Средношколски протести

Реков ќе напишам поопширно ама немам време.
Се гледаме утре во 12:00 на фонтана. :cujte:
 
Никој не спомнал за одличниот марш на средношколците. Браво девојки и дечки, секоја ви чест!!! :cuc::cuc: Подршка добивте и од дел од Студентскиот Пленум (јас имав во план да дојдам, ама не можев).

http://fokus.mk/galerija-srednoshkolski-protesti-vo-skopje/


Ова е огромна бројка, 4 илјади сигурно (според мене, повеќе од првиот студентски марш, така да 4-4.5 илјади).



И уште нешто: огромен срам за оние училишта каде беа затворени вратите и не им се дозволуваше на учениците да излезат и за оние училишта во кои се правеле списоци со имиња на тие што отишле на марш. ПУ, мамето ваше!!

http://a1on.mk/wordpress/archives/466485
Еве во Велес...ќе одговараат ли директорите на школите за сторените кривични дела?
 
Последно уредено:
Браво за средношколците!

Прво студентите протестираа, сега средношколците......, полека по полека се ќе си дојде на место, ќе се слушне гласот на народот.

IMG_9010-702x336.jpg


sredno-01.jpg



Македонците ја водат Македонија!!! :oeoeoe:
 
Конечно малку одмор после цела недела неспиење. На маршот дојдоа дупло повеќе луѓе од нашите проценки и тоа не мотивира уште посилно да продолжиме. До недела сабајле ќе се знае како ќе се дејствува понатаму.

Околу главните барања во моментов:
- Екстерното тестирање е една од најголемите глупости во образованието низ светот. Последните три години се доказ за ова.
Прво, со даден базен од прашања се вреднува само најнебитниот од четирите главни параметри преку кои се оценува ученикот ( помнење, разбирање, применување и анализа/синтеза/вреднување ). Мислам нема потреба да објаснувам зошто било кој од разбирање, применување и анализа/синтеза/вреднување e каде каде побитно од помнењето.
Второ, доколку ученикот добие оценка 1 ( недоволен ) неговото сведителство станува невалидно и не е признаено во голем број на земји ширум светот. Според член 45 од законот за средно образование оценката 1 ( недоволен ) НЕ МОЖЕ да стои како финална оцена во сведителството на ученикот.
Трето, системот е компленот нефункционален сведоци сме дека три години системот редовно паѓа, нуди прашања без точен одговор, нуди прашања на друг јазик и сл.
Четврто, со фаворизирањето на краткотрајното меморирање на факти го обезвреднува сиот вложен труд на ученикот во текот на целата година и го знаемарува критичкото знаење и квалитет. Со ова се наметнува прашањето какви генерации сакаме да создадеме. Генерации кои напамет ќе учат понудени податоци или ќе размислуваат и анализираат со своја глава.
Петто, кога се најавуваше екстерното тестирање беше најавено како систем за тестирање на наставниците ( зошто е лош системот пишав погоре ), а сега тоа стана систем за дополнително оценување на учениците. Професорите се спогодија да нема казни за нив, а учениците останаа да бидат малтретирани за ништо.
Можам да пишувам три дена зошто екстерното е катастрофа, но мислам дека ме сфативте веќе. Ќе дадам само еден пример:
Кај мене во школо професорката по историја е една од најквалитетните. Историја е предмет што не се учи на памет туку со разбирање и анализирање на случувањата во минатото. Во четвртта имаме два часа историја што значи 100 прашања ( пола материјал ). Сите ученици што имаа единици или двојки на тестот добија четворки или петки и со тоа професорката беше казнета поради тоа што реално ги оценувала учениците, а некои професори кои калкулираа со оцените и ги темпираа за екстерното имаа најдобри резултати на екстерното.


Утре ќе напишам за матурата ме мрзи сега :cenzura:
 
Аман бе, само да се протестирало... мора да се обрне многу повеќе внимание на мајчиниот јазик, математиката, странскиот јазик и компјутерите во училиштата (средните и основните), треба на сите да ни е јасно тоа, без разлика дали ќе има или ќе нема матура.
 
@King B чисто информативно да те прашам, сеуште си против протестoв? :)
Мислев дека се разбравме уште тогаш, ама изглеа не.
Ја сум Против матурата како задолжителен испит, ама За елементарното знаење што е потребно да се положи истата.
Поента некоја пробуваш со тагов да напраиш или?
 
Мислев дека се разбравме уште тогаш, ама изглеа не.
Ја сум Против матурата како задолжителен испит, ама За елементарното знаење што е потребно да се положи истата.
Поента некоја пробуваш со тагов да напраиш или?
Не разбирам, нели беше за математика како задолжителен дел од матурата?
 
Не разбирам, нели беше за математика како задолжителен дел од матурата?
Значи, ако веќе се полага матура, нема зашо математиката да биде дискриминирана во однос на македонски пошо се подеднакво битни.
А дали матура како начин за оценување е добра работа е скроз друго прашање.
Се разбираме сега?
 
Значи, ако веќе се полага матура, нема зашо математиката да биде дискриминирана во однос на македонски пошо се подеднакво битни.
А дали матура како начин за оценување е добра работа е скроз друго прашање.
Се разбираме сега?
Разбирам како размислуваш, али не се согласувам. Сите предмети се еднакво битни :)
 
Можда сите предмети се битни, но не сите можат на ист начин да се научат. Зборувавме еднаш за ова, ама ај па. Математиката не секој може да ја научи од час и задачите што ги слуша, па мора да оди по курсеви, па збирки, второ трето и тоа се све трошоци кои не секој може да си ги дозволи. Од друга страна Македонскиот се учи многу полесно, отвараш книга/тетратка и учиш. Ем штедиш време ем дополнителни трошоци јок.

Математиката треба да се укине од матура, или цела матура да се укине и да се воведе приемен на факс што би било РАЈ, а не ова, некој кој сака да учи за новинар да полага матура со задачи за линеарни неравенки, дропки и вектори..
 
Можда сите предмети се битни, но не сите можат на ист начин да се научат. Зборувавме еднаш за ова, ама ај па. Математиката не секој може да ја научи од час и задачите што ги слуша, па мора да оди по курсеви, па збирки, второ трето и тоа се све трошоци кои не секој може да си ги дозволи. Од друга страна Македонскиот се учи многу полесно, отвараш книга/тетратка и учиш. Ем штедиш време ем дополнителни трошоци јок.

Математиката треба да се укине од матура, или цела матура да се укине и да се воведе приемен на факс што би било РАЈ, а не ова, некој кој сака да учи за новинар да полага матура со задачи за линеарни неравенки, дропки и вектори..
Види, математиката сама по себе има огромна предност пошто е единствената наука (барем единствена која е во вид на предмет во основно/средно) на која каква програма и да и направиш, ти ќе мораш за неа да знаеш и теорија и практика. Тоа си доаѓа само по себе, мора да знаеш како да ги решиш задачите, а после тоа мора и да ги решиш нели, совршена комбинација од теорија и практика. АМА, тоа не ја прави математиката побитна, во никој случај. Тоа е само производ на нашиот став за све - научи на памет, напиши го и заборави го, затоа и на луѓето им е тешка математиката, пошто е огромен исклучок во тој поглед, нема лабаво.

Еве замисли си вака. Ликовно, музичко, физичко, се тоа во моменталната форма се булшит предмети. Ама само во моменталната форма. Доколку направиш поквалитетна програма, тоа се предмети со огромен потенцијал. Да го земеме ликовно како пример. Наместо „ајде деца денес да цртаме пејзаж“ и такви глупости секоја недела, замисли програма во која сериозно ги изучуваш работите, историја на уметност, уметнички правци и стилови, барок, рококо, па дури и до тој чекор што предметот би ти дал некои основни предзнаења за архитектура, градежништво и слично. Преименувај го предметот од „ликовно“ во „уметност“, додај ги овие ствари, направи некаков баланс, дај им еднаква можност на учениците, тие што имаат талент за цртање да цртаат, тие што ги бива за изучување на правците по тоа да се оценуваат, тие за архитектура и градежништво па на друг начин, значи една убава комбинација. Тоа би бил сериозно моќен предмет, и тек тогаш ќе се постигне таа теорија + пракса. Тек тогаш математиката ќе биде полесна, пошто ќе се поништи тоа што го рече, дека не може сите на ист начин да се научат.

А инаку кога зборам за тоа теорија+пракса не мислам буквално „учиш како да црташ - па после црташ“, не. Кога зборам за пракса зборам за секојдневниот живот. Комбинирај ги знаењата од архитектура и градежништво што би ги стекнал по ликовно, со знаењата кои би ги стекнал од географија на пример (исто така значително подобро оформена), и ти утре кога ќе треба да купиш стан, комотно ќе можеш да си избереш соодветен на твоите потреби, без притоа да се зезнеш, пошто ќе имаш основно знаење, теориско знаење кое практично ќе го примениш во својот живот, ќе знаеш што бараш.

Исто и со многу останати предмети, можностите се неограничени, пречките се непостоечки, ние сме единствените што сами на себе си сметаме. Како може бе, во животот ние постојано да учиме, а системот кој е наменет за да го подобри начинот на кој ги изучуваме работите, токму тој да биде тоа што не уназадува? Мора подобрување. Али за да се случат овие работи, треба кадар, за кадар треба развиено високо образование, за високо образование треба квалитетна внатрешна политика, за внатрешна треба надворешна и ехее кај му е крајот. Огромен процес кој за жал никогаш нема да се случи кај нас, макар и сите да се сложат и да сакаат.

Крај-краева, муабетот ми беше дека се учи, и математиката и се друго. Не е ни толку важно што од што е побитно и што за што ќе ти користи. Битен е начинот, а ако од основата сме го утнале образованието (што е факт кој и професори кои предаваат во средно и основно сами си го кажуваат), тури му пепел.
 
Математиката беше ставена како обавезен предмет со цел да се зголемел интересот за техничките науки. Колку треба да си неписмен за ваква реформа да направиш. Значи стварно не ми е јасно кој ги предлага и гласа реформиве ама ова е стварно смешно. Дали се озбилни дека со воведување на еден финален тест ќе се зголеми интересот ?
Ние не негираме дека математиката е наука во која сите мора да имаат општи познавања и свесни сме дека во нашето образование има огромна дупка во поглед на природните науки, посебно математика и физика. Ама оваа дупка сигурно нема да се пополни со еден финален тест. За оваа дупка да се пополни потребна е комплетна промена на програмата и значително подобрување на наставничкиот кадар. Сегашната програма уште од најрани години ти ствара комплетна одбивност кон математиката и децата во средно доаѓаат без да ги знаат основите, а не па нешто посложено. Значи прво потребно е комплетна промена на сегашната програма од прво одделение до четвртта година средно. Втора работа свесни ли сте вие што се случува со наставничкиот кадар? Наставниците се катастрофални. Голем дел немаат познавања од материјалот и не се замараат да предаваат, а дел од тие што го знаат материјалот се ужасни педагози и уште повеќе им создаваат одбивност на децата кон математиката.

Решението не е во еден финален тест туку во менување на програмата и средување на партискиот наставнички кадар.
 
Математиката беше ставена како обавезен предмет со цел да се зголемел интересот за техничките науки. Колку треба да си неписмен за ваква реформа да направиш. Значи стварно не ми е јасно кој ги предлага и гласа реформиве ама ова е стварно смешно. Дали се озбилни дека со воведување на еден финален тест ќе се зголеми интересот ?
Ние не негираме дека математиката е наука во која сите мора да имаат општи познавања и свесни сме дека во нашето образование има огромна дупка во поглед на природните науки, посебно математика и физика. Ама оваа дупка сигурно нема да се пополни со еден финален тест. За оваа дупка да се пополни потребна е комплетна промена на програмата и значително подобрување на наставничкиот кадар. Сегашната програма уште од најрани години ти ствара комплетна одбивност кон математиката и децата во средно доаѓаат без да ги знаат основите, а не па нешто посложено. Значи прво потребно е комплетна промена на сегашната програма од прво одделение до четвртта година средно. Втора работа свесни ли сте вие што се случува со наставничкиот кадар? Наставниците се катастрофални. Голем дел немаат познавања од материјалот и не се замараат да предаваат, а дел од тие што го знаат материјалот се ужасни педагози и уште повеќе им создаваат одбивност на децата кон математиката.

Решението не е во еден финален тест туку во менување на програмата и средување на партискиот наставнички кадар.
Убаво го кажа ова, поготово кај делот за одбивноста. Децата секако не сакаат математика, камоли кога ќе им речеш дека мораат да го учат. Тоа е всушност најлошиот можен педагошки пристап, „учи иначе тешко тебе“. Невозможно е да создадеш интерес на таков начин, па дури и да сакаш нешто, ако ти е наметнато како обврска од таков тип, ќе ти стане одбивно. Ниедно подобрување не може да биде доволно само по себе ако е во вид на една и единствена мерка. За подобрување треба да се почне процес, долготраен, изобличување на деталите од сите страни, адаптација. Се што не е во согласност со тоа само ќе одмогне. Али ние Македонците сме си такви, секад гледаме со колку што може помалце замарање да ги поправиме работите, воопшто не обраќаме внимание и се пробуваме да направиме грубо и набрзинка. Не знаат? - Опни им уште еден тест дур не научат. Бегаат од часеви? - викај родителите да ги искараат. Не може така, вината не може да им се препише на децата. Тие не станале едно сабајле и одлучиле да не учат. Очигледно има друго нешто што не штима, некакво влијание кое има негативен ефект врз младите, само што никој не сака да си признае кога згрешил или дека не бил во право, а уште помалце дека едноставно не знае како да постапи.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom