата „компјутерска безбедност“
--- надополнето: 7 февруари 2014 во 23:15 ---
@Bidikov
ме разочара факултетов во однос на организација. Ми се свиѓа тоа што се учи од странска литература (дури и немора да е преведена, истата е апстрахирана на презентациите, ми одговара така).
И нема да пишувам реферати, само очекувам одговор на ова:
500 евра имаат асистентите ако не се лажам? Работа, или цигари до гуша?

Викаш неможе да се сменат работите во врска со електронските пријави/индекси, така е законот. Па вие и натаму седете си, викајте си се доктори на науки/инжењери/гуруа и незнам што, кога не се залагате законот да се измени.
Си викате - „добро, ја кога бев студент стопати полошо поминав“.
  • Али дали е суштината и другите генерации после вас лошо да си поминат?
  • Да „патат“ како вие што „патевте“?
  • Дали си се нарекувате доктори, па имате свои бизниси, а факултетот ви е онака колку за чалам „ја предавам на факултет“.?
СП ФИНКИ и натаму го игнорира проблемот, па затоа организира некои предавања/работилници/шо ти ја знам. Ако вие не се залагате нешто да се измени во законот, притоа правејќи најфлексибилни компензации за било што (ел. индекси, ел. пријави), не очекувајте и ние тоа да го правиме.

И немојте да отварам уста за тоа што плаќаме 200/400 евра годишно (што кога ќе се види не е голема сума во однос на расходите на факултетот, али сепак не е ни мала).

Ако дојде „крај на светот“, македонецот првиот ќе се изеде меѓу себе.

p.s. И како не им е срам на студентски прашања, работно време од 9 до 12, а работат од 8 до 16. Ај да работат, туку ми се кезат меѓу себе и не отвараат ако си закаснил 5 минути.
Следниот пат има видео да направам, а колегиве нека се прават мутави и нека викаат дека ништо не се случило.
--- надополнето: 7 февруари 2014 во 15:52 ---
p.p.s - ве мрзи да правите измени, но не ве мрзи да пишувате реферати и да го кривите петко/станко/трајко.
И уште еднаш ќе кажам - доктори на науки, во факултет кој има катастрофа организација.
И НЕМОЈ ДА КРИВИТЕ КОЛЕГИ, кога се жалат 80% од вкупниот број на студенти.
Зошто не се жалат другите? Бидејќи самите незнаат за себе да кажат, знам дека е тоа така бидејќи и јас бев едно време таков.
Доста е веќе!


Дете ај прво смири си ги нервите и однесувај се како што ти доликува т.е академски граѓанин ... постар сум од тебе значилен број на години (плус сум официјално лице на форумов),а вака да се однесуваше мојот помал брат иако има 18+ ќе му удрев една воспитна заушка ...

Сега малце да те приземјиме за да разбереш дека целиот револт ти е насочен кон сосема погрешна насока ... бидејќи никој овде не окриви никого само имаме дискусија со која можеби полесно ќе разбереме како можеме да ги подобриме состојбите во која секоја страна ги дава своите аргументи и мислења за одредени работи.

Прво, тресеш зелени и мислиш дека појма имаш за платата на наставниот кадар и дај боже да беше како што ти мислиш сите ќе беа пресреќни ...

Второ, како мисли ти дека не се залагаме за промени - идејата за електронско досие е стара најмалце 10 години. ФИНКИ со своето формирање пред 3 години реши прв да го примени за уписи, наредната година го применија и сите други факултети на УКИМ. Веќе вториот семестар истата година ФИНКИ повторно прв го примени за добивање на потписи и пријавување на испити - сеуште не е имплементиран кај сите други факултети на УКИМ. Незнам како не гледаш залагање од страна на факултетот кој постои 3+ години кога за 3 години се направени повеќе промени од претходните 20 !?!?

Трето, очигледно си ја скокнал лекцијата во средно околу формата на државниот апарат во РМ. Имаш законодавна власт, извршна власт и други форми и начини на организирање кои се назевисни (тука спаќаат бисоко образовните институции). Има една фраза се вика „автономија на универзитетот“ која спречува мешање на ингеренциите, но бара почитување на законот - значи ние можеме да бидеме автономни во креирањето на наставниот процес, но мораме да го почитуваме законот кога е во прашање правото. Законот го подговтвува извршната власт, а го донесува законодавната власт ... Незнам како очекуваш да имаме ние магично стапче за да го измениме законот - еве ти конкретен предизвик: најди начин законски да предвидиме начин да го идентификуваме статусот на секој студент и дали во тој момент студнетот има уредно запишан семестар/предмет и веднаш да почнеме да лобираме за да го укинеме индексот ...

