Sabbath - седмиот ден

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.398
Како ќе го вршиш тоа „...кршење леб...„, во неделен ден, живо ме занима?
 
Член од
15 октомври 2010
Мислења
835
Поени од реакции
155
Како ќе го вршиш тоа „...кршење леб...„, во неделен ден, живо ме занима?
Појма немам што сакаш да ме прашаш. Друго нешто имаш да кажеш или само тоа беше?
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.398
Ај пак:

Како ќе го вршиш тоа „...кршење леб...„, во неделен ден, живо ме занима?

Едноставно прашање, нели...
 
Член од
15 октомври 2010
Мислења
835
Поени од реакции
155
Ај пак:

Како ќе го вршиш тоа „...кршење леб...„, во неделен ден, живо ме занима?

Едноставно прашање, нели...
И што, сега јас треба пак да ти го повторам мојот одговор? Мики, и претходно те обвинија дека си бираш на кои прашања ќе одговараш. Еве веќе две недели откога си на темава никако да дадеш конкретен одговор. Се нешто се плеткаш самиот - еднаш велиш Саботата не важи за нас, потоа велиш важи но сме ја замениле во недела - еднаш велиш Исус ја укниал саботата, па така било па вака за на крај да речеш дека всушност Исус не ја укинал саботата.

Дај одговори, ако е заменета саботата во недела, и ако е тоа поради воскресението - Кажи која е поврзаноста меѓу нив. Веќе во два мои одговора ти го поставувам ова, а ти никако да одговориш. Што врска има Исусовото воскресение со Саботата, па таа да се премести во тој ден?
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.398
Одговорот е даден повеќеслојно, онака дако Црквата го дефинира. А дали тебе ти одговара или не, тоа е твој избор. Не е многу мудро да се одговара два пати на исто прашање.

Ете, и јас те прашувам а ти не одговараш.
 
Член од
15 октомври 2010
Мислења
835
Поени од реакции
155
Одговорот е даден повеќеслојно, онака дако Црквата го дефинира. А дали тебе ти одговара или не, тоа е твој избор. Не е многу мудро да се одговара два пати на исто прашање.

Ете, и јас те прашувам а ти не одговараш.
Епа ти реков дека појма немам што ти значи прашањето. Земи реформулирај, рефразирај, објасни го и ке ти одговорам.

По четврти пат те прашувам и ова веќе стварно е "нефорумџиски" - Што врска има Исусовото воскресение со Саботата, па таа да се премести во тој ден?
 
Член од
15 октомври 2010
Мислења
835
Поени од реакции
155
Христос лично, не ја укина саботата. Но, Неговиот однос кон начинот на кој ујудеите ја славеа саботата, како и настаните кои се случија во ден неделен а не саботен (Христос влезе во Ерусалим во недела, Христос воскресна во недела, Он ќе дојде вторпат во недела...) се доволни причини за замена на саботата со неделата. Неделата ја слави Црквата, оти е повеќе од очигледно дека за атеисите, на пример, неделата е исто што и вторник или среда, оти за неверните, неделата не е посебен ден, освен ден во кој не одат на работа.

Дека Црквата ја слави нделеата а не саботата, покажува и Апостолското однесување.

Имено:

„...И во првиот ден од седмицата (Кој е тој ден?), кога се собравме (!) да прекршиме леб (!), Павле, бидејќи на другиот ден сакаше да тгрне, расправаше со нив и го продолжи словото (!) до полноќ...„.(Дела, 20.7).

Од стихот е јасно дека Апостолите се тие кои први почнаа да се собираат во недела (што значи исто што и денешното литургиско собирање во недела) а не во сабота.

Доколку ние сеуште би ја славеле саботата и старозаветниот Закон (Мојсеев), тогаш по ништо не би се разликувале од јудеите. Така, Христос би дошол првиот пат бесцелно, и ништо битно не би се случило со родот човечки.
Апостолите тогаш се собирале што е можно почесто. Тоа што се собирале во недела во чест на Исус не менува ништо во врска со шабатот. И денес може да се оди на црква, да се собираме, во недела на служба, на литургија, во среда, во петок, но само еден ден е даден од Бога како неработен. Понатаму вистинската суштина на саботата каква што ја дава Господ е:

Помни го саботниот ден, за да го осветуваш. Шест дена ќе работиш и ќе ги вршиш сите свои работи.
А седмиот ден е сабота Господова, на твојот Бог. Тогаш никаква работа не ќе работиш: ни ти, ниту твојот син, ниту твојата ќерка, ни твојот слуга, ниту твојата слугинка, ниту твојот добиток, ниту странецот што е внатре во твоите порти.
Зашто во шест денови Господ ги направи небото и земјата, морето и сè што е во нив, а на седмиот ден се одмори. Затоа Господ го благослови и го освети саботниот ден.

Значи суштината на овој ден е неработењето, одмарањето и посветувањето на Бога. Сеќавањето на создавањето на светот. Понатаму низ библијата само еден ден е именуван - Саботата. Сите други (а и неделата) се означени со броеви, првиот ден, вториот ден... Значи само еден ден е свет, голем, најбитен, а сите други се еднакви меѓу себе. Првите шест дена се обични работни денови, и како такви човекот е преокупиран со работа, со разни обврски итн, само Саботата е различна од сите нив и е над сите нив, таа е единствениот ден кога ништо не работиш и целиот ден го посветуваш на Бога. На црква можеш да одиш во кој ден сакаш, можеш да одиш само во недела во чест на воскресението, можеш да одиш во сите денови, но тоа во никој случај не го сменува светиот ден. Низ Библијата на ниедно место не е споменато дека Неделата е неработен ден, никој во библијата не одмара во недела. Секогаш тој ден е Саботата.
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.398
Во ред.

Црквата веќе 2 000 г. ја слави неделата како ден Божји („киријаки„ на грчки или „воскресение„ на руски јазик) и ден за одмор, а ти велиш дека саботата е денот за одмор. Зашто сметаш дека твоето мислење е појако од црковнтото?
 
Член од
15 октомври 2010
Мислења
835
Поени од реакции
155
Во ред.

Црквата веќе 2 000 г. ја слави неделата како ден Божји („киријаки„ на грчки или „воскресение„ на руски јазик) и ден за одмор, а ти велиш дека саботата е денот за одмор. Зашто сметаш дека твоето мислење е појако од црковнтото?
Не моето, Божјото. Бог рекол така, не јас. А нити црквата нити никој нема право да го менува Неговиот збор. Ако требало неделата да стане неработен ден тогаш то ќе го рекол смиот Бог, Исус Христос или би било запишано некаде во библијата. Но во библијата никој не рекол дека од одреден период па натаму неделата ќе биде неработен ден.
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.398
Да речеме дека си во право.
Посочи ми новозаветен стих каде точно е одредено дека саботата ќе остане ден Божји и во новозаветниве времиња.

И потруди се да објасниш зашто Христос има специфичен однос кон саботата...
 
Член од
15 октомври 2010
Мислења
835
Поени од реакции
155
Секаде каде што Исус, а и апостолите велат дека треба да се почитуваат Божјите закони (И Павле вели дека исполнувањето на Божјите закони е единственото нешто што е битно). Кога вели дека законите ќе постојат за секогаш - додека постои небото и земјата. Исус тоа го вели во безброј прилики.

Еве најбрзо го најдов ова

”Не секој, што Ми вели: ‘Господи, Господи!’ ќе влезе во царството небесно, а оној, кој ја врши волјата на Мојот Татко, Кој е во небесата.

Волјата на неговиот Татко меѓу другото е и славењето (т.е. неработењето) Сабота. Исус никаде не вели не славете Сабота. Тој зборува за начинот на славење на саботата. Бидејќи фарисеите му забележувале и зошто тој лекува луѓе во саботата. И самиот ти Мики се согласи дека Исус ја пазел Саботата.

Ајде сега ти Мики дај ми стих во библијата каде што се вели Недела е неработен ден.

--- надополнето ---

И Исус проговори и им рече на закониците и фарисеите: „Дозволено ли е да се лекува во сабота или не?”
А ним им рече: „Кој од вас, кога ќе му падне синот или волот во кладенец, не ќе го извади веднаш во сабота?”

И им рече: „Дали е дозволено во сабота: да се прави добро или зло? Да се спаси душа, или да се погуби?” А тие молчеа.


Еве го Исусовиот однос кон Саботата.
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.398
1. Самиот (за твоја потреба) извлекуваш заклучок дека почитувањето на волјата Божја, спомената во Христовата реченица се однесува и на саботата. Таков заклучок е само рационален заклучок, кој нема основа во кажаново од Христа, оти волјата Божа е поширока од почитувањето на сабатот. Саботата им е дадена само на јудеуте, кои беа ексклузивно одбран народ Божји во старозаветните времиња.

2. Ако си во право, тогаш, ќе дојдеш во контрадикција со ова кое Христос го вели, но и го чини во и за денот саботен. Јудеите се познати по крутиот ствав кон саботниот ден, во кој (ден) не смееле да поминат повеќе од утврдениот број чекори, а не нешто потешко да работат! А Христос, еве, вели дека во сабота, може да се чинат и добри дела (настрана лошите..), за чие чинење сепак е потребен и труд и движење а не само пуста желба. Значи, чинењето добри дела (кое е преферирано од православната Црква во неделен ден), би било погазување на сабатот, во кој е забрането прекумерно/прекубројно движење, израезено во чекори. Затоа, кога Он ги прашува јудеите дали треба да се чини добро/зло и во сабота, јудеите останаа „без текст„, оти беа убедени во начинот на кој тие самите ја поимаа забраната за работа во сабота, а Христос им посочи и поинакво видување на саботата од нивното.

Да видиме што уште вели Он за саботата:

„...Зашто Синот Човечки е господар и на саботата...„ (Матеј, 12.8).

Што значат овие Христови зборови? Оној Кој ја одредил саботата како ден за одмор, истиот Он е нејзин господар и може и да ја промени. На велика Сабота, Христос беше во пеколот. Он не воскресна во саботата после петочното распетие, туку ја испочитува и саботата и воскресна во неделата.

А учениците Негови, иако јудеи, не се собирааа во сабота за да го слават Христовото воскресение, туку се собраа „...во првиот ден од седмицата, кога се собравме да прекршиме леб, Павле, бидејќи на другиот ден сакаше да тргне, расправаше со нив и го продолжи словото до полноќ...(Дела, 20.7). Св, Ап. Павле се придружува кон другите Апостоли 3 г. по Христовото воскресение, што значи дека Апостолите веќе 3 г. по ред се „..се собирале..„ во првиот ден од седмицата, што значи, со неделата, а не во седмиот ден од седмицата, т.е. саботата.

А на прашањето за библиски стих со одредба во кој неделата е неработен ден, можам да одговорам со немањето на библиски стих каде неделата е забранета за неработен ден. Претходно напишаното е показател за односот од новозаветните луѓе, учениците Христови, кон саботниот и кон неделниот ден. Писмото не содржи се што мене ме интересира или ми треба, ниту Писмото се чита со отворена уста, во која треба да упадне некој збор од Писмото, онака како што мене или тебе ни одговара. Затоа, Бот ти дал ум па ти со ум читај го Писмото, оти не е само Писмото извор на вистини.
 
Член од
15 октомври 2010
Мислења
835
Поени од реакции
155
1. Самиот (за твоја потреба) извлекуваш заклучок дека почитувањето на волјата Божја, спомената во Христовата реченица се однесува и на саботата. Таков заклучок е само рационален заклучок, кој нема основа во кажаново од Христа, оти волјата Божа е поширока од почитувањето на сабатот. Саботата им е дадена само на јудеуте, кои беа ексклузивно одбран народ Божји во старозаветните времиња.
А на што би се однесувала. Само на еден дел, не на неговите заповеди - или пак се однесува на славењето недела? Волјата Божја е да се почитуваат неговите зборови и да живееме по Неговите зборови. Абе не е само на јудеите. 100 пати напишав дека не може да е само на јудеите, него сите негови закони, правила, зборови ќе важат за сите кои што ќе веруваат во него. Бог самиот вели доколку дојде некој странец кој што сака да верува во Него треба прво да ги научи заповедите и да ги исполнува (нели самиот вели дека ако дојде некој странец треба прво да се обрежи, дека Саботата важи и за странецот во куќата). Во кој Бог ние веруваме - во Бог Мојсеев, истиот Бог во кого веруваат и јудејците, сите сме негови верници и за сите нас важат истите закони, неможе за едните едно за другите друго.

