Херојска фантастика

Panta rhei... Нашата идеја за трајноста, е само илузија. Но кеифот - е тој Е реален! (y)
 
Ја имам до сеа на компјутер или таблет прочитано книги и изгледано филмови - нула.
 
Сега за сега вака ми е:

Мартин 10
Аберкромби 9.5
Толкин 9


Скот Линч 6
Легвин (Земјоморје) 6


Ериксон (Мазалан), Сандерсон (Мистборн), Кај (Тигана), Ротфус - сите под 5
 
Хироус ја рипнав пошто не ми се свиѓаа ликовите, а поминав едно 50 - 100 страни. Почнав со Red Country и сеа за сеа е ок, помалку смешна е од другите и помрачна.
 
Ова доста ми го имаат препорачано. Следно ваљда ќе ми биде (ако го имаат на српски преведено).

Преведена е на српски, ама мислам дека хрватскиот превод е за нијанса подобар.
 
За тие што ги прочитале First Law (не е некој споилер, ако некој друг сака да ѕирне):

Иде Глокта кај Арди и ја начекуе како читала некоја книга (Падот на Создавателот). Му се жали она на него, како книгава била досадна и он потврдува во муабетот.

Тука се гледа критка на Аберкромби кон вообичаениот нереалистичен шаблон на црно-бело при карактеризациите, толку присутен во епската фантастика (што не е случај со него и Мартин, нели). Конкретно кога Арди ја опишува Падот на Создавателот, приметив у ствари што опишува.:) (ваљда сите приметивте)
Иначе исто е познато дека Аберкромби мрзи мапи.


Untitled.png
 
Мене карактерите кај Аберкромби ми се попристапни од овие на Мартин. И општо боље. Всушност на Мартин сите карактери освен мооооожеби Тирион и Ремзи ми се многу дистантни.
Не знам како луѓе се поврзуваат со нив.
 
Кај Мартин се пореалистични, а кај Аберкромби се по-cartoony. Аберкромби можеби повеќе навлегува од Мартин во ликовите, појака карактеризација некако му имаат делава.
Али кај Мартин има други квалитети.
 
Штета што таков став има Аберкромби. Јас сум sucker за мапи :D

Ми скокна некој бит плус срцeво кога видов во Unfinished Tales на Толкиен кај крајот дека има мапа, и тоа не било каква, него ревизирана со локации каде ги нема на никое друго место (нормално некј нерд некаде сигурно составил мапа вклучувајчи ги и тие локации и ја опнал некаде на нет, ама друго е кога ја имаш во книга во секое време) :)
 
Мене карактерите кај Аберкромби ми се попристапни од овие на Мартин. И општо боље. Всушност на Мартин сите карактери освен мооооожеби Тирион и Ремзи ми се многу дистантни.
Не знам како луѓе се поврзуваат со нив.
Зарем критериум за „подобро“ е колку ликовите се „пристапни“ и колку ти или другите можат да ги симпатизираат и да се поврзат со тие ликови??

Според тој критериум и љубителите на турски/шпански/вметни_тука_шунд серии можат со право да изјават дека таквите серии се „најбоље“ - пошто ликовите таму се многу „пристаптни“ и консументите одлично се „поврзуваат“ со нив! ;)


Само да не бидам разбран погрешно, не велам дека Аберкромби пишува шунд. Само дека пристапноста на ликовите, и леснотијата за нивно симпатизирање не се соодветен критериум за квалитетот на делото.
 
Зарем критериум за „подобро“ е колку ликовите се „пристапни“ и колку ти или другите можат да ги симпатизираат и да се поврзат со тие ликови??

Според тој критериум и љубителите на турски/шпански/вметни_тука_шунд серии можат со право да изјават дека таквите серии се „најбоље“ - пошто ликовите таму се многу „пристаптни“ и консументите одлично се „поврзуваат“ со нив! ;)


Само да не бидам разбран погрешно, не велам дека Аберкромби пишува шунд. Само дека пристапноста на ликовите, и леснотијата за нивно симпатизирање не се соодветен критериум за квалитетот на делото.
Kои се соодветни критериуми за квалитет на едно дело?
 
Зарем критериум за „подобро“ е колку ликовите се „пристапни“ и колку ти или другите можат да ги симпатизираат и да се поврзат со тие ликови??

Според тој критериум и љубителите на турски/шпански/вметни_тука_шунд серии можат со право да изјават дека таквите серии се „најбоље“ - пошто ликовите таму се многу „пристаптни“ и консументите одлично се „поврзуваат“ со нив! ;)


Само да не бидам разбран погрешно, не велам дека Аберкромби пишува шунд. Само дека пристапноста на ликовите, и леснотијата за нивно симпатизирање не се соодветен критериум за квалитетот на делото.

Меѓудругото, да ликовите треба да бидат пристапни. Али не во тој контекст. Нема врска со поврзуење или не. Пример мене не ме боли кур за 99% од ликовите во книгите на Аберкромби али сепак се подобро експонирани, посуштински градени, повеќе внимание е посветувано на нивните емоции, на нивните мисли, емотивниот импакт на туѓите и нивните постапки врз нив самите.
Мартин посветува поголемо внимание на смиот свет отколку на карактерите.
Ова значи некој карактер да е пристапен. Детален и подобро експониран. Понекад некои карактери на Мартин звучат ко да ги напраил на D&D character generator.

Општо ми се боље значи дека мене, согледувајќи ги сите фактори кои мене ми влијаат за проценка на колку еден лик е добар, ми се боље. Мене.

ЕДИТ: Да се разбереме, не збориме за квалитет на целокупно дело туку специфично за карактерите.
 
Последно уредено:
Kои се соодветни критериуми за квалитет на едно дело?

Сега најверојатно сакаш да ја истакнеш на субјективноста и личниот аспект на критериумите за квалитет. Но јас и не ја критикував субјективноста, туку посочувањето како примарен критериум за квалитетот на едно дело - можноста да се персонифицираш и симпатизираш со ликовите.


Нејсе. Во интес на дискусијата сепак ќе загризам.
Накратко, еве некои од моите лични и субјективни критериуми за квалитетот на едно пишано дело (наведени според приоритет):
- Квалитетот и стилот на пишувањето.
- Интелегентен основен нацрт врз кој се темели развојот на дејствието во делото.
- Целосноста и деталноста на обработеноста на дејствието. Мрзам мрзливи одработени нелогични кратенки кон одредена точка од дејството, тоа го разбирам како навреда за интелегенцијата на читателот.
- Добро и детално осмислени ликови кои остануваат во карактер, наместо нелогични привремени ретардации (или обратно) заради потребите на мрзливо напишаниот развој кон основниот нацрт на дејствието.
- Добар крај кој тера на размислување.
- Квалитетен почеток, во поголемиот дел од добрите книги почетокот те седнува на место да читаш со подотворена уста, наспроти чудните погледи на блиските.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom