Крстоносните војни

  • Креатор на темата Креатор на темата NIKA
  • Време на започнување Време на започнување
Добро они се формирани после првата Крстоносна Војна.На почетокот се мала и сиромашна организација се додека не добијат подршка од папата.Откако ќе добијат подршка од папата они дејствуваат како организација (значи подоцна) раководена од папата и директно на него му одговараат за нивните постапки.

А иронично е тоа што поради нив и се распаднало Кралството Ерусалим:)

'Templarite' se oformeni, vo redot podocna poznat, so sredbata pomegju Hugues de Payens i St. Bernard of Clairvaux. Nivnoto pravilo, dadeno od St. Bernard - 'In Praise of the New Knighthood', e pridrzuvano i od site ostanati krstashki redovi. Poddrshkata od Papata ja dobivaat, glavno poradi spostvenata sposobnost za organizacija i marketing.:smir:

Toa shto sledi, e vokacijata 'to kill a pagan is to win glory since it gives glory to Christ'. Neshto slichno imame i denes, glavno kaj konkurencijata. Ne deka i togash, rezultatite na fanatizmot ne bile predvideni.
Od 'The Cistercian Heritage':
'the dreadful new military order that someone has rather pleasantly called the order of the fifth gospel was founded for the purpose of forcing infidels to accept the faith at the point of the sword. Its members consider that they have every right to attack anyone not confessing Christ's name, leaving him destitute, whereas if they themselves are killed while thus unjustly attacking the pagans, they are called martyrs for the faith...'

Inaku, Frankite go gubat Jerusalim i potoa Outremer, iskluchivo poradi lugjeto na pozicija. Vo dadeniot period, koga imalo potreba od pregovaranje i mudrost, lugje kako Guy de Lusignan, Reynald de Chatillon, Fra' Gerard a pokasno i Kardinalot Pelagius doprinele samo so arogancija i fanatizam. Redovite, megju koi i 'Templarite', imale dovolno hrabrost da prodolzat da go branat svojot dom, i pokraj vakvi likovi, koi doagjale vo Izrael glavno po bogatstvo i slava.:toe:
 
Исус немал син ај после за ова повеќе сега идам да учам и да јадам
Вака сега да ви кажам едно дека исус немал син туку ќерка....
И да имал исус син тој бре не можи да живеел 700 години не трескајте...
Не знам колку е ова точно јас верувам во господ,но на самата помисла дека Црквата од секогаш била настроена насилнички и одмазнички кон народот се згрозувам и во црква не сум влезен незнам од кога...Едно 4 години кога почнав да проучувам овој дел од историјата...
Со црквата имале проблеми научниците т.е.биле палени убивани,а замислете исус проповедал мир...
Знам доста за крстоносните војни ама мн ме мрзи па ќе ви кажам дека во четвртата крстоноссна војна подигната од папата Иноцентие III и насока на војската бил градот Константинопол а не Ерусалим а пред тоа освоен бил Задар за Венецијанската република
Ова ме наведе на проучување на папскиот живот и е познато(за кого како)дека Иноцентие бил сатанист кој мислел само на убивање на христијански деца жени и мажи...Мислел со крстоносната војна што ја покренал да ја осиромаши црквата и да ја уништи римската црква....
После Иноцентие уште 2 Бенедикт VIII и Бонифациј XII биле исто сатанисти...
Немојте да створите лоша слика за мене пошо јас не одам в црква ама верувам во бога
 
Чекај сега, Исус нели е Бог=Господ, следствено, Библијата имплицира Божји син... Чудна логика нека си еби матер... Исус бог, а синот на Исус божји син.

И вака е интересно. Цела една архитектоника лежи на легенди.
 
Вака сега ниту библијата ниту куранот и хадисот не се пратени по факс од небо некој ги напишал!!!!!
доста е за религијата ајде за историјата
 
ОСЛОБОДУВАЊЕТО НА КУДС-ЕРУСАЛИМ


Стравот ги обзел христијаните​



Но сепак, христијаните не го напуштиле Ерусалим. Нив сеуште им пристигала логистика од Европа, и покрај големиот притисок на муслиманите. Од таа причина биле започнати подготовки за завземање на Ерусалим. Оваа вест внела страв и ужас во срцата на христијаните. Се насобрале во дворот на Месдџидул-Акса.

Битката кај Хитин не го дотолчила присуството на христијаните во Шам. Напротив, христијаните, после битката кај Хитин, останале уште цели 100 години во Палестина. Сепак, таа битка го преместила балансот во полза на муслиманите. Од слаби и немоќни, муслиманите станале господари на ситуацијата. Сега христијаните биле тие што морале да се повлекуваат.



Правец Ерусалим



Ерусалим останал под крсташка окупација цели 88 години или 91 година по хиџретскиот календар. Како што претходно спомнавме, христијаните претвориле еден дел од џамијата Акса во капела, друг во касарна за коњицата, а трет во магацин. Останатиот дел го претвориле во ергела за коњи. Тие воопшто не ја почитувале светоста на тоа место.

Салахудин почнал со подготовки за напад на Ерусалим. Крстоносците сеуште владееле со нивните кралства од Трабулс до југот на Либан ,и во Антакија на југот од Турција, и дел од северот на Сирија. Салахудин прво пратил војска да ги пресече сите паштишта за помош која би тргнала од овие кралства кон Ерусалим. Тогаш тргнал кон Ерусалим.

Кога христијаните ја слушнале веста, веднаш се нафрлиле да ја обезбедат тврдината, да ископаат ровови и да издигнат цврсти ѕидишта. Нивниот број изнесувал 60.000 борци. Смртта ја сметале за ништожна во споредба со губењето на Светиот град. Таму се наоѓале и нивните семјества, жените, децата и старците. Во Ерусалим се наоѓале и голем број на заробени муслимани, жени и деца што гниеле во внатрешноста на тамошните затвори.


Салахудин го опколува Кудс-Ерусалим


На 20.09.1178 година веднаш по битката кај Хитин, Салахудин го опколил градот Ерусалим. Почнал да гаѓа со катапулти врз бедемите на градот. Стрелците ги поставил непосредно под ѕидиштата за да не можат христијаните да кренат глава. Првиот напад им овозможил да ги прескокнат ископаните ровови и да стигнат веднаш пред бедемите на Ерусалим.

Во муслиманската војска постоела една специјална диверзантска единица, наречена Некабијун. Таа била задолжена за брзо копање на дупки под темелите на бедемите. Потоа таму би се нафрлале даски и дрва, а кога сето тоа ќе се запалело, конструкцијата на ѕидиштата ќе почнела да попушта.


Пропаста на христијаните​




Христијаните почувствувале длабок страв кога виделе како брзо муслиманите можат да ги кутнат големите ѕидишта. Веќе им било јасно дека градот, порано или подоцна, ќе падне. Жените, децата и старците се сокриле во црквата на Судот и понизно се молеле за спас.

Управникот на Ерусалим пратил гласник кај Салахудин барајќи од него гаранција за безбедност. Побарал од Салахудин сигурност за нивните имоти, оружје и животи. Доколку би се согласел, христијаните веднаш би го напуштиле Кудс-Ерусалим. Салахудин ги потсетил на денот кога пред 91 година влегле во Кудс и кога во џамијата Акса безмилосно колеле муслимани како да се овци.
Тогаш им порачал: „Се колнам во Бога, нема да ве пуштам додека не ве заколеме онака како што вие ги колевте муслиманите!“

Христијаните од преголем страв силно се возбудиле и им станало јасно дека муслиманите сега посакуваат да им се осветат за она што тие порано го сториле. Знаеле дека нивниот конечен крај е блиску, а тоа била смртта.

Опасна закана



Христијаните немале друг излез освен повторно да пратат гласник кај Салахудин со многу опасна закана. Ветиле дека ќе ги убијат сите илјадници муслимански затвореници во нивните затвори, ќе ги срушат сите џамии, ќе ја здробат карпата на џамијата Акса и ќе го запалат целиот град и на крајот и тие ќе се самоубијат.




Примирје



Салахудин ги собрал своите генерали да се посоветува со нив, бидејќи останал немоќен пред оваа немилосрдна закана. Заканата била сериозно разбрана затоа што христијаните немале што да загубат. И без тоа тие биле веќе мртви. Почнале преговорите и било постигнато примирје, но под услов христијаните да го напуштат Ерусалим невооружени. Им било допуштено да ги понесат и нивните материјални добра со тоа што секој од нив би платил глоба во вредност од еден златен динар. Доколку некој не би бил во можност тоа да го стори, ќе останел заробеник во рацете на муслиманската војска.

Величествена толеранција​



Ова е толеранцијата на Салахудин. Може ли да се спореди неговото освојување на градот Ерусалим со освојувањето на крвожедните крстоносци!? Братот на Салахудин, принцот Адил, се понудил тој да плати глоба за илјада христијани, а потоа ги ослободи. Тој пример го следеле многумина муслимански благородници и ослободиле голем број христијани на тој начин. Но сепак останал голем број на сиромашни христијани кои не можеле да ја платат глобата. Почнале да ги молат нивните богаташи да им ја платат глобата, но овие одбиле, и така тие завршиле како заробеници. Потоа дошле некои жени пред Салахудин жалејќи му се дека мажите им загинале на Хитин и немало кој да плати наместо нив. Салахудин сите ги ослободил. Сите жени што немале маж или татко, Салахудин исто така ги ослободил. На некои жени дури и им да од своите пари. Пред него дошла и жената на Арнат молејќи го да го поштеди нејзинот син од страв да не го убијат муслиманите доколку го препознаат. Великанот Салахудин го ослободил и му загарантирал безбедност. Но, некои историчари му замеруваат на оваа постапка, затоа што биле ослободени борци кои понатаму повторно се регрупиралет и повторно ја напаѓале муслиманската војска. Требал да ги убие, а никако да ги ослободи. Но, тоа е моралот на овој несекојдневен великан.

Влегувањето во Кудс-Ерусалим



Во ноќта на Исра и Мираџ на 27/реџеб/583 година или 02.10.1187 година, после 91 или 88 години христијанска окупација, муслиманите влегле во Ерусалим како победници. По долго време повторно се слушнал езан од џамијата Акса. Се вратила радоста и се слушнало ехото на славењето и величењето на Возвишениот Аллах. Муслиманите побрзале кон Кубету-сахра (Златната купола) и се обидувале да се искачат на врвот затоа што христијаните таму поставиле крст. Кога се искачиле, го скршиле крстот и го фрлиле надолу. Тие возвикувале: „Аллах е Најголем! Аллах е Еден!“
Возвишениот Бог ги понижил христијаните бидејќи таа слика ја набљудувале со свои очи.

Санирање на Акса и Кубету-сахра​



Салахудин наредил санација на Кубету-сахра и проширување на џамијата. Градителите почнале со работа и со гравирање на ѕидовите. Не заостанало ни украсувањето со злато. На џамијата Акса го испишале следниот текст:

„Во името на Аллах, Милостивиот, Сомилосен!
Санацијата на ова светилиште и реконструкцијата на џамијата Акса ја наредил Аллаховиот роб, поттикнат од богобојазност, Јусуф, синот на Ејуб Ебу Мизфер.“

Ебу Мизфер е прекарот на Салахудин Ел-Ејуби.




Минберот на Нурудин во Акса



Салахудин наредил да се донесе минберот што Нурудин Зенки го изградил со цел да го постави во џамијата Акса. Минберот чекал 20 години да биде поставен, но на Нурудин тоа не му успеало. Минберот бил поставен за да биде поука за секој што ќе дојде по смртта на овие великани.

Тоа посебно се однесува денес на сите нас. Требаме да бидеме стрпливи и да продолжиме со борбата сè додека потполно не ја ослободиме Палестина.

Спомнатиот минбер останал во внатрешноста на џамијата Акса сè до 21.08.1969 година, кога Евреинот Мајкл Рохан го запалил него, а потоа и целата џамија. Целиот минбер изгорел до темел. Останале само некои мали парчиња дрво кои денес се чуваат во музејот на џамијата. Ова е ретко уметничко дело. Сликите на овој минбер се сочувани. Јасно се гледаат украсите и прецизната уметничка изработка.



Толеранција кон другата вера​


Некои муслимани дошле пред Салахудин со барање да се сруши црквата на Судот во знак на освета поради она што христијаните го сториле со џамијата Акса. Но, еве што одговорил тој: „Кога Омер не ја срушил, зарем јас да ја срушам?“ Ова е кулминација на толеранција и длабока убеденост во големината на исламот. Тоа е начинот на постапување со немуслиманите или со целото човештво воопшто.




Радоста завладеала во исламскиот свет​


Вестите се прошириле низ целиот исламски свет. Радоста завладеала насекаде. Сите го славеле освојувањето на Кудс, а веќе со децении наназад ја беа изгубиле сета надеж дека тоа е можно. Прославата траела цел месец. Ослободувањето на Кудс-Ерусалим е една од најважните случки во животот на муслиманите. Со ослободувањето на овој свет град муслиманите го повратиле своето достоинство.

Победите продолжуваат



Потоа Салахудин ја освоил Ука. Го нападнал христијанскиот град Трабулс и него го ослободил. По паѓањето на Кудс, христијаните морално биле скршиле. Европа се потресла, а папата повикал на нов воен поход, трет по ред, за повторна окупација на Ерусалим. Но, Салахудин продолжил и понатаму да освојува.

Победите продолжуваат



Потоа Салахудин ја освоил Ука. Го нападнал христијанскиот град Трабулс и него го ослободил. По паѓањето на Кудс, христијаните морално биле скршиле. Европа се потресла, а папата повикал на нов воен поход, трет по ред, за повторна окупација на Ерусалим. Но, Салахудин продолжил и понатаму да освојува.
 
Која википедија бе глупчо... Не тропи коа не знаеш...

Од исламски ценатар ми е ова... А и ова што ќе следува...

СЛАВНИОТ ИСЛАМСКИ ВЛАДЕТЕЛ САЛАХУДДИН ЕЈЈУБИ

Меѓу големиот број на истакнати исламски владетели и личности влегува и Салахуддин Ејјуби, освојувачот на Ерусалим од крстоносците.
Роден е 1138 година во градот Такрит на реката на Тигрис, северно од Багдад (Ирак). Родителите му биле Курди. Татко му Ејјуб бил наредник во градот Баалеббеку (антички Хелиополис со добро зачувани стари храмови, денеска во Либан, недалеку од Бејрут).

Во јавноста младиот Салахуддин по прв пат се спомнува во 1164 година, кога го прател својот стрико во неговиот поход на Египет. По смртта на неговиот стрико Есудуддин, Салахуддин станува намесник на Египет, а кога умира и после-дниот фатимиски халифа Ел-Адид (1171 год.) Салахуддин станува владар на Египет и ја основува ејјубиската династија, која владеела со Египет и други исламски краеви до 1250 година.

Иако никој не неможел да му попречи, Салахуддин не сакал да се прогласи за халифа, туку го признал халифата во Багдад. Покрај Египет Салахуддин набрзо завладеел со Сирија, со земјите на Магриб (Алжир, Тунис, Мароко и Либија), Нубија, западна Арабија, Палестина и Месопотамија.

Во времето на Салахуддин господареле крсташите. Салахуддин ставил обврска врз себе дека ќе го поврати Ерусалим и другите градови и во тоа успеал. Во битката на Хиттин 1187 година. Салахуддин ја заробил сета франачка армија од околу 20.000 луѓе. Да го следел крсташкиот пример, сите би ги поубил, меѓутоа Салахуддин сите ги ослободил, дури и ерусалимскиот крал Гија де Лизинјана, кој свечено пред Салахуддина се обврзал дека нема повеќе да војува против муслиманите, но тоа во првата дадена прилика го прекршил заветот 2.10.1187.
Не се помни дека некој негов војник за нешто се пожалил. Го обединил исламскиот свет од реката Фурат до реката Нил по прв пат со цел да и застане во лицето на Европа која сета свој располжив капацитет го подготвила во борба против муслиманите. Под негово водство се обединиле толку исламски народи што не било забележано порано такво чудо.

На англискиот крал Ричард (Лавовско срце) самиот Салахуддин му пружил лекарска помош, кога овој се разболел и самиот лично го посетил. Кога на Ричард му била кажано кој е, се преплашил, но Салахуддин му рекол: „Не плаши се Ричарде, можев да ти подметнам отров во лекот, но ние муслиманите тоа не го правиме. Ти повеќе не си мој непријател. Ти сега си болен, а додека си таков, должен сум да ти помогнам. Јас сега ја извршувам човечката обврска. Ние муслиманите не се служиме со измами, а убиваме само на воено поле."
Кога дознал Салахуддин за болеста на Ричард наредил војната да се прекине, а и продолжена по неговото оздравување. Најверојатно да би бил друг на местото на Салахуддин тоа би го искористил и би навалил со сета снага непријателот да го дотепа.

При една од бројните битки за Ерусалим муслиманските војници го заробиле атентаторот на Салахуддин. Сите очекувале, дека кога ќе го доведат пред Салахуддин дека тој ќе нареди да го убијат. Проткаен со неизмерен исламски хуманизам, Салахуддин тоа не го направил, напротив му подарува слобода со единствен услов да не се враќа кај крсташите, туку да остане во исламската држава.

Во една прилика кај Салахуддин бил доведен заробен крсташки витез кој признал дека убил голем број на муслимани. На прашањето на Салахуддин, која му е последната желба, крсташкиот витез одговорил дека желба би му била да ја најде скршената сабја со која се борел против муслимани и нејзините делови со него да ги погребат. Ваквиот одговор толку му се допаднал на Салахуддин што наредил да се ослободи и да му ги пронајдат деловите на сабјата. При разделба му ја подарил својата сабја.

Што мислите Ричард како се реванширал на муслиманите? Во опколената Ака, град во кој на муслиманите не можела да им стигне никаква помош, па на крај биле принудени да се предадат, Ричард наредува да се убијат 2.700 муслимани-заробеници.

Славниот Салахуддин Ејјуби умрел во почeтокот на март 1193. во Дамаск, каде е и закопан во близината на Емевијската џамија.
Овој исламски владетел како и многу други, ја потпомагал науката, ги штитил и наградувал учените, копал канали, основал школи и подигал џамии. Една од неговите проживеани градбени споменици е Каирската тврдина, чија градба започнала 1183 година.

Колку бил скромен сведочи и тоа што од воениот плен за себе ништо не земал. Според исламскиот историчар Ебул-Фида, кој и самиот бил Ејубија, Салахуддин зад себе оставил само четириесет и седум дирхеми и еден златник. Тоа било неговото цело наследство, иако можел да има огромно богатство. Меѓутоа, наместо материјалното богатство, Салахуддин располагал со едно неминливо богатство, а тоа е - неговото големо богатство на душата. Поради своето големо богатство на душата славниот Салахуддин Ејјуби е и денес една од најпопуларните историски личности и "пример на витешто" како во својата Историја на Арапите тврди Филип Хити.

Генералот Горо кога успеал да ја победи муслиманската војска надвор од Дамаск, се упатил кон гробот на Салахуддин ел-Ејјуби кај Емевиската џамија и почнал да гази над гробот велејќи:
"Еве сме се вративме, О,Салахуддин!"

Ова покажува дури и по пет века крсташите или Европа не го заборавила поразот од страна на Салахуддин. Салахуддин се преселил на Ахирет откако ја завршил успешно и со гордост својата мисија и задача, меѓутоа крсташите кои научија лекција не се откажаа и почнаа да изнаоѓаат стратегија и механизам за уништување на исламот и муслиманите во 19 век, додека муслиманите пак пловат низ брановите на поделби и спорови. Исламскиот свет по неговата смрт уште не добил таков искрен владетел, кој дава предност на интересот на муслиманите врз својот личен интерес и страст, полн со енергија за Џихад, кој успеа да ги соедини и сплоти исламските народи и да ја порази цела Европа, и на тој начин да му ја сочува слават и угледот на Исламот.

Кратка биографија на Салахудин Ел-Ејуби


Роден бил во 530. година по хиџра или 1137. година од новата ера, меѓу бедемите на тврдината Тикрит во Ирак. Неговиот татко бил управник на тврдината. Во младоста станал министер во Египет. Тој е еден од плодовите на движењето на исламскиот препород од која се излезени Нурудин и Имадудин Зенки.
Неговото верување било исправно и во склад со традиционалното исламско учење. Многу и постојано Го спомнувал својот Господар, Возвишениот Аллах. Редовно ги клањал дневните намази во џамија со останатите муслимани. Ревносно го практикувал доброволниот намаз. Ноќе редовно клањал. Многу сакал да слуша убаво читање на Куран и поради тоа самиот назначувал кој ќе биде предводник во намазот. Имал чувствително срце. Од преголема побожност лесно можел да заплаче. Се красел со одлики на сомилост и благост. Тоа јасно се гледало во неговите битки. Многу сакал да ги слуша изреките на Мухаммед, алејхис-селам. Многу ги почитувал Аллаховите закони и одредби. Секогаш имал длабоко уверување дека добрината и убавото се само од Возвишениот Аллах. Многу се потпирал на неговиот Господар и само од Него барал. Бил пријатен соговорник. Бил праведен и благ кон луѓето. Им помагал на слабите и немоќните. Неговата великодушност не може да се опише со зборови. Бил извонредно мирен и стрплив. Седењето во негово друштво било убаво и пријатно. Говорел само за убави и корисни работи. Не дозволувал некој во неговото друштво лошо да зборува за друг. Сакал од луѓето да слуша само убави работи. Не поднесувал клеветење и пренесување на зборови. Неговиот слух бил чист, неговиот јазик бил чист, неговата рака била чиста.

Скромниот султан


Во време на луксуз и раскош Салахудин живеел испоснички и скромно, далеку од аристократскиот начин на живеење на кралевите и благородниците. Бил многу толерантен и никогаш не повредил немуслиман поради тоа што не бил муслиман. Не им пречел на немуслиманите во она што тие го манифестирале од нивното верување. Никогаш над никого не вршел притисок. Не сакал убивање и пролевање крв, но тоа го наредувал кога во прашање биле предавници и измамници. Кога би победил, сомилосно ослободувал заробеници. Тоа е неговата вистинска природа и карактер. Но, лажливците во Европа го прикажуваат како немилосрден и секогаш жеден за крв.

Големата битка Хитин​


583 година по хиџра

1187 година од новата ера

Пред почетокот на битката војската на Салахудин броела 12.000 борци. Од друга страна, крстоносците на располагање имале 63.000 војници. Но тоа не го поколебало да се повлече пред конечната битка. Борбата започнала веднаш во долината пред ридот на Таберија, во непосредна близина на Хитин.

На ден 24/ребиул-ахар/583 година или во месец јули 1187 година се судриле двете војски. Битката започнала рано наутро тој ден, а веќе навечер ниту една од двете завојувани страни не можела да се пофали дека победува. Но, христијанската војска претходно исцрпена од преголемата жед и неповолната позиција на ридот, била натерана да се повлече во долината на Хитин. Истата ноќ Салахудин ја придвижил војската и потполно ги опколил силите на крстоносците без да имаат можност да го пробијат обрачот. Утредента битката продолжила со сета своја жестина. Христијаните се обидувале да го пробијат обрачот за да дојдат до толку потребната вода, но Салахудин со својата војска се наоѓал токму пред нив како непробоен бедем.

Тогаш управникот на Трабулс, Рејнолд, собрал неколкумина најдобри борци-коњаници за да го пробие обрачот. Нападнал со сета сила. Салахудин наредил да му отворат пат. Кога овој „се пробил“ ја разбрал опасноста на својата постапка. Муслиманската војска повторно го стегнала обрачот, а Рејмонд остнал далеку од христијанската војска, оставен на милост и немилост на муслиманските борци. Сиот преплашен избегал кон Трабулс. Не застанал додека не ги здогледал гратските ѕидини на градот.
Одненадеж почнал да дува силен ветер во правец на крстоносната војска. Салахудин тоа го искористил и наредил да се запали исушената трева. Огнот пламнал, а чад и искри од расгорената трева се нафрлале по лицата на христијанската војска. Пеколната жега само се зголемила. Жедта и чадот станале неподносливи. Крстоносците биле принудени да се повлечат и одлучиле да кренат шатори на ридот за да се одморат. Но, војската на Салахудин тоа не го дозволувала. Единствено што им успеало, било поставањето на шаторот на нивниот крал.
Крстоносците во оваа битка го понеле крстот Салабот. Верувале дека Исус бил распнат токму на него. Ова била нивната најголема светост. Го донеле за да им го зголеми жарот и борбениот занес. Но, под големиот притисок на муслиманската војска тие го оставиле крстот и се упатиле кон ридот Таркин. Муслиманите го заплениле големиот крст Салабот. За христијаните тоа било голема загуба. Нивниот верски занес во битката почнал да стивнува, а моралот рапидно да им опаѓа.
 
Победата е потврдена



Обрачот сè повеќе се стегал околу христијанската војска. Илјадници нивни борци биле убиени. Тој ден биле ликвидирани 30.000 илјади крстоносци, а исто толку биле заробени. Од крстоносната војска останале само 150 коњаници кои го штителе шаторот на кралот. Се бореле мошне агресивно и жестоко. Тоа биле нивните најсилни и најспособни борци. Гинеле еден по друг, но не отстапувале. Возвраќале и дури оневозможиле три последователни напади на муслиманите. Муслиманите знаеле дека ќе биде многу тешко. Салахудин изјавил: „Се колнам во Аллах! Овие нема да се предадат додека не падне шаторот на нивниот крал!“

Издал наредба за напад на шаторот, а муслиманите по некое време веќе се пробиле од задната страна и успеале да ги пресечат јажињата кои го затегале шаторот. Шаторот му паднал на глава на кралот, а и моралот на христијаните го снемал. Се предале, а Салахудин паднал на сеџда заблагодарувајќи Му на Возвишениот Бог. Од преголема радост му потекле солзи.

Муслиманите како воен плен заплениле многу коњи и оружје. Гласно Го славеле и величале Возвишениот Аллах. Ноќта ја провеле во понизна молитва и благодарност кон Аллах, џелле шенуху.

Многу размислувале како Семоќниот Аллах ја почестил муслиманската војска со победа кога нивната војска броела само 12.000 борци, а војската на крстоносците била многу побројна и одлично опремена со модерно оружје. Веќе спомнавме дека нивниот број бил 63.000 борци.


ИСТОРИЧАРИТЕ КОИ БИЛЕ СВЕДОЦИ НА ОВОЈ НАСТАН ЗАПИШАЛЕ: „КОГА НЕКОЈ БИ ГИ ПОГЛЕДНАЛ УБИЕНИТЕ НА ТОЈ ДЕН, БИ РЕКОЛ: НИКОЈ НЕ УСПЕАЛ ДА ИЗВЛЕЧЕ ЖИВА ГЛАВА! А КОЈ БИ ГИ ВИДЕЛ ЗАРОБЕНИТЕ, БИ РЕКОЛ: НИКОЈ НЕ БИЛ УБИЕН ДЕНЕС!“

Нашиот морал и нивниот морал

По оваа величествена победа, Салхудин побарал да му кренат шатор на Хитин. Таму тој постојано клања и Му заблагодарувал на Семоќниот Аллах на оваа голема благодет и прексрасна победа. Следниот ден наредил пред него да се донесат христијанските кралеви. Достојно ги дочекал и пристојно ги почестил. Тронот му бил широк колку еден голем кревет. До себе го поставил кралот Гвидо, а во негова близина бил и кнезот Арнат, управникот на крепоста Керак. Тоа бил истиот Арнат што многу пати ја измамил муслиманската војска и не го одржал ветениот збор, и сакал да ги нападне Мека и Медина. Салахудин се заколнал дека лично со своја рака ќе го убие.
Кнезот Арнат седел со заробените благородници во друштво на Салахудин. Било наредено пред кралот Гвидо да се постави вода. Овој ја зел, се напил и му подал на Арнат да се напие. Салахудин се разлутил и викнал: „Не побара дозвола од мене да му дадеш да пие, садот ти го дадов само на тебе!“ Се свртел кон кнезот Арнат и му рекол: „Колку пати се заколна за да ја прекршиш заклетвата, колку пати потпиша договор за да не го почитуваш неговото слово?“ Арнат преку преведувачот сиот дрзок и надмен одговорил: „Сите кралеви секогаш постапувале така. Мамењето и кршењето на заклетвата е политика со која кралевите владеат со нивните народи!“


Ликвидацијата на кнезот Арнат и неговата коњаница


Салахудин пламнал од лутина поради оваа дрскост и му се обратил на преведувачот да му понуди на Арнат да го прими исламот. Арнат одбил, а Салахудин наредил да го постават пред него. Силно го удрил помеѓу вратот и рамето, и буквално го преполовил. Паднал на земја, но не умрел. Муслиманите се нафрлиле на него и го дотепале.
Така Салахудин го убил кнезот Арнат и ја исполнил својата заклетва. Кога кралот Гвидо видел што се случило, почнал неконтролирано да се тресе. Салахудин му се обратил: „Ние не убиваме благородници! Човеков беше отепан само поради неговите злодела и подмолности!“
Потоа Салахудин наредил пред него да се доведат коњичките единици Истукарије (Темплари) и Давије (Хоспиталци). Овие две групи на крстоносни воини изразувале најголемо непријателство и омраза кон исламот и муслиманите. Салахудин им понудил да го прифатат исламот, но тие одбиле. Тој наредил да се ликвидираат, и сите биле отепани.
Салахудин изјавил: „Овие две групи никогаш нема да престанат со нивното непријателство кон нас! Тие се најподмолниот вид неверници!“


Христијаните на пазарот за робје

После оваа величествена победа, Салахудин со 30.000 заробени крстоносци се упатил кон Дамаск. Секој муслиман со себе влечел триесетина врзани воини. Така Возвишениот Бог ги понижил крстоносците. По пристигнувањето во Дамаск, Салахудин ги продал сите како робје. Земајќи превид дека ги имало премногу, луѓето повеќе немале потреба да купуваат робови, а и цената драстично им опаднала. Голем број на муслимански домови сакале да се ослободат од овие робови бидејќи веќе немале со што да ги хранат. Цената им паднала дури на еден дирхем, а кога никој ни толку не нудел, тогаш ги продавале за еден пар сандали. Христијанските крстоносци никогаш не биле изложени на такви понижувања. Возвишениот Бог ги спасил муслиманите од злото на овие луѓе кои веќе од поодамна ја тероризирала нивната земја.

И да напоменам уште еднаш. Не е од Википедија, е од Исламскиот центар, за еден ваков војсководец великан.

Текстот треба да се прочита цел, и потоа да се тропа...
 
Пикасо утре ќе ти постирам се што знам имаш точни работи но грешни детаљи ај утре ќе ти пишам се
 
Ajde malku da tropame...
Po vakva doza subjektivnost, ne znam na kogo bi preporachal struchna literatura namesto kup bajki i falenje. Na izvorot(takanarechen islamski centar), ili na jadnikot koj gi postiral bez da gi proveri. Iako sega, ne e ni bitno.:smir:

Која википедија бе глупчо... Не тропи коа не знаеш...

Од исламски ценатар ми е ова... А и ова што ќе следува...

Во јавноста младиот Салахуддин по прв пат се спомнува во 1164 година, кога го прател својот стрико во неговиот поход на Египет. По смртта на неговиот стрико Есудуддин, Салахуддин станува намесник на Египет, а кога умира и после-дниот фатимиски халифа Ел-Адид (1171 год.) Салахуддин станува владар на Египет и ја основува ејјубиската династија, која владеела со Египет и други исламски краеви до 1250 година.

Salah ad-Din Yusuf ibn Ayub e proglasen za Kral na Egipet i Sirija 1176. Opishan e kako golem pochituvach na ricarskiot kod, i e gledan so golema doza na pochit od hristijanite. Duri postoela i legenda, spored koja dobil titula vitez od 'sherifot' na Jerusalim.

Prvite kontakti so frankite, zaradi misijata da gi osvoi hristijanskite predeli, Saladin gi imal so Baldwin IV -legendarniot leprozen Kral. Na svojot prv pohod, 1177, koga Saladin so 26000 Turci, Kurdi i Arapi za prv pat go napagja hristijanskoto kralstvo, Baldwin IV go pobeduva so 380 vitezi, unishtuvajki ja skoro cela muslimanska vojska.

Za zal, 1185, po smrtta na Baldwin IV na prestolot doshol Guy de Lusignan.

Големата битка Хитин​
583 година по хиџра

1187 година од новата ера

Пред почетокот на битката војската на Салахудин броела 12.000 борци. Од друга страна, крстоносците на располагање имале 63.000 војници. Но тоа не го поколебало да се повлече пред конечната битка. Борбата започнала веднаш во долината пред ридот на Таберија, во непосредна близина на Хитин.

На ден 24/ребиул-ахар/583 година или во месец јули 1187 година се судриле двете војски. Битката започнала рано наутро тој ден, а веќе навечер ниту една од двете завојувани страни не можела да се пофали дека победува. Но, христијанската војска претходно исцрпена од преголемата жед и неповолната позиција на ридот, била натерана да се повлече во долината на Хитин. Истата ноќ Салахудин ја придвижил војската и потполно ги опколил силите на крстоносците без да имаат можност да го пробијат обрачот. Утредента битката продолжила со сета своја жестина. Христијаните се обидувале да го пробијат обрачот за да дојдат до толку потребната вода, но Салахудин со својата војска се наоѓал токму пред нив како непробоен бедем.

Тогаш управникот на Трабулс, Рејнолд, собрал неколкумина најдобри борци-коњаници за да го пробие обрачот. Нападнал со сета сила. Салахудин наредил да му отворат пат. Кога овој „се пробил“ ја разбрал опасноста на својата постапка. Муслиманската војска повторно го стегнала обрачот, а Рејмонд остнал далеку од христијанската војска, оставен на милост и немилост на муслиманските борци. Сиот преплашен избегал кон Трабулс. Не застанал додека не ги здогледал гратските ѕидини на градот.
Одненадеж почнал да дува силен ветер во правец на крстоносната војска. Салахудин тоа го искористил и наредил да се запали исушената трева. Огнот пламнал, а чад и искри од расгорената трева се нафрлале по лицата на христијанската војска. Пеколната жега само се зголемила. Жедта и чадот станале неподносливи. Крстоносците биле принудени да се повлечат и одлучиле да кренат шатори на ридот за да се одморат. Но, војската на Салахудин тоа не го дозволувала. Единствено што им успеало, било поставањето на шаторот на нивниот крал.
Крстоносците во оваа битка го понеле крстот Салабот. Верувале дека Исус бил распнат токму на него. Ова била нивната најголема светост. Го донеле за да им го зголеми жарот и борбениот занес. Но, под големиот притисок на муслиманската војска тие го оставиле крстот и се упатиле кон ридот Таркин. Муслиманите го заплениле големиот крст Салабот. За христијаните тоа било голема загуба. Нивниот верски занес во битката почнал да стивнува, а моралот рапидно да им опаѓа.

До себе го поставил кралот Гвидо, а во негова близина бил и кнезот Арнат, управникот на крепоста Керак.
Салахудин пламнал од лутина поради оваа дрскост и му се обратил на преведувачот да му понуди на Арнат да го прими исламот.
Потоа Салахудин наредил пред него да се доведат коњичките единици Истукарије (Темплари) и Давије (Хоспиталци). Овие две групи на крстоносни воини изразувале најголемо непријателство и омраза кон исламот и муслиманите. Салахудин им понудил да го прифатат исламот, но тие одбиле. Тој наредил да се ликвидираат, и сите биле отепани.
Салахудин изјавил: „Овие две групи никогаш нема да престанат со нивното непријателство кон нас! Тие се најподмолниот вид неверници!“

Bitkata kaj Hattin e klasichen primer na verski fanatizam, neuramnotezenost na edna lichnost i nesrekjna okolnost koja dokolku rechisi bilo koj drug bil na prestolot na Jerusalim namesto Guy, bi imal golemi shansi da ja izbegne. Namesto strateshki pristap, hristijanskata vojska, koja vo sekoja bitka bila pomalku brojna, pod vodstvo na Guy ja napadnala 60000 muslimasnka vojska, koja go opsednuvala Tiberias, so neshto nad 20000 krstonosci. Vodena od ricarskoto srednovekovno moto 'trial by battle', hristijanskata vojska se nashla vo nezavidna polozba i bez voda. Opsednata i gushena od dim vojskata e porazena, po povekje dolgi napadi vo koi 150 vitezi ostanale pokraj Guy. Vitezite na hramot na Solomon i na Jovan se ubieni na mesto, poradi, kako shto e objasneto od arapskiot hronichar Ibn al-Atir, naj besstrashniot otpor od site Franki.
Spomenatite 'Gvido' i 'Arnak' se vsushnost Guy de Lusignan i Reynald de Chatillon.

1.
Управникот на Ерусалим пратил гласник кај Салахудин барајќи од него гаранција за безбедност. Побарал од Салахудин сигурност за нивните имоти, оружје и животи. Доколку би се согласел, христијаните веднаш би го напуштиле Кудс-Ерусалим. Салахудин ги потсетил на денот кога пред 91 година влегле во Кудс и кога во џамијата Акса безмилосно колеле муслимани како да се овци.
Тогаш им порачал: „Се колнам во Бога, нема да ве пуштам додека не ве заколеме онака како што вие ги колевте муслиманите!“


2.
Величествена толеранција

Ова е толеранцијата на Салахудин. Може ли да се спореди неговото освојување на градот Ерусалим со освојувањето на крвожедните крстоносци!? Братот на Салахудин, принцот Адил, се понудил тој да плати глоба за илјада христијани, а потоа ги ослободи. Тој пример го следеле многумина муслимански благородници и ослободиле голем број христијани на тој начин. Но сепак останал голем број на сиромашни христијани кои не можеле да ја платат глобата. Почнале да ги молат нивните богаташи да им ја платат глобата, но овие одбиле, и така тие завршиле како заробеници. Потоа дошле некои жени пред Салахудин жалејќи му се дека мажите им загинале на Хитин и немало кој да плати наместо нив. Салахудин сите ги ослободил.

Ugledot na Saladin kaj Frankite, i po zagubata na Jerusalim, ne pagja. A ako sam ne primetish nemanje logika pomegju ovie dva momenta, da ti pomognam nemozam.


Кога христијаните ја слушнале веста, веднаш се нафрлиле да ја обезбедат тврдината, да ископаат ровови и да издигнат цврсти ѕидишта. Нивниот број изнесувал 60.000 борци. Смртта ја сметале за ништожна во споредба со губењето на Светиот град. Таму се наоѓале и нивните семјества, жените, децата и старците. Во Ерусалим се наоѓале и голем број на заробени муслимани, жени и деца што гниеле во внатрешноста на тамошните затвори.

Салахудин го опколува Кудс-Ерусалим
На 20.09.1178 година веднаш по битката кај Хитин, Салахудин го опколил градот Ерусалим. Почнал да гаѓа со катапулти врз бедемите на градот. Стрелците ги поставил непосредно под ѕидиштата за да не можат христијаните да кренат глава. Првиот напад им овозможил да ги прескокнат ископаните ровови и да стигнат веднаш пред бедемите на Ерусалим.
Христијаните почувствувале длабок страв кога виделе како брзо муслиманите можат да ги кутнат големите ѕидишта. Веќе им било јасно дека градот, порано или подоцна, ќе падне. Жените, децата и старците се сокриле во црквата на Судот и понизно се молеле за спас.
Христијаните од преголем страв силно се возбудиле и им станало јасно дека муслиманите сега посакуваат да им се осветат за она што тие порано го сториле. Знаеле дека нивниот конечен крај е блиску, а тоа била смртта.
Опасна закана
Христијаните немале друг излез освен повторно да пратат гласник кај Салахудин со многу опасна закана. Ветиле дека ќе ги убијат сите илјадници муслимански затвореници во нивните затвори, ќе ги срушат сите џамии, ќе ја здробат карпата на џамијата Акса и ќе го запалат целиот град и на крајот и тие ќе се самоубијат.

Примирје
Салахудин ги собрал своите генерали да се посоветува со нив, бидејќи останал немоќен пред оваа немилосрдна закана. Заканата била сериозно разбрана затоа што христијаните немале што да загубат. И без тоа тие биле веќе мртви. Почнале преговорите и било постигнато примирје, но под услов христијаните да го напуштат Ерусалим невооружени. Им било допуштено да ги понесат и нивните материјални добра со тоа што секој од нив би платил глоба во вредност од еден златен динар. Доколку некој не би бил во можност тоа да го стори, ќе останел заробеник во рацете на муслиманската војска.

Толеранција кон другата вера​
Некои муслимани дошле пред Салахудин со барање да се сруши црквата на Судот во знак на освета поради она што христијаните го сториле со џамијата Акса. Но, еве што одговорил тој: „Кога Омер не ја срушил, зарем јас да ја срушам?“ Ова е кулминација на толеранција и длабока убеденост во големината на исламот. Тоа е начинот на постапување со немуслиманите или со целото човештво воопшто.

Toa shto e zapameteno kaj odbranata ne Jerusalim e faktot shto lugjeto go branele svojot dom. Odbranata vo glavno ja sochinuvale Franko-Sirijci, bez moznost za pomosh od bilo koj ricarski red. Poradi hrabrata borba uspeale da iznudat otkup no i solidarnost od Saladin. Po padot na Jerusalim, Saladin prodolzuva da osvojuva so promenliva srekja, a za samo po 3 godini so tretiot krstashki pohod pod Filip Avgust, balansot na silite povtorno da pochne da se menuva.
 
Во право е,Саладин бил страшен човек,уживал почит и кај пријатели и кад непријатели,нема ко него да се роди муслимански владател,сите денешни муслимани треба да земат пример од него,инаку човекот бил курд,а султан на Египет.
 
Ajde malku da tropame...

Па кај беше бе пиле ти ова да го кажеш.... Гледаш мораше јас да куцнам, односно да "украдам" нешто, па ти да почнеш да го побиваш...
Без разлика што и каде... Добро е што крстот што го носиш на аватар е сличен на оние мочковци кои бранеле свети земји...
Без разлика на тоа, дружењето не изостанува во секој случај...

Ама кај беше да го напишеш тоа претходно...
Или и ти си како оние... Кој бараат само маана... А никако да создадат нешто?
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom