- Член од
- 19 март 2011
- Мислења
- 18.984
- Поени од реакции
- 40.195
Ова е мој прв пост овде, па би ве замолил сите да не ме оквалификувате како партиски пропагатор или нешто слично на тоа. Само сакам да продискутирам за релевантноста на било кое историско истражување. Да бидам искрен, историјата никогаш премногу не ме интересирала, од секогаш ми се чинело дека историјата не е достојно поле за строг интелект, бидејќи дава премногу маневарски простор. Ги исчитав внимателно историските постови обележени со важно (занимација од неолку недели, можете да си замислите) и мислам дека тие уште повеќе го потврдија она што го мислев за историјата. Не постојат историски факти, постојат само интерпретации. Историските истражувања не кажуваат никави вистини, тие создаваат митови, кои се сеогаш подесни за политичка употреба. Историските истражувања се обидуваат со категоријалниот и појмовниот апарат на сегашноста да го разберат минатото, и да го презентираат како нешто извесно. Тоа самото посебе е смешно. На пример, нашиот (современиот) концепт за припаѓање код одредена нација е соодветен само за ова време (дури би рекол дека не само временски туку и просторно е локализиран) и е ТОТАЛНО несоодветен за објаснување на минатото. Дали сериозно мислите дека еден Антички Македонец или еден Античи Грк имал исто чуство за припадност он националното, како еден современ Македонец или современ Грк? Самиот концепт за нација е нововековна измислица. Нацијата не е нешто онтолошко, никој не се раѓа како припадник на некоја нација со обележје на таа нација во гените. Нашите дистинкции за народ, нација, дури и јазик, се неупотребливи во обидот да се разбере минатото. Покрај овој концептуален проблем кај историските истражувања имаме уште еден, технички, кој што се однесува на интерпретирањето на напишаното. Во дискусиите често среќавав делови од една иста реченица, да бидат користени на обете страни од расправата, со приближно иста претенија на важење. Она што некој авторитет напишал за нешто е добар аргумент во дискусиите за обете страни.
Историското истражување е интерпретација на интерпретации, и не создава никави научни факти. Двесетиот век беше време на истражување на претензијата на егзактните науки да презентираат факти, а од социјалните науки одамна е кренато раце. МЕЃУТОА, ова не е нешто што треба да ги обесхрабри оние кои се занимаваат со историки истражувања. Иако нивните претензии на научна важност се наивни, нивната социјална и политича вредност не може да се негира. Витгенштајан еднас напиша, Мене не ми е гајле за историјата, мојот свет е прв и последен, меѓутоа тоа е вистина недофатлива за повеќето луѓе. Кога некој ти пцуе мајката, ти не можеш да му го цитираш Платон, треба и ти да му опцуеш мајката. Во тој правец, кога некој со некакви квази историсики истражувања ти го негира идентитетот, ти мора со слишни аргументи да го браниш истиот, затоа што на луќето им е невозможно да ја живета сегашноста бе да се потпрат на митови...
Би сакал да ги слушнам вашите мислења за ова, би ве замолил без небулози и навреди...
Историското истражување е интерпретација на интерпретации, и не создава никави научни факти. Двесетиот век беше време на истражување на претензијата на егзактните науки да презентираат факти, а од социјалните науки одамна е кренато раце. МЕЃУТОА, ова не е нешто што треба да ги обесхрабри оние кои се занимаваат со историки истражувања. Иако нивните претензии на научна важност се наивни, нивната социјална и политича вредност не може да се негира. Витгенштајан еднас напиша, Мене не ми е гајле за историјата, мојот свет е прв и последен, меѓутоа тоа е вистина недофатлива за повеќето луѓе. Кога некој ти пцуе мајката, ти не можеш да му го цитираш Платон, треба и ти да му опцуеш мајката. Во тој правец, кога некој со некакви квази историсики истражувања ти го негира идентитетот, ти мора со слишни аргументи да го браниш истиот, затоа што на луќето им е невозможно да ја живета сегашноста бе да се потпрат на митови...
Би сакал да ги слушнам вашите мислења за ова, би ве замолил без небулози и навреди...