Кога веке збориш за свест, дали мислиш дека ние денес сме свесни за постапките што ги правиме, или нашито постапки се збир на реченици со кои не подучувале другите(поточно кажано збир на туѓи мислења кои што сме ги слушнале во текот на досегашниот наш живот)?
Можеме да бидеме свесни да, но не сме, бидејки целиот наш систем на функционирање е таков што човекот го тера да ги почитува и од мали нозе да учи нешто што некој друг го кажал и тоа да го прифати како вистина без да размисли зошто е тоа така и дали тоа е праведно или не?
Пример:
Дали мислите дека се што ке каже CNN, BBC или некој друг медиум, е точно?
Дали мислите дека таму кај што американците окупираат постојат терористи кои од чиста мира посакале да го тероризираат народот?
Како ние би ги гледале американците ако ние имаме нафтени наоѓалишта и тие дојдат не окупираат да ни ги превземат тие наоѓалишта, и ни влегуваат во двор со автоматите кога сакаат и без да прашаат? Ке ги гледаме ли како ослободители или како чувари на мирот?
Ама не, тие ни рекоа на нас дека муслиманите се криви и дека тие сакаат нас христијаните да не испотепаат со нуклеарки и тоа е целата вистина така?
Па ни мали деца така не се лажат.
Со се поголемо навлегување на корените на функционирање на системот, корените на создавањето на одреден проблем, осознавате сосема различни искуства од оние што ни се презентирани.
Значи бидејки ние сега не знаеме, така некој ни кажува дека нешто е така како што е, но ние реално не знаеме и сепак , го прифаќаме она што ни е презентирано.
Тоа не не прави ништо посупериорни од едно обично кученце кое ги слуша наредбите на својот сопственик и прифаќа се што тој ке каже.
За крај би рекол дека, човекот денес не е ништо повеќе свесно суштество од било кое животно, а има најголем потенцијал да биде свесно, од сите живи суштества што постојат.
И тоа не е филозофија туку е една мистерија која може да биде разоткриена од секој поединец но треба да се сака и да се бара клучот со кој ке се разоткрие.
Постојат и постоеле мал број на луѓе кои се свесни.
Јас на пример многу бев поттикнат на размислување (пазете не научив за работи кои се случиле него за начинот на размислување на човекот) од индискиот филозоф, гуру и спиритуалист Ошо, исто така од Давид Ике, од многу емисии за потеклото на човекот и сл. како емисиите на тв 24 часа што ги даваат, и искрено од форумов, најмногу од историја, мистерии, религија и сл.
Добро размислување во секој случај, ама шотуку ја заебавме темата.
Се знае на каква свест мислам, но ќе го искористам Фројд за да го објаснам моето гледиште на ,,свесноста,,.
Имено, според него постои Тоа, Јас и Над-јас (ID, EGO, SUPEREGO).
ID е она со кое се раѓаме, она наследеното и инстиктите, и тоа е пресечната точка помеѓу EGO и SUPEREGO. ID функционира преку рефлексната активност и примарниот процес. Рефлексни активности верувам дека знаеш што се.
Примарниот процес е малку посложен, бидејќи бара повисоки психички функции. Кога имаме некоја непријатна напнатост (пример глад) преку примарниот процес ни се создава слика на храна. Се смета дека и кучињата го имаат овој примарен процес, односно замислуваат/сонуваат храна кога се гладни.
НО, самото замислување на храна нема да не најаде. Затоа е потребно EGO-то, кое ја претставува свеста на човекот. Поттикнато од ID кое е носител на нагоните/потребите, EGО-то бара начин да ја задоволи оваа потреба во реалниот свет. Човекот ја бара и ја јаде храната и со тоа ја задоволува потребата. За да го оствари ова, EGO-то го користи секундарниот процес (реалистичко мислење). Додека кучето ќе душка наоколу, гладната личност ќе размислува каде да најде храна и потоа ја бара на тоа место. Со EGO-то бираме кои инстикти ќе ги задоволиме, кога и како. Како што веќе знаеш, кучето не бира.
И на крајот, она за што ти зборуваш - SUPEREGO.
Цитирам ,,Третиот систем на личноста, кој се развива последен, е над-јас. Тој е внатрешен претставник на традиционалните вредности и идеали на општеството, кои на детето му се протолкувани од страна на родителите и спроведени преку системот на наградување и казнување..... Главни функции на над-јас се 1.да ги кочи импулсите на тоа, особено оние од сексуална или агресивна природа, бидејќи изразувањето на тие импулси општеството многу го осудува; да го наведе јас да ги замени реалистичките цели со моралистички и 3. да се стреми кон совршенство,, (Кевин Хол, Гарднер Линдзи).
Со оглед на тоа дека постоел поинаков светоглед кон моралот и моралните норми, и секако поинакво перцепирање на социјалната средина во времето кога Фројд ја развивал психоанализата, може да се додаде дека денес, во SUPEREGO спаѓаат и мас-медиумите, новите морални вредности, новите начини на воспитување итн. Тоа што мас-медиумите го пласираат - како треба да се однесуваш и чии модели на однесување личноста ги користи, е само предмет на SUPEREGO. Истото, не е СВЕСТ. Додека ID е она инстиктивното, SUPEREGO е идеалистичко. SUPEREGO се обидува да го негира ID. Ова не постои кај ниту еден животински вид освен човекот.
Пример - човекот станува свесен дека ако смисли тркало и кола, полесно ќе стигне до посакуваната дестинација. Човекот свесно размислува и создава, прави обиди и грешки, но на крајот смислува кола. Човекот сфаќа дека колата која би имала внатрешен погон (не се разбирам во автомеханика) би била побрза од онаа влечена од коњ. Човекот создава таква кола... сфаќа дека ако стави клима уред, нема да му биде претопло додека се вози летно време.. става клима уред... итн итн итн.
Кучињата, сеуште одат пешки.
Тоа е свесноста на постапките, и оваа свесност, е тоа EGO кое соработува со ID (жешко ми е, сакам клима) и SUPEREGO (измислувањето на ова се очекува од мене).
А не се согласувам дека било кој туку така прифатил било што без да размисли дали е правилно или не. Јас не сум прифатила. А ти?
--- надополнето: Oct 1, 2011 6:06 PM ---
Девојката не знае дека е човек. Туку пес. Има доста вакви примери по светот.
И песој можат да одгледаат човек, кој ако не биде повторно “репрограмиран“ ќе си остане пес иако во човечка форма.
So did the Annunaki...
Познати примери:
момче-мечок од Литванија (1661)
момче-овца од Ирска (1672)
Децата - волци Амала и Камала се откриени во 1920 година во Индија, едната девојка била на возраст од 8 години, а другата имала 18 месеци. Живееле со волци, а потоа биле однесени во дом за сирачиња. Се движеле на четирите екстремитети, а јаделе како кучиња - со уста од чинијата. Камала умрела по една година, а Амала живеела до 17 годишна возраст. Таа научила да оди исправено на две нозе, да говори со куси реченици, помагала во негување на бебињата во домот за сирачиња и соодветно си ја одржувала личната хигиена. Се проценува дека пред да умре нејзиниот говор и ментален развој биле на ниво на дете од 3 ипол години.