Појма немам што сакаш да ме прашаш. Друго нешто имаш да кажеш или само тоа беше?Како ќе го вршиш тоа „...кршење леб...„, во неделен ден, живо ме занима?
И што, сега јас треба пак да ти го повторам мојот одговор? Мики, и претходно те обвинија дека си бираш на кои прашања ќе одговараш. Еве веќе две недели откога си на темава никако да дадеш конкретен одговор. Се нешто се плеткаш самиот - еднаш велиш Саботата не важи за нас, потоа велиш важи но сме ја замениле во недела - еднаш велиш Исус ја укниал саботата, па така било па вака за на крај да речеш дека всушност Исус не ја укинал саботата.Ај пак:
Како ќе го вршиш тоа „...кршење леб...„, во неделен ден, живо ме занима?
Едноставно прашање, нели...
Епа ти реков дека појма немам што ти значи прашањето. Земи реформулирај, рефразирај, објасни го и ке ти одговорам.Одговорот е даден повеќеслојно, онака дако Црквата го дефинира. А дали тебе ти одговара или не, тоа е твој избор. Не е многу мудро да се одговара два пати на исто прашање.
Ете, и јас те прашувам а ти не одговараш.
Апостолите тогаш се собирале што е можно почесто. Тоа што се собирале во недела во чест на Исус не менува ништо во врска со шабатот. И денес може да се оди на црква, да се собираме, во недела на служба, на литургија, во среда, во петок, но само еден ден е даден од Бога како неработен. Понатаму вистинската суштина на саботата каква што ја дава Господ е:Христос лично, не ја укина саботата. Но, Неговиот однос кон начинот на кој ујудеите ја славеа саботата, како и настаните кои се случија во ден неделен а не саботен (Христос влезе во Ерусалим во недела, Христос воскресна во недела, Он ќе дојде вторпат во недела...) се доволни причини за замена на саботата со неделата. Неделата ја слави Црквата, оти е повеќе од очигледно дека за атеисите, на пример, неделата е исто што и вторник или среда, оти за неверните, неделата не е посебен ден, освен ден во кој не одат на работа.
Дека Црквата ја слави нделеата а не саботата, покажува и Апостолското однесување.
Имено:
„...И во првиот ден од седмицата (Кој е тој ден?), кога се собравме (!) да прекршиме леб (!), Павле, бидејќи на другиот ден сакаше да тгрне, расправаше со нив и го продолжи словото (!) до полноќ...„.(Дела, 20.7).
Од стихот е јасно дека Апостолите се тие кои први почнаа да се собираат во недела (што значи исто што и денешното литургиско собирање во недела) а не во сабота.
Доколку ние сеуште би ја славеле саботата и старозаветниот Закон (Мојсеев), тогаш по ништо не би се разликувале од јудеите. Така, Христос би дошол првиот пат бесцелно, и ништо битно не би се случило со родот човечки.
Не моето, Божјото. Бог рекол така, не јас. А нити црквата нити никој нема право да го менува Неговиот збор. Ако требало неделата да стане неработен ден тогаш то ќе го рекол смиот Бог, Исус Христос или би било запишано некаде во библијата. Но во библијата никој не рекол дека од одреден период па натаму неделата ќе биде неработен ден.Во ред.
Црквата веќе 2 000 г. ја слави неделата како ден Божји („киријаки„ на грчки или „воскресение„ на руски јазик) и ден за одмор, а ти велиш дека саботата е денот за одмор. Зашто сметаш дека твоето мислење е појако од црковнтото?
А на што би се однесувала. Само на еден дел, не на неговите заповеди - или пак се однесува на славењето недела? Волјата Божја е да се почитуваат неговите зборови и да живееме по Неговите зборови. Абе не е само на јудеите. 100 пати напишав дека не може да е само на јудеите, него сите негови закони, правила, зборови ќе важат за сите кои што ќе веруваат во него. Бог самиот вели доколку дојде некој странец кој што сака да верува во Него треба прво да ги научи заповедите и да ги исполнува (нели самиот вели дека ако дојде некој странец треба прво да се обрежи, дека Саботата важи и за странецот во куќата). Во кој Бог ние веруваме - во Бог Мојсеев, истиот Бог во кого веруваат и јудејците, сите сме негови верници и за сите нас важат истите закони, неможе за едните едно за другите друго.1. Самиот (за твоја потреба) извлекуваш заклучок дека почитувањето на волјата Божја, спомената во Христовата реченица се однесува и на саботата. Таков заклучок е само рационален заклучок, кој нема основа во кажаново од Христа, оти волјата Божа е поширока од почитувањето на сабатот. Саботата им е дадена само на јудеуте, кои беа ексклузивно одбран народ Божји во старозаветните времиња.
Односот на Исус кон Саботата не бил дека таа не важи туку им зборувал како таа треба да се празнува. Фарисеите самите си додавале свои строги правила во врска со саботата, а Исус ги прекорува баш за тоа, Фарисеите ептен буквално ја сваќале саботата затоа Исус им го вели ова:2. Ако си во право, тогаш, ќе дојдеш во контрадикција со ова кое Христос го вели, но и го чини во и за денот саботен. Јудеите се познати по крутиот ствав кон саботниот ден, во кој (ден) не смееле да поминат повеќе од утврдениот број чекори, а не нешто потешко да работат! А Христос, еве, вели дека во сабота, може да се чинат и добри дела (настрана лошите..), за чие чинење сепак е потребен и труд и движење а не само пуста желба. Значи, чинењето добри дела (кое е преферирано од православната Црква во неделен ден), би било погазување на сабатот, во кој е забрането прекумерно/прекубројно движење, израезено во чекори. Затоа, кога Он ги прашува јудеите дали треба да се чини добро/зло и во сабота, јудеите останаа „без текст„, оти беа убедени во начинот на кој тие самите ја поимаа забраната за работа во сабота, а Христос им посочи и поинакво видување на саботата од нивното.
Да видиме што уште вели Он за саботата:
„...Зашто Синот Човечки е господар и на саботата...„ (Матеј, 12.8).
Што значат овие Христови зборови? Оној Кој ја одредил саботата како ден за одмор, истиот Он е нејзин господар и може и да ја промени. На велика Сабота, Христос беше во пеколот. Он не воскресна во саботата после петочното распетие, туку ја испочитува и саботата и воскресна во неделата.
А учениците Негови, иако јудеи, не се собирааа во сабота за да го слават Христовото воскресение, туку се собраа „...во првиот ден од седмицата, кога се собравме да прекршиме леб, Павле, бидејќи на другиот ден сакаше да тргне, расправаше со нив и го продолжи словото до полноќ...(Дела, 20.7). Св, Ап. Павле се придружува кон другите Апостоли 3 г. по Христовото воскресение, што значи дека Апостолите веќе 3 г. по ред се „..се собирале..„ во првиот ден од седмицата, што значи, со неделата, а не во седмиот ден од седмицата, т.е. саботата.
Е барвос, многу си фер. Па и јас можев да ти давам вакви бедни одговори за да избегнам нешто што не би ми одговарало. Но ајде нека ти е. Со ова самиот си го кажа одговорот - дека никаде не е забележано дека неделата ќе биде неработен ден за Христијаните. Но чекај малку и слушни се што зборуваш. Велиш никаде не е забрането неделата да е неработен ден. Ако одиме по твојата логика па и не забрането и вторник да е неработен ден, ниту среда. И што сега? Сите денови може да се неработни? Не е така, забрането е неделата, а и останатите 5 денови од неделата да се неработни, оти Бог вели шест дена работи ( од првиот, недела до шестиот, петок) а седмиот ден, сабота одмори се. А кој не ги слуша Исусовите и Божјите зборови не го љуби својот Бог, оти ”Не секој, што Ми вели: ‘Господи, Господи!’ ќе влезе во царството небесно, а оној, кој ја врши волјата на Мојот Татко, Кој е во небесата.А на прашањето за библиски стих со одредба во кој неделата е неработен ден, можам да одговорам со немањето на библиски стих каде неделата е забранета за неработен ден. Претходно напишаното е показател за односот од новозаветните луѓе, учениците Христови, кон саботниот и кон неделниот ден. Писмото не содржи се што мене ме интересира или ми треба, ниту Писмото се чита со отворена уста, во која треба да упадне некој збор од Писмото, онака како што мене или тебе ни одговара. Затоа, Бот ти дал ум па ти со ум читај го Писмото, оти не е само Писмото извор на вистини.
Уште ова го заборавив. Зошто неделата е неработен ден? Ако не важи шабатот за нас тогаш зошто е земен еден ден за неработен? Нели гледаш како се подредени работите - вторник(втор ден) четврток(четврти ден) петок (петти ден) следствено на ова Недела=седми ден или Недела= шабат или Недела=Сабота. Гледаш поместени се деновите за да излезе дека недела е седми ден. Во нашата култура на календарите седмицата започнува во понеделник. Гледаш дека за еден ден се поместени, гледаш ли дека се оди против божјиот збор. Значи некој сака да го прикрие поместувањето на Саботата во недела.Саботата им е дадена само на јудеуте, кои беа ексклузивно одбран народ Божји во старозаветните времиња.
Има ли во Библијата помен колку чекори може да се направи во саботата? Или да не смееш да помогнеш на некого илиу себе си во опасност?Саботата им е дадена само на јудеуте, кои беа ексклузивно одбран народ Божји во старозаветните времиња.
2. Ако си во право, тогаш, ќе дојдеш во контрадикција со ова кое Христос го вели, но и го чини во и за денот саботен. Јудеите се познати по крутиот ствав кон саботниот ден, во кој (ден) не смееле да поминат повеќе од утврдениот број чекори, а не нешто потешко да работат! А Христос, еве, вели дека во сабота, може да се чинат и добри дела (настрана лошите..), за чие чинење сепак е потребен и труд и движење а не само пуста желба.