2. Ако си во право, тогаш, ќе дојдеш во контрадикција со ова кое Христос го вели, но и го чини во и за денот саботен. Јудеите се познати по крутиот ствав кон саботниот ден, во кој (ден) не смееле да поминат повеќе од утврдениот број чекори, а не нешто потешко да работат! А Христос, еве, вели дека во сабота, може да се чинат и добри дела (настрана лошите..), за чие чинење сепак е потребен и труд и движење а не само пуста желба. Значи, чинењето добри дела (кое е преферирано од православната Црква во неделен ден), би било погазување на сабатот, во кој е забрането прекумерно/прекубројно движење, израезено во чекори. Затоа, кога Он ги прашува јудеите дали треба да се чини добро/зло и во сабота, јудеите останаа „без текст„, оти беа убедени во начинот на кој тие самите ја поимаа забраната за работа во сабота, а Христос им посочи и поинакво видување на саботата од нивното.

Да видиме што уште вели Он за саботата:

„...Зашто Синот Човечки е господар и на саботата...„ (Матеј, 12.8).

Што значат овие Христови зборови? Оној Кој ја одредил саботата како ден за одмор, истиот Он е нејзин господар и може и да ја промени. На велика Сабота, Христос беше во пеколот. Он не воскресна во саботата после петочното распетие, туку ја испочитува и саботата и воскресна во неделата.

А учениците Негови, иако јудеи, не се собирааа во сабота за да го слават Христовото воскресение, туку се собраа „...во првиот ден од седмицата, кога се собравме да прекршиме леб, Павле, бидејќи на другиот ден сакаше да тргне, расправаше со нив и го продолжи словото до полноќ...(Дела, 20.7). Св, Ап. Павле се придружува кон другите Апостоли 3 г. по Христовото воскресение, што значи дека Апостолите веќе 3 г. по ред се „..се собирале..„ во првиот ден од седмицата, што значи, со неделата, а не во седмиот ден од седмицата, т.е. саботата.
Односот на Исус кон Саботата не бил дека таа не важи туку им зборувал како таа треба да се празнува. Фарисеите самите си додавале свои строги правила во врска со саботата, а Исус ги прекорува баш за тоа, Фарисеите ептен буквално ја сваќале саботата затоа Исус им го вели ова:
А ним им рече: „Кој од вас, кога ќе му падне синот или волот во кладенец, не ќе го извади веднаш во сабота?”

Е за ова Исус спорел со Фарисеите за саботата. Исус никаде не рекол дека таа не важи или дека некогаш ќе престане да важи (додека постои небото и земјата) Оти не разбереш дека Исус никаде не рекол дека саботата нема да важи, нити пак рекол дека за неговите следбеници ќе важи Неделата. А ти со овие зборови ако целиш кон тоа дека Исус не ја пазел саботата (а претходно рече дека ја пазел, сам си контрадикторен на себе) како може Исус, месијата, да погази некоја Божја заповед во тој случај тој би бил грешник.
Пази го ова сега:
Јован 14-10 Не верувате ли дека Јас сум во Отецот, и дека Отецот е во Мене? Зборовите што ви ги кажувам, од Себе не ги кажувам, од Себе не ги зборувам; а Отецот, кој секогаш е во Мене, Он ги врши делата.
Вистина, вистина ви велам: кој верува во Мене, делата што ги вршам Јас и тој ќе ги врши, и поголеми од нив ќе врши; оти Ја си одам при Својот Отец;
Јован 14-21 Кој ги има заповедите Мои и ги пази, тој е оној што Ме љуби; а кој Ме љуби Мне, возљубен ќе биде од Мојот Отец; и Јас ќе го возљубам, и ќе му се јавам Сам.”
Исус одговори и Му рече: “Ако некој Ме љуби, ќе го пази словото Мое; и Мојот Отец ќе го возљуби, и ќе дојдеме при него и живеалиште во него ќе направиме. Кој не Ме љуби, не го запазува словото Мое; а словото, што го слушате, не е Мое, туку на Мојот Отец, Кој Ме прати.



Што ни вели Исус овде - дека зборовите што тој ги кажува се од Бога, дека тој ја врши божјата волја, дека се што прави е од Бога - Исус не прави ништо различно од божјите зборови, нити ја укинува, прекршува Саботата која е дадена од Бога. Исус е господар на саботата, значи саботата е Исусова и тој ја сака и пази и сака и неговите следбеници да ја пазат онака вистински и со дела и со срце, а не како Фарисеите. Понатаму вели дека кој не го љуби него нема да го пази словото негово, кое не е негово туку на неговиот татко кој го пратил. Значи не можеш да го љубиш Исуса без да го слушаш словото господово.


А на прашањето за библиски стих со одредба во кој неделата е неработен ден, можам да одговорам со немањето на библиски стих каде неделата е забранета за неработен ден. Претходно напишаното е показател за односот од новозаветните луѓе, учениците Христови, кон саботниот и кон неделниот ден. Писмото не содржи се што мене ме интересира или ми треба, ниту Писмото се чита со отворена уста, во која треба да упадне некој збор од Писмото, онака како што мене или тебе ни одговара. Затоа, Бот ти дал ум па ти со ум читај го Писмото, оти не е само Писмото извор на вистини.
Е барвос, многу си фер. Па и јас можев да ти давам вакви бедни одговори за да избегнам нешто што не би ми одговарало. Но ајде нека ти е. Со ова самиот си го кажа одговорот - дека никаде не е забележано дека неделата ќе биде неработен ден за Христијаните. Но чекај малку и слушни се што зборуваш. Велиш никаде не е забрането неделата да е неработен ден. Ако одиме по твојата логика па и не забрането и вторник да е неработен ден, ниту среда. И што сега? Сите денови може да се неработни? Не е така, забрането е неделата, а и останатите 5 денови од неделата да се неработни, оти Бог вели шест дена работи ( од првиот, недела до шестиот, петок) а седмиот ден, сабота одмори се. А кој не ги слуша Исусовите и Божјите зборови не го љуби својот Бог, оти ”Не секој, што Ми вели: ‘Господи, Господи!’ ќе влезе во царството небесно, а оној, кој ја врши волјата на Мојот Татко, Кој е во небесата.

--- надополнето ---

Саботата им е дадена само на јудеуте, кои беа ексклузивно одбран народ Божји во старозаветните времиња.
Уште ова го заборавив. Зошто неделата е неработен ден? Ако не важи шабатот за нас тогаш зошто е земен еден ден за неработен? Нели гледаш како се подредени работите - вторник(втор ден) четврток(четврти ден) петок (петти ден) следствено на ова Недела=седми ден или Недела= шабат или Недела=Сабота. Гледаш поместени се деновите за да излезе дека недела е седми ден. Во нашата култура на календарите седмицата започнува во понеделник. Гледаш дека за еден ден се поместени, гледаш ли дека се оди против божјиот збор. Значи некој сака да го прикрие поместувањето на Саботата во недела.
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.398
Во ред. Ти посакувам пријатен саботен одмор.
 

Let 3

The Nipple Erector
Член од
13 јули 2008
Мислења
30.896
Поени од реакции
31.278
Саботата им е дадена само на јудеуте, кои беа ексклузивно одбран народ Божји во старозаветните времиња.

2. Ако си во право, тогаш, ќе дојдеш во контрадикција со ова кое Христос го вели, но и го чини во и за денот саботен. Јудеите се познати по крутиот ствав кон саботниот ден, во кој (ден) не смееле да поминат повеќе од утврдениот број чекори, а не нешто потешко да работат! А Христос, еве, вели дека во сабота, може да се чинат и добри дела (настрана лошите..), за чие чинење сепак е потребен и труд и движење а не само пуста желба.
Има ли во Библијата помен колку чекори може да се направи во саботата? Или да не смееш да помогнеш на некого илиу себе си во опасност?
Ако ти се запали куќата во сабота, нема да седиш внатре и да изгориш, ако на некој му е потребна помош и е во голема опасност, исто така можеш да му помогнеш.
На пример ете христијанска недела, банки не работат, школи не работат, продавници не работат. Што е разликата од неработен ден во сабота од оној во недела? Ај да христијанството скроз го отфрли саботниот ден како старозаветен, јудејски, но тие г заменија со таков ден (неработен) во недела. И тоа го заменија кога константин ја прогласи неделата за неработен ден посветен на паганскиот култ на сонцето. Дотогаш саботата си беше вообичаен ден за почит на бога во христијанството.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom