Фотографија (општи дискусии)

kLiNkA

Ponosna Hrvatica
Член од
4 јануари 2006
Мислења
2.116
Поени од реакции
5
Epa jas licno fotografijata ja sfakam kako hobi.... kaj i da ides si nosis aparat i si slikas:).... porano mn mi bese interesno so obicnite aparati radi filmovite ali sea samo digitalen... em gledas dali ti e dobra slikata em ne plakas pari za film a posle duri i za razvivanje....smetam deka e daleku poevtino i podobro:)
 

KaiTekk

R&B boy
Член од
17 март 2006
Мислења
1.045
Поени од реакции
22
фотографирањето како уметност....... да фотографијата е и уметност и одлично хоби, а што се однесува до дигиталците јас мислам дека за пола година никој од нас нема ни да помисли на аналоген апарат!!! ако не за пола, за година, две :)
 

Tonchie

BATTERY +
Член од
15 јуни 2005
Мислења
13.341
Поени од реакции
7.453
Море КајТек, знаеш дека Никон веќе не произведува аналогни апарати (освен некои ретки и ограничени серии)?! Сестра ми има значи од последните аналогни апарати на Никон, ќе има музејска вредност некој ден тој апарат. :)
 
Член од
16 февруари 2006
Мислења
2.830
Поени од реакции
19
Za mene e samo hobi ama za nekoj so slika za ozbilni spisanija kako National Geography ili taka neso bas i ne znam dali bi go delel moevo mislenje :):)
 

Setsuko

Модератор
Член од
29 јануари 2006
Мислења
6.487
Поени од реакции
5.963
Обожавам добри фотографии ама секако би било како хоби, од професија фотограф не се заработува баш
 
Член од
23 март 2005
Мислења
284
Поени од реакции
2
Jas kako fotograf mozam da ti kazam deka od fotografijata kako profesija se zarabotuva dosta, mnogu poveke od nekoi drugi profesii.Toa deneska e proizvodstvo,se odi so dosta golemi marzi.
Inaku da kazam deka nikpgas nema da se oddelam od filmot.Digitalnata fotografija ima uste mnogu da pomine za da stigne do nivoto na koe sto e filmot.Koga sum na rabota pravenjeto fotki od film e uzivanje a od digitalni aparati e dosta monotono.
Inaku vo fotografijata ne stojat bas dobro rabotite.Vo poslednite 6 meseci propadna germanskata Agfa,japonskata Konica,Nikon oddelot za analogni aparati.Sega ostanuvaat Fuji,Kodak i Noritsu.Fuji i Kodak velat deka i pokraj zagubite sto gi imaat vo sektorite za proizvodstvo na filmovi ke prodolzat da proizveduvaat i ponatamu.Masini ke ostanat da proizveduvaat Fuji i Noritsu i nesto malku francuskata Kiss Group.Na krajot ostanaa najdobrite.
Ako imate nekoe prasanje vo vrska so fografijata slobodno prasajte ke mi bide drago da vi odgovoram.
 
Член од
24 ноември 2005
Мислења
3.233
Поени од реакции
391
Во „возниот парк“ имам:
Canon A-1, Olimpus IS-300, Pentacon six-TL, Hasselbad-500c, Lindhof standard, Rolleiflex SL66,...и уште 2 куфера објективи за скоро секој од нив освен за олимпусот...и малкуцка светло:)
-Филмот е закон во фотографијата, ако сакаш комплетен колорит со дигиталец неможеш да го добиеш....е сега зависи и тоа од повеќе фактори, ама ако знаеш како никогаш нема да утнеш. Најбитно е да си одбереш тип на емулзија на филмот според намената за која што треба да сликаш, а потоа важно е да имаш и добра лабораторија која ќе ти го обработи материјалот како што треба. За жал, ниедна од лабораториите во Македонија неможе да понуди услуга на вистинско профи техничко ниво, затоа многу често бев принуден да развивам во Jobo полуавтоматски процесор во дозни, а често пати додека немаше можност за дигитален принт на поголеми формати сам да си ги правам фотките до димензии 50х60цм експонирајќи со колор глава и тајмер, развивајки во иститот Jobo процесор но во барабан за хартија, парче по парче, проба по проба...диа-позитиви поготово никогаш не сум дал на развивање во друга лабораторија:)
 
Член од
23 март 2005
Мислења
284
Поени од реакции
2
Mandrak напиша:
а потоа важно е да имаш и добра лабораторија која ќе ти го обработи материјалот како што треба. За жал, ниедна од лабораториите во Македонија неможе да понуди услуга на вистинско профи техничко ниво,
So se se slozuvam so tebe osven so delot koj go citirav.Kaj nas vo Makedonija ne e problemot vo toa sto nema dobri fotolaboratorii tuku sto tie sto rabotat tamu nemaat pojma od fotografija i zatoa nemozat da napravat dobra slika.Inaku Makedonija so opreamata i masinite sto gi imaat fotografite ne zaostanuva po nisto od drugite razvieni zemji vo svetot.Kakva slika mozes da napravis na Fuji Frontier masina samo treba da znaes sto moznosti ima i seto toa da go iskoristis.Za mene najdobra kombinacija za perfektna fotografija a dobar aparat na film,za mene nekoj od Fuji filmovite, zavisno od potrebata, i istitot film da se isprinta na Fuji Frontier digitalna masina.
 
Член од
24 ноември 2005
Мислења
3.233
Поени од реакции
391
fsreplay напиша:
So se se slozuvam so tebe osven so delot koj go citirav.Kaj nas vo Makedonija ne e problemot vo toa sto nema dobri fotolaboratorii tuku sto tie sto rabotat tamu nemaat pojma od fotografija i zatoa nemozat da napravat dobra slika.Inaku Makedonija so opreamata i masinite sto gi imaat fotografite ne zaostanuva po nisto od drugite razvieni zemji vo svetot.Kakva slika mozes da napravis na Fuji Frontier masina samo treba da znaes sto moznosti ima i seto toa da go iskoristis.Za mene najdobra kombinacija za perfektna fotografija a dobar aparat na film,za mene nekoj od Fuji filmovite, zavisno od potrebata, i istitot film da se isprinta na Fuji Frontier digitalna masina.
Fuji sucs! Kodak rules!
-Кога Fuji ке направи емулзија како што ќе направи Kodak нека јави затоа што палетата на типови на емулзии кај Kodak е толку голема што Fuji ни во наредни 50 години нема да може да го достигне тоа.-Значи Kodak овозможува подобар избор на филм според намената.-Најпосле погледни ја самата подлога од која е направен филмот кај двата производители и процени.Ќе видиш дека кај Fuji е најобичен полиетилен додека кај Kodak е целулоид.
-За лабораториите:
Во МК нема ниту една профи-лабораторија и го гарантирам тоа. Не само по тоа кој работи во нив и колку е стручен и одгововрен. Се додека негативите се сушат во машина со топол воздух од 60 степени нема да имаш квалитетно развиен негатив со стабилна емулзија.Ако го познаваш процесот добро и ако имаш некое искуство тогаш ќе снаеш што значат 60 степени целзиусови врз емулзијата на филмот. Инаку со компјутеризиран принтер денес е можно да направиш добра колор коректна фотка без никаков проблем, друго прашање е колку е „изморена“ хемикалијата во процесорот и дали и колку се регенерира.
Значи не правиме муабет воопшто за лаборатории со капацитет од 20.000 фотки на саат со димензија 9х13, 13х18, 10х15 се до 30х40. Кога ќе кажам профи лабораторија мислам на лабораторија која не работи фотки за свадби, весници и годишен одмор туку мислам на лабораторија која може да понуди квалитетна услуга за висок фотопрофесионализам...кој скоро да го нема во МК.
 
Член од
24 ноември 2005
Мислења
3.233
Поени од реакции
391
И сакав нешто да те прашам fsreplay...-Имаш ли некакво фото-лабораториско искуство зад себе?
 
Член од
23 март 2005
Мислења
284
Поени од реакции
2
Mandrak напиша:
И сакав нешто да те прашам fsreplay...-Имаш ли некакво фото-лабораториско искуство зад себе?
Mojata familija ima tradicija od 60 godini so fotografija,otkako znam za sebe znam i za fotografija.Koga drugite si igraa nadvor jas se ucev da slikam vo dukanot.Inace dedo mi e fotograf,tatko mi,cicko mi i jas ke ja prodolzam tradicijata.

Jas licno ne go sakam koloritot sto go dava Kodak za mene Fuji rulez.Sepak toa e rabota na vkus zatoa sto Fuji i Kodak se totalno razlicni i normalno nekoj da go saka Kodak nekoj Fuji.Kodak go izgubi primatot na vodecka firma vo fotografijata uste pred 4 godini koga bev na saemot Photokina vo Keln,Kodak nikogas i ne bese vodecka firma so kvalitet oni imaa nenormalen marketing i uspeaa na takov nacin a posebno vo zapadnite zemji,i mnogu mi e milo sto veke ne se.Kade e sega Kodak vo digitalnata fotografija?Nivnite aparati davaat dosta los kvalitet.Pred nekoe vreme otpustija armija rabotnici.Plus toa Kodak napravi golema greska sto nikogas ne napravi svoja masina koja ke raboti na Kodak hemikalii i hartija i ke go dava toj nekojsi niven kvalitet.Isto taka Kodakovite hemikalii i den deneska mirisaat,i hartijata mirisa koga ke izleze,za razlika na primer od Fujievite.A da ne zboruvam samo kakov uspeh imaat Fuji so serijata Froniter na digitalni masini,kavi moznosti se imaat itn.

Hemijata vo masinite se regenerira avtomatski i kolku poveke sliki pravis tolku podobri izleguvaat zatoa sto poveke odi regeneracija toa zavisi od kolku ima rabota foto laboratorijata(nema masina so kapacitet od 20.000 fotki na saat).Ti zboruvas za foto laboratorija so visok profesionalizam koja sto raboti samo so profesionalci,sekade vo svetot takvi laboratorii pravat se osven fotografii na amateri znaci i svadbi i se drugo sto navede gore.Nemoze da masinata da se odrzuva ako se raboti so tolku mali kapaciteti.
 
Член од
24 ноември 2005
Мислења
3.233
Поени од реакции
391
Ок, респект за семејната традиција. Мојот пристап кон фотографијата е сосема поинаков од твојот кој ти е семејно наметнат. Факт е дека е Fuji во експанзија но далеку е од Kodak барем кога зборуваме за филмовите. Fuji никогаш нема да биде ориентирано кон висок професионализам во фотографијата заради комерцијалната политика. Во филмската индустрија Kodak лентата е сеуште бр.1 ако зборуваме за снимање долгометражни филмови на пример. Fuji како материјал и систем за обработка дава секогаш максимално контрастен колорит со недостаток на меѓу-тоновите, често дури и со видлив недостаток на мекост поготово ако е негативот развиен во процесор кој е оптимизиран за што побрзо работење. Регенерацијата е сосема друга приказна и за тоа за кое говориш не е толку битно колку е регенерирана новата хемија туку како што кажав, колку е „изморена“.-Секој нов сет хемија во машината на почеток е малку „див“ додека не „легне“ без оглед на тоа дали е регенериран или не. Првите 2-3 квадратни метри хартија нормално дека ќе бидат секогаш тешки за корекција додека колор развивачот и стартерор во него малку легнат, се зависи од тоа колкаво количество има во работниот танк. Автоматот после одредено количество хартија минато низ работниот танк ќе ја вклучи пумпата и ќе си повлече од хемикалијата за регенерација колку што му е потребно, но ти тогаш немаш нова хемикалија туку регенерирана.Тоа баш и сакав да ти го кажам, сепак најголемиот дел од хемијата во работните танкови ќе биде значи „легнат“, затоа и многу полесно се работи тогаш.
-Кај Kodak е друга приказната, тие имаат цертифицирани производители на опрема која може да се најде во нивните лаборатории и ниедна друга опрема неможе да добие цертификат за овластена Kodak color лабораторија. Се работи за Noritsu и Gretag кои се како процесори и принтери светски докажани и признаени. Самиот начин на програмирање на каналите и процесот е поинаков одколку кај Fuji, затоа и резултатот е сосема поинаков.
-Обиди се од Fuji негатив развиен во Fuji машина и хемија во формат 135 да копираш фотка во формат 50х60 cm, а наптави го тоа i со Kodak но развен во Gretag со Kodak хемија, на Kodak хартија и спореди. Ако неможеш да ја воочиш разликата, сканирај ја фотката и види која има помало зрно и која е побогата со нијанси(не муабетам за заситеност со боја туку за нијанси), па кажи кој филм и која хемија даваат подобри резултати:)
 
Член од
23 март 2005
Мислења
284
Поени од реакции
2
Bidejki velis deka Fuji e komercijaliziran kazi mi kade si videl reklama na Fuji kako sto gledas reklami za Kodak? Od Kodak pokomercijalna fotografska firma ne postoi.Bas Fuji voopsto ne e komercijalna firma.
Tocno e deka za filmskata industrija Kodak filmot e broj eden,toa e poznato.
Nov set na hemikalii vo masina ima samo prviot den koga ke se vkluci masinata,taka da se dodeka imas normalna dnevna produkcija hemijata e potpolno stabilna.Dokolku ima problem so stabilnost taa sama si go nadomestuva toa so utrinskiot setap(upkeep) sto se pravi.

Noritsu e firma sama za sebe samo ima dogovori za nekoi modeli na masini da gi prodava kako DLS so kodakov softver i skener za filmovi koi sto se pokazaa kako totalen promasaj.Na Photokina 2000 godina Noritsu imase takov promasaj so masinite da simuliraa skeniranje na niven test film,a vsusnost vo magacinite imaa eksponirana hartija zatoa sto tie modeli na masini ne bea dobri.Inaku na Noritsu masina mozes da stavis koi sakas hemikalii tie ne se napraveni za Kodak.Imas izbor vo edno meni i izbiras od site hemikalii i procesi sto postojat vklucitelno i Fujieviot.
Inaku Gretag ne postoi veke 2 godini,propadna.Da bese svetski dokazan i priznaen brend seuste ke rabotese,oni nemaa edna dobra masina.
Programiranje na kanali voopsto nema na digitalnite masini.Skenerot sam si gi pravi korekciite ti samo pravis proverka.
Na analognite masini kanalite gi programira toj sto raboti na masinata spored test negativ i se mestat spored vkusot na toj sto ja ima masinata.Sekoja masina si ima kolor vrednosti sama za sebe toa ne e unificirano.Nemozes da zemes vrednosti od edna masina da iskopiras na druga.
Inace momentalno prvoto mesto vo masinite go delat Fuji i Noritsu.Noritsu lutaa 6 godini so razni digitalni tehnoglogii za eksponiranje i na kraj pak se vratija na Fujieviot laser.Fuji i vo masini nikoj nemoze da go stigne zatoa sto se seuste edinstveni sto imaat laser so 600dpi,Noritsu ima 300dpi.Fujieviot laser dava meka slika so izrazen kolorit,Noritsu ima isto taka meka slika no vlece na zoltenikavi ili cyan tonovi,sto e pak prasanje na vkus na nekogo i toa mu se dopagja.

Ovlastena Kodak foto laboratorija se stanuva samo so sklucuvanje na dogovor so nekoj niven pretstavnik i so obvrzuvanje za trosenje niven materijal,i oni davaat reklama nalepnici itn.Nema nikakva kontrola od nivna strana kakov kvalitet imas(famozniot QCS-quality control service ne postoi),oni samo se reklamiraat so toa.Veke taa programa Kodak Express ja nema zatoa sto ne se vo tek so toa sto se slucuva.
Toa sto jas se zanimavam so fotografija voopsto ne e nametnato.Toa jas go izbrav.Sega mozam da se otkazam i da rabotam sto sakam.

Pak ke kazam skoro se za koe diskutirame tuka e samo prasanje na vkus,za nekogo Kodak e podobar,za drug e Fuji.Nemoze nekoj da me ubedi deka Kodak e podobar ako na mene ne mi se dopagja rezultatot sto go dava Kodak.
 
Член од
24 ноември 2005
Мислења
3.233
Поени од реакции
391
Ако зборуваш за RA-4 процесот сосема е небитно каква машина за развивање ќе употребиш, битно е да имаш стабилен процесц и добра емулзија на хартијата. Принтерскиот дел кај аналогниот начин на изработка е веќе нешто сосема друго. Gretag пропадна заради превисоката цена која ја имаше, сепак е европска компанија за разлика од Fuji и Noritsu кои како јапонски брендови е сосема нормално да бидат конкурентни на светскиот пазар како прво со цена. Инаку со Gretag имам работено многу одамна кога уште не постоеја машини од типот на „минилаб“ со принтер и процесор за хартија во еден дел туку ролните ги експонираш на принтер, а ги ставаш експонирани на развивање во башка процесор.-Можам слободно да ти кажам дека Gretag во тоа време беше најдобриот принтер што постоеше со огромни можности за корекција за оние кои знаат да работат. Fuji туку што почнуваше да прави обиди за производство на лабораториска опрема. Но како Gretag, така и германскиот Durst ги најде иста судбина, конкуренцијата на јапонците првенствено во цена ги уби.
C-41 процесот како емулзија и процес за развивање на негативи е за прв пат промовиран од Kodak и се до една типично индустриска шпијунска акција на јапонците не бил широко достапен, така да Fuji и Konica никогаш не би биле во позиција да произведат колор негатив со таков квалитет, уште помалку машини и хемија за обработка...-претпоставувам дека ја знаеш приказната за тоа како јапонците на Fotokina имаат дрпнато хемија за анализа од С-41 процесот:)
Се согласувам дека е прашање на вкус, но вкусот треба што помалку да игра улога при градење на критериум поготово кога е во прашање сосема технички аспект на квалитет на високопрофесионалната фотографија.
-И невозможно е и далеку од секаква дискусија дека Fuji или било кој друг ќе направи поквалитетен филм за C-41 или E-6 процес од Kodak или пак ќе пропише подобар процес за нивна обработка. Ако земеме во обзир дека и двата процеси потекнуваат од Kodak, смешно е да се дискутира понатаму. Исто како да кажеме дека швеѓаните прават подобар пинџур од македонците!:)
 
Член од
23 март 2005
Мислења
284
Поени од реакции
2
Durst seuste postoi samo sto e preorientiran na printanje na golemi formati.
Ne se slozuvam deka Gretag propadna poradi golemata cena na masinite.Tie imaa pregolema cena za toa sto go prodavaa.Kvalitet nemaa,napravi slika na Gretag i na bilo koja druga masina na Fuji ili Noritsu ke vidis deka ima ogromna razlika.Oni moze pocnale dobro ama potoa ne gi sledea tekovite vo fotografijata.Koga imas dobra masina cenata ne e bitna.Taa masina samata ke se izvadi.Naprimer Fujieviot Frontier isto i nekoi modeli na Noritsu se 110.000 Evra bez dodatna oprema pa se prodava kako alva,nikoj ne razmisluva za cena zatoa sto znae deka dobiva maksimalen kvalitet.Japoncite voopsto ne pravat eftini masini tuku kvalitetni!

Nemozes da velis deka Fuji nikogas ne bil vo pozicija da proizvede dobra masina i hemija za obrabotka koga se najuspesni vo toa,ima mnogu dokazi za toa,izvini ama izgleda odamna ne si vo tek so toa sto se slucuva vo fotografijata a posebno vo komercijalnata.
Fuji ima ogromni uspesi vo minilab uste so prvata masina FA Compact,koga se pojavija na Photokina so taa masina napravija bum.Da se razbereme Fuji prv napravi printer so laserska ekspozicija uste 1996 godina(Frontier 1000) koga drugite proizvoditeli na masini uste nemaa ni dobra analogna masina.Noritsu go negirase toa 6 godini i velea deka imaat podobro resenie ama na krajot pak zavrsija so istiot koncept na laser kojsto go napravi Fuji.Ima uste mnogu primeri na resenija za nekoi raboti vo samite masini koisto prvo gi implementira Fuji a posle koga ke vidat od Noritsu deka e dobro i oni odma go implementiraat.

Agfa vednas go implementira laserot i imase dosta dobra serija na digitalni masini(koi sto gi proizveduva Copal).Isto taka vo analognite masini Agfa go imase eden od najdobrite film skeneri.Problemot kaj nivnite masini bese toa sto nemaa razviena servisna mreza i delovite im bea nenormalno skapi a dosta imaa kvarovi.

Kako vrv na Noristu vo proizvodstvoto na masini site go smetaat modelot QSS 2301/2302 mnogu dobra masina, mislam deka bese okolu '96 godina.Ottogas slabo im odi.

Konica e prikazna za sebe,oni nikogas nemaa dobar film,nitu hemikalii,nitu hartija,nitu masina,oni preteruvaa so noviteti koisto ne funkcioniraa i sakaa da se izdelat od drugite so toa.Zatoa i propadnaa.Konceptot na QD-21 digital minilab bese totalen promasaj,vo mnogu bitno vreme za digitalnite masini.Celata masina bese polna so noviteti na koi sto samo covek koj ne e fotograf moze da im poveruva,vsusnost i vo Skopje ima eden takov slucaj nesakam da go spomnuvam koj e ne e bitno sreka se osvestija na vreme i si kupija Frontier.

Sekoj od proizvoditelite e vo nesto prv i nesto izmislil,dali toa podocna ke se pokaze dobro ili ne ke si pokaze vremeto.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom