Суфизам

Gurdjieff

Bastardo dentro
Член од
12 јануари 2011
Мислења
3.645
Поени од реакции
1.264
Моето срце стана состојба да прима било каква форма
e пасиште за газели,
еден манастир за христијански калуѓери
е храм за идоли,
е Ka'ba на аџија
е масите на Тората,
е книгата на Светиот Куран.
Јас го следат религијата на љубовта,
која никогаш нема да биде патот на својот караван
ова е моето верување и мојата вера.

Од "Тајната на тајните" - Sirr ал-Asrar-'Абд ал-Кадир Ал-Jilan
--- надополнето: 5 јуни 2013 во 12:42 ---
На арапски зборот "tasawwuf", е составена од четири согласки:
Т, С, W, Ф, што значи:

Првата буква Т залага за Tawba, или "покајание", која е првиот чекор на патот.


Во втор степен е состојбата на радост и чистота, Сафа и е симболизиран со писмо С


Третата буква W, се залага за зборот walàya, што е состојба на светоста на љубителите на Бог и зависи од внатрешната чистота.

На четвртата буква Ф залага за Fana, истребување на его,
--- надополнето: 5 јуни 2013 во 12:49 ---
Познавањето на Бога не може да се постигне со барање, туку само оние кои го бараат тоа го најдат.
Bayazid ал-Bistami
--- надополнето: 5 јуни 2013 во 12:52 ---
Суфизмот е кога во секој момент слугата на Бог е во согласност со она што е најсоодветно во тој момент.
"Амр ибн 'Uthman ал-Makki
--- надополнето: 5 јуни 2013 во 12:55 ---
Суфизмот е да се предадеш на моментот.
Абу Саид Kharraz
 

Хептаграм XI

Ἱερὸς Γάμος
Член од
13 февруари 2010
Мислења
12.126
Поени од реакции
12.109
Го прочитав ова па ми дојде прашање: чие е сега теќето?
Постои, оперативно е или е под ИВЗ? Ако е под ИВЗ, си седи така, празно или иако е под ИВЗ сепак има дервиши?

Каков е ставот на ИВЗ во Македонија за дервишите и суфизмот? Го сметаат за секта - спротивно од учењето на исламот?
 
Член од
5 февруари 2011
Мислења
137
Поени од реакции
47
Моето срце стана состојба да прима било каква форма
e пасиште за газели,
еден манастир за христијански калуѓери
е храм за идоли,
е Ka'ba на аџија
е масите на Тората,
е книгата на Светиот Куран.
Јас го следат религијата на љубовта,
која никогаш нема да биде патот на својот караван
ова е моето верување и мојата вера.

Од "Тајната на тајните" - Sirr ал-Asrar-'Абд ал-Кадир Ал-Jilan
--- надополнето: 5 јуни 2013 во 12:42 ---
Ooo "Sijh" Gjuddjii... Eve ti ja knigata "Tajna na Tajnite"
http://www.scribd.com/doc/110284210/Abdul-hadir-Gejlani-Tajna-Tajni-sirrul-Esrar


Patem uste nekoja kniga od Tesavvufot ke najdete tuka:
http://www.islambosna.ba/forum/jezik-kultura-i-umjetnost/re-knjige-u-epubu/msg604570/
--- надополнето: 1 јули 2013 во 22:02 ---
Го прочитав ова па ми дојде прашање: чие е сега теќето?
Постои, оперативно е или е под ИВЗ? Ако е под ИВЗ, си седи така, празно или иако е под ИВЗ сепак има дервиши?

Каков е ставот на ИВЗ во Македонија за дервишите и суфизмот? Го сметаат за секта - спротивно од учењето на исламот?
Mene nedavna mi se vmetna ova prasanje pa mu go postavuv na Prof Dr. Enes Ljevakovic vo Rijasetot na Islamskata zaednica vo BiH. na sto dobiv odgovor deka Sufiite se del od Islamskata zaednica,isto taka i Tekiite-Tekinjata.
 

Хептаграм XI

Ἱερὸς Γάμος
Член од
13 февруари 2010
Мислења
12.126
Поени од реакции
12.109
Mene nedavna mi se vmetna ova prasanje pa mu go postavuv na Prof Dr. Enes Ljevakovic vo Rijasetot na Islamskata zaednica vo BiH. na sto dobiv odgovor deka Sufiite se del od Islamskata zaednica,isto taka i Tekiite-Tekinjata.
Значи исламот официјално ги прифаќа суфите? Не ги смета за секта, ги одобрува нивните собирања, пракси??
Или исламот ги привлекува кон себе, ги потврдува, дури и ќе се бори за да докаже дека тие се чисти исламски учења, а од друга страна ги осудува - но за таа цел сакаат да покажат дека иако се отпадници, суфите се исламска секта и ништо друго, за да не им залепат врски со индијиските и еврејски струења во нивните пракси?
 
Член од
5 февруари 2011
Мислења
137
Поени од реакции
47
Значи исламот официјално ги прифаќа суфите? Не ги смета за секта, ги одобрува нивните собирања, пракси??
Или исламот ги привлекува кон себе, ги потврдува, дури и ќе се бори за да докаже дека тие се чисти исламски учења, а од друга страна ги осудува - но за таа цел сакаат да покажат дека иако се отпадници, суфите се исламска секта и ништо друго, за да не им залепат врски со индијиските и еврејски струења во нивните пракси?
Ti prasuvas potem sam si davas odgovor i sto e naj tragicno,ti zaklucuvas deka e taka.
Koj toa Islam gi osuduva Sufiite ? Edinstveno od koi ke slusnete deka Sufiite se "sekta" se taka narecenite vehabii. Ama bas nikoj drug ne gi dvoi sufiite od Islamot,NIKOJ. Sto e naj vazno,Sufiite se priznati od 4-te naj vlijatelni imami i nositeli na 4-te meshebi vo Islamot: Imam Ebu Hanife,Imam Malik,Imam Shafija i Imam Ahmed ibn Hambel (r.a).
Vie ste tolku zaslepeni sto covek prosto nemoze da vi se iznacudi. Od edna strana vehabiite gi smetate za opasni i zlobni od druga strana za islamot ucite od vehabiite i go prifakate nivniot stav. Vie za Islamot ne znaete NISTO osven ona sto proizleguva od tn vehabii.

Protestantite vcera se rodija vo hristijanstvoto denes kazuvaat sto e vo nego ispravno sto ne e. Bidejki hristijanstvoto e dalecno minato,sega na ist nacin se ragjaat novo "izvorni" sledbenici na Kur'an i Sunnet koi se' ke napravat novotarija osven ona nivnoto.

Monasite i Manastirite dali se del od Pravoslavnata crkva ? Ke ti stane jasno. Koj monasite gi dvoi od pravoslavnata crkva ? Koj tradicionalnoto hristijanstvo go smeta za novotarija ? Koj gi obezvrednuva svetite raboti vo hristijanstvoto ? Istoto se slucuva i vo islamot denes,ama vo Islamot ne ke trae dolgo.

Da ne zboruvam za tvoite,Cionistite. Sekoj den rabini ja iskazuvaat makata od cionistite,ama,toa e,naj golemi "Borci" se za Evrejstvoto.

Isa a.s rekol: Ostavija raskata vo tugite oci,izvadija gredata od tvoeto oko"
 
Член од
13 февруари 2012
Мислења
2.733
Поени од реакции
1.226
интересно е што секогаш кога се обидуваат да го избегнат одговорот за ислам се факаат за христијанство
а темава си е јасна
 
Член од
5 февруари 2011
Мислења
137
Поени од реакции
47
интересно е што секогаш кога се обидуваат да го избегнат одговорот за ислам се факаат за христијанство
а темава си е јасна
Odgovorot e prekrasen,ama kade e toj sto ke razbere ?
Pod ITNO baraj care vrakaj go stariot user i pravi nekako na 15 dena da go menuvas,nemozes poveke od 15 dena da izdrzis.
 

Хептаграм XI

Ἱερὸς Γάμος
Член од
13 февруари 2010
Мислења
12.126
Поени од реакции
12.109
Абе батали ти со мене да делкаш за христијанство - тоа со христијаните ;) Со мене за да ми кажеш колку сум лош, ќе удриш за изучуваш телема, алхемија, магика, јога... Вие немате толку раце за да го убиете секој неверник! Смири се! Биди суфи... диши, издиши, диши издиши - западни во транс, како источните пракси што учат ;)
Кои сме тоа ние? :D Може да не го делиш светот на муслимани и неверници? Или Муслимани и Христијани? Јас не припаѓам никаде...

Јас учам за суфизмот читајќи нивни книги, читајќи источни философии, правејќи паралели, критички настроен кон се што е напишано. Не знам се, но ќе научам!

И сега за сега тврдам дека суфизмот содржи многу источни пракси и видо-изменети пораки кои ќе се вклопат во философијата која им е позната на луѓето од тие простори - ислам. Како инаку ќе разбере еден муслиман за тоа што е прана или нади? :)

Ти како муслиман нормално ќе ми речиш како суфизмот не содржи надворешни влијаниа - но тој вреска со својата универзалност и соединување на многу туѓи пракси.
Знам, не ти се допаѓа тоа, но вистината е таа.
Суфите се признати, но некои и се убивани како неверници ;) Јас секој муслиман го сметам за опасен и еден вид на пружина која под одредени околности и зборови може да откачи: вие сите ги гледате за неверници, а тоа не ми се допаѓа воопшто! Што ви е тоа неверник инаку? Што збор е тоа? :D Глупости...
 

Ipsissimus

P.I.
Член од
23 јули 2010
Мислења
15.582
Поени од реакции
12.949
Koj toa Islam gi osuduva Sufiite ?
sufizmot e edna privatna vera "sekta", koja se prikazuva kako del na islamot.
mnogu ibadeti sto gi praktikuvaat nemaat nikakva vrska so islamot
tie se takanareceni -ibadeti koi gi izmislil nekojsi sheh ili "evlia"
muslimanite pravi se ,tie sto ne izleguvaat od naredbite na Kuranot i patot na Prorokot Muhamed.a.s
no ibadetite sto gi izvrsuvaat sufiite gi nema ni vo Kuranot ni vo sunnetot na Muhamed.a.s
toa znaci deka mesto da odat po patot na Muhamed tie odat po patot na nekjosi shejtan
pa i za toa se vika sufizam a ne islam
sfuizmot e samostojna vera,
60% e shiizam,20%hristianstvo i 20% evrejstvo
ima raznovidni ibadeti sto nemozesh da gi najdesh vo Kuranot
tie veruvaat vo svojot SHEH deka toj moze da napravi SVEE STO KE POSAKA,
ima mnogu za kazuvanje ama mislam deka dosta e
И јас убаво спомнав дека има суфиски тарикати кои укажуваат на нивното отпадништво.
Овие работи се учат кај муслиманите,а не кај суфиите.
Ова е исламски едеб а не суфиски.

а тие халки ха-ху со нишање не ме интересираат. :)
"Најлоши работи во верата се иновациите(новотариите),секоја новотарија е заблуда,а секоја заблуда води во Огнот."
значи да не ме разбереш погрешно,не се мисли на иновации како технологија,автомобили и слично тука на иновации во извршување на верските обреди.
Суфиите имаат голем проблем со ова,бидејќи длабоко загризле во овие иновации,па во некои џамии или во местата каде што се собираат внесуваат инструменти,се вртат у круг и слично.
 
Член од
13 февруари 2012
Мислења
2.733
Поени од реакции
1.226
им го плесна
да почекаме сеа нова верзија да извадат на приказнава
 
Член од
5 февруари 2011
Мислења
137
Поени од реакции
47
Prasaj gi istite za vehabizmot ke ti kazat ;)
Otvori gi skivalata malce.
--- надополнето: 2 јули 2013 во 22:28 ---

PS: Ipsissimus,za tebe Matta i Turbomen se islamot ?
I posle ke mi zboruvas deka ne si bil ogranicen !

a ovie ne se Islamot:

Imam Ebu Hanifa (81-150 H./700-767 CE)

Imam Ebu Hanifa (85 H.-150 H) je rekao, "Da nije poradi dvije godine, ja bih propao. Proveo sam dvije godine sa Sejjidinom Dža`fer es-Sadikom i pribavio duhovno znanje koje me je učinilo gnostikom na Putu (`arifom)."
Knjiga Ed-Durr el-Muhtar, tom I. str. 43, navodi da je Allamah Ibn `Abidin rekao, "Ebi Ali Dakkak, jedan od sufi evlija, je primio svoj tarikat od Ebul Kassim en-Nasarabadija, koji ga je primio od eš-Šiblija, koji ga je primio od Sarijja es-Sakatija koji ga je primio od Ma`ruf el-Karhija, koji ga je primio od Davud et-Ta'ija, koji je primio znanje (ilm), i formalno i duhovno, od Imam Ebu Hanife, koji je podržavao Duhovni Put Sufija." Imam Ebu Hanifa je prije smrti rekao: leuvla seneten lahaleka Nu`man, "Da nije bilo dvije određene godine, Nu`man [ja] bih propao." To su te posljednje dvije godine njegova života, kada je primio duhovno znanje od Imam Dža`fer es-Sadika.
Imam Malik (94-179 H./716-795 CE)

Imam Malik je rekao, "Ko god studira pravo (fikh) a nije studirao Sufizam (tesavvuf) pokvarit će sebe; a ko god studira tesavvuf a nije studirao pravo (fikh) postati će heretik; a ko god objedini obadvoje dosegnuće Istinu (tehakkak)." Ova izjava je zabilježena i objašnjena u knjizi učenjaka 'Ali el-Adevija sa objašnjenjem od Imam Ebil-Hassana, učenjaka Islamskog prava (fikha), tom. 2, str. 195. [prim. prev. Imam Malik rahmetullahi alejh ovom izjavom upozorava kako ulemu tako i obične Muslimane da ne smiju zanemariti niti fikh niti tesavvuf, jer prva znanost usmjerava i obučava tijelo dok druga znanost usmjerava i obučava dušu. Stoga samo onaj ko poriče fundamentalnu istinu da ljudsko biće na ovom svijetu opstoji u tijelu i duši može poreći neophodnost izučavanja i prakticiranja ovih dviju esencijalnih znanosti Šeri`ata. Prema tome svako, ko želi biti od onih koji su dosegli istinu (tehakkak), treba pribaviti sebi adekvatno znanje iz fikha i tesavvufa.]
Imam Šafi`i (150-205 H./767-820 CE)

Imam Šafi`i je rekao, "Ja sam se družio sa Sufijama i od njih primio tri vrste znanja:
  1. oni su me naučili kako da govorim.
  2. oni su me naučili kako da se odnosim prema ljudima sa blagošću i mehkim srcem.
  3. oni su me uputili u detalje Sufizma."
Ovo je zabilježeno u knjigama, Kešf el-Hafa i Muzid el-Albas, od Imam 'Adžlunija, tom. I, str. 341. [prim. prev. Fakih bez uvida o tome s kim i kome priča može govoriti na način neprikladan intelektualnom kapacitetu slušaoca kao i njegovoj ličnoj naravi. Svaki insan je unikatan po svojoj naravi i ne može se prema svakom isto nastupati. Pa tako fakih bez basireta svojom dobronamjernom besjedom može slušaoca zbuniti ili razjariti. Radi toga je Poslanik rekao govorite s ljudima onako kako su sposobni da vas razumiju, tj. da od vašeg govora korist za sebe izvuku. Tesavvuf uči ljude znanju na osnovu kojeg mogu uvidjeti narav i intelektualni kapacitet svoga sagovornika. Tesavvuf također uči ljude poniznosti i samilosti prema svim Allahovom stvorenjima a pogotovo ljudima. A Allah prezire svakog čovjeka (pa i fakiha) koji se smatra superiornijim drugim ljudima. Tesavvuf također nudi znanje o Allahu i Njegovim stvorenjima koje nadalje pribavlja njegovu aspirantu stanje Perfekcije Islama (Ihsan), tj. obožavanja Allaha kao da ga se vidi.]
Imam Ahmed bin Hanbel (164-241 H./780-855 CE)

Imam Ahmed je rekao, savjetujući svoga sina, "O moj sine, ti moraš sjediti sa Ljudima Sufizma, zato što su oni kao fontane znanja i oni drže Sjećanje na Allaha u svojim srcima. Oni su askete i oni imaju najveću duhovnu snagu." Ovo je objašnjeno u knjizi Tenvir el-Kulub, str. 405, od Šejh Emin el-Kurdija.
Imam Ahmed je rekao o Sufijama, kak se navodi u knjizi Giza el-Elbab, tom. I, str. 120, "Ja ne znam za bolje ljude od njih (sufija)."
Imam el-Muhasibi (umro 243 H./857 CE)

Imam el-Muhasibi prenosi da je Poslanik rekao, "Moj Ummet će se razbiti u 73 grupe i samo jedna će biti spašena." A Allah najbolje zna da su ljudi Tesavvufa ta spašena Grupa. On je opširno i podrobno objasnio ovaj predmet, u knjizi Kitab el-Vasija str. 27-32.
Imam el-Kušejri (umro 465 H./1072 CE)

Imam el-Kušejri je rekao o Sufizmu, "Allah je načinio ovu grupu najboljim Svojim prijateljima (evlijama) i On ih je počastio nad svim Njegovim robovima odmah nakon svojih Vjerovjesnika i Poslanika, i On je učinio njihova srca tajnama Njegova Božanskog Prisustva i On je odabrao njih iz Ummeta da prime Njegova Svjetla. Oni su posrednici (vesilah) čovječanstva. On ih je očistio od svih naklonosti prema dunjaluku, i On ih je uzdigao na najveće stupnjeve vizije (mušahadah). I On je otkrio njima Realnosti Njegova Unikatnog Jedinstva. On je učinio da oni osmatraju Njegovu Volju kako se sprovodi u njima. On je učinio da oni sjaje u Njegovoj Egzistenciji i da se pojavljuju kao svjetla Njegova Svjetla." [er-Risalat el-Kušajrijja, str. 2]
Imam Gazzali (450-505 H./1058-1111 CE)

Imam Gazzali, Hudždžat ul-Islam, Dokaz Islama, je rekao o Sufizmu, "Ja sam spoznao da je istina da su Sufije aspiranti na Allahovom Putu, i da je njihov ahlak najbolji ahlak, i da je njihov put najbolji put, i da je njihovo ponašanje najsvetije. Oni su očistili svoja srca od svega mimo Allaha i oni su napravili od svojih srca korita za rijeke znanja o Božanskoj Prisutnosti." [el-Munkiz min ed-Dalal, str. 131].
Imam Nevevi (620-676 H./1223-1278 CE)

Imam Nevevi je rekao, u svojim Pismima, el-Makasid, "Ima pet specifikacija Sufi Puta:
  1. Držati Allahovo Prisutvo u svom srcu u javnosti i tajnosti;
  2. Slijediti Sunnet Poslanika djelima i riječima;
  3. Držati se daleko od ovisnosti prema ljudima;
  4. Biti zadovoljan sa onim što ti Allah podari, čak i ako je mala stvar;
  5. Oslanjati se uvijek na Allaha, Svemoćnog i Uzvišenog." [Makasid et-Tevhid, str. 20]
Imam Fahruddin er-Razi (544-606 H./1149-1209 CE)

Imam Fahruddin er-Razi je rekao, "Način na koji Sufije traže Znanje je da prekinu kontakt njihova srca sa dunjalukom, i da drže sebe neprekidno u svijesti i srcu, u Zikrullahu, tokom svih njihovih akcija i ponašanja." [I`tikadat Firak el-Muslimin, str. 72, 73]
Ibn Haldun (733-808 H./1332-1406 CE)

Ibn Haldun je rekao, "Put od Sufija je upravo put Selefa, Učenjaka među Ashabima, Tabi`inima, i Tabi` et-Tabi`inima. Njegov korijen je u obožavanju Allaha i napuštanju ukrasa i užitaka ovoga svijeta." [Mukaddimat ibn Haldun, str. 328]
Tadžuddin es-Subki

Tadžuddin es-Subki bilježi u svojoj knjizi Mu`id en-Na`im, str. 190, u poglavlju o Sufizmu, "Neka ih Allah pohvali i blagosilja i neka nas Allah postavi da budemo s njima u Džennetu. Mnogo stvari je rečeno o njima i mnogi ignoramusi (džahili) su rekli o njima ono što nema baš ništa sa njima. A istina je da su oni napustili dunjaluk i posvetili se obožavanju.[prim. prev. Allah -dželle šanuhu- kaže, 'Mi nismo stvorili džinne i ljude osim da bi nas obožavali.' Sufije su odabrali obožavanje Allaha mimo obožavanja dunjaluka. Mnogi njihovi kritičari su upravo svojim licemjernim životima pokazali da čine suprotno od onoga što Sufije čine te daju prednost dunjaluku nad istinskim obožavanjem. Njihovo obožavanje se svodi na patvoreno obožavanje tijelom dok im je duša gluha, slijepa i nesvjesna Božanskog poziva prema Istini. Srca zarasla u korov dunjalučki kojeg godinama i desetljećima niko nije kosio niti čupao, pa je tlo postalo divlje i nezdravo iz kojeg niče samo nekorisno i štetno bilje.]"
On je rekao, "Oni su Allahovi Ljudi, čije dove i molitve Allah prihvaća, i putem kojih Allah podržava sva ljudska bića."
Dželaluddin es-Sujuti

On je rekao u svojoj knjizi Ta'jad el-Hakikat el-`Alijja, str. 57, "Sufizam po sebi je najbolje i najčasnije znanje. On objašnjava kako slijediti Sunnet Poslanika i odbaciti pokudne inovacije."
Allamah Ibn Abidin

Veliki učenjak, Ibn Abidin u svojoj knjizi Rasa'il Ibn Abidin (str. 172-173) kaže: "Aspiranti na ovom Putu ne čuju osim od Božanske Prisutnosti i ne vole nikog do Njega. Ako Ga se sjete oni plaču. Ako Mu zahvaljuju oni su sretni. Ako Ga nađu oni su budni. Ako Ga vide biće smireni. Ako hodaju u Njegovoj Božanskoj Prisutnosti, tope se. Oni su opijeni Njegovim Blagodatima. Neka ih Allah blagodariva."
Ibn Tejmijja (661-728 H./1263-1328 CE)

U knjizi Medžma`a Fetava Ibn Tejmijja, štampanoj od izdavaća Dar er-Rahmat, Kairo, tom XI, str. 497, Kitab o Tesavvufu, Ibn Tejmijja kaže: "Morate znati da se pravi šejhovi moraju uzeti kao vodići i uzori u religiji, jer oni slijede stope Poslanika i Vjerovjesnika. Put (tarikat) tih šejhova je pozivanje ljudi Allahoj Božanskoj Prisutnosti i pokornosti Poslaniku."
Ibn Tejmijja kaže na strani 499 istoga toma: "Šejhovi koje mi moramo uzeti kao vodiće su naši uzori i mi ih moramo slijediti. Isto kako nam na putu za Hadždž, teba vodić (delil) da stignemo do Kabe, i šejh je naš vodić (delil) prema Allahu i našem Poslaniku."
Među istinskim šejhovima koje on spominje su: Ibrahim ibn Edhem, Ma`ruf el-Karhi, Hasan el-Basri, Rabia el-Adevijja, Džunaid ibn Muhammed el-Bagdadi, Šejh Abdul-Kadir Džilani, Šejh Ahmed er-Rufa'i, i Šejh Bajazid el-Bistami. [prim. prev. žalosno je i apsurdno da se današnji buntovnici u Islamu kao gospoda iz redakcije časopisa 'Hilal' protivi mišljenju jednog od glavnih svojih autoriteta pa kažu kako su baš ove sufi evlije po njihovom ''stručnom'' mišljenju ili inovatori ili heretici ili idolopoklonici. Pitam se samo da li je njima poznato da je Allah -dželle šanuhu- obećao rat onima koji grde njegove evlije, a ako ovi nabrojani nisu evlije kada ih i sam Ibn Tejmijja smatra takvima, onda ko jeste evlija za te ignroamuse. Da li su svjesni da kada Allah Silni objavi nekome rat, da je prva stvar koju će mu zaplijeniti njegov iman. Utjećemo se Allahu od Njegove srdžbe i neuadovoljstva.]
Ibn Tejmijja citira Bajazid el-Bistamija na strani 510, deseti tom: "...veliki Sufi šejh, Bajazid el-Bistami, i čuvena priča kada je on vidio Allaha u viziji (kešf) i rekao Mu: 'O Allah, koji put vodi Tebi?' I Allah mu je odgovorio, 'Napusti sebe i dođi Meni.'" Ibn Tejmijja nastavlja citirati Bajazid el-Bistamija, "Ja sam svukao sebe (ego) kao što zmija svuče svoju kožu."
Implicitno u ovom citatu je ukazivanje na potrebu za zuhdom (sustezanjem od dunjalučkih stvari), pošto je to bio put Bajazid el-Bistamija.
Prema gornjim citatima možemo vidjeti, da je Ibn Tejmijja prihvatao mnoge šejhove citirajući ih i urgirajući na narod da slijede šejhove koji naučavaju put istinske pokornosti Allahu i Poslaniku.[/quote]
--- надополнето: 2 јули 2013 во 22:32 ---
Šta Ibn Tejmijja Kaže O Terminu Tesavvuf

"Topionica ti sama kaže, kada si u nedoumici, da li si zlato ili pozlaćeni bakar." Sanai.
Slijedeće su riječi Ibn Tejmijje o definiciji Tesavvufa, tom XI, Et-Tesavvuf, od Medžmu`a Fetava Ibn Tejmijja el-Kubra, Dar er-Rahmah, Kairo:
"Elhamdulillah, upotreba riječi tesavvuf je podrobno diskutovana. To je termin koji je dat onima koji se bave granom znanja (tezkijat en-nefs i Ihsan)."
"Tesavvuf je nauka realnosti i stanja iskustva. Sufi je onaj ko odstrani od sebe sve ono što ga ometa u sječanju na Allaha i koji je toliko ispunjen znanjem srca i uma da za njega vrijednost zlata i kamenja postane ista. Tesavvuf čuva neizmjernu vrijednost značenja i baca iza sebe pozive na popularnost i taštinu da dosegne stanje Istinitosti (siddikija). Najbolji ljudi poslije poslanika su Siddikin, kao što Allah kaže o njima u Suri En-Nisa', 69: "Svi oni koji se pokoravaju Allahu i Vjerovjesniku su u društvu onih na kojima je blagonaklonost Allahova: poslanika, iskrenih pobornika istine (siddikin), šehida i dobrih; Ah! Kakvo divno društvo.'"
On nastavlja o Sufijama, "Oni se trude da budu pokorni Allahu... Pa ćeš stoga naći da su oni usljed svoga napora Prvi u Bliskosti (mukarrebun). A neki od njih su od Ljudi Desne ruke..." (El-Vakia`h)
Sufi Mantil (hirka)

Prije izlaganja Imam Ibn Kajjima, bilo bi korisno reći nešto o nošenju Sufi mantila. U mišljenju Siddikina, imaju tri kategorije šejhova:
  1. Šejh Mantila
  2. Šejh Zikra
  3. Šejh Upute
Prve dvije kategorije (Šejh Mantila i Šejh Zikra) su zapravo halife treće kategorije šejha, predstavljajući realnost šejha ili tarikata putem posredstva bilo mantila ili zikra. Šejh Mantila (Hirkah) ovisi o moći tj. bereketu mantila da efektuje murida (aspiranta). Murid se napaja iz bereketa mantila, koji je savršeni Šejh Upute (Muršid el-Kamil) blagoslovio svojim bereketom.
Murid Šejh Zikra je podržan zikrom, a ne direktno šejhom. U ova dva slučaja, Šejh postaje simbol, zašto što je stvarna potpora za murida ili mantil ili zikr.
Najviši od tri kategorije je Šejh Upute (Muršid el-Kamil). On podržava murida bez ikakva posredstva (sebeba), direktno od sebe. On je pravi Šejh zato što, bez ikakva posredstva, on podržava i upućuje murida direktno kroz njegovo srce. Radi toga je Sejjidina Ahmed el-Faruki Sirhindi rekao, "U našem tarikatu šejh upućuje murida direktno, za razliku od drugih tarikata koji koriste mantil i druga sredstva da podignu svoje muride."
U Nakšibendi Tarikatu se samo jedan šejh, Šejh Upute, prihvata kao vlasnik autoriteta. Kada taj Šejh preseli na ahiret, muridi moraju obnoviti svoj inicijaciju (bejat) sa njegovim nasljednikom, kome je on prenio sve svoje tajne i nasljedstvo od Poslanika i svih njegovih prethodnika u Zlatnoj Silsili.
Imam Ibn Kajjim (umro 751 H./1350 CE)

Imam Ibn Kajjim je izjavio, "Mi možemo osvjedočiti veličinu ljudi tesavvufa u očima Selefa od onoga što je rekao Sufjan es-Sevrija (umro161 H./777 CE). Jedan od najvećih imama drugog stoljeća, je rekao: "Da nije bilo Ebu Hišam es-Sufije (u. 115 H./733 CE) ja ne bih bio sposoban opaziti suptilne forme licemjerstva (rija') u egu." (Menazil es-Sa'irin)
Ibn Kajjim nastavlja: "Najbolji od ljudi je Sufi učevan u fikhu."
Abdullah ibn Muhammed ibn Abdul Vehhab (1115-1201 H./1703-1787 CE)

Slijedeće je citat od Muhammed Menar Nu`manijeve knjige (str. 85), Ed-Dia'at el-Mukassafa Didd eš-Šejh Muhammed ibn Abdul Vehhab: "Šejh Abdullah, sin Muhammed ibn Abdul-Vehhaba, je rekao o Tesavvufu: "Moj otac i ja ne poričemo niti kritikujemo Nauku Sufizma, naprotiv mi istu podržavamo zato što čisti i vanjštinu i unutarnje stanje čovjeka od skrivenih grijeha srca. Iako osoba može s vana biti na pravom putu, iznutra ona može biti na zabludi; a za tu korekciju tesavvuf je neophodan."
U petom tomu zbirke pisama Muhammed ibn Abdul-Vehhaba pod naslovom er-Rasa'il eš-Šejhsijja, strana 11, i opet na stranama 12, 61, i 64, on kaže: "Ja nisam nikada optužio nevjerstvom Ibn Arabija ili Ibn el-Farid za njihove Sufi interpretacije."
--- надополнето: 2 јули 2013 во 22:33 ---
Šejh Muhammed Abduh (1265-1323 H./1849-1905 CE)

On je rekao, "Tesavvuf se pojavio u prvom stoljeću Islama i primio ogromnu čast. Očistio je ego i ispravio ponašanje i podario znanje ljudima od Mudrosti i Tajnama Božanskog Prisustva." [citirano iz knjige Medžallat el-Muslim, šesto izdanje, 1378 H, str. 24].
Šejh Rešad Rida

On je rekao, "Sufizam je unikatni stub od stubova vjere. Njegova svrha je čiščenje ega i obračunjavanja svakodnevnih postupaka i podizanja ljudi na visoke stupnjeve duhovnosti." [Medžallat el-Menar, prva godina, str. 726].
Maulana Ebul Hasan Ali Nadvi

Maulana Ebul Hasan Ali Nadvi je član Islamskog-Arapskog Društva Indije i Muslimanskih zemalja. On je rekao u svojoj knjizi, Muslimani u Indiji, str. 140-146, "Ove Sufije iniciraju ljude u Jedinstvu i iskrenosti u slijeđenju Sunneta Poslanika, te iskrenog pokajanja od grijeha i izbjegavanja svake nepokornosti Allahu. Njihovi vodići ih ohrabruju da krenu putem savršene ljubavi prema Allahu."
"U Kalkutti, Indija, svaki dan više od 1000 ljudi se inicira u Sufizmu."
"Zahvaljujući Sufijama, hiljade i na stotine hiljada u Indiji je našlo svog Gospodara i u Islamu postiglo stupanj Perfekcije (Ihsana)."
--- надополнето: 2 јули 2013 во 22:34 ---
E sega,googlajte za licnostite i iminjata posle ke pisuvate koj Sufizmot go negira.
 

Хептаграм XI

Ἱερὸς Γάμος
Член од
13 февруари 2010
Мислења
12.126
Поени од реакции
12.109
Знам дека вие сте заглавени таму во златните времиња на исламот, а ние очајно се обидуваме да ви го укажеме падот кој што го одите исто како што пред 600 - 700 години го одеа христијаните...
Суфизмот денес е полн со многу страни / непознати за исламот пракси и философија. Основата е коранот, но врвот на пирамидата што ја гради еден суфија и те како мора да се меша со други пракси... Кога си ниско ја гледаш само основата и тоа е коранот, но кога ќе почнеш да се качуваш гледаш многу подалеку, дури до индија, па и назад во времето и ете ти суфизмот далеку од ортодоксниот ислам.

Некој ми го спомна овој типац како многу добар говорник за исламот. Ете ви го, слушајте го што ќе ви рече за суфизмот! Тој е секта кој што иако за основа го има исламот - бидејќи таму се родил - има многу примено од различни езотериски школи и други религии!

Тоа е тоа...​
Исто како што во Македонија се појавиле Богомилите, чија основа е христијанството/гностицизам на крајот примиле многу различни влијанија кои ако истражувате ќе ве однесат и во пределите на Египет и нивните мистерии... :)
Знам дека исламот ви е вам се во животот, но не се е ислам...


 

Хептаграм XI

Ἱερὸς Γάμος
Член од
13 февруари 2010
Мислења
12.126
Поени од реакции
12.109
Па мој проблем е де, не е твој :) Не сум тупав туку те вадам од такт што ти ги негирам изјавите кои не држат вода па мора некако да се издуваш бидејќи нервите ти се при крај! Ајде, дишиии издишиии смири си го духот и умот. Возљубениот кога се лутиш и тој се лути, ама на тебе!:vozbud:
Малку суфизам. Пукни си од мака! :) Што не одиш да се вртиш и да мислиш дека божественото е врз тебе? Хм?

Јас не го напаѓам суфизмот, ами оние кои сакаат да го зграбат суфизмот и да го ограничат во рамките на една религија како исламот кој што рековме денес што е!
Јасно ти е сега? Немам проблем што основата на суфизмот е ислам, немам проблем со философијата, имам проблем со муслиманите кои приграбуваат нешто само за да му дадат некаква духовност на исламот кој ја загубил истата таму некаде во првите 5 века од нивниот пат.

Јас не следам вехабии, не следам исламски „учењаци“ :D

И целиот ислам да застане и да вели - суфизмот е само ислам - јас нема да се сложам со тоа и многу други кои ги изучуваат и другите религии и пракси! Хепта против Исламот WOW :D
Помири се со тоа... суфизмот е даден на светот, не може да го заробувате со вашата религија!

Фаламногучаопријатно :)
 

Kajgana Shop

На врв Bottom