Stojna7
професорка пред хотел
- Член од
- 2 декември 2013
- Мислења
- 69
- Поени од реакции
- 89
Ја одам уште подалеку од тоа. Ја сум цврст поборник на Витгенштајновиот квази-солипсизам како што го опишува во шкрабаниците од времето на трактатот. Сите мои грижи, уживања, знаења, бакрачи се затворени во мојот ум и ја сум единствениот и следствено најважниот човек во космосов. Кога ќе ми се исклучи умот, се тоа ќе оди у курац, и што е до мене, исто како и да не било. Ама истовремено, верувам дека постои објективна реалност, независна од постоењето на мојот ум и/или тело и ја имам извесен степен на пристап кон емпириско осознавање на оваа реалност. Ова е во смила како што е дефинирано во трактатот. Двете идеи се многу тешки човек да ги склопи во неконтрадикторна целина. Ја сум сретнал само шака луѓе што можат да ги сварат.Пред се, не му судете многу строго на текстот, видете што сум напишал на почетокот.
What I want to present here is my general intuition regarding the mind body problem. It is not a set of proved thesis, and as such it is not a subject of assigning truth values. What I intend to do, is to pose a new framework for approaching the mind body problem.
Текстот е обид со пипање, на слепо, да се излезе од темницата. Сакале вие да признаете или не, што се однесува до тело ум проблемот, се наоѓаме во тешка темница. Единственото предложено научно решение од функционалистите, кое заедно со болеста го убива и детето, е дека свеста не постои. И другата страна не ми е привлечна, онаа со дуалноста на сето постоечко, затоа што отвара премногу простор за фантазии и суеверија.
Прво, ме изненадува дека гледате панпсихизам, тоа веројатно се должи на малку непрецизниот, поетски израз. Не заговарам никаков панпсихизам. Моето стојалиште е дека за било што да разбереме во врска со свеста, треба да се вратиме на преднаучната состојба на духот, пред моментот кога свеста се распаѓа на субјект и објект. Нешто слично се има обидено Хајдегер, но во друг, неепистемолошки контекст со терминот Тукабитие. Од моментот кога се случува целината на свеста да се распадне на субјект и објект, науката ги става своите шепи, и претендира на апсолутна важност. Од тука натаму, јас се согласувам со науката, и затоа ги прифатив тезите на наивниот реализам. Но науката на тој пат доаѓа до зид, после кој нема напред. Науката не наоѓа никакви апсолутни вистина. Тука настануваат проблемите, и тука запаѓаме во контрадикции како на пример дека свеста е направена од мозочни активности, или дека свеста не постои.
Јас се залагам за метанаучно испитување на феноменот на свеста. Постнаучно, преднаучно, како сакате наречете го. Цената која мора да се плати за такво истражување е голема, а тоа е дека било какво сознание нема никогаш да може да се изрази во научни термини. Мене ме интересира истражување слично на Хусерловската феноменологија, испитување на свеста без предзнаења, без предрасуди. Свеста на почетокот, е како филм во кој гледачот е и актер, главна улога. Тоа е она од каде што се потекнува. Затоа велам дека свеста е примарна. Нема тука никаков панспсихизам, туку само едноставната идеја дека истражувањето таму треба да се започне.
Сега идеме до клучната разлика: ако ја земеш свеста за примарна и во исто време не прифатиш реализам, заклучен си во класичен солипсизам, и тука завршува муабетот. Го немаш луксузот да менуваш онтолошки и епистемиолошки стојалишта "пред и после свеста да се подели на објект и субјект". За било кој исказ да ти биде конзистентен мораш да останеш во рамките на една иста онтологија и епситемиологија, во спротивност е очигледно дека си заглавен во солипсизам, зошто си ја ги менуваш онтологијата и епистемиологијата според твоето расположение (пак крај на дискусијата).
Во стварност, не знам зошто и како тоа свеста би се делела "на објект и субјект". Ти си заклучен внатре во твојот череп, и нон стоп си и актер и гледач на својот филм. Она што е битно е дека од сите можни филмови кои можеш да ги смислиш, оној кој е сместен во реализам, и во кој ти применуваш научна епистемиологија, се случува нешто магично: ти можеш да констуираш хипотези, да ги тестираш, и да предвидиш дали се точни. Точните ќе успеат да ти дадат можност да предвидуваш и да гледаш уште подлабоко во реалноста. Ако успееш да го автоматизиаш целиот процес, машина (која ти би рекол дека нема свест) ќе дојде до истиот заклучок. После 3 века тестирање и осознавање на реалноста, знаеме дека сме само куп неврони чија функција може да се редуцира на поедноставни физички феномени (и тие пак на поедноставни) и тука приказната завршува. Тоа што свеста уште не е објаснета е затоа што 1. не знаеме што се тоа "квалии", немаме доволно знаење да конструираме модел со кој ќе ги детектираме (од аспект на трето лице) и изучуваме. тоа воопшто не значи дека во иднина нема да биде изводливо. Науката скршила еден куп проблеми, не гледам зошто овој би бил исклучок.
Хајдегеровиот дазајн има еден куп еквиваленти во источните филозофии, Витгенштајн пишува нешто многу слично во неговите белешки, и зачудо и ја се слагам со сето тоа. Ама сето тоа е само егзистенцијализам и во ниеден момент не би тврдел дека е тоа правилно или точно. Уште бетер, ја сум себеси најинтересниот субјект за посматрање и тоа ми е омилено хоби. Но во ниеден момент не мислам дека со интроспекции, ѕверење во себе и слични бакрачи ќе дојдам до сознание што е свеста. Немам ни причина, зошто ја како и сите други сум само мајмун кому еволуцијата немала никаква причина да му вгради механизми да си ѕирка низ умот.
Не можеш да знаеш. никој не знае. види погоре, не знаеме што се квалии, немаме модел да тестираме. Вонземјанинот би требало да има начин за тестирање дали таа анатомија-физиологија дава свест. За тоа дали човекот би функционирал исто и без квалии, пак не можеш да знаеш бидејќи можеби за овој тип на мозок што го имаме постоењето на квалии е неизбежен артефакт кој бидејчи е епифеномен, не ја менува фунцијата на мозокот.Има логика, во тоа е финтата. Муабетот е дека ако дојде некој од друга планета и ја проучува физиологијата на човекот, тој комотно може да заклучи дека таа физиологија е сосем доволна човекот да се однесува онака како што се однесува, и тој дојденец нема да претпостави дека луѓето имаат и свесни искуства.
Не можеш да знаеш. никој не знае, види погоре.Работата е што без никаков логички проблем може да се даде отчет за човечкото однесување во стриктно физиолошки термини, без да се спомнува било каква свест.
Не можеш да знаеш. никој не знае. Сосема е можно да се неизбежен артефакт на вмрежувањето на невроните на извесен начин.Менталните искуства не се потребни за дефинирање на однесувањето на човекот, напротив изгледаат како непотребен епифонемен, но сепак се тука.