Четврто, мислиш дека сумата која ја плаќаш по семестар е доволна - само оперативните трошоци за еден студент за кој треба да обезбедиш училница, компјутерска лабораторија и работно место ја надминува оваа сума барем за 50%.


Последниов дел е насочен кон сите дискутанти - гледам дека одредени луѓе навистина сакаат да им помогнат на другите колеги во појаснување на одредени нејаснотии и тоа и понатаму ќе го охрабрувам и се надевам дека истото ќе продолжи, а оние кои само сакаат да плукаат и кукаат - ќе ги упатам да се обратат на писмено до соодветните органи на факултетот поточно до деканатот за да може да им излезат во пресрет бидејќи вака скриени под превезот на анонимноста не придонесуваат за подобрување на состојбите и сите такви теми ќе побарам да бидат остранети од модераторите.
 
Бев изреволтиран, али незначи дека не ти го разбрав мислењето и не подразмислив за истото. И искрено, мило ми е што ми разјасни некои работи. Многу субјективно пристапив, а сега би сакал објективно:

Вистина е дека за овие 3 години, многу работи на факултетот (од тоа што слушав) се сменија, па и се сменија за време на моето студирање.

Вистина е дека за тежина на предметите, ние самите не се спремаме доволно за нив, па после друг ни е крив. Искрено, јас за еден предмет кој што секојдневно го учев (ме интересираше) и го чепкав, го положив со 10ка, а тој што (не најмалку ме интересираше) не го вежбав многу - мака мачам со првите два колоквиуми, сега во Јануари направив и не направив нешто, па чекам Јуни. Да, тој предмет е Структурно Програмирање.

Исто така, еден голем плус е тоа што брзо можеме да стапиме во контакт со секој професор и мислам дека тоа е причината зошто асистентката Христина Михајловска кажа „ве разгаливме“. Колку повеќе ни' пружија, уште толку повеќе бараме.

Од друга страна, кога ќе подразмислам здраворазумски, наставниот кадар на ФИНКИ не е лош, напротив е одличен. Асистентите иако имаат работа до гуша, сепак ја завршуваат работата, со мали/никакви компензации. Знам како е да работиш под притисок и сега кога ќе размислам, не се они криви. Сега, кој помалце, кој повеќе - јебига, никој не е ист (како и на секоја друга работа патем).

Исто така, гооолем +1 уште еднаш за литературата.

Еден предлог:
Дали е можно да се направи предавањата да бидат на YouTube (како некој обичен туториал што го гледаме на Khan Academy пример), за да кога ќе биде голема бројката на редовно запишани студенти(а сигурно ќе се зголемува) да може секој добро да го сфати предавањето, а не оние кои се позади во 315-ка или 117-ка ништо да не чујат?

За оваа идеја зборував со професорот Ивица Димитровски и на него му се допадна идејата.
Што мислите Вие, @Bidikov ?
 
@Bidikov

Ме интересираат само овие работи :)
1.Кога ФИНКИ мисли да го обезбеди она најосновното што секој факултет го има а тоа е да направи своја зграда каде што ќе може наставата да се одвива во нормални услови, а не тоа да бидат 2-3 училници каде што нема ни место да се стои а камоли да се седне (што е најлошо тие позади што се воопшто не ни можат да слушнат). Зар стварно мислат дека во тие неколку простории ќе собере толку студенти ако вака се зголемува бројот ?
2. Дали ние студентите сме криви и за тоа што на колоквиум нема место за одредени студенти (а сепак културно си се пријавиле на тие анкети што ги спонуваш) ? Притоа асистентите да незнаат што да направат и да кажат незнам оди барај си кај најдеш - ако најдеш таму полагај. Истотака тука ќе го спомнам и проблемот со одредени апликации на кој требаше да се полага ( конкретно во мојот случај гимп,скрибус). Овие апликации на повеќе од пола компјутери не ни беа инсталирани. Па ние студентите требаше во тоа огромно време кое ни е дадено за полагање да ги симнуваме да губиме непотребно време, а воедно и нерви.
3. Не ми е јасно зашто во неколку наврати конкретно во оваа дискусија каде што секој има право на свое мислење спомнуваш дека си влијателен на овој форум ?
 
Бев изреволтиран, али незначи дека не ти го разбрав мислењето и не подразмислив за истото. И искрено, мило ми е што ми разјасни некои работи. Многу субјективно пристапив, а сега би сакал објективно:

Вистина е дека за овие 3 години, многу работи на факултетот (од тоа што слушав) се сменија, па и се сменија за време на моето студирање.

