Bratot
Стоик и Машкртник!
Нема блага веза. Секаде низ европа се изучува само како воншколска активност, или во приватни училишта. Тоа ти е и во Македонија дозволено. Исто така смее да се врши само во отсуство на верски обреди и со строга контрола на материјалот кој го опфаќаат. Исто и ова ти е дозволено во македонија.
Само во Германија е задолжително и тоа може родителот да побара детето да земе некој друг предмет и да учи и да бира од повеќе од десетина други опции.
И тоа што викаш, што знам ја. Чим ти викаш нема блага веза нека биде така, нема да се натегам.
Освен дека предлогот и кај нас не беше задолжителен, туку како опција. Родителите може да изберат за своите деца меѓу веронаука и историја на религиите. Веронауката има догматски приод, а историјата на религиите социолошки приод што значи со ова воопшто не се руши секуларноста на државата.
А секуларноста не значи и атеизам, да се разбереме.
Воведувањето на овие два изборни предмета значи согласување со образовната програма на ЕУ:
6. Education is essential for combating ignorance, stereotypes and misunderstanding of religions. Governments should also do more to guarantee freedom of conscience and of religious expression, to foster education on religions, to encourage dialogue with and between religions and to promote the cultural and social expression of religions.
7. School is a major component of education, of forming a critical spirit in future citizens and therefore of intercultural dialogue. It lays the foundations for tolerant behaviour, founded on respect for the dignity of each human being. By teaching children the history and philosophy of the main religions with restraint and objectivity and with respect for the values of the European Convention on Human Rights, it will effectively combat fanaticism. Understanding the history of political conflicts in the name of religion is essential.
8. Knowledge of religions is an integral part of knowledge of the history of mankind and civilisations. It is altogether distinct from belief in a specific religion and its observance. Even countries where one religion predominates should teach about the origins of all religions rather than favour a single one or encourage proselytising.
http://assembly.coe.int/Main.asp?link=/Documents/AdoptedText/ta05/EREC1720.htm