Крај на верското образование во училиштата

  • Креатор на темата Креатор на темата igor108367
  • Време на започнување Време на започнување
Нема блага веза. Секаде низ европа се изучува само како воншколска активност, или во приватни училишта. Тоа ти е и во Македонија дозволено. Исто така смее да се врши само во отсуство на верски обреди и со строга контрола на материјалот кој го опфаќаат. Исто и ова ти е дозволено во македонија.
Само во Германија е задолжително и тоа може родителот да побара детето да земе некој друг предмет и да учи и да бира од повеќе од десетина други опции.

И тоа што викаш, што знам ја. Чим ти викаш нема блага веза нека биде така, нема да се натегам.

Освен дека предлогот и кај нас не беше задолжителен, туку како опција. Родителите може да изберат за своите деца меѓу веронаука и историја на религиите. Веронауката има догматски приод, а историјата на религиите социолошки приод што значи со ова воопшто не се руши секуларноста на државата.

А секуларноста не значи и атеизам, да се разбереме.


Воведувањето на овие два изборни предмета значи согласување со образовната програма на ЕУ:

6. Education is essential for combating ignorance, stereotypes and misunderstanding of religions. Governments should also do more to guarantee freedom of conscience and of religious expression, to foster education on religions, to encourage dialogue with and between religions and to promote the cultural and social expression of religions.
7. School is a major component of education, of forming a critical spirit in future citizens and therefore of intercultural dialogue. It lays the foundations for tolerant behaviour, founded on respect for the dignity of each human being. By teaching children the history and philosophy of the main religions with restraint and objectivity and with respect for the values of the European Convention on Human Rights, it will effectively combat fanaticism. Understanding the history of political conflicts in the name of religion is essential.
8. Knowledge of religions is an integral part of knowledge of the history of mankind and civilisations. It is altogether distinct from belief in a specific religion and its observance. Even countries where one religion predominates should teach about the origins of all religions rather than favour a single one or encourage proselytising.

http://assembly.coe.int/Main.asp?link=/Documents/AdoptedText/ta05/EREC1720.htm
 
И тоа што викаш, што знам ја. Чим ти викаш нема блага веза нека биде така, нема да се натегам.

Освен дека предлогот и кај нас не беше задолжителен, туку како опција. Родителите може да изберат за своите деца меѓу веронаука и историја на религиите. Веронауката има догматски приод, а историјата на религиите социолошки приод што значи со ова воопшто не се руши секуларноста на државата.

А секуларноста не значи и атеизам, да се разбереме.


Воведувањето на овие два изборни предмета значи согласување со образовната програма на ЕУ:

6. Education is essential for combating ignorance, stereotypes and misunderstanding of religions. Governments should also do more to guarantee freedom of conscience and of religious expression, to foster education on religions, to encourage dialogue with and between religions and to promote the cultural and social expression of religions.
7. School is a major component of education, of forming a critical spirit in future citizens and therefore of intercultural dialogue. It lays the foundations for tolerant behaviour, founded on respect for the dignity of each human being. By teaching children the history and philosophy of the main religions with restraint and objectivity and with respect for the values of the European Convention on Human Rights, it will effectively combat fanaticism. Understanding the history of political conflicts in the name of religion is essential.
8. Knowledge of religions is an integral part of knowledge of the history of mankind and civilisations. It is altogether distinct from belief in a specific religion and its observance. Even countries where one religion predominates should teach about the origins of all religions rather than favour a single one or encourage proselytising.

http://assembly.coe.int/Main.asp?link=/Documents/AdoptedText/ta05/EREC1720.htm

тоа значи дека мора да се воведе историја на религиите а не веронаука баче

Читај убаво
 
Нема блага веза. Секаде низ европа се изучува само како воншколска активност, или во приватни училишта.
На памет не се учи.
Еве извадоци како е горе (извинување што е на српски, но тоа е што е)
Prilikom odlučivanja ne mogu nam mnogo pomoći ni iskustva bivših "bratskih republika". Dve katoličke zemlje, Slovenija i Hrvatska - dva pristupa. Crkva u Sloveniji nije insistirala na uvođenju obaveznog predmeta. Ipak u državi se pojavilo i uticajno Udruženje za zaštitu ateističkih uverenja. Hrvati manje drže do nijansi. Katolička veronauka je obavezan predmet.
Еве уште
U SAD, gde je registrovano više od 200 konfesija, "nikad nisu ni pokušavali da u zajedničke javne škole uvedu predmet koji bi nužno izazvao podele". Kad je američki Vrhovni sud, suočen sa pitanjem može li se Biblija izučavati u američkim javnim školama, doneo presudu da može, ali tako što će đaci osnovati sekcije i održavati ih posle redovne nastave.
U Britaniji, deca od 5 do 11 godina imaju predmet iz dva dela: komparativna religija i religijski moral. Izučavaju se velike svetske religije, i to tek najosnovnije stvari, jer šta bi drugo i moglo da se priča deci u tom uzrastu. Nemci pak imaju veronauku kao obavezan predmet u školama. Učenik može da bira između rimokatoličkog i evangelističkog razumevanja uloge hrišćanstva i sveta.
Рогот не лаже во секој случај.

Грција да не ја споменувам, таму црквата не е одвоена од државата...

А да не заборавам. Во Бугарија деновиве излезе вест дека ќе се плаќа такса за верските институции, верски данок.
Бугарија воведе „верски данок“
 
На памет не се учи.
Еве извадоци како е горе (извинување што е на српски, но тоа е што е)
Еве уште
Рогот не лаже во секој случај.

Грција да не ја споменувам, таму црквата не е одвоена од државата...
стави извор ако може...
 
тоа значи дека мора да се воведе историја на религиите а не веронаука баче

Читај убаво

Меѓудругото.

Веронаука на англиски е Religion Education односно верско образование, тоа ги подразбира сите елементи.
 
http://www.nin.co.yu/2000-11/16/15324.html

еве и пдф од некоја студија каде се испитува влијанието на овој вид образование врз децата во 60-тите години. Приметено е поголема толеранција кон другите религии...
http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=ED102055

http://www.eric.ed.gov/ERICWebPorta...&ERICExtSearch_SearchType_0=no&accno=ED102055

Впрочем кое образование плус може да штети? Друго е прашањето што моеби се коси со законските прописи, но нема вишок образование никогаш.
Зошто ние сме учеле латински, српскохрватски, марксизам, логика... со која цел?
 
На памет не се учи.
Еве извадоци како е горе (извинување што е на српски, но тоа е што е)
Еве уште
Рогот не лаже во секој случај.

Грција да не ја споменувам, таму црквата не е одвоена од државата...

А да не заборавам. Во Бугарија деновиве излезе вест дека ќе се плаќа такса за верските институции, верски данок.
Бугарија воведе „верски данок“

Само ќе додадам иво Австрија важи истиот закон како во Германија само се изучува и Исламот.
Инаку ништо друго не се противречи со тоа што го кажав. Во британија се изучува религијата, а не веронаука што би дошло нешто како историја ан религијата кај нас предмет кој не е спорен. За секции исто кој сака може да оформи. Ако сака владика кај нас да држи редавање во школо не смее да кажува молитви инаку може само нема да биде платен. Ништо не е кај нас забрането и постои простор да се воведе и веронаука ама таа ќе биде подложна на многу рестрикции.
Кај нас по школите беше викано дека догодина ќе се укине запознавање со религиите или пак дека немало професори по тој предмет:vozbud:.

А за данокот нека не ги наплаќа црквата нејзините услуги и не е проблем ќе плаќам данок и јас ако треба.
 
Меѓудругото.

Веронаука на англиски е Religion Education односно верско образование, тоа ги подразбира сите елементи.
Она што го сватив во контекст на текстот е дека се бара изучување на сите главни религии се со цел на нивно разбирање а не една религија меѓудругото тоа се подразбира историја на религиите а не веронаука има разлика
 
Сега смета зборот или преводот. Еве од Братот
исто како пруф и евиденс...

Само ќе додадам иво Австрија важи истиот закон како во Германија само се изучува и Исламот.
Инаку ништо друго не се противречи со тоа што го кажав. Во британија се изучува религијата, а не веронаука што би дошло нешто како историја ан религијата кај нас предмет кој не е спорен. За секции исто кој сака може да оформи. Ако сака владика кај нас да држи редавање во школо не смее да кажува молитви инаку може само нема да биде платен. Ништо не е кај нас забрането и постои простор да се воведе и веронаука ама таа ќе биде подложна на многу рестрикции.
Кај нас по школите беше викано дека догодина ќе се укине запознавање со религиите или пак дека немало професори по тој предмет:vozbud:.

А за данокот нека не ги наплаќа црквата нејзините услуги и не е проблем ќе плаќам данок и јас ако треба.
А германците и хрватите мислиш не го почнуваат часот со Оче Наш Иже јеси...?
 
Она што го сватив во контекст на текстот е дека се бара изучување на сите главни религии се со цел на нивно разбирање а не една религија меѓудругото тоа се подразбира историја на религиите а не веронаука има разлика

Историја и филозофија на религиите.
 
Плаќам данок како секој граѓанин (а од тој данок се плаќаат и судиите-комуњари), а немам право детето да ми учи веронаука втф:tapp:

Ако некој несака веронаука има историја на религии, значи правото на избор е запазено и имаш алтернатива, а сега кое право е запазено, сега јас ќе немам ни право ни алтернатива.

2008 година Европската Унија ја прогласи како година на враќање кон Христијанските вредности, ама кај нас тоа неважи :toe:

Има да не нема нас!

Македонија од секогаш страдала од квази-македонците:kesa:

Христос Воскресе! драги судии и нивни подржувачи!
 
Со овие линкови и цитати сакав да ви доловам бизарноста на борбата на Уставен со нешто што го имаат и другите земји и не пропаднале, напротив. Но има други закони и дополненија каде истиот Уставен не мрднува со прст, а го тангираат народот во целост. Како решиле, така нека прават. Но сите тие генерации ќе си одат полека ама сигурно.
Мој/наш хендикеп е што мојата генерација нема скоро ич врска со значењето на религијата. Тоа време не се учеше, ниту беше општествено прифатено. Но тоа време помина (барем се надевам), а моето непознавање е индиректно непознавање и за моите потомци. После 2-3 генерации ќе испаднеме тиква без корен. И без рисјанското и без македонското-како тргнало од истите структури.
 
Поентата на уставниот суд и опозицијата е една : Спротивставување на секоја можна одлука на Владата.

И тоа се', сличното е и на форумов. Бидејќи ВМРО го турка ова, политичките противници доживуваат оргазам на одлукава од Уставниот.

А во текстот од А1 кој го постирав погоре за Бучковски е евидентно лицемерието кое го демонстрираат.
 
Со овие линкови и цитати сакав да ви доловам бизарноста на борбата на Уставен со нешто што го имаат и другите земји и не пропаднале, напротив. Но има други закони и дополненија каде истиот Уставен не мрднува со прст, а го тангираат народот во целост. Како решиле, така нека прават. Но сите тие генерации ќе си одат полека ама сигурно.
Мој/наш хендикеп е што мојата генерација нема скоро ич врска со значењето на религијата. Тоа време не се учеше, ниту беше општествено прифатено. Но тоа време помина (барем се надевам), а моето непознавање е индиректно непознавање и за моите потомци. После 2-3 генерации ќе испаднеме тиква без корен. И без рисјанското и без македонското-како тргнало од истите структури.

Поентата на уставниот суд и опозицијата е една : Спротивставување на секоја можна одлука на Владата.

И тоа се', сличното е и на форумов. Бидејќи ВМРО го турка ова, политичките противници доживуваат оргазам на одлукава од Уставниот.

А во текстот од А1 кој го постирав погоре за Бучковски е евидентно лицемерието кое го демонстрираат.
Инаку колку за информација пред да скокате уставен суд ја укина одребата во која стои дека веронауката што значи дека ќе има изучување на историја на религијата ,инаку вмро беше предупреден за делот со веронаука ама како и секогаш не слушаа

едит според некои експерти најдобро е за македонија како мултиконфесионална држва да се изчува историја на религиите

http://www.a1.com.mk/vesti/default.aspx?VestID=104275
 
2008 година Европската Унија ја прогласи како година на враќање кон Христијанските вредности, ама кај нас тоа неважи

ЕУ бара ние да си го промениме името..ама жалам случај ..ич не ми чуе за тоа:toe:

ЕУ има десеткратно поголем стандард и примања...ама на нашите властодршци некако не им се слуша за тоа:toe:

Ние бараме безвизен режим...на ЕУ ја заболе за тоа:toe:

Баталете ја ЕУ како репер......
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom