Ако се користи мотор со внатрешно согорување, тогаш воопшто не е потребна батерија поголема од обичен акумулатор, кој ќе служи за тоа што служи акумулаторот кај сличните коли на бензин и дизел. За fuel cell возилата, 95% сум сигурен дека не требаат батерии. Незнам колкава е ефикасноста на fuel cell но едно знам, со 3 килограми водород (не ме зимај за збор, ама горе доле толку е) со fuel cell кола може да се извозат 1000 километри. Со мотор на внатрешно согорување ефикасноста би била поголема.
Башка водород како алтернатива за складирањето и преносливост на енергија е моментално најефикасен и бајаги поефикасен од хемиските батерии. Мислам дека со развој на науката, многу поверојатно да се движи кон оптимизација на користење на водорот, кој BTW e универзално гориво во универзумот, отколку на хемиските батерии. Евентуално можеби тој пат би го пресретнал користење на безбедна нуклеарна енергија. Но имајќи во предвид дека тоа може да се искористи како оружје, сепак мислам дека иднината ќе биде во водородот. Во Америка веќе одамна постојат возила на водород и како што следам, нема некакви си инциденти со кои овие возила се истакнуваат. Мислам дека има и со мотор на внатрешно согорување и со fuel cell.
Исто така има целосни автономни fuel cell домашни системи кои користат обновливи извори (ветер, сонце), за да вишакот енергија ја скларидаат во водорот и после, кога нема ветер и сонце, само го конвертираат водород назад во електрична енергија (fuel cell работи двонасочно и од водород прави струја и од струја водород).
Порше веќе прави нешто, колку што знам.. Ако имаш време истражи. (обрати внимание на крајот, се збори за e-fuel)
Ќе го почнам постов со ова:
Assessments since 2020 have concluded that
hydrogen vehicles are still only 38% efficient, while battery EVs are from 80% to 95% efficient.
Најефикасниот начин на согорување на водородот е да се претвори во електрична енергија.
Истата може веднаш да биде испратена во електричниот мотор што ги движи тркалата или во батерија што е поефикасен начин.
Складирањето и производството на водород се процеси кои трошат многу енергија.
Водородот молекуларно е најмалиот атом, и водородот буквално бега низ скоро секој материјал.
Треба да се излади на огромно ниски температури, метод што користи многу енергија, плус таа температура треба да се одржува, или да е складиран во огромно голем притисок, што исто така троши многу енергија и чие складирање не трае долго.
Оттука, масовно производство и долгорочно складирање е неизводливо.
Затоа се преминува на локално производство.
Производството на водород се врши најчесто преку електролиза, процес кој користи многу енергија.
Значи потребна е енергија за да се произведи, да се префрли во возилото, па потоа истиот тој водород да се согори што исто така е недоволно ефикасен процес каде се губи многу енергија за да се придвижи возилото.
Накратко сумирано:
Имаш станица на соларни панели која напојува електрични возила и станица на соларни панели која произведува водород.
Оваа што напојува ел возила функционира: произведува струја -> ги полни ел. возила.
Другата: произведува струја -> струјата произведува водород (загуба на енергија) -> се полни возилото -> водородот согорува (загуба на енергија).
Друг проблем е што водородот нема многу простор за напредок.
Технологијата за батерии има. Цената постојано паѓа по единица енергија, просторот се намалува по единица енергија, тежината се намалува по единица енергија.
Со други зборови, од година во година добиваш батерија која е се помала, полесна, поефтина, а содржи повеќе енергија.
Башка имаш еден куп дизајнерски можности, може батеријата да биди возилото, или дел од возилото, ослободува огромен простор кој понатаму може да биде искористен за било што итн.
Кај водородот само додаваш ниво на комплексност во споредба со возилата на фосилни горива.
И на крајот, колку возила на водород има на патиштата, колку целосно електрични?
Компании како Фолксваген се веќе решени целосно да се префрлат на електрични возила.