Петар Богдани - MACEDONE

Bratot

Стоик и Машкртник!
Член од
27 јануари 2007
Мислења
17.089
Поени од реакции
4.499
Село близу Призрен...

Born in Gur i Hasit near Prizren about 1630.
http://united-albania.blogspot.com/2008_05_25_archive.html

Bogdani lindi ne Gur te Hasit te Prizrenit.
http://www.zeriyt.com/letraret-e-medhenj-shqiptar/pjeter-bogdani-t37609.0.html

Добре де, побарај ги на мапата.

Тоа е регион, а не село и колку што е близу Призрен толку е близу и до Кукс.
 

MacedonianSun

herE I gO agaiN!
Член од
13 декември 2008
Мислења
1.111
Поени од реакции
33
Добре де, побарај ги на мапата.

Тоа е регион, а не село и колку што е близу Призрен толку е близу и до Кукс.
Да, точно...може да се рече регион...зошто сега побарав на google maps и ми даде локации во Албанција на север од градот Кукс.
 
Член од
31 јули 2009
Мислења
117
Поени од реакции
10
Тој е друг... :) Постојат двајца со исто име и скоро иста дејност во тоа време...Само што овој што ти го кажа е постар,порано се родил :)
Има дискусија за нив двајцата тука колку што можев да најдам http://groups.google.si/group/macedonia-discussion-group/msg/5deb4808a40b9751
Eпа ајде некоја информација за двајцата, да ги разликуваме некако.....и двајцата ли се Македонци или?
 

MacedonianSun

herE I gO agaiN!
Член од
13 декември 2008
Мислења
1.111
Поени од реакции
33
Eпа ајде некоја информација за двајцата, да ги разликуваме некако.....и двајцата ли се Македонци или?
Овој бугарскиот Петар Богдан е роден 30 години порано од нашиов македонски(албански) Петар Богдан.

За бугарскиот:

Petar Bogdan Bakshev or Petar Bogdan (Bulgarian: Пет'р Богдан Бакшев); (Chriprovtsi, Ottoman Empire, 1601 – Chiprovtsi, 1674) was a Bulgarian Catholic bishop, historian and a key Bulgarian National Revival figure. Petar Bogdan restored the Bulgarian Catholic Eparchy and was one of the organizers of an Bulgarian uprising of the region of Chiprovtsi against the Ottoman rule. He is most famous for being the author of the first Bulgarian history.

http://en.wikipedia.org/wiki/Petar_Bogdan


За македонскиот (албански) кажавме во претходните постови...

Инаку интересно е тоа што имале иста цел, вршеле иста дејност и имаат скоро исти биографии а пак се родени во различно време и место. :toe:

Исто така и двајцата имале значајна улога за отпорот против Отоманската империја и востанијата во тогашно време...
 

Picasso`

Schizophrenic!
Член од
26 јануари 2007
Мислења
4.149
Поени од реакции
197
Треба да објасните зошто во тоа време, среден век и почеток на ренесанса, жителите на Македонија се нарекуваат Бугари, некаде и Срби, кај Спандучи на пример.
Зошто Халкикондил зборува за Арбаните дека се Македонци, итн.

Јака е темава, уште појак е средниот век. Кој во него бил Македонец, е прашањето.:uvo:

Дружината на пророкот вклучително и Христаспасителот на светот и неговата евангелска вистина, уредена на италијански и епирски и поделена на два дела од страна Петар Богдан ?од Македонија/Македонец?, ученик на Светата конгрегација верска пропаганда, ...
Врз база на ова, е многу непрофесионално и глупаво да носиш таква конклузија.

Петар Богдани бил роден во село Гур близу Призрен околу 1630 година. Бил образован во католичка традиција. Самиот себеси се декларирал Македонец, но бил поалбанчен !

Според Аф. Селишчев Петар Богдан се декларирал како Македонец:

" ... На славјанские слова в јазыке албанцев до XVI в. указывајут данныја
албанских говоров Италии. Длја XVII в. важныј источник представлјает
сочинение епископа Петра Богдана: Cuneus prophetarum... (Radua 1685)
[4]. Себја П. Богдан называет македонцем. Родом он был из села Гури,
в округе Жури: „persε tuε qanε unε prej Guri ndε Hast, Sanxhakijεt sε
Dukaxhinit, dioçesit sε Presεrendit". Длја второј половины ХVIII в. по
отношенију к југу некоторые данныја представлјајут Πρωτοπερία Каваллиоти и
Λεξικὸν Τετράγλωσσον Даниила. Оба они были из Мосхополја [5]."


