Mi se sviga idejata za digitalzacija na bllo kakva softverska sodrzina megutoa generalno sum protiv toa...Sepak si tuka na nekoj nacin zavisen i ograncien od internet konekcija prenoslivost i sl. Fizicka kopija si e najbolja stvar. A ne da me drzat za madinja so akaunti i konstantni updates pa zgora na toa i bandwidth da trosam koj isto taka cini pari.
A kade e tuka moznosta da preprodades toa sto si go kupil.?
Vie na Steam ne kupuvate tuku iznajmuvate.
I zasto cenata na novite igri e ista so retail naslovite a nema pakovanje, nema diskovi, nema fizicki manual, nema distrbiucija, ima samo edna mozana licenca koja publisherot mu ja plaka na Valve za digitalna distribucija
Eve vi momentalna sostojbana ceni
€36.95 za Skyrim na Zavvi.com
€49.99 za Skyrim na Steam
Во однос на болдираното и примерот што го даде: Skyrim е Steamworks игра, значи и да купиш физичка копија, пак ќе мораш да ја регистрираш на Steam. Значи пак си врзан за акаунт, некој "те држи за мадиња", мораш да имаш интернет конекција за да ја играш и ако ти го банираат акаунтот нема да можеш да ја играш играта што нели си ја купил, а не си ја "изнајмил". Во тој случај после кутијата од играта ќе ти служи само за украс. И во никој случај не можеш да ја препродадеш, бидејќи веќе е активирана и врзана за акаунт и никој после тебе нема да може да ја игра.
Skyrim е само еден од многуте Steamworks наслови. А постојат и други примери. Сите нови (и идни) игри од EA ќе мора да се активираат на Origin, значи пак си врзан за акаунт и не можеш да ја препродадеш играта. Сите Blizzard игри мора да се активираат на battle.net, Ubisoft игри се активираат на тоа нивното што не ми текнува како се вика. Потоа има доста игри што мора да се играат преку Games for Windows Live. Примери има колку сакаш.
Постојат повеќе причини за воведувањето на задолжителна активација на игрите онлајн и нивно врзување за акаунт. Една ја кажа ти - препродавање. Тоа не им одговара на компаниите, бидејќи доколку постои препродавање тие губат на приходи од продажба. Друга причина е тоа што онлајн активациите и акаунтите служат како еден вид DRM. Што е многу подобро од некои други видови на DRM. На пример, подобро е да си ја имаш играта на акаунт цело време, отколку да имаш игра во физичка копија која можеш да ја инсталираш 5 пати. Постојат уште некои причини, али не ми беше тоа поентата.
Поентата ми е дека Steam и другите слични платформи се иднината на PC гејмингот. Од тоа нема бегање. Дури не гледам ни причина за бегање, бидејќи според многумина Steam е тој што го одржува PC гејмингот жив. Steam им овозможува на луѓе како нас, кои најверојатно немаат пари да купат игра во физичка копија од 50 евра, да купат дигитална копија од истата за 10 евра.
Во врска со споредбата на цени што ја даде... и јас имам приметено дека некои игри кога ќе излезат се поефтини на retail отколку на Steam. Не гледам која е логиката физчика копија да биде 35 евра, а дигитална 50 бидејќи повеќе трошоци по продаден производ има кај физичките, отколку кај дигиталните копии. Ама знам дека за година-две ќе можам таа игра да ја купам во дигитална копија на Steam за 10 евра или помалку. Дали ќе можам да најдам физичка копија за толку пари?
Физичката копија има одредена цена на чинење, трошоци за штампање, пакување и слично. Единствен трошок кај дигиталната копија е трошокот за bandwith кој го плаќаат кога ја симнуваш играта од кај нив. Тоа им дозволува на дигиталните дистрибутери да ја симнат цената толку ниско. Дали ќе можат продавниците кои продаваат физички копии да ја спуштат цената толку ниско? Верувај дека никогаш нема да ја спуштат под набавната цена, без разлика колку време им стои на рафтови или во магацини.