Вистина е дека за тежина на предметите, ние самите не се спремаме доволно за нив, па после друг ни е крив. Искрено, јас за еден предмет кој што секојдневно го учев (ме интересираше) и го чепкав, го положив со 10ка, а тој што (не најмалку ме интересираше) не го вежбав многу - мака мачам со првите два колоквиуми, сега во Јануари направив и не направив нешто, па чекам Јуни. Да, тој предмет е Структурно Програмирање.

Исто така, еден голем плус е тоа што брзо можеме да стапиме во контакт со секој професор и мислам дека тоа е причината зошто асистентката Христина Михајловска кажа „ве разгаливме“. Колку повеќе ни' пружија, уште толку повеќе бараме.

Од друга страна, кога ќе подразмислам здраворазумски, наставниот кадар на ФИНКИ не е лош, напротив е одличен. Асистентите иако имаат работа до гуша, сепак ја завршуваат работата, со мали/никакви компензации. Знам како е да работиш под притисок и сега кога ќе размислам, не се они криви. Сега, кој помалце, кој повеќе - јебига, никој не е ист (како и на секоја друга работа патем).

Исто така, гооолем +1 уште еднаш за литературата.

Еден предлог:
Дали е можно да се направи предавањата да бидат на YouTube (како некој обичен туториал што го гледаме на Khan Academy пример), за да кога ќе биде голема бројката на редовно запишани студенти(а сигурно ќе се зголемува) да може секој добро да го сфати предавањето, а не оние кои се позади во 315-ка или 117-ка ништо да не чујат?

За оваа идеја зборував со професорот Ивица Димитровски и на него му се допадна идејата.
Што мислите Вие, @Bidikov ?

Предлогот за кој дискутираш одамна е разгледуван и технички е лесен за реализација, но мора да се признае дека за да се реализира истиот е потребно некое време и веројатно ќе мора да почека додека не се решат некои многу поекзинстенцијални прашања ...
Само како инфо наовапрашање ако ги земете и најпознатите ИТ факултети низ светот ќе видите дека кј нив овој процес започнал барем после десетици години искуство и систематизирање на предметите. Повеќе од јасно е дека во овој стадиум од ФИНКИ скоро и невозможно е да се очекува тоа ... сепак повеќе од јасн ое дека тоа е идеја која треба да се истражува бидејќи освен едноставно снимање на видео материјали има и други прашања кои не се толку кристални дефинирања, а се темелат на авторски права врз таквите видеа...
 
Ај прашање - имав 170 кредити без дипломска (180 потребни) и сеа отворив iknow да видам да не случајно ми е внесена дипломската пошо пројдоа 2 месеца и кусур (нормално не е) ама па сеа иам 169.5 кредити -.-


њтф...
--- надополнето: 7 февруари 2014 во 16:21 ---



едит: БКМ ми е 5.5 внесен а кога го упишав беше 6 ....

Добар си ти јас имам 225,5 кредити моментално, од два предмети сега видов не ми се внесени оцените , еден неположен плус дипломската така да 250+ кредити ќе имам на крај.

Би сметал предмет по предмет кредитите да не ме мрзеше :icon_mrgr:
 
1.Кога ФИНКИ мисли да го обезбеди она најосновното што секој факултет го има а тоа е да направи своја зграда каде што ќе може наставата да се одвива во нормални услови, а не тоа да бидат 2-3 училници каде што нема ни место да се стои а камоли да се седне (што е најлошо тие позади што се воопшто не ни можат да слушнат). Зар стварно мислат дека во тие неколку простории ќе собере толку студенти ако вака се зголемува бројот ?

Иако не го претставувам ФИНКИ на форумов (и прашањето веројатно треба да го поставиш до деканатот на ФИНКИ) ќе ти го дадам моето видување на темата - ФИНКИ од првиот ден на своето формирање постојано прави напори да добие услови за да изнајми на подолг период или изгради зграда / дел од зграда кој ќе ги исполни потребите на студентите и вработените...
Сепак мораме да признаеме дека тоа не е ни најмалце едноставно како што вие замислувате и во целата таа операција најмал проблем се финансиските елементи (секогаш може да се побара кредит и сл.) но барањата кои ги поставил менаџментот да покрај квадратурата важни бидат и други елементи како: локација, пристапност за студентите, поврзаност со јавен транспорт, доволно простор за паркинг, доволно зелени површини, инфраструктирни услови во однос на достпаност на електрична енергија, телекомуникациска мрежа и слично ...
Кога ќе си ставите сите овие параметри во равенката повеќе од јасно е дека решението не е со сложеност каква што вие очекувате и затоа е потребно да се обрати повеќе внимание ... изборот на локации кои делумно исполнуваат поголем дел од овие барања е ограничен, да не дискутираме за локации кои ги исполнуваат сите услови ...
Оттука мојот личен став е подобро да се искористи голем дел од постојната инфраструктура на другите факултети (ТМФ-ФЕИТ-МФ кампус) која и така седи неискористена додека се најде трајно и квалитетно решение ...
Според она што јас го имам како информација - токму решавањето на ова прашање е приоритет за 2014 бидејќи повеќе од очигледно дека моментот е веќе критичен ...
Да сакаше ФИНКИ да ви го загорчи животот лесно ќе одлучеше да ве „шета“ и на ПМФ каде што сеуште има дополнителни просторни услови кои се помалце се искористени порати финиширањето на студентите кои се преземени од ПМФ-ИИ


2. Дали ние студентите сме криви и за тоа што на колоквиум нема место за одредени студенти (а сепак културно си се пријавиле на тие анкети што ги спонуваш) ? Притоа асистентите да незнаат што да направат и да кажат незнам оди барај си кај најдеш - ако најдеш таму полагај. Истотака тука ќе го спомнам и проблемот со одредени апликации на кој требаше да се полага ( конкретно во мојот случај гимп,скрибус). Овие апликации на повеќе од пола компјутери не ни беа инсталирани. Па ние студентите требаше во тоа огромно време кое ни е дадено за полагање да ги симнуваме да губиме непотребно време, а воедно и нерви.

Вакви проблеми се можни кога студнетите не можат да се снајдат со практичниот дел во лаборатории ... дека недостасувал софтвер и дека тоа било на половина од компјутерите е невозможно ... процесот на избор на софтвер кој ќе биде користен за предметите е строго дефиниран на секој предмет пред почетокот на тој семестар (исто како што е дефинирана и литературата од која треба да се учи предметот) Сигурен сум дека доколку имало вакви проблеми на студентите им била дадена втора шанса ова да се надмине ...
Дека вие губите време/нерви можеби сте во право, но она што треба да е составен дел од вашето студирање е способноста да развиете зрелост и можност да се адаптирате на одредени конкретни состојби во животот ... токму тоа е разликата од ученик и студент ... ако ваквите настани предизвикуваат непоправлив стрес кај студнетите веројатно погрешиле во изборот на факултет и треба да преземат мерки за да си го зачуваат здравјето ... незнам како можете тоа да го наречете стрес - во споредба например со одлуките кои ќе треба да ги правите потоа во животот кога ќе решите да формирате семејство ...



3. Не ми е јасно зашто во неколку наврати конкретно во оваа дискусија каде што секој има право на свое мислење спомнуваш дека си влијателен на овој форум ?


Да потенцирам уште еднаш за да тие 100% јасно - јас не сум влијателен на овој форум туку сум официјално лице со привилегии на администратор ... сепак во интерес на дискусијата и желбата темава да остане првенствено за подобро комуницирање и појаснување на одредени елементи не го користам она што тие привилегии ми го овозможуваат ...
Единствено што барав претходно и сеуште барам е дискусијата да биде коректна (како што и досега генерално и е) за што ги замолив соодветните модератори на форумот да бидат доволно присутни и да внимаваат дискусијата да не се претвори во бојно поле на навреди и несоодветно однесување од присутните.
Само како илустрација на горново - можев постот кој беше со несоодветен јазик напишан од @edin4o да го избришам јас лично или да побарам тоа да го направи некој модератор, но сепак за да има корист од дискусијата одлучив детално да му одговорам на дел од неговите размислувања како што лично сметам ...
 
Ај прашање - имав 170 кредити без дипломска (180 потребни) и сеа отворив iknow да видам да не случајно ми е внесена дипломската пошо пројдоа 2 месеца и кусур (нормално не е) ама па сеа иам 169.5 кредити -.-


њтф...
--- надополнето: 7 февруари 2014 во 16:21 ---



едит: БКМ ми е 5.5 внесен а кога го упишав беше 6 ....



И шо бидна со ова , доби некој одговор како може така тоа ? И кај мене е исто..Отворив тикет на систем мада не очекувам одговор
 
И шо бидна со ова , доби некој одговор како може така тоа ? И кај мене е исто..Отворив тикет на систем мада не очекувам одговор


нах, али иам одбрането дипл. а ко шо знам, без потребните кредити, не моеш да браниш ... т.д
 
@Bidikov

Различни работи во различни периоди се стресни. Не можеш да кажиш дека полагањето на испит не е стресно. Си се отепал од учење цел месец за тоа и да не е стресно? Особено ако почнат некои компликации да ти се појавуваат а знаеш дека ако не положиш тогаш ке мора да чекаш уште неколку месеци па ќе учиш нови предмети па после пак треба да го повторуваш учиш тоа што си паднал.
Не е до тебе, кај сите луѓе се јавува тој синдром да се потценуваат некои работи кои веќе си ги поминалe, а тоа што не си го поминалe(искусилe) звучи постресно.
Не се секирај после некоја година откако ќе си женет, и тоа нема да ти звучи како толку стресна одлука , тогаш нешто друго ќе е стрсено можеби да имаш дете или слично, итн.
Не мислам ништо лично за ова само дискутирам што е стрено а што не и дека зависи тоа од периодот и тоа што се си поминал.

Во однос на идејата за снимање на предавањата, се согласувам дека е добра идеја, ама не се согласувам дека нема услови. Повеќе ми звучи дека тоа со авторските права е само причина како да се одбие предлогот, витинската причина е тоа што професорите/асистентите ќе мора повеќе да внимаваат што кажуваат затоа што ќе бидат снимени а тоа може да биде и доказ на нивна неодговорност доколку постои.
Доколку цветаше работата на професорите/асистентите тие самите ќе повикаа телевизии ако треба да ги снимаат.
Можеби на ова ќе добијам одговор дека не е баш едноставно да се снима и дека треба опрема, и да тоа е така , но доколку се одобри снимање јас имам предлог што сигурно студентите ќе го прифатат. Предлогот е студентите сами да купат опрема,многу студенти ги има може да дојде до 50-100 денари по студент, ќе се купат ефтини камери и сталаци кои ја задоволуваат потребата, и во секоја група ќе има еден одговорен кој ќе има камера, ќе снима и ќе ги поставува видеата на youtube.
Светски познати универзитети, на кои се огледуваа ФИНКИ, ги поставуваат своите предавања да бидат достапни за секого, тогаш што е проблемот ФИНКИ да не го прави тоа.
Дури, и да е проблем да се бидат јавни видеата, тогаш можат да се направат да се приватни, и линковите да се постауваат на courses во рамките на самиот курс.
Што мислите за предлогот? Ќе може ли да се убедат професорите/асистентите за ова?
За собирање стретсва и слично може да се активира Студентски Парламент изгледа најсоодветен за предлогов.
Единствено порблем е што професорите/асистентите можеби немаат некоја корист од ова па кога некој нема корист од нешто тешко се прифаќаат такви идеи.

И само да надополнам дека има други факултети кои го прават тоа, пример во Витола има професорка по математика и програмирање на факултетот по информатика која сака да им помогни на студентите и им снима такви видеа и тоа некои видеа ги има снимано уште пред да се формира ФИНКИ.
 
Значи се согласуваме дека генерално има поволна клима ... мојот коментар за авторските права (ако прочиташ поубаво) беше како еден од евентуалните проблеми ... незнам зошто одма се фати баш за тој проблем бидејќи истиот всушност е најлесно решлив :)

За тоа дека технички е лесно изведливо морам да ти искоментирам дека многу си грешка - погледни го твојот пост погоре и самиот ќе заклучиш дека доколку нивото на снимката не е доволно добро апсолутно нема да ја врши функцијата (нели да го замени предавањето) па оттука нема ни причина за негово постоење. Мислите дека само објавувањето на линковите во системите за курсеви е предизвик ??? Дали некој од вас видел само овој форум какви барања во однос на инфраструктура има (сервер, мрежна опрема, линкови кон интернет) а овде и нема такви содржини од типот на видеа ...

За да ова има логика се бара видеото да има супер слика и доволно квалитетно видео па потоа помножи го тоа со број на часови по предмет, па по број на предмети, па по можноста да биде прегледано од 100-1000 студенти во ист момент ....

Токму поради овие причини сеуште бројот на вакви видео курсеви на престижните универзитети/факултети е минимален ...
 
Дали прават проблеми ако го немам запишано серискоит бројот на електронската пријава на оној пријавен лист за испит ? За 3 предмета имам заборавено да напишам :/
 
Треба да сменам предмет што го запишав на пријавата, но го положив и треба да го сменам. Постапка некоја има или одам на студентски и толку?
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom