Најекономично греење и ладење

  • Креатор на темата Креатор на темата Dr Zmigo
  • Време на започнување Време на започнување
Здраво, дали ќе може мислење за топлинска пумпа за греење (за ладење имам клими).

Се работи за куќа од 2 спрата по 100м2 спрат. Имам радијатори на бакарни цевки па планирав на нив да ја поврзам топлинската. Пвц прозори со 10ка изолација.

Дали се исплаќа да се намести топлинска на радијатори? Ако да ,која големина и каков тип на топлинска е потребна за таа куќа. Дали топлинските од ЕНЕРГИЈА (toshiba) se dobri?

Поздрав
 
Освен toshiba провери ги и овие https://www.icsgroup.mk/product-category/altherma-топлотни-пумпи/греење/ само за греење се, штом имаш изолација задоволен ќе бидиш со топлинската пумпа со радијаторско греење.
а ако не е задоволен? Кај да те бара?!

Како бе вакви паушални совети девате на форум..?!? :confused:
Па и @zabiste за 7-8000€ прашува или слуша тука!

Радијаторите може гусани му се, може на 60ц минимум работат, ама да :rolleyes: задоволен ќе бил од ТП што неможе ни 55ц да постигне на +7 надворешна...
Бог да чува
 
@zabiste од претходниот линк што ти го дадоа ќе го гледаш моделот со ознака EPRA. Тоа ти е ознаката на надворешна и е најдоброто што Даикин го нуди како сплит систем од Алтерма 3 топлинска пумпа. Значи има и опција моноблок каде што има само надворешна меѓутоа сплит систем надворешна + внатрешна ти е подобро.

Надворешната EPRA има огромни димензии.

EPRA 18kW

Висина х ширина × должина (мм)
1003 х 1270 х 533
Тежина 146кг
Количество на фреон R34 - 4.20кг
Работна температура -28
Компресор Scroll

Доаѓа во две верзии од 14 до 18 kW моќност.
 MT Moderate Temperature - највисока температура на вода до 65 степени
HT High Temperature - највисока температура на вода до 70 степени.

Значи може да работи со радијатори како грејно тело, меѓутоа најдобро тие радијатори малку да бидат наддимензионирани. Колку помало е грејното тело толку поголема температура на вода треба за да зе загрее просторијата. И обратно, поголемо грејно тело пониска температура на вода. На тој принцип работи и подното греење, температура на вода 35 степени меѓутоа целиот под е грејно тело.
Како формула за пресметување димензија на радијатори ти е 1м2 : 1.2 ребро висина 60цм.

Значи пример грееш просторија од 35м2 тогаш 35×1.2 =42 ребра најмалку треба. Три радијатори од 14 ребра...

И сега доаѓаме до внатрешна пошто е сплит систем. Имаш две опции.

1. Само пумпа. Има мали димензии и дополнителна опција дали да биде со електрични греачи или не. Најдобро да ги има греачите. Доколку надворешната прави дефрост или не може да ги задоволи потребите, тогаш ги пали овие греачи за да помогне при загревањето на водата.

2. Пумпа + бафер. Доаѓа фино лепо спаковано во еден уред со бафер од 230 литри. Значи пример надворешната прави чести дефрости, голема влажност на воздух и слично, тогаш внатрешната ја користи оваа акумулирана топла вода. Дополнително може да има и електрични греачи. Исто може да се користи како техничка вода за туширање...

Тоа е најдоброто од Даикин. Претпоставувам и цената е "најдобра"
Цена: левиот бубрег и десната рака
 
Последно уредено:
@zabiste од претходниот линк што ти го дадоа ќе го гледаш моделот со ознака EPRA. Тоа ти е ознаката на надворешна и е најдоброто што Даикин го нуди како сплит систем од Алтерма 3 топлинска пумпа. Значи има и опција моноблок каде што има само надворешна меѓутоа сплит систем надворешна + внатрешна ти е подобро.

Надворешната EPRA има огромни димензии.

EPRA 18kW

Висина х ширина × должина (мм)
1003 х 1270 х 533
Тежина 146кг
Количество на фреон R34 - 4.20кг
Работна температура -28
Компресор Scroll

Доаѓа во две верзии од 14 до 18 kW моќност.
 MT Moderate Temperature - највисока температура на вода до 65 степени
HT High Temperature - највисока температура на вода до 70 степени.

Значи може да работи со радијатори како грејно тело, меѓутоа најдобро тие радијатори малку да бидат наддимензионирани. Колку помало е грејното тело толку поголема температура на вода треба за да зе загрее просторијата. И обратно, поголемо грејно тело пониска температура на вода. На тој принцип работи и подното греење, температура на вода 35 степени меѓутоа целиот под е грејно тело.
Како формула за пресметување димензија на радијатори ти е 1м2 : 1.2 ребро висина 60цм.

Значи пример грееш просторија од 35м2 тогаш 35×1.2 =42 ребра најмалку треба. Три радијатори од 14 ребра...

И сега доаѓаме до внатрешна пошто е сплит систем. Имаш две опции.

1. Само пумпа. Има мали димензии и дополнителна опција дали да биде со електрични греачи или не. Најдобро да ги има греачите. Доколку надворешната прави дефрост или не може да ги задоволи потребите, тогаш ги пали овие греачи за да помогне при загревањето на водата.

2. Пумпа + бафер. Доаѓа фино лепо спаковано во еден уред со бафер од 230 литри. Значи пример надворешната прави чести дефрости, голема влажност на воздух и слично, тогаш внатрешната ја користи оваа акумулирана топла вода. Дополнително може да има и електрични греачи. Исто може да се користи како техничка вода за туширање...

Тоа е најдоброто од Даикин. Претпоставувам и цената е "најдобра"
Цена: левиот бубрег и десната рака
Види.. се е ова океј во теорија.. земи ова и ова најдобро е!
Ама не оди така работава!

Прво нему, а и на било кој друг, му треба пресметка(проект). Стручно лице најчесто со машински. Потоа и финансиска пресметка за колку време би се исплатила таа ТП, а тоа се години во прашање.

Второ, и до сега ваљда го користел парното, па има почетна точка колку KW му требало, на која надворешна, на која Т на вода и слично. Или индиректно преку тоа колку пелети/дрва/нафта трошел до сега и како.

Трето, да точно дека има високотемпературни ТП-и, ама и Коп-от кај нив не е сјаен.. или па се враќаме на првата точка со пресметката за потребите и исплатливоста.

Четврто, тоа со радијаторите не оди така!
Намали температура, зголеми површина се приказни за лаици!
Може не си знаел, ама еве ќе ти кажам дека радијаторот работи на принцип на конвекција, иако ние често во муабет ги рачунаме како радијативни грејни тела.
Само мал процент од предадената топлина е оддадена преку зрачење, 90+% е преку конвекција низ ламелите!
Долга и широка е оваа да објаснувам... ама дали е панелен дали е класичен, принципот на работа е тој! Низ каналиците/ламелите се загрева воздухот и се крева како низ оџак! (има цуг што би се рекло)
И затоа секој радијатор си има препорачана минимална Т на вода! Ако водата е поладна, може и да не се случи конвекција! Дебели термодинамички пресметки се тоа, и не за џабе се пратат упатствата на производителот.
Се друго е лук и вода.
 
@zabiste

2. Пумпа + бафер. Доаѓа фино лепо спаковано во еден уред со бафер од 230 литри. Значи пример надворешната прави чести дефрости, голема влажност на воздух и слично, тогаш внатрешната ја користи оваа акумулирана топла вода. Дополнително може да има и електрични греачи. Исто може да се користи како техничка вода за туширање...
Пумпа+Бојлер е тоа "во едно" не е Пумпа+Бафер, лошо те обучиле или не си разбрал :) Баферот ја користи водата од грејните тела (радијатори, подно, фенкојери), додека Бојлерот корисги изменувач и не се меша со водата во грејните тела т.е е чиста вода.
Така да Бојер е едно а Бафер е друго, разликата е голема и треба да се научи да се разликуваат поимите.
За на Радијатори најлесно/најефтино е со пумпа на R290 шго вадат и до 75/80 степени на водата....со доволен број грејни тела/ребра и 10kw пумпа може да покрие 150м2/200м2 зависи и од локација и климатски услови нели.
 
Последно уредено:
Некој да дообјасни дали е оправдана повисоката цена на сплит системот во однос на моноблок? Единствената разлика што ја знам е дека моноблокот се полни со гликол затоа што иде директива од надвор па за да не замрзне мора гликол, бафер исто може да се монтира а и болјер за санитарна вода
Е сега тоа ми е муабетот дали сплитот има предности као поекономичен е, поиздржлив и слично
 
Е сега тоа ми е муабетот дали сплитот има предности као поекономичен е, поиздржлив и слично
За последново можам да ти кажам дека нит е поекономичен, ни па е гаранција дека помалку/повеќе ќе трае.

Сплитот има предности во однос на санитарна вода (на моно-блок мислам неможе или ќе треба посебен извод),
бафер може и кај двете иако тука се води тешка дебата дали е потребен или е подобро без него..

Моно-блокот има предност што немаш фреон в куќа.

Што знам... ја лично ако би одел (предности/мани и двете имаат) би одел на моно-блок и тоа не ради уштеда на цена!

Рачунај уште најмалку 1000€+ ќе имаш за други трошкови плус од пумпата (и за двете)
Автоматски споено мислење:

За на Радијатори најлесно/најефтино е со пумпа на R290 шго вадат и до 75/80 степени на водата....
Напиши слободно на пропан ;)
Ова р290 многу хај-тек звучи :rolleyes:
 
Види.. се е ова океј во теорија.. земи ова и ова најдобро е!
Ама не оди така работава!

Прво нему, а и на било кој друг, му треба пресметка(проект). Стручно лице најчесто со машински. Потоа и финансиска пресметка за колку време би се исплатила таа ТП, а тоа се години во прашање.

Второ, и до сега ваљда го користел парното, па има почетна точка колку KW му требало, на која надворешна, на која Т на вода и слично. Или индиректно преку тоа колку пелети/дрва/нафта трошел до сега и како.

Трето, да точно дека има високотемпературни ТП-и, ама и Коп-от кај нив не е сјаен.. или па се враќаме на првата точка со пресметката за потребите и исплатливоста.

Четврто, тоа со радијаторите не оди така!
Намали температура, зголеми површина се приказни за лаици!
Може не си знаел, ама еве ќе ти кажам дека радијаторот работи на принцип на конвекција, иако ние често во муабет ги рачунаме како радијативни грејни тела.
Само мал процент од предадената топлина е оддадена преку зрачење, 90+% е преку конвекција низ ламелите!
Долга и широка е оваа да објаснувам... ама дали е панелен дали е класичен, принципот на работа е тој! Низ каналиците/ламелите се загрева воздухот и се крева како низ оџак! (има цуг што би се рекло)
И затоа секој радијатор си има препорачана минимална Т на вода! Ако водата е поладна, може и да не се случи конвекција! Дебели термодинамички пресметки се тоа, и не за џабе се пратат упатствата на производителот.
Се друго е лук и вода.
Сепак јас не можам да се согласам со ова што ти го велиш барем не целосно. Ете лаик сум :)

Еве од почеток за греење со ТП и радијатор...
Кај клима воздух-воздух само ја избираш амбиенталната температура и толку.
Кај ТП воздух-вода освен што избираш амбиентална температура треба да избереш и температура на вода и таа температура треба да биде доволна да ја достигне бараната амбиентална темп при различна надворешна температура.
Се вика крива на греење, не знам дали ќе успеам добро да објаснам.

После ТП во кругот не смее да има никакви други уреди за контрола на температура. Не смее да има, рецимо термостатски глави на радијатор пошо ти се грееш на струја не на дрва или јаглен.

Крива на греење зависи од надворешна температура и уште се нарекува weather compensation. Како изгледа.

Надворешна 0° вода 40~41° амбиентална 22~23°
Надворешна -5° вода 42~43° амбиентална 22~23°
Надворешна -7 вода 45~46
амбиентална 22~23

Значи крива на греење која однапред ја подесуваме. Како надворешната температура опаѓа така системот автоматски ја зголемува температурата на водата се со цел да добиеме константна амбиентална темп.

Можеме да правиме мали измени 1,2 степени плус,но доколку на нашиот систем му се потребни пример 56 степени на вода за да одржува 23 при надворешни 0 тогаш тој систем нема ни "е" од ефикасност.
И што правиме во тој случај? Одговорот е наддимензионираме радијатор. Секогаш е подобро да има повеќе вода. Пример 30% идеме 1м2 :1.3 ребра. Најдобро е со класични алумински радијатори на кои им се додаваат ребра...

Итн...:sleep:
 
За последново можам да ти кажам дека нит е поекономичен, ни па е гаранција дека помалку/повеќе ќе трае.

Сплитот има предности во однос на санитарна вода (на моно-блок мислам неможе или ќе треба посебен извод),
бафер може и кај двете иако тука се води тешка дебата дали е потребен или е подобро без него..

Моно-блокот има предност што немаш фреон в куќа.

Што знам... ја лично ако би одел (предности/мани и двете имаат) би одел на моно-блок и тоа не ради уштеда на цена!

Рачунај уште најмалку 1000€+ ќе имаш за други трошкови плус од пумпата (и за двете)
Автоматски споено мислење:


Напиши слободно на пропан ;)
Ова р290 многу хај-тек звучи :rolleyes:
Се става трократ вентил и се решава санитарната вода кај моноблок а бафер мислам преферираат ако оди во дифрост мн често тогаш да користи од баферот
Во фаза сум на истражување до крај на есен ке имам намонтирана останува уште да се одлучам дали сплит или моноблок па ке споделам на пролет како поминала зимата
 
Некој да дообјасни дали е оправдана повисоката цена на сплит системот во однос на моноблок? Единствената разлика што ја знам е дека моноблокот се полни со гликол затоа што иде директива од надвор па за да не замрзне мора гликол, бафер исто може да се монтира а и болјер за санитарна вода
Е сега тоа ми е муабетот дали сплитот има предности као поекономичен е, поиздржлив и слично

Се става трократ вентил и се решава санитарната вода кај моноблок а бафер мислам преферираат ако оди во дифрост мн често тогаш да користи од баферот
Во фаза сум на истражување до крај на есен ке имам намонтирана останува уште да се одлучам дали сплит или моноблок па ке споделам на пролет како поминала зимата
Точно моноблок има помала цена, полесна се монтира, нема внатрешна...
Спомна гликол како превенција од мрзнење во зима. Треба да знаеш дека од старт моноблок има помала енергетска ефикасност него сплит токму поради гликолот.
Водата многу подобро спроведува топлина него било кој антифриз односно гликол. И друго тој гликол треба да се менува после неколку години зошто ги губи својствата.

Бафер или не...
Ако се одлучиш за бафер најдобро од старт да ставиш опција да може доколку има потреба да се направи бајпас на баферот. Значи дополнителни цевки вентили...

Е сега она што вика @Strelec
бафер ли е, бојлер ли е? Хехе
Доколку се користи истиот флуид, односно вода, за греење и санитарна употреба онда е бафер? Пошо во твојот случај користиме гликол значи различен флуид онда треба бојлер со изменувач унутра односно спирала како не би дошло до мешање.
Мое мислење бафер е добро да има. Да биде поврзан на цевката која враќа до ТП и таа цевка да биде од горна страна на баферот а од долна страна да продолжи према ТП. Од горна страна на бафер да продолжи дирекно према бојлер во купатило а од долна да врати назад од купатило... На тој начин да се искористи стратификација на вода, односно топла вода е секогаш горе ладна долу.
Баферот ќе овозможи дополнителен простор за експанзија. Исто водата во баферот ќе се излади за дополнителни уште неколку степени пред да се врати до ТП што ќе придонесе да ТП постојано работи и не гаси.
Но сепак добро е да имаш опција за бајпас ако случајно нешто не работи како што е планирано...

Внимавај да не ставиш систем со поголема моќност него она што ти треба.
Кај климите воздух-воздух можеш да ставиш појака клима во помал простор.
Кај ТП ако е предимензионирана ќе пали-гаси цело време. Пример пали работи 30 секунди гаси, после пет минути пак исто и така до недоглед. Многу, многу лошо се одразува на животниот век на системот.

Не кажа како грејно тело што ќе користиш? Подно, радијатори, фенкојлери...?
 
Последно уредено:
Можеме да правиме мали измени 1,2 степени плус,но доколку на нашиот систем му се потребни пример 56 степени на вода за да одржува 23 при надворешни 0 тогаш тој систем нема ни "е" од ефикасност.
И што правиме во тој случај? Одговорот е наддимензионираме радијатор. Секогаш е подобро да има повеќе вода. Пример 30% идеме 1м2 :1.3 ребра. Најдобро е со класични алумински радијатори на кои им се додаваат ребра...

Итн...:sleep:
За првиот дел (што го избришав) апсолутно си во право! Нема збор!

Е сега да ти објаснам за ова последново (што го оставив цитирано)...

Ја заборави најбитната работа! А тоа не е ни самата температура ни кривата!
Тука делтаТ
Или просто кажано разликата помеѓу излезот и повратот на Т на водата.. или уште попрецизно количината на оддадена топлина за единица време (ама ај ќе држиме упростено).

Е тука главна улога има системот/видот на грејните тела! Ова нема врска со изворот на топлина, туку само и само со внатрешните грејни тела и целиот систем од цевки(проток/количина)

Твојот пример за кривата е во ред ако правиме муабет за подно или фенкојлери..
Fancoiler (fan=вентилатор coil=изменувач)
и самото име ти кажува дека работи со струење на голема количина воздух врз голема површина (на мн танки ламели).
И дури и така, може максимално да одземе 5ц од водата, или да направи делтаТ од 5 пр.35/30
(нема да навлегувам сега во топлински капацитет на водата колку точно е тоа)

Подното исто работи со мала делтаТ која дури е пожелно да биде <5ц
затоа што друг е принципот таму, и топлината се оддава во огромна количина на маса (кошулица која тежи тони). Па сходно на тоа, не е пожелно ни играње со кривата, оти самата маса и пасивност на тој систем се грижи за промените на внатрешната температура не толку зависно од надворешната.
И затоа погорниве се ниско-температурно греење. Греат со млака вода и мала делтаТ!

И сега доаѓаме до радијаторите, кои за разлика од погорниве грејни тела, се всушност високо-температурно греење!
Е таму е друга приказната..
Тие работат на голема делтаТ, па често ќе видиш 60/40 или 55/40 ознака, која не е ништо друго него ли препорачаната делтаТ од производителот.
Таму тие приказни со "кривата" не палат!
Убаво е тоа што го кажа во теорија, ама треба да знаеш и малку физика...

Ако ти му пуштиш излаз на 40ц на вода.. радијаторот ќе замлачи, ама нема да може да направи конвекција! Автоматски му паѓа ефикасноста, и тука ти можеш да зголемуваш ребра колку сакаш, ако системот не е предвиден за ниско-температурно греење, не е!
Рачунај он мора да направи цуг, да повлече воздух низ каналите нагоре... 40-45ц е долна зона, ами тек 60-80 сантима нагоре?!
Ако е само замлачен (а 40ц е тоа) ништо не добиваш.
Има специјални радијатори што можат и на пониска Т да работат со мала делтаТ, ама огин скапи се како фенкојлери.

Така да колку и да ти звучи контра-интуитивно..
Подобро ТП да работи на 55ц и да гаси на термостат кога ќе постигне внатрешната температура, отколку континуирано на 40ц. Економичноста е во првиот случај поголема!
Модулација и радијатори не бива.
Автоматски споено мислење:

Се става трократ вентил и се решава санитарната вода кај моноблок а бафер мислам преферираат ако оди во дифрост мн често тогаш да користи од баферот
Во фаза сум на истражување до крај на есен ке имам намонтирана останува уште да се одлучам дали сплит или моноблок па ке споделам на пролет како поминала зимата
Зошто да правиш такви компликации со ТП и санитарна вода?!?
Па побогу, живееш во Македонија, каде што имаме 300 факинг сончеви денови годишно?

Еден соларен колектор, и буквално е поекономично него ли било што друго!
Ем ќе ти биде одвоен системот, и ќе немаш утре заврзлами со греењето.
За три месеца у зимото, обичен бојлер, 100-тина евра и тераш мака немаш.
 
Последно уредено:
За првиот дел (што го избришав) апсолутно си во право! Нема збор!

Е сега да ти објаснам за ова последново (што го оставив цитирано)...

Ја заборави најбитната работа! А тоа не е ни самата температура ни кривата!
Тука делтаТ
Или просто кажано разликата помеѓу излезот и повратот на Т на водата.. или уште попрецизно количината на оддадена топлина за единица време (ама ај ќе држиме упростено).

Е тука главна улога има системот/видот на грејните тела! Ова нема врска со изворот на топлина, туку само и само со внатрешните грејни тела и целиот систем од цевки(проток/количина)

Твојот пример за кривата е во ред ако правиме муабет за подно или фенкојлери..
Fancoiler (fan=вентилатор coil=изменувач)
и самото име ти кажува дека работи со струење на голема количина воздух врз голема површина (на мн танки ламели).
И дури и така, може максимално да одземе 5ц од водата, или да направи делтаТ од 5 пр.35/30
(нема да навлегувам сега во топлински капацитет на водата колку точно е тоа)

Подното исто работи со мала делтаТ која дури е пожелно да биде <5ц
затоа што друг е принципот таму, и топлината се оддава во огромна количина на маса (кошулица која тежи тони). Па сходно на тоа, не е пожелно ни играње со кривата, оти самата маса и пасивност на тој систем се грижи за промените на внатрешната температура не толку зависно од надворешната.
И затоа погорниве се ниско-температурно греење. Греат со млака вода и мала делтаТ!

И сега доаѓаме до радијаторите, кои за разлика од погорниве грејни тела, се всушност високо-температурно греење!
Е таму е друга приказната..
Тие работат на голема делтаТ, па често ќе видиш 60/40 или 55/40 ознака, која не е ништо друго него ли препорачаната делтаТ од производителот.
Таму тие приказни со "кривата" не палат!
Убаво е тоа што го кажа во теорија, ама треба да знаеш и малку физика...

Ако ти му пуштиш излаз на 40ц на вода.. радијаторот ќе замлачи, ама нема да може да направи конвекција! Автоматски му паѓа ефикасноста, и тука ти можеш да зголемуваш ребра колку сакаш, ако системот не е предвиден за ниско-температурно греење, не е!
Рачунај он мора да направи цуг, да повлече воздух низ каналите нагоре... 40-45ц е долна зона, ами тек 60-80 сантима нагоре?!
Ако е само замлачен (а 40ц е тоа) ништо не добиваш.
Има специјални радијатори што можат и на пониска Т да работат со мала делтаТ, ама огин скапи се како фенкојлери.

Така да колку и да ти звучи контра-интуитивно..
Подобро ТП да работи на 55ц и да гаси на термостат кога ќе постигне внатрешната температура, отколку континуирано на 40ц. Економичноста е во првиот случај поголема!
Модулација и радијатори не бива.
Нема шанси да има толкава делта Т кај радијаторско греење. Брза пумпа која брзо ја циркулира водата ќе има разлика помеѓу пролаз и поврат од 2,3 степени кои што веднаш ќе ги надохнади и ќе изгаси. Затоа реков баферот може да биде позитивна работа кога е на поврат, ќе ја излади водата уште некој степен па системот нема да гаси него постојано ќе модулира.

Вода од 40 степени е доволна да загрее простор до 23 ако правилно се димензионирани радијаторите при надворешна 0

Доколку надворешната е во плус треба со 28 степени на вода да грееш без проблем два спрата 150~200 квадрата со 30kW дневната потрошувачка и COP 4+
Со радијатори.

Еве перформанси на алумински радијатори VOX од италјански производител Global. Овие се идеални за комбинација со ТП.
Ти кажува едно ребро колку топлина дава при различна температура на вода.
Screenshot_20250722_095556_Chrome.jpg

Како беше онаа формулата за избор на моќност на клима, 100W на квадрат ли беше? 35 квадрати 3.5kW клима?
Па едно ребро VOX600 дава 110W топлина кога низ него поминува вода од 40 степени.
И дали доаѓаме до заклучок дека 1 ребро доаѓа на 1 м2 просторија што ја грееме?
Или ако зголемиме површина на радијатор за 30% односно 1.3 ребро на 1м2 ќе ја добиеме таа амбиентална топлина со пониска темп на вода?

Значи зголемување на димензија на радијатор. Можда не изгледа добро естетски, но во пракса функционира
 
Последно уредено:
Нема шанси да има толкава делта Т кај радијаторско греење. Брза пумпа која брзо ја циркулира водата ќе има разлика помеѓу пролаз и поврат од 2,3 степени кои што веднаш ќе ги надохнади и ќе изгаси. Затоа реков баферот може да биде позитивна работа кога е на поврат, ќе ја излади водата уште некој степен па системот нема да гаси него постојано ќе модулира.

Вода од 40 степени е доволна да загрее простор до 23 ако правилно се димензионирани радијаторите при надворешна 0

Доколку надворешната е во плус треба со 28 степени на вода да грееш без проблем два спрата 150~200 квадрата со 30kW дневната потрошувачка и COP 4+
Со радијатори.

Еве перформанси на алумински радијатори VOX од италјански производител Global. Овие се идеални за комбинација со ТП.
Ти кажува едно ребро колку топлина дава при различна температура на вода.
Прегледај го приврзокот 451382

Како беше онаа формулата за избор на моќност на клима, 100W на квадрат ли беше? 35 квадрати 3.5kW клима?
Па едно ребро VOX600 дава 110W топлина кога низ него поминува вода од 40 степени.
И дали доаѓаме до заклучок дека 1 ребро доаѓа на 1 м2 просторија што ја грееме?
Или ако зголемиме површина на радијатор за 30% односно 1.3 ребро на 1м2 ќе ја добиеме таа амбиентална топлина со пониска темп на вода?

Значи зголемување на димензија на радијатор. Можда не изгледа добро естетски, но во пракса функционира
Ме е*е новиов форум, не можам да цитирам дел по дел и да одговорам..

-За првото може, и така треба! Тоа се оптимални параметри на тоа грејно тело!

-баферот не е бесконечен и се троши(лади), апсолутно не функционира така како што мислиш на ТП, оти не е тоа котел.

-кои радијатори?! на која загуба на просторот?! зошто паушална изјава?! (да те потсетам дека муабетив почна од прашање за веќе постоечка инсталација)

-математиката ти е скроз грешна... ако грееш 6 саата у деноноќието, тогаш може... :rolleyes:

-и јас реков дека има специјализирани (и многу скапи радијатори). Пак се враќаме на муабетот дека постерот веќе има инсталација... (и пак провери ја делтаТ дека е 20 на тие што си ги постирал).
Бтв, и на тие им треба 50ц за оптимално да работат ;)

-не зборуваме за естетика, туку за веќе постоечка инсталација. Просто додавање радијатори нема да реши ништо. Таа инсталација е проектирана за други работни темп и протоци...
Или ТП ќе ги исполни тие, или ќе биде промашај. Тие си фиксот, изворот е тој што треба да ги следи..
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom