Како е подобро, повисок пренос помалце вртежи или понизок пренос повеќе вртежи?

  • Креатор на темата Креатор на темата deXterche
  • Време на започнување Време на започнување
Eve go uste ednas mislenjeto na EPTEN od prvata strana na temata, malku pojasno da ti stane ok?

"Кога кочиш моторно, во моторот не влегува воопшто гориво - ECU-то детектира вртежи и проток на ваздух без претходна команда од папучата за гас, заклучува „аха, овој моторно кочи или вози по удолница“ и комплетно го исклучува доводот на гориво. Моторот брчи, но ниту една единствена капка гориво не се троши.

Од друга страна, кога си во лер, малку гориво сепак се троши за да се врти моторот.

Значи, кога се кочи моторно не се троши ич гориво, а кога се кочи без мотор се троши малку гориво, кочниците се трошат беспотребно, а и безбедноста е помала (освен ако немаш ABS).

Старото шоферско правило дека секогаш треба да кочиш моторно кога можеш важи и во денешно време - дури и повеќе од порано."

:vozbud::vozbud::vozbud: kompletno go isklucuva dovodot oh bre motorot samo na vozduh li veke moze da raboti.Aj da te pitam dali znaes kolko delovi vozduh i kolko delovi na gorivo treba za da bide najbogata smesata? Cekam odgovor vlatko
 
Оф мори мајко...
Како бе не троши гориво кога кочиш моторно? Не е малку нелогично?
Е...
Тогаш колата прима гориво како во лер, т.е. мала гас., а на обртомерот се гледаат повисок број вртежи, што е нормално, бидејќи по инерција моторот се „врти“. Поврзан е со погонот, па затоа.
А треба секогаш да биде во брзина заради кочниците на пр., и бидејќи во секој момент може да ти притреба забрзувањето, нели?
Контролата секогаш ја има возачот потполно на кола во брзина.
 
Како сакате правете, јас кола на лер на удолнина никогаш не вадам... Дури се случува при слегување на Ѓавато и Плетвар да ја турам во 4-та наместо 5-та и воопшто да не кочам, а моторот да си одржува брзина 85-90 км/ч. На кој како му е убаво така нека прави, ама сететесе дека доколку треба наеднаш да сопрете со моторно кочење и без моторно кочење траекторијата на сопирање е различна.
 
Оф мори мајко...
Како бе не троши гориво кога кочиш моторно? Не е малку нелогично?
Е...

Ако размислиш малце поубаво ќе видиш дека е уште понелогично да троши гориво. Кога си во удолница моторот го врти удолницата, гравитацијата. Доколку, ајде, и препоставиме дека гориво сепак се троши (а не се троши) тогаш треба да одговориме на прашањето на што се троши горивото? Каде оди тоа гориво? На што се троши енергијата при неговото согорување? Трошењето на гориво при моторно кочење лесно се сведува на апсурд (Reductio Ad Absurdum метод).

Вистината е дека кога кочиш моторно моторот не троши гориво и крај.

Интересно е да се споредат техничките решенија за тоа нетрошење на горивото кај старите (карбуратор) и новите (инџекшн) мотори.

Кај постарите мотори кога колата кочи моторно пумпата за гориво сеуште пумпа гориво од резервоарот кон моторот, но со еден дополнителен вод истото гориво се враќа назад во резервоарот. Дали ќе биде ангажиран тој вод одлучува возачот со тоа дали ќе притисне на папучата за гас или не. Ако не притиска тогаш во цилиндрите на моторот не влегува ич гориво - само воздух. Свеќиците пецкаат во празно (чист воздух без гориво).

Кај поновите мотори ситуацијата од механички аспект е многу поедноставена. Кај нив постои едно компјутерче (ECU - Engine Control Unit). ECU-то и само ECU-то одлучува дали и колку гориво ќе се внесе во смесата/цилиндрите. Нa него се врзани десетина или повеќе едноставни сензори кои ја следат работата на моторот низ повеќе параметри од кои најважни за муабетов се проток на воздух, притисок на папучата за гас и вртежи. Доколку има вртежи (над минимумот за idle) а нема притисок на папучата за гас ECU-то просто го исклучува доводот за гориво и не ги пецка свеќиците.

Сето ова важи за моторно кочење - кога инерцијата (а не горивото) е генератор на кинетичката енергија. Кога моторот работи во лер - тоа е сосем друга приказна неповрзана со оваа. Тогаш моторот троши гориво бидејќи треба да се врти, треба струја за свеќиците да се прави, треба пумпата за масло да работи... едно чудо работи треба да работат а нема никаков надворешен инпут на енергија (за разлика од моторно кочење). Тогаш сиот овој енергетски „товар“ паѓа на резервоарот.

P.S. (се обраќам на сите „удолница-у-лер“ тиквари) Не возете во удолница во лер ко некои глупи тинејџери: опасно е, а ништо не се добива! Инструкторот не ти објасни дека не треба така? Татко ти не ти кажа? Колку повеќе возење во лер - толку повеќе венчиња и цвеќиња во вазни покрај патот. Запамти: во која брзина ја качуваш угорницата секогаш во истата брзина ја симињаш! Нема тука трте-мрте вака-сакам-онака-неќам.
 
Ако размислиш малце поубаво ќе видиш дека е уште понелогично да троши гориво. Кога си во удолница моторот го врти удолницата, гравитацијата. Доколку, ајде, и препоставиме дека гориво сепак се троши (а не се троши) тогаш треба да одговориме на прашањето на што се троши горивото? Каде оди тоа гориво?На што се троши енергијата при неговото согорување ? Трошењето на гориво при моторно кочење лесно се сведува на апсурд (Reductio Ad Absurdum метод).

Вистината е дека кога кочиш моторно моторот не троши гориво и крај.

Интересно е да се споредат техничките решенија за тоа нетрошење на горивото кај старите (карбуратор) и новите (инџекшн) мотори.

Кај постарите мотори кога колата кочи моторно пумпата за гориво сеуште пумпа гориво од резервоарот кон моторот, но со еден дополнителен вод истото гориво се враќа назад во резервоарот. Дали ќе биде ангажиран тој вод одлучува возачот со тоа дали ќе притисне на папучата за гас или не. Ако не притиска тогаш во цилиндрите на моторот не влегува ич гориво - само воздух. Свеќиците пецкаат во празно (чист воздух без гориво).

Кај поновите мотори ситуацијата од механички аспект е многу поедноставена. Кај нив постои едно компјутерче (ECU - Engine Control Unit). ECU-то и само ECU-то одлучува дали и колку гориво ќе се внесе во смесата/цилиндрите. Нa него се врзани десетина или повеќе едноставни сензори кои ја следат работата на моторот низ повеќе параметри од кои најважни за муабетов се проток на воздух, притисок на папучата за гас и вртежи. Доколку има вртежи (над минимумот за idle) а нема притисок на папучата за гас ECU-то просто го исклучува доводот за гориво и не ги пецка свеќиците.

Сето ова важи за моторно кочење - кога инерцијата (а не горивото) е генератор на кинетичката енергија. Кога моторот работи во лер - тоа е сосем друга приказна неповрзана со оваа. Тогаш моторот троши гориво бидејќи треба да се врти, треба струја за свеќиците да се прави, треба пумпата за масло да работи... едно чудо работи треба да работат а нема никаков надворешен инпут на енергија (за разлика од моторно кочење). Тогаш сиот овој енергетски „товар“ паѓа на резервоарот.

P.S. (се обраќам на сите „удолница-у-лер“ тиквари) Не возете во удолница во лер ко некои глупи тинејџери: опасно е, а ништо не се добива! Инструкторот не ти објасни дека не треба така? Татко ти не ти кажа? Колку повеќе возење во лер - толку повеќе венчиња и цвеќиња во вазни покрај патот. Запамти: во која брзина ја качуваш угорницата секогаш во истата брзина ја симињаш! Нема тука трте-мрте вака-сакам-онака-неќам.

Kako prvo masko pazi kako se izrazuvas jas ne sum nekoj da ti kazuva ama ne si ni ti nekoj za da navreduvas nikoj ne rece na udolnina vo ler tuku pred naseleno mesto kade sto za da ja ne drzis gasta bidejki pri drzenje na gasta protekuva i gorivo normalno toa e logicki.

Kako vtoro motorot na udolnina treba da trosi gorivo na negovo rabotenje nema smesa vo motorot nema rabota jas prv pat sum slusnal motor bez gorivo da raboti :vozbud::vozbud::vozbud:ne me zafrkavaj kako moze na nadolnina motorot da buci toa znaci raobti na sto raboti bez svekici i bez benzin dobar izum :vozbud::vozbud::vozbud:

I kako treto masko ti mos imas ECU vo avtomobilot ama treba da znaes i da go koristis nekoj da ti objasni ne tatko ti so e kazal ili nekoj tvoj dr ili slicno

Odgovori mi na prasanjeto sto go postaviv i na tvojot "drugar".Dali znaes koja e najbogata smesa a koja e najsiromasna smesa,bidejki za da raboti nekoj motor mu treba smesa masko bes smesa od vozduh i beznin ......
 
Ако размислиш малце поубаво ќе видиш дека е уште понелогично да троши гориво. Кога си во удолница моторот го врти удолницата, гравитацијата. Доколку, ајде, и препоставиме дека гориво сепак се троши (а не се троши) тогаш треба да одговориме на прашањето на што се троши горивото? Каде оди тоа гориво? На што се троши енергијата при неговото согорување? Трошењето на гориво при моторно кочење лесно се сведува на апсурд (Reductio Ad Absurdum метод).

Вистината е дека кога кочиш моторно моторот не троши гориво и крај.

Интересно е да се споредат техничките решенија за тоа нетрошење на горивото кај старите (карбуратор) и новите (инџекшн) мотори.

Кај постарите мотори кога колата кочи моторно пумпата за гориво сеуште пумпа гориво од резервоарот кон моторот, но со еден дополнителен вод истото гориво се враќа назад во резервоарот. Дали ќе биде ангажиран тој вод одлучува возачот со тоа дали ќе притисне на папучата за гас или не. Ако не притиска тогаш во цилиндрите на моторот не влегува ич гориво - само воздух. Свеќиците пецкаат во празно (чист воздух без гориво).

Кај поновите мотори ситуацијата од механички аспект е многу поедноставена. Кај нив постои едно компјутерче (ECU - Engine Control Unit). ECU-то и само ECU-то одлучува дали и колку гориво ќе се внесе во смесата/цилиндрите. Нa него се врзани десетина или повеќе едноставни сензори кои ја следат работата на моторот низ повеќе параметри од кои најважни за муабетов се проток на воздух, притисок на папучата за гас и вртежи. Доколку има вртежи (над минимумот за idle) а нема притисок на папучата за гас ECU-то просто го исклучува доводот за гориво и не ги пецка свеќиците.

Сето ова важи за моторно кочење - кога инерцијата (а не горивото) е генератор на кинетичката енергија. Кога моторот работи во лер - тоа е сосем друга приказна неповрзана со оваа. Тогаш моторот троши гориво бидејќи треба да се врти, треба струја за свеќиците да се прави, треба пумпата за масло да работи... едно чудо работи треба да работат а нема никаков надворешен инпут на енергија (за разлика од моторно кочење). Тогаш сиот овој енергетски „товар“ паѓа на резервоарот.

P.S. (се обраќам на сите „удолница-у-лер“ тиквари) Не возете во удолница во лер ко некои глупи тинејџери: опасно е, а ништо не се добива! Инструкторот не ти објасни дека не треба така? Татко ти не ти кажа? Колку повеќе возење во лер - толку повеќе венчиња и цвеќиња во вазни покрај патот. Запамти: во која брзина ја качуваш угорницата секогаш во истата брзина ја симињаш! Нема тука трте-мрте вака-сакам-онака-неќам.

Е троши и крај!

Кај карбураторите имаш лер-гас, кај инџекшн ECU контролира таа лер гас...
Во цилиндрите влегува смеса од гориво и воздух во определен однос.
Под тоа или над тоа моторот не работи како што треба.
Повратот на гориво е нешто сосема друго.
 
Jas mislam deka na udolnica ne troshi gorivo a i da troshi toa e nekoj neznachitelen procent shto ne ja zgolemuva potroshuvackata na gorivo.Onie pametnite shto gi izbacuvaat avtomobilite od brzina mislat dek ashtedat gorivo a so toa samo ja zgolemuvaat verojatnosta roditelite nivni da si gi troshat parite na crna konfekcija!!! Na nadolnica voziloto odi na inercija,koga e vo brzina motorot kochi a dokolku nekoja pametna budala toa go napravi kaj kamion od 40 toni neka dojde i neka mi kazhe kako ke go zakochi bidejki koga menuvacot ne e vo brzina ne raboti i intarderot.Za onie shto sakaat da zashtedat gorivo podobro bi bilo ushte koga ke vidat znak naseleno mesto da ja ispushtat gasta,sekoja nadolnica da ja iskoristat maksimalno pa ke vidat kolku se zashteduva taka.Dokolku saka nekoj da debatira na ovaa tema gorenapishanoto mozhe i vo praksa da mu go dokazham?Pozdrav na site vozhachi :helou:
 
Oh be ljuge koj vi rece na udolnina ili vie ne citate ili nekoj na udren se pravi.Rekov na ramen pat pred naseleno mesto ne mnogu odaleceni da ja izbacis.Bidejki sekoe drzenje na gasta nosi potrosna.Pa citajte malku site koga ste zapnale na nadolnina ta na nadolnina.
Kako prvo sekoja nadolnina ista li e ima "blaga" nadolnina i "ostra" nadolnina.Nekoj neka mi objasni kako moze vozilo pomalku da trosi koga go drzis papucot za gas i sprica gorivo a kako trosi poveke koga ne go drzis.Pa ova nema smisla
 
Накратко околу расправата дали моторот троши или не при моторно кочење на удолница.

Неколку пати возев Опел Вектра 2006 караван. Борд компјутерот при работа во лер покажува потрошувачка од 1 литар на час. При спуштање на удолница во брзина без притискање на гасот, компјутерот покажува потрошувачка од 0 литри. Во проспектот убаво пишува, кога возилото се спушта по удолница, во брзина нормално, моторот го исклучува доводот на гориво а сите компоненти се движат и работат од гравитационата сила што ја влече колата надолу.

Околу возењето во лер...Поновите коли имаат толку многу хидраулика за разлика од колите порано, со секое возење во лер пумпите кои ги придвижуваат воланот, погонот на тркалата при лизгање/паркирање/кочење не добиваат доволна циркулација на течност за овие модерни штосни помагала да работат како што се очекува...Затоа возењето во лер, макар и 100 метри пред семафор - не е препорачливо.

Друга битна работа, сте пробале да закочите кога колата шиба во лер да видите која е разликата кога моторот и без менување во помала брзина самиот го помага (и тоа многу го помага) успорувањето на возилото?
 
Зависи дали е дизел или бензин. Бензинец не сака да биде вртен на многу мали вртежи - моментот му е многу мал (има моќ на прдеж) а во цилиндрите се создаваат многу големи притисоци. Така да ова горе што го велиш е точно - за бензинец.
Ај елаборирај го ова малку поопширно. Искрено ме интересира, а мислам дека тоа е и суштината на прашањето на отварачот на темата.
 
Oh be ljuge koj vi rece na udolnina ili vie ne citate ili nekoj na udren se pravi.Rekov na ramen pat pred naseleno mesto ne mnogu odaleceni da ja izbacis.Bidejki sekoe drzenje na gasta nosi potrosna.Pa citajte malku site koga ste zapnale na nadolnina ta na nadolnina.
Kako prvo sekoja nadolnina ista li e ima "blaga" nadolnina i "ostra" nadolnina.Nekoj neka mi objasni kako moze vozilo pomalku da trosi koga go drzis papucot za gas i sprica gorivo a kako trosi poveke koga ne go drzis.Pa ova nema smisla
A zoshto mora da bide izbacena koga mozhe i vo brzina a so pushtena gas da odi kolata pred naselenoto mesto.Nashiot narod ima edna pogovorka I GOMNATA SE TRKALAAT NA NADOLNICA;zoshto morash da davas gas koga samata inercija te butka nadole?
 
Ај елаборирај го ова малку поопширно. Искрено ме интересира, а мислам дека тоа е и суштината на прашањето на отварачот на темата.
Na pomal obrtaj pomala e potroshuvachkata na gorivo,ako tebe ti stavat 1 vrekja cement na grbot ke se umorish i ke ispiesh 1 litro voda,ako ti stavat 2 vrekji togas ke ispiesh 2 litra voda,malce chuden primer za sporedba ama :pos2:
 
Izivni taka so ke kazam AtoM-AnT ama gledas li nekade jas da napisam avtomobil vo ler na nadolnina.Sekoj go znae toa za motorno kocenje na nadolnina bidejki kocnicite ne mozat da go sovladat samite taa nadolnina
 
Izivni taka so ke kazam AtoM-AnT ama gledas li nekade jas da napisam avtomobil vo ler na nadolnina.Sekoj go znae toa za motorno kocenje na nadolnina bidejki kocnicite ne mozat da go sovladat samite taa nadolnina
Toa ne beshe lichno do tebe ama po nashata narodna VELAM TI KJERKO SETI SE SNAO treba i drugite da im tekne shto sakal avtorot da kazhe :pos2:.Pozdrav,vozi pod pomala gas i pobavno za dolgovechen zhivot tvoj a i na motorot na voziloto.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom