Прашања до Атеистите II

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.397
Тоа е еднакво со тоа што јас не знам како преку молитва може да се осознае некое си натприродно битие.
Па молитвата воопшто не служи за „осознавање на некое си натпиродно битие„.[DOUBLEPOST=1436257325][/DOUBLEPOST]
Значи знам дека постои нешто како молитва и имам некоја замисла за неа, но тоа најверојатно нема врска со она што навистина претставува молитвата за некој религиозен.
Твојата замисла за моливата, како што пред малку напишав, е погрешна, а религозните кон молитвата приоѓаат на поинаков начин.
 

MikioBo

Учител на машини
Член од
22 ноември 2009
Мислења
256
Поени од реакции
174
Полека...

Статиситчката веројатност (покрај начелото на ноедреденост) е начело кое е „извадено„ од микро-светот (квантната механика, атоми, суб-атомски честочки...) и велиш дека истата таа може да биде вистинита и убедлива и во нашиов макро-свет?

Ако во макро-светов важат начелото на каузалност (причинско-последична врска) и начелото на термодинамичка веројатност (неповратно движење кон се' поголем неред), што бара статистичката веројатност во нашиов видлив Свет?
Па секое мерење кое го правиме, е поврзано со одредена несигурност и во макро светот, дали поради поразлични услови, човечка грешка и ред други работи. За еден феномен да се потврди не е потребно да се набљудува еднаш, туку многу пати, со цел да се исфрли било каква статистичка несигурност во врска со тој феномен. Тоа многу добро може да се види во медицината. Статистичките методи кои се употребуваат за тестирањето на ефикасноста на некој лек се најчесто најбитниот дел на таа медицинска студија. Доколку статистичките методи тука не се добро употребени, целата студија е бескорисна.[DOUBLEPOST=1436257728][/DOUBLEPOST]
Па молитвата воопшто не служи за „осознавање на некое си натпиродно битие„.
Твојата замисла за моливата, како што пред малку напишав, е погрешна, а религозните кон молитвата приоѓаат на поинаков начин.
Добро признавам тука глупаво се изразив, молитвите се начин на обожување на Богот, и во некои религии начин на поврзување со истиот, најверојатно и искажување благодарност. Осознавање беше глупав избор на збор од моја страна.
 
Последно уредено:
З

Зорт

Гостин
И јас мислам дека не се разбираме баш, ама ајде да пробаме. Значи јас не реков дека се што е взаемно дејство на елементарни честички е апстрактен концепт, за мене апстрактен концепт е се што е производ на нашиот мозок а не од екстерниот свет, т.е. се што не можеме да осознаеме со нашите сетила или помагалата. На пример, темната енергија во физиката за мене е апстрактен концепт, затоа што е само измислена да објасни некои неконсистентности во теоријата, но не можеме да ја осознаеме со никакви сетила или сензори. Ама во право си, ова што го дискутираме сега припаѓа повеќе во форумот филозофија.
Се разбира дека ТИ не рече!!!
ЈАС РЕКОВ дека со оглед на тоа што светот е заемодејство на елементарни честички може да се смета како апстрактен концепт. Како и да е - батали го ова. Самиот факт што не го разбираш прашањето укажува дека оваа тема не спаѓа во твоето поле на интерес. Инаку морам да ја пофалам твојата добронамерност и желба да ги објасниш работите:)
 

MikioBo

Учител на машини
Член од
22 ноември 2009
Мислења
256
Поени од реакции
174
Се разбира дека ТИ не рече!!!
ЈАС РЕКОВ дека со оглед на тоа што светот е заемодејство на елементарни честички може да се смета како апстрактен концепт. Како и да е - батали го ова. Самиот факт што не го разбираш прашањето укажува дека оваа тема не спаѓа во твоето поле на интерес. Инаку морам да ја пофалам твојата добронамерност и желба да ги објасниш работите:)
Хахаха, да разговоров сега беше најверојатно на тема филозофија, а мене како математичар филозофијата и не ми е некоја јака страна :(. Јас пробував да објаснам како јас гледам на работите.
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.397
Па секое мерење кое го правиме, е поврзано со одредена несигурност и во макро светот, дали поради поразлични услови, човечка грешка и ред други работи. За еден феномен да се потврди не е потребно да се набљудува еднаш, туку многу пати, со цел да се исфрли било каква статистичка несигурност во врска со тој феномен..
Сакаш да кажеш дека вистините од макро-светов се доловуваат по начелото „...точно е она кое најмногу пати се повторува на идентичен начин...„?

А што со нештата кои не се „уклапаат“ во тоа начело?[DOUBLEPOST=1436278758][/DOUBLEPOST]
Тоа многу добро може да се види во медицината. Статистичките методи кои се употребуваат за тестирањето на ефикасноста на некој лек се најчесто најбитниот дел на таа медицинска студија. Доколку статистичките методи тука не се добро употребени, целата студија е бескорисна.
Слично на претходото мое прашање, т.е. заклучок: ако медицинското истражување на некој нов лек или вакцина се покаже како недоволно ефикасно или штетно на мал број од испитани случаи/субјекти, тогаш, како ќе ги квалификуваш тие случаи? Како проблематични, како неуспешни, какои невклопливи во истражувањата, нешто „шеснаесетто„?...
 
Последно уредено:

MikioBo

Учител на машини
Член од
22 ноември 2009
Мислења
256
Поени од реакции
174
Сакаш да кажеш дека вистините од макро-светов се доловуваат по начелото „...точно е она кое најмногу пати се повторува на идентичен начин...„?
А што со нештата кои не се „уклапаат“ во тоа начело?
Тое се не однесува општо за сите настани во макро светот, туку конкретно за мерењата. Врз основа на повеќе мерења, се создава интервал на доверливост околу најверојатната вредност на мерењето. Тој интервал на доверливост ни кажува на пример „Со 95% сигурност ширината на Х се наоѓа помеѓу 0,00001 и 0,00002мм“ и најверојатната вредност е на (најчесто) на средина на интервалот (те молам не се зафаќај за самите бројки, тие само така ги траснав произволно). Но бидејќи за повеќето мерења во макро светот тој интервал е премногу мал, во таквите случаи се кажува едноставно вредноста на средината на интервалот како резултат на мерењето.

Конкретно за било кој настан значи, ако тој повторливо може да се во контролирана средина, значи тој настан може да се проучува од страна на науката. Ако некој настан се случил еднаш некаде некогаш, и доколку нема некој доверлив запис за тој ист настан и истиот не може да се повтори во контролирана средина, значи тој настан не може да се проучува и не постои доверлив доказ дека истиот настан воопшто се случил.

Слично на претходото мое прашање, т.е. заклучок: ако медицинското истражување на некој нов лек или вакцина се покаже како недоволно ефикасно или штетно на мал број од испитани случаи/субјекти, тогаш, како ќе ги квалификуваш тие случаи? Како проблематични, како неуспешни, какои невклопливи во истражувањата, нешто „шеснаесетто„?...
Не сум некој експерт за тоа поле, затоа што таа квалификација најверојатно ја прават докторите врз основа на самите ефекти на лекот кај тие индивидуи. Доколку тие ефекти не се смртоносни или можат да исконтролираат со лекарска помош, и доколку се случуваат кај навистина мал дел од испитаниците, тогаш тие ефекти се запишуваат како несакувани дејства на лекот и сл. Самиот корисник на лековите потоа треба да биде информиран за самите несакани дејствија од самиот лекар или со читање на упатството за употреба. Ама како што реков, ова се само мои претпоставки, за поточен одговор најдобро е да прашаш некој од фармацевтската индустрија.
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.397
Конкретно за било кој настан значи, ако тој повторливо може да се во контролирана средина, значи тој настан може да се проучува од страна на науката. .
Секој настан е неодвоив од контекстот во кој се случува. Изолацијата на настанот со цел да стане повторлив, проверлив и согледлив, е една од слабите страни на науките. Има и други...[DOUBLEPOST=1436357463][/DOUBLEPOST]
Ако некој настан се случил еднаш некаде некогаш, и доколку нема некој доверлив запис за тој ист настан и истиот не може да се повтори во контролирана средина, значи тој настан не може да се проучува и не постои доверлив доказ дека истиот настан воопшто се случил.
Кон болтот: ако е така како што велиш, како ќе го објасниш ударот од астероидот, кој наводно се случил пред 65 мил.г. и кој е наводната причина за исчезнувањето на одредени живи битија, како „саурусите„?

Или: која е математичко-статистичката веројатност за појавата на живи битија од исклучиво нежива опкружувачка материја?[DOUBLEPOST=1436357829][/DOUBLEPOST]
Доколку тие ефекти не се смртоносни или можат да исконтролираат со лекарска помош, и доколку се случуваат кај навистина мал дел од испитаниците, тогаш тие ефекти се запишуваат како несакувани дејства на лекот и сл..
А ако лекот или вакцината имале тешки последици по нечие здравје? Дали така осакатените човеци ќе бидат статистички евидентирани како “колатерална штета„ од испитувањето на лекот?

Веќе постојат муабети за штетноста од одредени начини на лечење.
 
Последно уредено:
Член од
8 јуни 2015
Мислења
176
Поени од реакции
59
Мики, абе дај не ја дави темата со наука мајката......се некои научњаци....

Дај нешто зборете и за религијата...да можам да ве рендам, не за друго...хе хе

Прашање до атеистите:
Дали постои реинкарнација???

Уууууу...ова е тешко прашање.....баш да видам кој атеист има муда да одговори....
 
Последно уредено:
D

Daedalus

Гостин
Мики, абе дај не ја дави темата со наука мајката......се некои научњаци....

Дај нешто зборете и за религијата...да можам да ве рендам, не за друго...хе хе

Прашање до атеистите:
Дали постои реинкарнација???

Уууууу...ова е тешко прашање.....баш да видам кој атеист има муда да одговори....
Не.
 

SuBZerO

Бигус Дикус
Член од
26 јануари 2007
Мислења
3.859
Поени од реакции
4.791
Мики, абе дај не ја дави темата со наука мајката......се некои научњаци....

Дај нешто зборете и за религијата...да можам да ве рендам, не за друго...хе хе

Прашање до атеистите:
Дали постои реинкарнација???

Уууууу...ова е тешко прашање.....баш да видам кој атеист има муда да одговори....
Ne ..xe xe!
 

SuBZerO

Бигус Дикус
Член од
26 јануари 2007
Мислења
3.859
Поени од реакции
4.791
И тебе не те рендам,....затоа што си плачко и трчиш да пријавиш коа те рендам.
Одговорот ти е....нема грешка!!!
Ajde be edvaj cekam da me "rendas" i dokazes negacija! Se dodeka zapazues recnik nema da dobies prijava.
 
Член од
8 јуни 2015
Мислења
176
Поени од реакции
59

Kajgana Shop

На врв Bottom