(Славјанское население в Албании, гл. III. Славјанские заимствованные
слова в албанском јазыке, стр. 145)
Е ај кој го поалбанчил? Што напраил за Македонскиот народ? Што му значела него Македонија, ако бил роден во Призрен, каде што живееле или Албанци или Срби, т.е. повеќе Србите можат да се препираат околу ова, отколку Македонците (пример).

Друго, учел во Илирскиот колеџ во Наполи, каде што учеле и други Албанци.

Трето, Македонија во среден век, не е исто како и Македонија во нашиов век.

Поалбанчено преку католицизмот, кој во тоа време е ширен од страна на Австријците кои во тој период стигнуваат до Скопје, тогаш е и Карпошовото Востание како прв обид за создавање слободна македонска држава, Карпош ја добива титулата Кнез од Австријците и сл.

Албанија е под силно влијание на Италија и Ватикан.
Ова е многу јако, шо авторот мисли дека се некои други асимилирале Македонци и секој што се нарекувал себеси Македонец, ОП, знак еднакво со денешните Македонци.

Погрешно е тоа. Италијански автори од тоа време, Македонците, т.е. Дебар го делат на Арбански-Албански и на Бугарски. Петар Поповски вика дека тоа е грешката во оптиката на тие луѓе и автори, под притисок на Грчката црква, ама коа на некого ќе му кажеш дека и во Кратово имало албанци за време на средниот век, ќе кажат дека немало.

РАЗВИТИЕ НА АЛБАНСКАТА КАТОЛИЧЕСКА КОЛОНИја В КРАТОВО

http://nevistini.blog.com.mk/node/253684

Овој бугарскиот Петар Богдан е роден 30 години порано од нашиов македонски(албански) Петар Богдан.
Пријателе, која е врската на Призрен со Македонија.
Кога и колку Македонци живееле во Призрен за време на средниот век?

Балгарскиот истражувач Бојан Гјозелов ни пренесува во неговата книга дека:

По време на Критската војна 1645–1669 г. католическата колонија в Кратово бива подложена на верски натиск от страна на османските власти и част от католиците приемат ислјама. В доклад на шкодренскија католически епископ албанеца Пет'р Богдани (да не се б'рка с б'лгарина Пет'р Богдан Бакшев), изпратен в'в Ватикана преди мај 1661 г., се казва че Кратово от две години нјама свештеник, а католическите к'шти са намалели на 15. Турците опитали дори да прев'рнат католическата ц'рква в джамија. Затова и Богдани препор'чва за свештеник Примо Кола, с'дејки по
името албанец и веројатен родственик на по-предишнија албански поп Никола Колесио(20).

http://www.imir-bg.org/imir/books/albanci_v_iztochnite_balkani.pdf

целата негова книга

Потоа:

В друг доклад на Бакшич за с'стојанието на неговата архиепископија от 17 февруари 1647 г. четем: "Душите на католиците за причастие в този крај на Копиловци (Copilouaz) ште да са повече от 1200 и на децата около 300, по произход албанци от стари времена (ad antiquis della Natione Albanesi) и до днес оште знајат албанскија език (lingua Albanese), но сега си служат с'с славјанскија или илиријскија език". Тогава в селото имало и училиште, водено от един монах. След 11 години Бакшич отново се спира на Копиловци: "Бројат на католиците надминава 1500 души от двата пола и в'зраст... Всред тјах мнозина са по народност албанци или епирци (natione Albanensos, seu
Epirotae), в старо време от Епир се пријутили в този град, затова запазват остат'ци от епирскија език, но обшто взето говорјат и си служат с'с славјанскија език с б'лгарите"(55). В релација до Рим на Пет'р Богдан от 1653 г. се добавја, че почти всички жители на селото са т'рговци(56).

Значи, Пјетр Богдани, никако не се спомиња во контекст на Македонија, Македонци, Бугари итн.
 
Член од
31 јули 2009
Мислења
117
Поени од реакции
10
Picasso,се е ок тоа, ама и ти треба да разбериш неколку работи.
Ко прво вие Албанците си имате едно мислење дека сте најчистиот и најхомогениот (етнички) народ на Балканов и дека и во Средниот Век, и низ сите векови било така.
Не може да имало таква забуна среде сите народи на Балканов, а само вие да сте биле така отсекогаш осознаени и национално освестени, само ќе те потсетам на еден говор на Исмаил беј Ќемаљи пред турските војници од албанско потекло што биле пратени да го приведат :" Кој е Албанец нека ме следи, а не мислам на оние Арнаути кај кои крвта станала вода, туку мислам на Албанци - албански синови"! Не била ни кај вас баш чиста работата и во 1913 година дури, нели?

Тоа дека во некои делови на Македонија можно е да имало малечки колонии на Албанци е ок, јас го прифаќам како факт доколку има докази за тоа, и не само во Македонија, изгуглај малку за албанските села во Бугарија! Провери за тоа албанското село Мандрица близу Трново. :wink: И што сеа?

А не знам како ќе ти се допадне ова што ќе го чуеш, арно ама во многу места во Албанија и јужно Косово и Србија, во места кои вие ги сметате за неприкосновено свои и не сакате да верувате дека таму кога и да било можеле да живеат други освен чисти Албанци, епа во тие места на времето живеело компактно и автохтоно македонско население. :helou: Како се изменила етничката и демографската карта, нема сега овде да говориме, а ако не веруваш дека во едно Преш(е)ово, Качаник, Призрен, Драгаш, и други градови долж македонско-српската граница (од скоро и косовска) некогаш имало етнички Македонци, тогаш еве погледни ова.

Видеово е на Македонец-бугароман колку што сум можел да разберам, ама нуди ексклузивни информации,погледни од каде се родните места на некои од Македонците споменати тука.

Македонски Доброволци во Руско-Турската војна

 

Picasso`

Schizophrenic!
Член од
26 јануари 2007
Мислења
4.149
Поени од реакции
197
А не знам како ќе ти се допадне ова што ќе го чуеш, арно ама во многу места во Албанија и јужно Косово и Србија, во места кои вие ги сметате за неприкосновено свои и не сакате да верувате дека таму кога и да било можеле да живеат други освен чисти Албанци, епа во тие места на времето живеело компактно и автохтоно македонско население. Како се изменила етничката и демографската карта, нема сега овде да говориме, а ако не веруваш дека во едно Преш(е)ово, Качаник, Призрен, Драгаш, и други градови долж македонско-српската граница (од скоро и косовска) некогаш имало етнички Македонци, тогаш еве погледни ова.
Кој документи го кажуваат ова?
Друго битно, шо еве за жал и ти не ме разбираш.

ВО ТОА ВРЕМЕ, МАКЕДОНЕЦ НЕ ЗНАЧЕЛО ОНА ШТО И ДЕНЕС ЗНАЧИ МАКЕДОНЕЦ.
Халкикондил ги рамни со Арбаните (зошто?), Барлети го дели ДЕБАР на два дела, дел на Арбаните, дел на БУГАРИТЕ, а некаде Скендербеј го нарекува Епирот, некаде Македон? И сега?

Лош е средниот век. Многу нешта не се јасни. Идентификацијата со Старите Антички Македонци, било право (и сеуште е) на секој Балкански народ, па дури и на Сервусите, т.е. Стефан Душан.

Да де, ок, ама таму ко шо гледам не пиши ништо за старото име, нејсе, да погледнеме името набрзина.

Kukës = Кук'с, ама на албански тоа ë се чита како нашиот темен вокал, односно ер-от, што значи има голема блискост до името Кукуш, а едно е сигурно, толку барем сум имал прилика да научам дека топонимите никогаш не се случајни! Многу топоними таму се изменети, така на пример од Пискупија стана Пешкопеја, тоа не им беше доволно албанско па го направија Пешкепи, со акцент на крајот. :uvo:
Шо има врска Пискупија, со Македонскиот јазик? Нели тој град бил, град каде што луѓето ПЕШКИ оделе, така викаат антиквизаторите.
Башка Пискуп, е чин, на католичката црква, не на православата, нели?

А со тоа, мој пријателе, испаѓа и дека Албанците навлегувале во територијата на Македонија, т.е. КРАТОВО, никој не запишал дека во Македонска територија се наоѓа Призрен.

Ок, знам силни романтичарски апетити.
 
Член од
31 јули 2009
Мислења
117
Поени од реакции
10
На други теми од овој подфорум можеш да видиш, патем види го и видеово шо ти го постирав тука.

Во тоа време очигледно ни Албанец, Бугарин и Грк не го имале истото значење како денес, не си помислил ли и на тоа?

Очигледно само етнонимот Македонци го сфаќаш како поширок поим, а Албанците и сите останати за тебе се чисти етнички категории....интересно....

Те разбирам јас тебе бе шоќи, ама ти мене не ме разбираш или не сакаш да ме разбереш, погледни погоре шо ти пишав.

А то секој народ на Балканов дури минувал низ период на национал-романтицизам си се идентификувал со Александар Македонски и неговите Македонци. Зборуваш за Петар Поповски, а во вашиве учебници по историја дури и Пајонците ги напраивте Албанци - (илирско племе?!?) за да си оправдате некакви си територијални претензии и политички агенди. Не чини то историјата да служи на дневна политика!

Шо има врска Пискупија, со Македонскиот јазик? Нели тој град бил, град каде што луѓето ПЕШКИ оделе, така викаат антиквизаторите.
Башка Пискуп, е чин, на католичката црква, не на православата, нели?

А со тоа, мој пријателе, испаѓа и дека Албанците навлегувале во територијата на Македонија, т.е. КРАТОВО, никој не запишал дека во Македонска територија се наоѓа Призрен.

Ок, знам силни романтичарски апетити.
Јас реков дека во Албанија, сега и во минатото се албанизирале топонимите! Тоа и денес е така, ајде да не се мават офф-топици на темата нема да постирам напис од весник кај што Бамир Топи сака да ги менува сите не-албански топоними во Албанија, со државен декрет, да не ме банират Братот, ама не знам дали ти си слушнал за тоа? Во Албанија се до Јадранот имаш македонски топоними...

Во Македонија, на колку населени места намерно им се променија имињата? Дури слушам и пред село Лешок му тапосале нова рамковна двојазична табла, кај шо пишит "Љешоку"? Ете така се албанизираа и Призрен и ред други градови и села во тие области. Конташ?

Не сум јас романтичарот. Напротив!
 

Picasso`

Schizophrenic!
Член од
26 јануари 2007
Мислења
4.149
Поени од реакции
197
Постот ти е ок, ама далеку од темата.
Ономастиката, убаво си истражува, користејќи го албанскиот јазик, колку сакаш албански топоними во Македонија, Грција, Србија, Црна Гора. Ама чудно, користејќи го Македонскиот, исто така, Грчкиот исто така... Изгледа до ИЕ ленгвичите е.

Иначе, ќе ми каже некој зошто ги Албанизирале Македонците, коа можеле да ги латинизираат. Чудно е што, Албанците никад пред 1912 година не албанизирале. Славјанскиот јазик, како јазик на Црквата, бил оној кој што менувал се и сешто.
Испаѓа дека, Славјаните-славјанизирале, албанците не можеле со ништо да албанизираат.

Башка, ако бил Македонец, а учел во Илирскиот колеџ во Наполи, каде патен учеле и Хрвати(славјани), оти тогаш куца на албански јазик? :)
 

MacedonianSun

herE I gO agaiN!
Член од
13 декември 2008
Мислења
1.111
Поени од реакции
33
Зошто не биле Албанци, а биле Македонци.

Кратко и јасно!
 

/gone/87

+++FOR CLEAN SKOPJE+++
Член од
30 март 2009
Мислења
1.769
Поени од реакции
119
Т
Трето, Македонија во среден век, не е исто како и Македонија во нашиов век.
а дали Албанија(која не била ни поим,ни место ни регион) и албанскиот народ(исто така идентификуван под разни псевдоними) бил/ла идентична како и денешните мегали идеи и територии каде што живее Албанскиот народ????
и поправи ме ако не грешам:како што доаѓа време на некој начин си правите вештачка историја(бетер од грција) од типот директни потомци на Илирите:kesa:,Дарданија ваша пратактовина, т.е. вие си копате некакви докази дека имате долга историја на Балканов:nenene:
се извинувам за офтопикот,бришете го или игнорирајте го,но некои работи само без врска се присвојуваат,кажуваат и возобновуваат
 

Picasso`

Schizophrenic!
Член од
26 јануари 2007
Мислења
4.149
Поени од реакции
197
Зошто не биле Албанци, а биле Македонци. Кратко и јасно!
Не не, краткото е многу нејасно.

Оти не бил Македонец! Сега ќе ти кажам (за крај на глупостите):

"Cvnevs prophetarvm de Christo salvatore mvndi et eivs evangelica veritate, italice et epirotice contexta, et in duas partes diuisa a Petro Bogdano Macedone, Sacr. Congr. de Prop. Fide alvmno, Philosophiae & Sacrae Theologiae Doctore, olim Episcopo Scodrensi & Administratore Antibarensi, nunc vero Archiepiscopo Scvporvm ac totivs regni Serviae Administratore"

Јазикот на ЕПИРОТИТЕ Е ОВОЈ:

Verse: a Isa. cap. 5. Prasctu dergiete ξeu nde robii errete, e verbuem, me düü palle niegulla te ɛeɛa mbe fachie, chi jane mpcatti, e te paa dijtunite, perse ù dvuer dijeja, e Urtija, e tue kjane ξeu i Arbenit nde mjediste t' paa feevet; mire filli Nierij si te marre mend, e schisse nuke mundete me chiendruem nde hijrte Tineɛot, as nuke mune scelbogne paa mos kjane kusc, e ndritten ndè Lijt, e nde Feet, essilla anscte ξemelli, i giξξe veperavet mirave. E perse Feeja ɛinhete, ò dobitete, me te ndeghiuemit; paa mos passe kusc na mpson, e kalleɛon, si mundete kurraj Nierij me ndeghiuem, e me giegiune, i S. Paalii; Rom. 10 ξξote: Quomodo credent ei, quem non audierunt? Et quomodo audient sine praedicante?
Verse: b E scioffeme per ditte, se ndate ξee kù lulleɛojne Dottorete, Letterarete, e Dijeja: lulleɛon ende scejnteja Fee, me giξξe veperate mira, e ndatte ξee ku nuke janè Dottorete, Letterarete, e te Dijtescimite, Feeja saa e ka perditte lengon, lighete, e schimbete: Veperate mira, vratete, lemoscenate, e gninessete vene tue ù duarune.
Verse: c Asctu urξenon Hüji nalte i Chiellet, dissa reɛe, e hire te vet, me mos ja ξane nierit paa fjale te gialla, ndo paa mos leftuem vete me ɛane libersc, ò Letteraresc, tue zgheξune, ò tue ndeghiuem. Per gojete Amos Profetesse ξξote ɛotüne. Ecce dies veniunt, dicit Dominus, et mittam famem in Terram: famem, non panis, neque sitim Aquae; sed audiendi verbum Domini; et commovebuntur à Mari, usque ad Mare, et ab Aquilone usque ad Orientem, circuibunt, querentes verbum Domini, et non invenient. Gnie pò vigniene ditt', e vjette (ξξote ɛotüne) e pò dergogn' Page: xiv gni te maξe hun' per mbij ξeet, jò hune bukese, as hetne ujit, pò te fjalesse Tineɛot, e kane meu lekundune prej gnij Deeti mbe tjeterit, e prej se dalit, e mbe Aquilont kane meu sielle reξ, tue lüpune fjalen' e Tineɛot, e nuke kane me giettune.
Verse: d Mune ξξoemi se nde ξeete Arbenit, Scerbijsse giξξe keto fjale te Tineɛot pò vene tue ù vertetune. Kusc nuk' e scef si sillemi reξ scecullit, tue votte mbe Düerte huej. Quaerentes verbum, te Deetine tue lüpune Dije, e nde tue kξüem me fort te ligha Treghetii andej, per te paa ɛelt tane. Quoniam induraverunt cervicem suam, ut non audirent sermones meos. Ierem. cap. 19. Andaj ɛotüne fort leudohete, chierton, e ξξote, inducam super Civitatem, et super omnes Urbes ejus, universa mala. Reɛogn', e sckretetogn giξξe Giütetete, e ξeene tüne, tue ù lesciuem giξξe te kechiate per mbij krüe. Osea cap. 4. Populus non intelligens vapulabit.
Ќе викниш некој Мијак (како шо се сили Поповски) да го преведи ова?

И тлото на Арбен, ја опфаќа и Македонија

http://titus.uni-frankfurt.de/texte/etc ... /bogda.htm

И овој "Македонец" (читај: АЛБАНЕЦ) му пее на Епиротски на јунаците на Александар Велики

Sciume ndricimit, e sciume nderscimit ɛotit ɛotit, tim ɛot per ndeer, ɛotit
Verse: av Pieter Bogdan, argiupesckepit scupse, Cuscerinit tim dacsiunit.

Verse: aw Dvel n' Gurit bucuria,
Verse: ax ɛana si gni Sut' e naltè,
Verse: ay Chi skisc mbrenda Venechia,
Verse: az Tè Pesctrciut muer Maltè.
Verse: ba Dielɛ', e Vasciaɛ', ende Graa,
Verse: bb I scerbejnè ndè robij,
Verse: bc Tu' kenduem achian' saa,
Verse: bd Giξξè ɛemerat' i c'krij.
Verse: be Alessandr' i Maξ Darinè;
Verse: bf Scanderbeg' Scittoj Mberetnè;
Verse: bg E ndoch Sauli fort Davidnè;
Verse: bh Mbütti Giudit Holofernè.

И овој "Македонец" (читај: АЛБАНЕЦ) ни кажува дека

Verse: dg Pèrse kusc e mbele skaa,
Verse: dh Bletta sckret i kerkon Pülle.
Verse: di Ketè Det nd' Vrumelij,
Verse: dj Scodre Priserene kaa,
Verse: dk Sciochie: nd' Arben', e scerbij,
Verse: dl Tri Giütettè tè meξaa.
Verse: dm Nalt' mbè mal siellè Cunorè,
Verse: dn Doret sonè s' Arbenesce,
Verse: do Turcut vottunè ndè dorè:
Verse: dp Me tè maξè sod' spenesce.
Verse: dq Tüü luss e Scenè Mrii,
Verse: dr Chi rì n' Kiscè Priserend,
Verse: ds Ban tè dalè perserij,
Verse: dt Crüch, e flambure me rend.
Verse: du ɛot scelbuessi barii,
Verse: dv Ruɛullimne ta pusctogne
Verse: dw Giξξe kusc dò gni Selij,
Verse: dx Mbe Chielt' ani ta gheɛogne,

Ајде сега, оти е "Македонец" и оти јазикот му е Македонски, и оти ги воспева хероите на Македонија на Македонски, и оти рацете наши ни биле Арбански, ни вика, да им кажиме на фалсификаторите, и на историчарите кои се фаќаат за сламките, дека тие се кинат...
 
Член од
8 мај 2005
Мислења
542
Поени од реакции
76
Е ај кој го поалбанчил? Што напраил за Македонскиот народ? Што му значела него Македонија, ако бил роден во Призрен, каде што живееле или Албанци или Срби, т.е. повеќе Србите можат да се препираат околу ова, отколку Македонците (пример).

...

Пријателе, која е врската на Призрен со Македонија.
Кога и колку Македонци живееле во Призрен за време на средниот век?

има/(имало) е етнографическа врзка мег'у Призренскиот и по-jужните краjшта. Ето какво пише истиот Селиштев (стр. 3-4):

****************
Села призренского Ополја стали все албанскими. Много албанских сел и в других призренских жупах. Славјанскими јавлјајутсја в настојаштее времја следујуштие ближајшие к Призрену села: Врбичане, Новоселјане (Шар-планинскиј срез), Селце (Севце), Врбештица, јажинце, Штрпце, Беревце, Готовуша (Сириничскаја жупа), Средска, Живинјане (Средскаја жупа; другие села этој жупы јавлјајутсја или смешанными или совсем албано-магометанскими: Речане, Небрегоште).

Славјанскаја речь населенија призренских жуп Средска и Сиринич представлјает собоју элементы двух славјанских јазыковых областеј: болгарско-македонској и сербској. Элементы болгарској речи были и в речи того славјанского населенија, которое жило некогда к северу и северо-западу от Призрена: черты славјанској топографическој номенклатуры свидетельствујут об этом. Так, в этој речи были слова с жд, шт вм. праславјанских *dj, *tj, *-kt' (Гражденик, Ображда, Лјубижда, Селограждe — Чрпьоглажде в документе XIV в., Торажда, Спьножештани в документе XIV в., Небрегоште, Добрушта), слова с -ец вм. более раннего -ьць (Нашец, Тупец, и др.). Подробнее об этом см. в моеј работе о Пологе, стр. 411—416.

В дополнение к этнографическим и лингвистическим указанијам, предложенным в этој работе, отметим здесь результаты этнографических наблјудениј A. Haberlandt’а, относјаштихсја к Призренској области. Эти результаты соответствујут тем јазыковым јавленијам, о которых ја говорил в своеј работе.

Около Призрена, пишет A. Haberlandt, дом представлјает уже совсем јасно восточныј характер (здание из кирпичеј); по селам дома расположены террасообразно по скатам холмов; часто встречајутсја огромные каменные ворота. Огороды и сады во всем родственны с болгарскими, да и способы охраны полеј имејут свјази с југо-востоком, не в меньшеј степени и костјум по цвету, по украшенијам, а отчасти и по составу... На основании сказанного надо с несомненностьју полагать, что большаја часть населенија в направлении Митровица-Печь ведет свое происхождение от более новых поселенцев и что оно иного происхожденија, чем то, какое находитсја в јужној Метохии. То первое принадлежит сербској народности, а это другое представлјает больше старинных черт, и кроме того, как показано выше, многое приближает его к македонцам, косвенно к болгарам". [8]
****************

Демек, по-старите словенски характеристики во Призренско се од jужен происход, а српските се по-нови, дошли од север.

А и за католичката општност во Призрен, преследувани во 19 век, не беха ли те нарекувани "фунти" или нешто слично, т.е. се част од една стара општност со торбешите на jуг? (знае се дека част от богомилските и други еретици - фундаити (торбеши, http://bg.wikipedia.org/wiki/Торбалан) стануват муслимани, а други - католици.)

Погрешно е тоа. Италијански автори од тоа време, Македонците, т.е. Дебар го делат на Арбански-Албански и на Бугарски. Петар Поповски вика дека тоа е грешката во оптиката на тие луѓе и автори, ...

да, ама многу дебрчани-"славофони" се иселуват/бегат во Солун во п'рвата половина на 19 век, каде се грцизират силно, така да имаме на ум, дискутираjки овде, дека едно е било тогаж, друго е сега.


****************
"В' Деб'рско опустошаването и ограбването на христианскитѣ села прод'лжавали; а неизтовствата и убијствата нѣмали крај. Кервани наши еднородци из' Деб'рско и из' другитѣ горѣ неброени мѣстности бѣгали в' Солун', гдѣто намирали спокојствие и помин'к' и окончателно се остановјавали. ...

Една часть от' новитѣ гости захванали Западната часть на града — Вардарската, а другата, именно Деб'рцитѣ източната — Келамаријската, с' енориитѣ: Св. Атанасиј, Панагуда, Панагија-декса и Ипапанти — всички една до друга. ... Освѣнь това в' тоја квартал' аз' заварих' и оставих' правитѣ и обичаитѣ в' п'лната им' битность прѣнесена от' Деб'рско." (линк) Слично и овде - Вельо Негрев' от' с. Селце, Деб'рско, и „Плакокнижица,” или споменик' за живи и м'ртви на терзијскија дебрјански еснаф' в' Солун' (1817). Оште един' рѫкописен' памјатник' от' Вельо Негрев'
****************
 

Picasso`

Schizophrenic!
Член од
26 јануари 2007
Мислења
4.149
Поени од реакции
197
Васко бе, многу работи ги испомеша, цела калакурница напрај. Дај среди тоа постот, да може да разбере човек.
 
Член од
31 јули 2009
Мислења
117
Поени од реакции
10
Шоќи, го гледаше ли клипо? :)

И да не забраам да кажам, некои од денешните јужносрбски и јужнокосовски градови дури од пред 40-тина години се во состав на Србија/Косово.
Не знам дали знаеш ама Качаник и Прешово се во состав на Македонија и од таму се знае дека се испратени делегати за АСНОМ што значи тоа биле македонски градови а не српски.
Подоцна Колишевски ги предава во рацете на Србите и тие се водат како дел од Србија, :toe:
 

Kajgana Shop

На врв Bottom