Загадувањето не сопира, секоја година нови 4.500 заболени од рак!

Член од
30 мај 2012
Мислења
5.027
Поени од реакции
2.889
Zagaduvanjeto na vozduhot raste eksponencijalno vo vecernite i ranite utrinski casovi, to est koga peckite rabotat so polna parea. Prevozot navecer e sveden na minimum a zagaduvanjeto obratno na toa se zgolemuva nenormalno. Mislam deka e kristalno jasno kade e problemot, a toa nitu slucajno ne e prevozot.
Vo pogolemite evropski gradovi ima 100 pati poveke vozila nego vo Skopje, i tamu ima polovnjaci stari povece od 20 godini da ne mislite deka samo kaj nas e taka. Pa eve ne se ni priblizno tolku zagadeni kako Skopje. Zatoa sto najgolem del od kukite i domakinstvata se great na plin, centralno i so toplotni pumpi.
Vo Skopje otsekogas se dise zagaden vazduh, posebno od posle zemjotresot koga pocna masovno cela Makedonija da migrira navamu. Samo sto zagaduvanjeto ne se merelo to est nekoi kategorii na zagaduvanje kako pm cestickite i NOx.
ps.
Jas sum siguren deka i vladata i ekspertite za ovaa rabota tocno znaat deka peckite na tvrdi goriva se najgolemiot problem. Ama isto taka znaat deka problemot ne moze da se resi poso narodot nema pari i greenjeto na drva,jaglen (iverici,gumi,stari konduri i tekstil, staro ulje itn) e najeftino i tuka zavrsuva muabetot i najubavo da se kuti i da se bara gresna ofca tamu kaj so ne treba.[DOUBLEPOST=1480071411][/DOUBLEPOST]Ama i samiot narod e aknat vo glava, i pokraj zagaduvanjeto svesno seuste masovno se doseluvaat ovde na besplatno truenje, a tie so se veke vo Skopje ne ni razmisluvaat da smenat lokacija barem vo prigradskite naselbi kaj sto e kolku tolku mnogu pocist vozduhot.
 
Последно уредено:

Björn

Does Your Mother Know?
Член од
14 август 2006
Мислења
43.970
Поени од реакции
80.751
Zagaduvanjeto na vozduhot raste eksponencijalno vo vecernite i ranite utrinski casovi, to est koga peckite rabotat so polna parea. Mislam deka e kristalno jasno kade e problemot, a toa nitu slucajno ne e prevozot.
Vo pogolemite evropski gradovi ima 100 pati poveke vozila nego vo Skopje, i tamu ima polovnjaci stari povece od 20 godini da ne mislite deka samo kaj nas e taka. Pa eve ne se ni priblizno tolku zagadeni kako Skopje. Zatoa sto najgolem del od kukite i domakinstvata se great na plin, centralno i so toplotni pumpi.
Vo Skopje otsekogas se dise zagaden vazduh, posebno od posle zemjotresot koga pocna masovno cela Makedonija da migrira navamu. Samo sto zagaduvanjeto ne se merelo to est nekoi kategorii na zagaduvanje kako pm cestickite i NOx.
Сакаш да кажеш дека отсекогаш било вака и нема ние тука што да ја прозиваме власта за одговорност.

Но и покрај тоа што власта нема никаква врска со оваа состојба тие сепак ги впрегнаа сите нивни потенцијали и преземаа мерки:
- Една од најделотворните мерки е препораката да не се излегува.
- Потоа се залетаа да го најдат причинителот на загадувањето. У април ќе го знаеле тоа, изјави денес господинот министер господин Пешевски.
 
Член од
26 јануари 2009
Мислења
11.780
Поени од реакции
18.389
Zagaduvanjeto na vozduhot raste eksponencijalno vo vecernite i ranite utrinski casovi, to est koga peckite rabotat so polna parea. Prevozot navecer e sveden na minimum a zagaduvanjeto obratno na toa se zgolemuva nenormalno. Mislam deka e kristalno jasno kade e problemot, a toa nitu slucajno ne e prevozot.
Vo pogolemite evropski gradovi ima 100 pati poveke vozila nego vo Skopje, i tamu ima polovnjaci stari povece od 20 godini da ne mislite deka samo kaj nas e taka. Pa eve ne se ni priblizno tolku zagadeni kako Skopje. Zatoa sto najgolem del od kukite i domakinstvata se great na plin, centralno i so toplotni pumpi.
Vo Skopje otsekogas se dise zagaden vazduh, posebno od posle zemjotresot koga pocna masovno cela Makedonija da migrira navamu. Samo sto zagaduvanjeto ne se merelo to est nekoi kategorii na zagaduvanje kako pm cestickite i NOx.
ps.
Jas sum siguren deka i vladata i ekspertite za ovaa rabota tocno znaat deka peckite na tvrdi goriva se najgolemiot problem. Ama isto taka znaat deka problemot ne moze da se resi poso narodot nema pari i greenjeto na drva,jaglen (iverici,gumi,stari konduri i tekstil, staro ulje itn) e najeftino i tuka zavrsuva muabetot i najubavo da se kuti i da se bara gresna ofca tamu kaj so ne treba.[DOUBLEPOST=1480071411][/DOUBLEPOST]Ama i samiot narod e aknat vo glava, i pokraj zagaduvanjeto svesno seuste masovno se doseluvaat ovde na besplatno truenje, a tie so se veke vo Skopje ne ni razmisluvaat da smenat lokacija barem vo prigradskite naselbi kaj sto e kolku tolku mnogu pocist vozduhot.
А во приградските населби на што се греат? Еве јас сум во приградска населба, излези на полноќ на улица кога нема коли, максимум видливост е пола метро пред тебе, се изгледа блурирано. Напомена, 99% од луѓето се греат на дрва, талпи, палети за виљушкар и на што не уште друго... Има и ромска популација која се грее на се освен на дрва, и не само се грее, туку и се пере, готви и пали огнови на сред улица, и никој ич кур не го боли за тоа, џабе и полиции и еколошки друштва. Гасна комора е преблаг израз, пробај да пружиш алишта на тераса, смрдеата од чад со ниту еден омекшивач и детергент нема да ја извадиш од алиштата\постелнината, постој надвор 15 минути со некој дуксер со капуљача и види си дали капуљачата ти фатила сивкаста накај црна боја.
 

Anco

За солун ДА, ЗА срем НЕ
Член од
1 ноември 2011
Мислења
8.603
Поени од реакции
15.404
Види го ова денес, не е на плоштад,ама близу...
ама ова е Македонија и се е можно..................................... Picture 2955.jpg . Picture 2957.jpg . Picture 2958.jpg секоја година е вака и ништо не се презема,не е до колите тие се паркирани не димат.
Нема овде колони возила ниту семафори, до друго ќе да е ова чадов.
На мала локација десетина вакви ЕКОЛОШКИ огништа.
 

Björn

Does Your Mother Know?
Член од
14 август 2006
Мислења
43.970
Поени од реакции
80.751
Зашто луѓето се прешалтуваа на дрва?

- Укинување на дневна тарифа ефтина струја, направи еден куп луѓе од термо на дрва да се прешалтаат - што беше потпомогнато и од субвенциите на владата за огревно дрво.
- Откога фамилијата ја првезема Топлификација, решија инстант ќар да напраат со повеќе непопуларни мерки (можете во соодветната тема поподробно да се информирате за ова, мада сите ги знаеме), Така, многумина се откачија од овој грабеж. Населбите, како Хиподром, кои со децении чекаа да им дојде парно, сега се откажаа, баш кога парното им стигна пред врата. Не се будали. Покрај идиотските трошоци, договорите кои ги потпишуваш за приклучување кон мрежата се буквално робовладетелски.
- Социо-економската утепаност на населението, можеби во очите на власта, беше добра алатка за нивна гласачка контрола, но тоа доведе до намалување на свеста - кој ќе ти пази што гори, кога едвај го нашол и тоа што го нашол за горење.
 
Член од
28 март 2006
Мислења
17.724
Поени од реакции
12.155
Патниот транспорт во ЕУ учествувал со 20% во вкупна емисија на ЦО2. Од тоа, патничките возила со 12%. Не е многу учеството ама пак е. Кај нас дневно во центарот проаѓаат 30-50.000 возила на раскрсница. Со зголемување на протокот и клизно време може дополнително да се намалат гасовите. Ама ќе се намали и дотурот во буџетот од гориво.
Зашто луѓето се прешалтуваа на дрва?

- Укинување на дневна тарифа ефтина струја, направи еден куп луѓе од термо на дрва да се прешалтаат.
Доволно е да се спореди сметка од пред 15-20 години и сега, колкава е разликата во потрошени Кв на ефтина и скапа. И кога ќе каже некој сендвич дека стандардот ни пораснал :ROFLMAO:
 

Björn

Does Your Mother Know?
Член од
14 август 2006
Мислења
43.970
Поени од реакции
80.751
На овој мерачов на министерство вика дека сега е у Карпош PM10 загадувањето: 45!


Се прашувам дали предизборието има влијание на вакви вредности кои ни у лето ги немаме.
 

Almeida

поет, мрачна сила, гад
Член од
15 февруари 2015
Мислења
7.563
Поени од реакции
19.992
Патниот транспорт во ЕУ учествувал со 20% во вкупна емисија на ЦО2. Од тоа, патничките возила со 12%. Не е многу учеството ама пак е. Кај нас дневно во центарот проаѓаат 30-50.000 возила на раскрсница. Со зголемување на протокот и клизно време може дополнително да се намалат гасовите. Ама ќе се намали и дотурот во буџетот од гориво.
Сигурен сум дека не е иста просечна старост на возилата, со самиот факт што паторот све старо од кај нив донесе овде.
 

Björn

Does Your Mother Know?
Член од
14 август 2006
Мислења
43.970
Поени од реакции
80.751
Овие објавуваат снимки од Водно, како Скопје се гледа денес.

А истовремено на мерачине за загадување од министерство се покажуваат вредности од околу 45-50, што никад не било.
 

Almeida

поет, мрачна сила, гад
Член од
15 февруари 2015
Мислења
7.563
Поени од реакции
19.992
Овие објавуваат снимки од Водно, како Скопје се гледа денес.

А истовремено на мерачине за загадување од министерство се покажуваат вредности од околу 45-50, што никад не било.
Го слушав вчера дечкото што е програмер на апликацијата “Мој воздух“. Човекот е избеган у Амстердам btw не ради апликацијата, туку многу му било „благосостојба“ овде. Рече дека 3 пати му била цел на хакерски напад.
Изглеа на време им текнало дека нивно е министерството, ко за се што лажат од Завод за статистика, Агенција за вработување и се' што има потреба да се (лаже) даде некаков податок.
 
Член од
30 мај 2012
Мислења
5.027
Поени од реакции
2.889
Патниот транспорт во ЕУ учествувал со 20% во вкупна емисија на ЦО2. Од тоа, патничките возила со 12%. Не е многу учеството ама пак е. Кај нас дневно во центарот проаѓаат 30-50.000 возила на раскрсница. Со зголемување на протокот и клизно време може дополнително да се намалат гасовите. Ама ќе се намали и дотурот во буџетот од гориво.
Доволно е да се спореди сметка од пред 15-20 години и сега, колкава е разликата во потрошени Кв на ефтина и скапа. И кога ќе каже некој сендвич дека стандардот ни пораснал :ROFLMAO:
CO2 ne e problem, barem za ova zagaduvanje sto kaj nas go imame. Toa se cestickite i NOx. Od CO2 nema posledici za zdravjeto.
Na zapad mnogu poveke se vozat kolite i se trosi najmalku 10 pati poveke gorivo po glava na zitel. Nesporedlivo e so koristenjeto na vozila kaj nas. Nemame standard tuka za tolku vozenje, tamu e normalno sekoj den so kola da se vozis po 100km vo eden pravec na rabota, a kaj nas ova moze da si go dozvolat samo *khm* narodnite izbranici.
Zagaduvanjeto e isklucivo povrzano so toa so se gori vo peckite, od tuka treba da se trgne ako mislat nesto da popravat vo toj pogled.
 
Член од
13 јули 2010
Мислења
2.793
Поени од реакции
6.206
Категории на загадувачи:
1. Индустрија
2.Моторни возила
3.Домаќинства
4.Пожари
5.Палење отпад
6.Градилишта
7.Религиски ритуали
8.Други загадувачи[DOUBLEPOST=1480097883][/DOUBLEPOST]Краткорочни мерки:
1. Воведување на тросменско работно време на испекторите за животна средина. Најчесто најголемото илегално загадување се случува во доцните вечерни или раните утрински часови. А инспекторите излегуваат (ако воопшто излезат) на терен на пладне. Исто така инспекторите да мора да постапат и да извршат увид по пријава од граѓани.

2. Редовна контрола на индустриските објекти (кои изпуштаат издувни гасови) без најава и во различни периоди од денот и ноќта.

3. Контрола на сите отпади. И доколку се најдат остатоци од горење на кабли за вадење бакар - забрана за работа.

4. Забрана за откуп на метали (бакар, алуминиум, железо) на кој има остатоци од горење (кабли, гума, пластика)

5. Планско поправање, доправање, крпење....на улици. Моментално и да нема улика која не се копа, прави, крпи. Собраќајот е ужасно успорен. Со одлука на градот да се забрани истовремена реконструкција на повеќе улици истовремено, туку да се изготви план за етапно и редоследно санирање на улиците, а со тоа и растеретување на сообраќајните гужви.

6.[DOUBLEPOST=1480098440][/DOUBLEPOST]6. Редовни полициски патроли на локации каде пешаците се шетаат по булевари како манекени и го кочат сообраќајот (зелено пазарче, чаир, битпазар, пластичарска......)

7. Оптимизирање на јавниот превоз како и забрана за работа на автобусите на празно додека стојат на почетна или крајна станица

8.[DOUBLEPOST=1480099394][/DOUBLEPOST]8. Контрола на квалитетот на автоплинот, бензинот и дизелот на сите увозници и дистрибутери

9. Забрана за сечење и уништување на градското зеленило

10. Субвенционирање за огревно дрво за социјално загрозените семејства
 
Последно уредено:
Член од
26 јануари 2009
Мислења
11.780
Поени од реакции
18.389
Малце ми се смешни меркиве. Во Македонија живееме, не во Шведска. Единствени мерки кои можат да дадат резултати се централно греење на гас, а не субвенцинирање на горење на дрво и претворање на Македонија во пустина, покачување на акцизата на дизелот и тргање на кршот од улиците (особено стари автобуси и камиони кои одат на градилишта). А да, и ако можат дивата циганска орда да ја зауздаат, пошто со нив нема разбирачка ни со приведување и казнување.
 
Член од
20 септември 2011
Мислења
8.146
Поени од реакции
8.544
Малце ми се смешни меркиве. Во Македонија живееме, не во Шведска. Единствени мерки кои можат да дадат резултати се централно греење на гас, а не субвенцинирање на горење на дрво и претворање на Македонија во пустина, покачување на акцизата на дизелот и тргање на кршот од улиците (особено стари автобуси и камиони кои одат на градилишта). А да, и ако можат дивата циганска орда да ја зауздаат, пошто со нив нема разбирачка ни со приведување и казнување.
Во право си - Македонија не е Шведска, но и Швеѓаните не се Македонци
Ние во Македонија сме „ паметни “ и се грееме на гас
А погледај на што се греат „ кретениве “ од Малме.
http://www.sysav.se/In-English1/The-Sysav-concept/
а погледни каков воздух дишат
http://aqicn.org/city/sweden/malmo-radhuset/
Tака и им треба кога се „ кретени “
 

Attachments

Последно уредено:
Член од
23 февруари 2011
Мислења
1.085
Поени од реакции
1.743
Меркиве(брем делот со возилата) се малце прости и ни малку нема да го намалат загадувањето и сите се однесуваат на возилата или попрецизно да се намали гужвата а не да се стимулира невозење на автомобили воопшто што би значело незначително намалување на загадувањето. Скопје е релативно рамен град со многу мала промена на надморска височина од едниот до другиот крај и за да се намали загадувањето (барем од возилата) треба да се промовира користење на велосипедот како превозно средство, бидеќи доколку има убави и просторни патеки и култура на возење велосипед 5-6км би можеле со велосипед да се поминат за 20-30мин. (моментално исто толку време се троши на сабајле и со кола, ако не и повеќе). Една од мерките што ги наведуваш е да се тргнат пешаците за слободно да си возат колите, а според мене јас би одземал една лента од возилата за да се направат ленти за велосипеди како што е примерот во многу европски зелени градови. Но со нашот простачки искомплексиран менталитет тоа е скоро невозможно бидејќи он е газда он си иде со кола на работа не е “сељак“ да иде со точак и сл. муабет. Така да ако сакаме да се намали загадувањето треба да тргнеме сами од себе а не да се бара вината кај некој друг(ова е типична македонка карактеристика) да се почне од некаде а не само да се јаде бурек на форум или фацебоок или ТВ а никој ништо не превзема, епа во тој случај ќе се гушиме и немаме ни право да се буниме.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom