katia напиша:
nitkov напиша:
прашање за катја:
ако је је самуил био бугарин, као што ти тврдиш, је ли онда стефан душан био македонац?
уствари, већ си одговорила да је био србин. тако да самуилова титула "бугарски цар" није доказ да је он био бугарин. он је био македонац са бугарском круном.
Нитков, не е зад'лжително да има врзка между титлата на еден цар и неговиот проиход како личност.
Каква е врзката според тебе между титлата на Стефан Душан и произходот на Самуил како личност ? Според мене нема врзка.
Аку не се лажем, мајката на Стефан Душан е Бугарка, ама за това не може да каже дека он е колку Србин, толку и Бугарин. Србин е.
Тврденьето дека Самуил е "македонец" по прозход не се основува на изворна информација, ни од современни, ни од по-к'сни средновековни източници.
Произходот на царот може да не е истиот како на лугето во неговата джрава
Пишала сам за произходот на Самуил како личност тука - има две возможности - Бугарин /син на еден на нај-известните комити во Бугарија - според Скилица/ - и смесен, бугаро-ерменски. Това знаеме, ништо повеке. И дуклјанскиот презвитер го нарекува Бугарин
Ддоколку знам историјата за кнезот Владимир и керката на Самуил - Косара е известна во српската историја - и Косара е определувана како Бугарка
.
Факт е обаче дека Иван Владислав нарекува и себе си Бугарин, и "обнови се крепостта Битола за заштита на Бугарите" - и народот си за бугарски.
Аку направиме едно сравнение во подкрепа на таја таза - бугарскиот цар Калојан пише за себе си во писмо до папата "јаз сум од стар романски род", втората му жена е покр'стена Куманка и врските на династијата Асеновци со Куманите са многу тесни.
Ама и Калојан и сите Асеневци са бугарски царе, а не влашки или кумански
ја сам овде говорио о царској круни стефана душана која је била 100 % македонска (види софијски и равначки препис горе), а прешла је на њега са самуила. ако је самуило био бугарин, зар није било логично да стефан душан понесе титулу бугарски умјесто македонски цар?
преузето од битушанец са vmacedonia:
видим, цијело вријеме покушаваш да искривиш значење ријечи "vulgari". опет понављам, то је био заједнички, погрдни назив за све словене. па тако "у 10. вијеку са погрдним именом vulgari византија је почела да називе све који говоре словенски, тј. словенске народе, србе, босанце и македонце" ( СТИЛПОН КУРЈАКИДИС, СЈЕВЕРНЕ ЕТНОЛОШКЕ ГРАНИЦЕ ХЕЛЕНИЗМА, СТР. 39.)кажем, то погрдно име је био средњовијековни ромејско-грчки термин који је означавао просте, нецивилизиране људе. највјероватније је овај термин преузет из латинског, будући да су византијци често преузимали латинске термине као што је термин reks који означава краља. и у средњовијековној мађарској, термин vulgar означавао је најнижу класу становништва, а сама мађарска била је подијељена на 3 класе: грофове, рицаре и vulgare(HUNGARIAN PREHISTORY FROM THE BEGINNINGS TO KING ST. STEPHEN (1038), Encyclopaedia Humana Hungarica 01., Andrea Farka ). и сам крсте п. мисирков у "за македонските работи" пише: "за грке све словенско бијеше грубо, бугарско, бугари значише необразоване људе, варваре, који граниче са звијерима". у модерном грчком језику, ријеч vulgar, поред националног ознаке за људе који се декларирају бугари, значи још и простак (види РИЈЕЧНИК СУВРЕМЕНОГ ГРЧКОГ ЈЕЗИКА, Г. БАБИНИОТИС, АТИНА 1998.)
и срби су били називани vulgarima. лаоник халкондил вели "трибали (средњовијековно архаично име за србе, односно рашане) сада (средњи вијек) се називају vulgari"(Laonicus Chalcondyles), P.G., т. 159, Op. cit., кол. 26). тако је термин бугар (грчки написано vulgar) постао синоним за словена у грчком језику. српски академинк петар драгачевић био је крајам 19. бијека у грчкој и вели да су га грци звали "бугар" иако им је објаснио да је србин па закључује да грци све словене зову vulgari (ПЕТАР ДРАГАЧЕВИЋ, МАКЕДОНСКИ СЛОВЕНИ, БЕОГРАД 1890.) за вријеме грчког национално-ослободилачког устанка, 1821-1829., пјевала се једна пјесма за превладавање различитости свих народа који насељавају данашњу грчку и стварање модерне грчке нације, која гласи: "албанци, власи, бугари, људи који говорите друге језике, придружите се. и сви прихватите да постанете грци".( 1. Victoria Clark, Why Angels Fall. A journey through Orthodox Europe from Byzantium to Kosovo Macmillan: London, 2000 ISBN: 0 333 75185 X; 2. FATHER GREGORY TILLETT, The British Orthodox Church.) устанак у грчкој је захватио данашњи пелопонез, значи територију коју никад нису насељавали бугари нити их је ту икад било, па је сасвим јасно да су под термином "бугари" грци подразумјевали словене.
марин барлети (скадар 1450.-1512. рим), католички свештеник из скадра који је живио за вријеме скендербега, је написао познату "историју живота и дјела скендербега, принца епирског".“(Historia de vita et gestis Scanderbegi Epirotarum principis”; у 13. књизи под насловом:“Vita et res praeclare gestae Christi Athletae Georgii Castrioti Epirotarum principis, qui propter heroicam virtutem suam a Turcis Scander beg, id est Alexander Magnus cognominatus est libris XIII” даје подробне информације за георгија- 2. александра македонског и његову војску, за коју вели да је састављена од изабрани дебрани, који су уједно и македонци....“Scanderbegus... vias patentes inter manipulos antesignario Dibranis suis et Macedonicis explevit (ea levis armatura erat)".
међутим, барлети у истом дјелу, за људе сјеверно од македоније, за трибале (србе) вели да су бугари: “Bulgari sive Tribali habitant”, тј. бугари насељавају трибале(србија).
и сам отац пасиј хиландарски у својој историји вели да грци термин бугар употребљавају за словене, а језик који сви уопште зову словенски, грци називају бугарски (простачки)(ИЗВОР: СЛАВјаНОБ'ЛГАРСКА ИСТОРИја, ПАИСИј ХИЛЕНДАРСКИ, ЗА СЛАВјаНСКИТЕ УЧИТЕЛИ).
значи једно је био бизантијски термин vulgari, а национална припадност нешто сасвим друго.
скилица, на којег се ти позиваш, каже да је византијски император роман диоген (који је саградио манастир свети похор пчињски) сабрао војску групирану по етникуму и то од поробљених нација, а не од ромеја (гркофона) и каже: "македонци, бугари, узи, франци, варјази (тј. викинзи, који као пирати држаше цариград под опсадом неколико година, а касније се населише у византију) и други народи"(Skylitzes, s. 822-823).
други документ који спомиње македонце по уништењу самуиловог царства су историја барија- византијске пријестолнице у италији. интересантно је што се у свим хроникама барија из 11. вијека (Annales Barenses, Annales Lupi Protospatharii i Anonymi barensis chronicon)
македонци спомињу као нација :
Anno 1027. Despotus Nicus in Italiam descendit cum ingentibus copiis Russorum, Wandalorum, Turcarum, Bulgarorum, Brunchorum, Polonorum, Macedonum, aliarumque nationum, ad Siciliam capiendam.
ево катја, има још тога, само реци ако сакаш. а ти и даље вјеруј да је термин бугар означавао националност. само што историјографија говори другчије. поздрав и еден бакнез од твојот босанац :wink: