Застава 1800 (Фиат 1800) - единстениот модел во Македонија

  • Креатор на темата Креатор на темата Evo XII
  • Време на започнување Време на започнување
Член од
21 мај 2009
Мислења
876
Поени од реакции
466
Еве малку во тугината пуста да остане,па вртев по форумот да видам што има.....Ми текна ги видов сликите во компјутер,па реков ај ке ги постирам да видат лугето какви ретки автомобили има во МК.

Значи од почеток......Сите знаеме за Црвена Застава и нејзината историја,дека дамнешната 1957 со одлука на тогашниот совет на Црвена Застава е одлучено да се прифати понудата на Фиат за изработка на погон каде прво по лиценца ке се произведуваат моделите кои се во тој период актуелни кај Фиат,а понатаму и да се произведуваат.Производството почнува со легендарното Фико,а паралелно со него се формира и уште една линија каде се монтира тогашниот модел на Фиат,Фиат 1100.....Но тогашното раководство заприметува дека треба и да се произведува и поголем автомобил кој ке биде наменет за тогашната владеечка гарнитура.Кога се усвојува производството на легендарниот ТРИСТАЧ,паралелно во многу мала серија се монтира и моделот 1800,кој во тој период важи за еден доста технолошки напреден модел(4 диск кочници,серво волан,клима,итн).Моделот е Фиат 1800 или Застава 1800,кој не се разликува од оригиналот,освен што нема клима.Само се склопува во Црвена Застава и е наменет за тогашниот Сојузен извршен совет,и комунистичакат буржоазија;).......

Мојот покоен дедо,во тој период бил шофер во тогашната Градска управа на Скопје-отсек регулација на реката Вардар.Бил задолжен токму со вакво возило,кое според кажуувањата негови важело за возило во класа на Форд и Мерцедес,во тој период.Е сега тогаш се имало пари,и не се размислувало,така да возилото после еден период морало да го отстапи местото на Мерцедес кој бил и останал синоним за дипломатска кола.Е тој Фиат(Застава)1800 оди во расход(читај гаражата на ЦК)каде е паркиран во еден кош да ги брои деновите.Дедо ми заљубен во Фиат,ваму таму наога некоја врска и мува да го земе возилото бидејки он само го возел......После 6месеци му успеала мисијата,и возилото завршува во село......Во тој период не било проблем за делови,така да го средил возилото(мотор,менувач,гуми,итн)......Јас како дете го памтам возилото кое за жал само се изнесуваше надвор кога имаше сонце,се палеше,се загреваше 30мин,се гасеше и пак назад во штала....Да вистинска штала........

Дедо ми почина а сите знаевме дека колата е у штала;););).....Дојде денот кога ја истеравме од штала............Беше целата со кебиња,штета немав апарат да ја :(сликам тогаш........Гумите беа скапани од годините,но друго се беше во исправна состојба......Моторот запали после 5 минути,ама со еден длабок продорен звук поради скинатиот ауспух;);).......

Денес возилото е во наша сопственост,не е регистрирано,но здравје понатаму како ке бидат плановите ке видиме.....

Инаку се работи за модел Фиат 1800(Застава 1800),со мотор од 1800цм3 со 6 цилиндри и некои си мислам дека се 95кс.......Инаку моторот на Фиат 1300 е излезен од овој мотор...Концепцијата на моторот од 1800 и 1300 е иста,смао што овој е со 6 клипа,а 1300 4 клипа......Носи карбуратор Вебер со две грла,сличен на оној од 1300........Интересно е што предницата е потполно иста со 1300,па дури и плочките се исти(Фиат не менува некои работи).Е менувачот е доле,и тоа овој модел е со 5 брзини......Каросериски потсетува на 1300,барем според обликот на каросеријата.....Единствена ружна работа се халогенките кои татко ми ги поставил на времето(не знам зошто кога има 4 фара)......Удобноста е на највисоко ниво.Единствено со гумите малку се зезав зошто оригиналните беа радијални,а веке не ги прават,ама завршивме работа со 175/80 р 14.........Интересен олдтајмер,штета зошто не го произведувале уште........

Еве ги сликите па уживајте
 

Attachments

  • 1800 front, bag hallen.jpg
    1800 front, bag hallen.jpg
    34,8 KB · Прегледи: 180
  • 1800 instrumentering.jpg
    1800 instrumentering.jpg
    40,9 KB · Прегледи: 175
  • 1800 motor.jpg
    1800 motor.jpg
    49,7 KB · Прегледи: 175
  • MIn 1800_far_ mig.JPG
    MIn 1800_far_ mig.JPG
    31,9 KB · Прегледи: 178
Го провозевте малку, или уште не?

Интересно олд-тајмерче. Дали ќе го продавате?
 
Јас овакви досеа 4 сокршив со дрва товарање и имам исти ваков сеа ама 1800 е. Навистина издржливи и добри машини. јака му душа. Значи се на се го товарам со 1 кубик дрва у едно одење.
 
Јас овакви досеа 4 сокршив со дрва товарање и имам исти ваков сеа ама 1800 е. Навистина издржливи и добри машини. јака му душа. Значи се на се го товарам со 1 кубик дрва у едно одење.
A дали си сигурен дека се работи за истиот модел......Зошто сличноста е многу голема со 1300.....Знам дека ТРИСТАЧ го користат за по дрва,ама ова е редок модел и не се продавал во продажната мрежа на Црвена Застава.....Се што е дојдено во МК,колку што знам од овие возила биле наменети за Влада,а авкви срекници мислам дека се малку во Мк.......Ај пушти слики,можеби јас грешам.......Поздрав
 
A дали си сигурен дека се работи за истиот модел......Зошто сличноста е многу голема со 1300.....Знам дека ТРИСТАЧ го користат за по дрва,ама ова е редок модел и не се продавал во продажната мрежа на Црвена Застава.....Се што е дојдено во МК,колку што знам од овие возила биле наменети за Влада,а авкви срекници мислам дека се малку во Мк.......Ај пушти слики,можеби јас грешам.......Поздрав
Извини сум ги помешал :D овој е со еден фар и е мн сличен ко другиве фиати :D
 
Извини сум ги помешал :D овој е со еден фар и е мн сличен ко другиве фиати :D
Е ова чудо богами ке ти одговара за по дрва:icon_lol::icon_lol::icon_lol::icon_lol:.....Има багажник значи 1 кубик дрва да собере внатре:icon_lol::icon_lol::icon_lol::icon_lol::icon_lol:......Навистина е редок модел,па здравје ке видиме што ке правиме со него......Инаку потрошувачката му е да те здоболи глава:tapp::tapp:17литри на 100км,ам аво тој период не се мислело колку ке троши,туку д абиде комотно.....И што очекуваш од возило кое има скоро 2 тона тежина:cuc::cuc::cuc:.....Поздрав
 
Е ова чудо богами ке ти одговара за по дрва:icon_lol::icon_lol::icon_lol::icon_lol:.....Има багажник значи 1 кубик дрва да собере внатре:icon_lol::icon_lol::icon_lol::icon_lol::icon_lol:......Навистина е редок модел,па здравје ке видиме што ке правиме со него......Инаку потрошувачката му е да те здоболи глава:tapp::tapp:17литри на 100км,ам аво тој период не се мислело колку ке троши,туку д абиде комотно.....И што очекуваш од возило кое има скоро 2 тона тежина:cuc::cuc::cuc:.....Поздрав
Што дека троше кога ваде пари :D Знам дека многу трошат ама па јаки се и издржливи за на планински терен.
 
Инаку Фиат има и појаки модели од овој модел,значи модел 2100 и 2300,кои се каросериски исти(освен некои ситни детали),и кои важеле во тој период за возила од високата класа.Штета што Црвена Застава не го усвоила овој модел за производство,би било навистина убаво да го имаа во својата програма,ама со дизел мотор........

Возилото ја има орогиналната боја на него,освен на неколку места покажана површинска корозија(сепак е од 1966-та).Никаде скапано,значи ниту патос,ниту крила.....некои мои пријатели се чудеа како не скапало после толку години стоење.........Целиот ентериер е во добра состојба,седиштата се пресвлечени со скај,кој е веке на некои места излижан,но не и скинат.....Ентериерот е во одлична состојба........Моторот работи многу мирно за годините што ги има,и за километрите(пишува 110000км,би требало да е валидно)........

Во секој случај редок модел вреден да се зачува......Ке видиме понатаму
--- надополнето: 22 октомври 2012 во 19:30 ---
Го провозевте малку, или уште не?

Интересно олд-тајмерче. Дали ќе го продавате?
Да возилото доживеа возење одкако едвај најдов гуми за него бидејки радијални веке не се произведуваат,па го решив проблемот со 175/80 р14....Чинеа пари ама вредеше......Првото возење беше до сервис за перење возила......Сите ме гледаа како да сум паднал од Марс......Единствено е во МК,барем јас мислам.......На задната десна страна пишува ФИАТ 1800 во косина,а веднаш под него пишува ЛИЦЕНЦА.........

Има резервоар од 70литри:vozbud::vozbud::vozbud::vozbud::vozbud::vozbud::vozbud::vozbud:и да го наполниш со гориво,ти треба цело богатство.........Резервата е на 10 литри,така да под тоа не пали:icon_lol::icon_lol::icon_lol:.........Има радио само на АМ така да имаш чувство како да си заглавен во 60-те:pipi::pipi:....
 
Секоја чест за количево. Направи уште слики. Дедоми има Fiat 1100 (сликата на профил) кој планирам да го реставрирам кога дедоми ќе престане да го вози. Интересна историја во секој случај!
 
Си се погодил на право место. Со колегата JeepMkd сме редовни по изложби на олдтајмери.

Мислам дека вистинска штета е да го имаш возилцето а да не го извадиш на некоја изложба :)
 
Каков редок пронајдок!

Секоја чест, одлична приказна!
 
Одличен!
реден шестак...
Истата машина на чичо Лампреди како 1300/1500 ама со 2 цилиндра повеќе!
Ова вреди да се чува.
Без магленките напред...
 
Еееееееееееееее,има еден проблем не сум во државата(печалбарска мака),ама кога ке се приберам прво ке биде регистрација,а понатаму здравје и изложба,па ако даде господ и во Италија на годишен собир на Фиат....
--- надополнето: 23 октомври 2012 во 04:57 ---
Specs of FIAT 1800B, manufactured or sold in 1964, version for Europe with 4-door wagon body type, RWD (rear-wheel drive) and manual 5-speed gearbox. Basic specs and characteristics: petrol (gasoline) engine of 1795 cm3 / 109.1 cui displacement with advertised power 59.5 71 kW / 80 95 hp / 81 97 PS ( DIN SAE ) / 5200 5300 and 124.5 139 Nm / 92 103 lb-ft / 2800 3000 of torque. Dimensions: this model outside length is 4485 mm / 176.6 in, it’s 1620 mm / 63.8 in wide and has wheelbase of 2650 mm / 104.3 in. The value of a drag coefficient, estimated by a-c, is Cd = 0.55 . Standard wheels were fitted with the tires size: (. Reference vehicle weights are: official base curb weight 1330 kg / 2932 lbs, gross weight GVWR 1830 kg / 4034 lbs. How fast is that car ? Performance: top speed 150 km/h (93 mph) (declared by factory); accelerations 0- 60 mph 16.4 s; 0- 100 km/h 17.6 s (a-c simulation); 1/4 mile drag time (402 m) 20.7 s (a-c simulation). Fuel consumption and mileage: official: , average estimated by a-c: 10.8 l/100km / 26.2 mpg (imp.) / 21.8 mpg (U.S.) / 9.3 km/l, average estimated combined driving range of this car is 557 km / 345 miles.
 
Haha, abe 1000 evra i poveke ke lapne za do italija i nazad.
Ovo garant trosi 30 na 100 gradska,tristacite lapaa po 20.
:D
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom