Македонија под српска окупација

Член од
19 септември 2009
Мислења
5.081
Поени од реакции
4.932
Илустрација Прилепске битке у којој су, на данашњи дан 1912, Срби победили и након које су наставили на Битољ. Посебно је леп податак да је српска краљевска војска у Прилепу дочекана са одушевљењем и да је становништво неколико дана славило своје ослобођење и уједињење са Краљевином Србијом.


„Окупаториве“
 
Член од
18 јуни 2021
Мислења
269
Поени од реакции
564
Илустрација Прилепске битке у којој су, на данашњи дан 1912, Срби победили и након које су наставили на Битољ. Посебно је леп податак да је српска краљевска војска у Прилепу дочекана са одушевљењем и да је становништво неколико дана славило своје ослобођење и уједињење са Краљевином Србијом.


„Окупаториве“
Ги пречекаја како ослободители од турско иго, но проблемот настана кога решија да останат како нови окупатори наспроти договореното, согласеното и подпишаното
 
Член од
16 август 2018
Мислења
385
Поени од реакции
510
Го славеле ослободувањето од турско. А пола од нив незнаеле што е Краљевина Србија, не пак да ти слават некакво припојување :LOL:
 

RomanistaRIM

ASR1927
Член од
6 октомври 2014
Мислења
1.380
Поени од реакции
1.776
]

Јас ти кажувам како е, ти што гледаш и слушаш по сопствен избор твоја рбаота, но гледам и ти не го негираш фактот што рецимо Сенке над балканом беше ултра популарна, што мртав ладан и кад пораснем биќу кенгур нема кој ги нема гледано, што ко то тамо пева е антологија и овде, а да не зборуваме за породично благо каде што по стоти пат и денеска се гледа на РТС, каде што од турбо фолк па до рок групи кога гостуваат ги пунат салите, додека за бугарските музичари се мери во промили нивните настапи, за спортот да не правиме муабет.
Има многу поголеми српски серијали кои доживеа поголем успех од овие кои си ги споменал како на пример Сулуде године или позната кај народот како Жикина Династија, далеку дека се гледа РТС како што се гледа шундот од Пинк и Гранд, како и да е ако гледаш и пратиш јас не негирам дека има огромна присутност на српската култура но разликата е една, ти тврдиш дека тоа е дека народот сам го сака тоа, јас ти велам дека тоа е поради што само тоа го сервират по медиуми.
Ако прошеташ денес низ МКД јас ти давам глава дека никој нема да наброи 10 влијателни Срби кои имат прави културни достигнувања, 10 млади српски актери, пеачи или било какви влијателни уметници, серијали кои сега одат по српски телевизии, освен во спортот каде што Србија има плеада на ѕвезди на светско ниво кои нема кој не ги знае, младите речиси па и старите не знаат никој од младите генерации на српски уметници кои се по таа ексју ера, ама тие кои се од времето на СФРЈ ќе ти ги набројат без проблем.
Сите серијали што ги наброја се емитувани на македонски телевизии по сто пати, серијали кои никогаш не биле емитувани во МКД а да добиле популарност нема, додека во Македонија бугарски серијали не се емитуваат, а имаш Потприкритие која рушеше рекодри на гледаност кај нас како што немала ниту еден српски серијал.

Друго ете имаме тренд каде во турбофолкот кога веќе го спомна имаме плеада на песни каде што српските продукции ги откопуваат од бугарските продуценти оригиналите, за бугарските песни знаат тука таму строго по нет, додека српските плагијати ги знаат сите бидејќи постојано вртат кај нас, од телевизии до радиа, друго ете има некој напредок од страна на Бугарите во Источна Македонија каде што бугарски изведувачи полнат ноќни клубови, имавме One Love Tour со голем интерес и во Бугарија и во Македонија каде што на еден настан имаше околу 10 000 публика во Македонија , театарски претстави кои наполнија сали, тука главната вина е исклучиво на Бугарија која не инвестира во промоција на сопствената култура во Македонија за разлика од Србија која е медиумски доминантна.

Спортот апсолутно се согласувам или те бива или не така да националноста ништо не влијае во тоа, затоа и нормално е Македонци да идолизират Срби кои се идолизирани во цел свет како успешни спортисти, но доколку мислиш за симпатизирање и навивање на клубови тогаш и тоа се менува дека се поголем број луѓе како се осознаваат навиваат за еден клуб кој има екстремна популарност во таа средина на пробугарски ориентирани луѓе во Македонија.
 
Последно уредено:
Член од
19 септември 2009
Мислења
5.081
Поени од реакции
4.932
Ги пречекаја како ослободители од турско иго, но проблемот настана кога решија да останат како нови окупатори наспроти договореното, согласеното и подпишаното
Значи тоа така одело ослободиш па потоа им кажеш чекај ве ослобоивме сега кршете глава... инаку што е договорено, согласено и потпишано дали си свесен?
Автоматски споено мислење:

ти тврдиш дека тоа е дека народот сам го сака тоа, јас ти велам дека тоа е поради што само тоа го сервират по медиуми.
Баш во петок бев во кафана иако натрескан колку се сеќавам 99 посто беше српска музика и тоа нарачки летеа баш од народот... како сега тоа ти сервираат медиуми, а одиш во кафана и фрлаш пари на музиката која ти ја наручуваш, денеска имаш и тие бугарски тв програми како и да се викаа па на никој не му текнува да наручи таква песна.
Ако прошеташ денес низ МКД јас ти давам глава дека никој нема да наброи 10 влијателни Срби кои имат прави културни достигнувања, 10 млади српски актери, пеачи или било какви влијателни уметници, серијали кои сега одат по српски телевизии
Грешка си.
освен во спортот каде што Србија има плеада на ѕвезди на светско ниво кои нема кој не ги знае,
Ајде и ова делумно да е точно, но кога играат рецимо Ѓоковиќ- Димитров 99 % се на страна на Ѓоковиќ.
Сите серијали што ги наброја се емитувани на македонски телевизии по сто пати, серијали кои никогаш не биле емитувани во МКД а да добиле популарност нема, додека во Македонија бугарски серијали не се емитуваат, а имаш Потприкритие која рушеше рекодри на гледаност кај нас како што немала ниту еден српски серијал.
А што ке кажеш за филмот за Тома Здравковиќ каде што во Скопје ги пуни кино салите веќе некое време.
Друго ете имаме тренд каде во турбофолкот кога веќе го спомна имаме плеада на песни каде што српските продукции ги откопуваат од бугарските продуценти оригиналите, за бугарските песни знаат тука таму строго по нет, додека српските плагијати ги знаат сите бидејќи постојано вртат кај нас, од телевизии до радиа, друго ете има некој напредок од страна на Бугарите во Источна Македонија каде што бугарски изведувачи полнат ноќни клубови, имавме One Love Tour со голем интерес и во Бугарија и во Македонија каде што на еден настан имаше околу 10 000 публика во Македонија , театарски претстави кои наполнија сали, тука главната вина е исклучиво на Бугарија која не инвестира во промоција на сопствената култура во Македонија за разлика од Србија која е медиумски доминантна.
А како тоа братко Србија инвестира... што ги субвенционира уметниците да гостуваат по Македонија, или на угостителите им плаќа да пуштаат српска музикаа... ти го кажав примерот со кафана, едноставно луѓето тоа го слушаат и тоа го осеќаат за блиско.
Спортот апсолутно се согласувам или те бива или не така да националноста ништо не влијае во тоа, затоа и нормално е Македонци да идолизират Срби кои се идолизирани во цел свет како успешни спортисти, но доколку мислиш за симпатизирање и навивање на клубови тогаш и тоа се менува дека се поголем број луѓе како се осознаваат навиваат за еден клуб кој има екстремна популарност во таа средина на пробугарски ориентирани луѓе во Македонија.
Ај вака што мислиш која и да е репрезентација на Србија да игра против Бугарија луѓето за кого ке се, односно веќина од луѓето?
Автоматски споено мислење:

Овие окупаториве доградувале цркви уште пред да окупираат:
Црква „Св Никола“ са егзархијском школом у Куманову
⛪

Црква „Светог Николе“ спада у један од најстаријих верских објеката у граду.
Ова се црква налази у Варош-махали. На место ове налазила је се стара црква истог храма. Стара црква је била укопана у земљи са девет степеница. Из једнога турскога извора, из наредбе која је била упућена кумановском кадији године 1828 види се, да је Патријаршија тражила да се и та стара црква у Куманову обнови, али јој то није допуштено. Онда су се у Цариграду бојали да се, токорсе, народ не терети око подизања цркава и поводом представке Васељенске Патријаршије о подизању ове црке изашла је султанова ирада ове садржине:
„Кумановском кадији. Наредба ова моја, коју вам шаљем потекла је као последица молбе коју су ми упутили скопљански митрополит и црквени одбор преко овдашњег Грчког патријарха. Према берату скопљанскога митрополита Антима и привилегијама које ужива Грчка Патријаршија, без мога се нарочитог допуштања и наређења нико не може упуштати у расправљање питања о оправљању цркава и манастира. Међутим у епархији скопљанскога митрополита, у варошици Куманову, налази се стара црква Св. Николе и тамошњи надлежни упутили се у расправљање питања о оправљању те цркве; тога ради црквени су управници почели изнуђивати од народа глобе (прилоге). Како се ни један спор ове врсте не може расправљати без мог нарочитог одобрења, нити митрополити нити митесарифи, а још мање да то чине по цену изнуђивања прилога путем разрезивања и прибирања тих прилога од народа, то ћете се старати да с овим упознате тамошњи суд и све којих се ово тиче, и ако се мимо тога продужи припремање за обнављање те цркве на начин који сам исказао, ви ћете учинити увиђај, саслушаћете све чиниоце који поступају мимо моју вољу и сви ћете мени доставити. У Цариграду, Сефери 28-ог јуна 1234 (1828). – Султан Махмуд.“
У ствари, кумановски су Турци били противни подизању цркве и настали су били да га омету. Тужили су се у Скопљу и у Цариграду и претили да ће они сравнити са земљом цркву коју хоће скопљански митрополит да подигне у Куманову. На те тужбе и претње Турака, турске су власти позвале у Скопље осам хришћана из Куманова и саслушавали су их о томе: одкле су им средства за подизање цркве. Ови су онда изјавили да ће је подићи од добровољних народних прилога. Власти су то протумачиле као кулук и изнуђавање прилога (џериме) од народа, те је стигла онака ирада од султана.
Тако је било све до 1842 године док се прилике и у Куманову нису у неколико измениле. Турско-арнаутски покрет противу увоћења реформа (у ствари још само низама – стајаће војске), већ је био дотле угушен и хришћани су мало дахнули душом.
На заузимање скопљанскога митрополита кумановска црква почета је године 1847. Чим су јој били темељи из земље подигнути, одмах је била и освећена. То је било 15-ог августа поменуте године. А довршена је 1851 године и то искључиво народним добровољним прилозима. За све време грађења радили су на цркви сви хришћани кумановски. Свакога би празника и женска чељад радила на цркви. И саме девојке и деца носила су ћерамиде, песак и други материјал.
До 1897 године докле није сасвим предата ексархистима, црква је ова била сва живописана изнутра, као што је случај са свима патријаршијским црквама у Турској.
До поменуте године, док је ексархијске власти нису сву окречиле изнутра, над вратима њеним постојали су и многи записи, али су ови и њих онда уништили. Онда су ексархисте на јужној страни цркве, до олтара споља, живописали Св. Ћирила и Методија и друге „своје“ светитеље и украсили цркву споља.
Ову цркву спомиње и хвали у своме путопису и Hahn: ,,und eine im Bau begriffene grosse Kirche, deren wir bereits gedachten…“
Иначе, црква „Светог Николе“ била је изграђена од познатог мајстора-градитеља Андреје Дамјанова, из Папрадишта, околина Велеса.
Главни ктитори ове цркве били су: Стари Иконом Димитрије, Крсто Путо и његов син Денко Крстић, Рикачовци, Шапкалијинци, Борозанови, Стојанћеајини, поп Нешо и Хаџи-Стојилковићи.
Од 1870 године, откако је установљена у Цариграду Бугарска Ексархија па све до 18-ог априла 1897 године, докле црква није предата сасвим присталицама Ексархије у Куманову.
Поменуте године бугарска влада је постигла, између осталог и то, да се све дотадање размирице и парнице између Патријаршије и Ексархије реше у корист ове друге. Том је приликом и ова дивна и за Српство у кумановским странама веома значајна црква Св. Николе предана Ексархији.
Од 1873 године у цркви овој служили су наизменице по једну недељу Срби патријархисте и ексархисте.
Откако су Срби патријархисте од 1897-1902 год. сазидали себи нову цркву Св. Тројицу. Црква Св. Николе зове се „стара црква“.
До 1868 године хришћани су се у дворишту ове цркве и укопавали. Те су године власти забраниле укопавање око ове цркве и почело се укопавати на новом гробљу близу цркве Св. Тројице. Укопавање је престало али гробови су остали и црквеном дворишту све до 1886 године. Те су године и гробови уклоњени одатле. Остала су била само два гроба иза црквеног олтара, гроб Старога Иконома Димитрија и Денка Крстића.
Гроб Денка Крстића пренет је године 1902 у двориште Нове цркве Св. Тројице, а гроб Старога Иконома сравниле су Ексархисте са земљом и велики и леп споменик му уништили.
Прво венчање у цркви Св. Николе обављено је између попа Михајла Стојиљковића и ћерке иконома Димитрија.
‍

 
Последно уредено:
Член од
18 јуни 2021
Мислења
269
Поени од реакции
564
Значи тоа така одело ослободиш па потоа им кажеш чекај ве ослобоивме сега кршете глава... инаку што е договорено, согласено и потпишано дали си свесен?
Автоматски споено мислење:
Да така одело, како одеа Американците во Франција пример, или па дури нацистите во Украина како беа пречекани. Имаш милион пример на странска војска која ослободува земја која не е нивна.

Договореното и официјално потпишаното беше Бугарија да ги земи териториите јужно од линијата Крива Паланка - Охрид, а остатокот од Македонија да го поделат Србија и Бугарија со медијација на Рускиот Цар.

Но кога Србија виде дека Австро-Унгарија и Италија нема да дозволат Србија да има излез на море преку анексирање на дел од Албанија, Србија пичкински се откажува од договореното и оди на став “си задржва кој што си освоил”.

Како резултат ја имаме модерна СР Македонија и ти тупиш како населението било српско базирано на нивната предиспозиција на кивање по 3 пати, и слушање на миле-воли-диско-а-ја-шумадиијско.

Да одеше по договореното сега ќе дробеше како уствари Албанците биле Срби зошто Берат порано се викал Белград.
 
Член од
28 декември 2015
Мислења
3.415
Поени од реакции
5.893
Интересно нешто, од комуникација со лица кои се декларираат како срби, може да се заклучи дека во секој еден срб чучи мал четник а во секоја србка мала четникуша, тоа е нешто посилно од нив, како наследна болест. Зошто е тоа така не би знаел но србите би биле фасцинантен предмет на социолошки и психијатриски студии.
Нивни допелгенгер се усташите а омразата меѓу нив е поради ефектот на огледало, имено се гледаат меѓусебе какви што навистина се и тоа ги разјарува и едните и другите па повремено доаѓа до клања и погроми.
Автоматски споено мислење:

Можеш да релативизираш со некои дебили кои ги има во секој народ, а тоа што мешаш народ со нација како политички поим е пак друга тема, науката никогаш не кажала дека народи настануваат во 19 век... така да малку прст на глава.
Автоматски споено мислење:


Јас ти кажувам како е, ти што гледаш и слушаш по сопствен избор твоја рбаота, но гледам и ти не го негираш фактот што рецимо Сенке над балканом беше ултра популарна, што мртав ладан и кад пораснем биќу кенгур нема кој ги нема гледано, што ко то тамо пева е антологија и овде, а да не зборуваме за породично благо каде што по стоти пат и денеска се гледа на РТС, каде што од турбо фолк па до рок групи кога гостуваат ги пунат салите, додека за бугарските музичари се мери во промили нивните настапи, за спортот да не правиме муабет.
Народи не настануваат во 19.век но и тие настануваат во сосема определен период.
А осјечај за припадност кон одреден ентитет познат како народ е од многу поново време. Пред тоа лојалноста била изразена кон семејството, родот, кланот, племето, селото, градот, господарот и над се, верата.
Тоа што некои народи се преориентирале во нации побрзо од некои други е ствар на историски околности и случајности, ете Србија како држава има некои 204 години а Романија 170 и што со тоа? Македонија стицајем околности доаѓа покасно до нација и тоа не значи дека македонците се нешто друго од она што се. А стварањето нации сеуште трае и ќе го има и во иднина.

Најпопуларна популарна култура :angel: овде е америчката без сериозна конкуренција во секој поглед.
Дали тоа значи дека овдешниот народ се латентни амери кои заборавиле на своето право потекло?
Remember the Alamo ! :icon_mrgr:
 
Последно уредено:

SNM

Член од
19 август 2020
Мислења
564
Поени од реакции
1.336
Значи тоа така одело ослободиш па потоа им кажеш чекај ве ослобоивме сега кршете глава... инаку што е договорено, согласено и потпишано дали си свесен?
Автоматски споено мислење:


Баш во петок бев во кафана иако натрескан колку се сеќавам 99 посто беше српска музика и тоа нарачки летеа баш од народот... како сега тоа ти сервираат медиуми, а одиш во кафана и фрлаш пари на музиката која ти ја наручуваш, денеска имаш и тие бугарски тв програми како и да се викаа па на никој не му текнува да наручи таква песна.

Грешка си.

Ајде и ова делумно да е точно, но кога играат рецимо Ѓоковиќ- Димитров 99 % се на страна на Ѓоковиќ.

А што ке кажеш за филмот за Тома Здравковиќ каде што во Скопје ги пуни кино салите веќе некое време.

А како тоа братко Србија инвестира... што ги субвенционира уметниците да гостуваат по Македонија, или на угостителите им плаќа да пуштаат српска музикаа... ти го кажав примерот со кафана, едноставно луѓето тоа го слушаат и тоа го осеќаат за блиско.

Ај вака што мислиш која и да е репрезентација на Србија да игра против Бугарија луѓето за кого ке се, односно веќина од луѓето?
Автоматски споено мислење:

Овие окупаториве доградувале цркви уште пред да окупираат:
Црква „Св Никола“ са егзархијском школом у Куманову
⛪

Црква „Светог Николе“ спада у један од најстаријих верских објеката у граду.
Ова се црква налази у Варош-махали. На место ове налазила је се стара црква истог храма. Стара црква је била укопана у земљи са девет степеница. Из једнога турскога извора, из наредбе која је била упућена кумановском кадији године 1828 види се, да је Патријаршија тражила да се и та стара црква у Куманову обнови, али јој то није допуштено. Онда су се у Цариграду бојали да се, токорсе, народ не терети око подизања цркава и поводом представке Васељенске Патријаршије о подизању ове црке изашла је султанова ирада ове садржине:
„Кумановском кадији. Наредба ова моја, коју вам шаљем потекла је као последица молбе коју су ми упутили скопљански митрополит и црквени одбор преко овдашњег Грчког патријарха. Према берату скопљанскога митрополита Антима и привилегијама које ужива Грчка Патријаршија, без мога се нарочитог допуштања и наређења нико не може упуштати у расправљање питања о оправљању цркава и манастира. Међутим у епархији скопљанскога митрополита, у варошици Куманову, налази се стара црква Св. Николе и тамошњи надлежни упутили се у расправљање питања о оправљању те цркве; тога ради црквени су управници почели изнуђивати од народа глобе (прилоге). Како се ни један спор ове врсте не може расправљати без мог нарочитог одобрења, нити митрополити нити митесарифи, а још мање да то чине по цену изнуђивања прилога путем разрезивања и прибирања тих прилога од народа, то ћете се старати да с овим упознате тамошњи суд и све којих се ово тиче, и ако се мимо тога продужи припремање за обнављање те цркве на начин који сам исказао, ви ћете учинити увиђај, саслушаћете све чиниоце који поступају мимо моју вољу и сви ћете мени доставити. У Цариграду, Сефери 28-ог јуна 1234 (1828). – Султан Махмуд.“
У ствари, кумановски су Турци били противни подизању цркве и настали су били да га омету. Тужили су се у Скопљу и у Цариграду и претили да ће они сравнити са земљом цркву коју хоће скопљански митрополит да подигне у Куманову. На те тужбе и претње Турака, турске су власти позвале у Скопље осам хришћана из Куманова и саслушавали су их о томе: одкле су им средства за подизање цркве. Ови су онда изјавили да ће је подићи од добровољних народних прилога. Власти су то протумачиле као кулук и изнуђавање прилога (џериме) од народа, те је стигла онака ирада од султана.
Тако је било све до 1842 године док се прилике и у Куманову нису у неколико измениле. Турско-арнаутски покрет противу увоћења реформа (у ствари још само низама – стајаће војске), већ је био дотле угушен и хришћани су мало дахнули душом.
На заузимање скопљанскога митрополита кумановска црква почета је године 1847. Чим су јој били темељи из земље подигнути, одмах је била и освећена. То је било 15-ог августа поменуте године. А довршена је 1851 године и то искључиво народним добровољним прилозима. За све време грађења радили су на цркви сви хришћани кумановски. Свакога би празника и женска чељад радила на цркви. И саме девојке и деца носила су ћерамиде, песак и други материјал.
До 1897 године докле није сасвим предата ексархистима, црква је ова била сва живописана изнутра, као што је случај са свима патријаршијским црквама у Турској.
До поменуте године, док је ексархијске власти нису сву окречиле изнутра, над вратима њеним постојали су и многи записи, али су ови и њих онда уништили. Онда су ексархисте на јужној страни цркве, до олтара споља, живописали Св. Ћирила и Методија и друге „своје“ светитеље и украсили цркву споља.
Ову цркву спомиње и хвали у своме путопису и Hahn: ,,und eine im Bau begriffene grosse Kirche, deren wir bereits gedachten…“
Иначе, црква „Светог Николе“ била је изграђена од познатог мајстора-градитеља Андреје Дамјанова, из Папрадишта, околина Велеса.
Главни ктитори ове цркве били су: Стари Иконом Димитрије, Крсто Путо и његов син Денко Крстић, Рикачовци, Шапкалијинци, Борозанови, Стојанћеајини, поп Нешо и Хаџи-Стојилковићи.
Од 1870 године, откако је установљена у Цариграду Бугарска Ексархија па све до 18-ог априла 1897 године, докле црква није предата сасвим присталицама Ексархије у Куманову.
Поменуте године бугарска влада је постигла, између осталог и то, да се све дотадање размирице и парнице између Патријаршије и Ексархије реше у корист ове друге. Том је приликом и ова дивна и за Српство у кумановским странама веома значајна црква Св. Николе предана Ексархији.
Од 1873 године у цркви овој служили су наизменице по једну недељу Срби патријархисте и ексархисте.
Откако су Срби патријархисте од 1897-1902 год. сазидали себи нову цркву Св. Тројицу. Црква Св. Николе зове се „стара црква“.
До 1868 године хришћани су се у дворишту ове цркве и укопавали. Те су године власти забраниле укопавање око ове цркве и почело се укопавати на новом гробљу близу цркве Св. Тројице. Укопавање је престало али гробови су остали и црквеном дворишту све до 1886 године. Те су године и гробови уклоњени одатле. Остала су била само два гроба иза црквеног олтара, гроб Старога Иконома Димитрија и Денка Крстића.
Гроб Денка Крстића пренет је године 1902 у двориште Нове цркве Св. Тројице, а гроб Старога Иконома сравниле су Ексархисте са земљом и велики и леп споменик му уништили.
Прво венчање у цркви Св. Николе обављено је између попа Михајла Стојиљковића и ћерке иконома Димитрија.
‍

Од напишаното од тебе се види дека до одреден момент христиените во Кумановско делуват заеднички. Во борбата и со креирането на Екзархиjата се одвоени. Тие што се залагат за српството остануваат верници на Цариградската патриаршиjа, значи имали избор. Исто така били малцинство пошто jа загубили борбата со екзархистите за црквата „Св Никола“, а се потврдува и од статистичката броjка на екзархисти и патриаршисти во околиjата. Во поголемиот дел од Македониjа го нема дури ова и српство во пракса нема.
Би било чудно да jа нема денес српската културна доминациjа во Македониjа споредено со бугарската култура. 100 години во заедничка држава и практично зид кон Бугариjа со краток прекин за време на двете светски воjни. Истото го имаш и во републиките на бившиот СССР, руската култура и сега е присутна таму на широко. По заначаjно ширене на бугарската култура денес е непосакувано од голем броj македонци поради страв од бугаризациjа.
 
Последно уредено:
Член од
20 јули 2016
Мислења
7.663
Поени од реакции
4.974
Да така одело, како одеа Американците во Франција пример, или па дури нацистите во Украина како беа пречекани. Имаш милион пример на странска војска која ослободува земја која не е нивна.

Договореното и официјално потпишаното беше Бугарија да ги земи териториите јужно од линијата Крива Паланка - Охрид, а остатокот од Македонија да го поделат Србија и Бугарија со медијација на Рускиот Цар.

Но кога Србија виде дека Австро-Унгарија и Италија нема да дозволат Србија да има излез на море преку анексирање на дел од Албанија, Србија пичкински се откажува од договореното и оди на став “си задржва кој што си освоил”.

Како резултат ја имаме модерна СР Македонија и ти тупиш како населението било српско базирано на нивната предиспозиција на кивање по 3 пати, и слушање на миле-воли-диско-а-ја-шумадиијско.

Да одеше по договореното сега ќе дробеше како уствари Албанците биле Срби зошто Берат порано се викал Белград.
И вие и тие сте сакале територија па сега има секакви приказни...
 

RomanistaRIM

ASR1927
Член од
6 октомври 2014
Мислења
1.380
Поени од реакции
1.776
Значи тоа така одело ослободиш па потоа им кажеш чекај ве ослобоивме сега кршете глава... инаку што е договорено, согласено и потпишано дали си свесен?
Автоматски споено мислење:


Баш во петок бев во кафана иако натрескан колку се сеќавам 99 посто беше српска музика и тоа нарачки летеа баш од народот... како сега тоа ти сервираат медиуми, а одиш во кафана и фрлаш пари на музиката која ти ја наручуваш, денеска имаш и тие бугарски тв програми како и да се викаа па на никој не му текнува да наручи таква песна.

Грешка си.

Ајде и ова делумно да е точно, но кога играат рецимо Ѓоковиќ- Димитров 99 % се на страна на Ѓоковиќ.

А што ке кажеш за филмот за Тома Здравковиќ каде што во Скопје ги пуни кино салите веќе некое време.

А како тоа братко Србија инвестира... што ги субвенционира уметниците да гостуваат по Македонија, или на угостителите им плаќа да пуштаат српска музикаа... ти го кажав примерот со кафана, едноставно луѓето тоа го слушаат и тоа го осеќаат за блиско.

Ај вака што мислиш која и да е репрезентација на Србија да игра против Бугарија луѓето за кого ке се, односно веќина од луѓето?
Автоматски споено мислење:

Овие окупаториве доградувале цркви уште пред да окупираат:
Црква „Св Никола“ са егзархијском школом у Куманову
⛪

Црква „Светог Николе“ спада у један од најстаријих верских објеката у граду.
Ова се црква налази у Варош-махали. На место ове налазила је се стара црква истог храма. Стара црква је била укопана у земљи са девет степеница. Из једнога турскога извора, из наредбе која је била упућена кумановском кадији године 1828 види се, да је Патријаршија тражила да се и та стара црква у Куманову обнови, али јој то није допуштено. Онда су се у Цариграду бојали да се, токорсе, народ не терети око подизања цркава и поводом представке Васељенске Патријаршије о подизању ове црке изашла је султанова ирада ове садржине:
„Кумановском кадији. Наредба ова моја, коју вам шаљем потекла је као последица молбе коју су ми упутили скопљански митрополит и црквени одбор преко овдашњег Грчког патријарха. Према берату скопљанскога митрополита Антима и привилегијама које ужива Грчка Патријаршија, без мога се нарочитог допуштања и наређења нико не може упуштати у расправљање питања о оправљању цркава и манастира. Међутим у епархији скопљанскога митрополита, у варошици Куманову, налази се стара црква Св. Николе и тамошњи надлежни упутили се у расправљање питања о оправљању те цркве; тога ради црквени су управници почели изнуђивати од народа глобе (прилоге). Како се ни један спор ове врсте не може расправљати без мог нарочитог одобрења, нити митрополити нити митесарифи, а још мање да то чине по цену изнуђивања прилога путем разрезивања и прибирања тих прилога од народа, то ћете се старати да с овим упознате тамошњи суд и све којих се ово тиче, и ако се мимо тога продужи припремање за обнављање те цркве на начин који сам исказао, ви ћете учинити увиђај, саслушаћете све чиниоце који поступају мимо моју вољу и сви ћете мени доставити. У Цариграду, Сефери 28-ог јуна 1234 (1828). – Султан Махмуд.“
У ствари, кумановски су Турци били противни подизању цркве и настали су били да га омету. Тужили су се у Скопљу и у Цариграду и претили да ће они сравнити са земљом цркву коју хоће скопљански митрополит да подигне у Куманову. На те тужбе и претње Турака, турске су власти позвале у Скопље осам хришћана из Куманова и саслушавали су их о томе: одкле су им средства за подизање цркве. Ови су онда изјавили да ће је подићи од добровољних народних прилога. Власти су то протумачиле као кулук и изнуђавање прилога (џериме) од народа, те је стигла онака ирада од султана.
Тако је било све до 1842 године док се прилике и у Куманову нису у неколико измениле. Турско-арнаутски покрет противу увоћења реформа (у ствари још само низама – стајаће војске), већ је био дотле угушен и хришћани су мало дахнули душом.
На заузимање скопљанскога митрополита кумановска црква почета је године 1847. Чим су јој били темељи из земље подигнути, одмах је била и освећена. То је било 15-ог августа поменуте године. А довршена је 1851 године и то искључиво народним добровољним прилозима. За све време грађења радили су на цркви сви хришћани кумановски. Свакога би празника и женска чељад радила на цркви. И саме девојке и деца носила су ћерамиде, песак и други материјал.
До 1897 године докле није сасвим предата ексархистима, црква је ова била сва живописана изнутра, као што је случај са свима патријаршијским црквама у Турској.
До поменуте године, док је ексархијске власти нису сву окречиле изнутра, над вратима њеним постојали су и многи записи, али су ови и њих онда уништили. Онда су ексархисте на јужној страни цркве, до олтара споља, живописали Св. Ћирила и Методија и друге „своје“ светитеље и украсили цркву споља.
Ову цркву спомиње и хвали у своме путопису и Hahn: ,,und eine im Bau begriffene grosse Kirche, deren wir bereits gedachten…“
Иначе, црква „Светог Николе“ била је изграђена од познатог мајстора-градитеља Андреје Дамјанова, из Папрадишта, околина Велеса.
Главни ктитори ове цркве били су: Стари Иконом Димитрије, Крсто Путо и његов син Денко Крстић, Рикачовци, Шапкалијинци, Борозанови, Стојанћеајини, поп Нешо и Хаџи-Стојилковићи.
Од 1870 године, откако је установљена у Цариграду Бугарска Ексархија па све до 18-ог априла 1897 године, докле црква није предата сасвим присталицама Ексархије у Куманову.
Поменуте године бугарска влада је постигла, између осталог и то, да се све дотадање размирице и парнице између Патријаршије и Ексархије реше у корист ове друге. Том је приликом и ова дивна и за Српство у кумановским странама веома значајна црква Св. Николе предана Ексархији.
Од 1873 године у цркви овој служили су наизменице по једну недељу Срби патријархисте и ексархисте.
Откако су Срби патријархисте од 1897-1902 год. сазидали себи нову цркву Св. Тројицу. Црква Св. Николе зове се „стара црква“.
До 1868 године хришћани су се у дворишту ове цркве и укопавали. Те су године власти забраниле укопавање око ове цркве и почело се укопавати на новом гробљу близу цркве Св. Тројице. Укопавање је престало али гробови су остали и црквеном дворишту све до 1886 године. Те су године и гробови уклоњени одатле. Остала су била само два гроба иза црквеног олтара, гроб Старога Иконома Димитрија и Денка Крстића.
Гроб Денка Крстића пренет је године 1902 у двориште Нове цркве Св. Тројице, а гроб Старога Иконома сравниле су Ексархисте са земљом и велики и леп споменик му уништили.
Прво венчање у цркви Св. Николе обављено је између попа Михајла Стојиљковића и ћерке иконома Димитрија.
‍

Пуни сали затоа што го дават и затоа што Тома Здравковиќ е ексју ера, не знам длаи воопшто читаш или не, друга работа во кафана што му даваш на пеачот пари тоа ќе пее, јас кога главам у кафана с од српска песна нема на пример, ечи исклучиво македонско.
Навивањето на Ѓоковиќ - Димитров ти е ептен лоша компарација, првиот е број 1 тенисер у свет и сигурно поголема популација ќе го сака и ќе навива за него затоа што го прати постојано, додека Димитров е повеќе познат по тоа на која и го забил вон терен.
Нека играт репрезентациите па ќе си видиме со свој очи, сега за сега бројот на тие што ќе навиват за Србија е поголем, но далеку од тоа што ти го претставуваш.
 
Член од
18 јуни 2021
Мислења
269
Поени од реакции
564
И вие и тие сте сакале територија па сега има секакви приказни...
Во која смисла “вие”? Тогаш прашањето е каде сте биле па “вие” во сето ова?

Каде била античко-исконско-библиско-автохтоно-славјанска Македонска армија во Првата Балканска војна?
 
Член од
12 јуни 2018
Мислења
515
Поени од реакции
568
Во која смисла “вие”? Тогаш прашањето е каде сте биле па “вие” во сето ова?

Каде била античко-исконско-библиско-автохтоно-славјанска Македонска армија во Првата Балканска војна?
Нема да те разбере, џабе збориш.
Иронијата е дека 'вие' за кои тој зборува биле и 90% и повеќе од револуционерите за кои се пее во химната и за кои се учи во учебниците.
Истите тие и помагале на бугарската армија во нејзините борби во Македонија активно борејќи се против нејзините непријатели. Па дури и надвор од Македонија, читај Топличко востание, кога заедно со бугарската војска тепале Срби кои се дигнале против бугарската власт...
 
Член од
20 јули 2016
Мислења
7.663
Поени од реакции
4.974
Во која смисла “вие”? Тогаш прашањето е каде сте биле па “вие” во сето ова?

Каде била античко-исконско-библиско-автохтоно-славјанска Македонска армија во Првата Балканска војна?
Учела татарска историја за да ги оправдаат обидите за окупација во 2021ва...
 
Член од
18 јуни 2021
Мислења
269
Поени од реакции
564
Учела татарска историја за да ги оправдаат обидите за окупација во 2021ва...
Окупаторите во 2021вата "ви" постојат во вашата параноична глава.

А за некој како мене кој од неутрална позиција може да гледа од страна, македонисти кои викаат Бугари "татари" ме подсеќа на она кога бевме мали "Тој шо си вели, за себе си вели", self-ownage што би се рекло на англиски.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom