Значи немаме податоци и не постои не е едно те исто. Смртта на Самуил ги натерала нивните сојузници еден по еден да се отргнуваат од него.
Новата патријаршија постоела релативно малку време (постоела 15-20 години) за да остави некоја поексплицитна пишана трага,
но доколку Самуил инсистирал на Бугарска круна, не му требала подршка од Римскиот патријарх. Едноставно го имал како што го викаш Преславско-Дрстрскиот патријарх, кој сам по себе е доволен да круниса Цар. Проблемот е што Самуил не сакал Бугарска круна, туку Македонска, затоа му биле потребни 2 патријарси, за да земе нова круна, а
со тоа и да оформи нова патријаршија. (Слично како што направил подоцна
Стефан Првовенчани)
Кога немаш податоци... се друго е фантазиja. Има податоци-има историja.
Ако нема трага...нема от каj да знаеш дека имало таква патриаршиja...
Наполно не си во право... потребни са му дваjца(а во случаja и папата,како представник на запада),заштото се мени династиjaта... Кога мениш династиja е совсем различно.
Нова патриаршиja се оформja,като се признае от другите патриаршии,во това време во православието само 6 ако не се лажам.
Значи збориме за првото Бугарско царство, во кое според тебе спаѓа и Самуиловото царство. Но тоа ќе биде така само ако кажеме дека комитопулите се Бугарска крв и дека воопшто березитите се бугарско племе. Но доколку речеме дека Березитите биле во сојуз со Византија во војната против првото Бугарско царство, работата се менува од корен. Тоа значи дека 972 Бугарија престанува да постои, кралската лоза престанува со Борис и со Роман, а Самуил се крунисува како Македонски Цар. Тука работите скрос се менуваат.
Пак реков-има документ-има историja. Тук документите са противоречиви.
Значи и моментот на доаѓање на патријархот во Преспа, не оди во прилог на Бугарите, институцијата патријаршија не е врзана со етнос, туку со место. Патријарх постои за да биде духовен водич на Императорот. Значи и доколку е само преселена, тоа не значи ништо што бугарските историчари би можеле да го искористат во корист на нивните тези. Фактот што за крунисување е потребен уште еден патријарх говори дека Самуил зема нова круна.
Патриарха е патриарх до краja на своja живот и да иде и во Америка,пак ке е патриарх... не е врзан со место, а со припадност на една црква. Уште повеке,патриарха може да даде само круната на неговото царство,не и чуждо.Нито папата,нито бугарски патриарх не може да даде македонска круна...това е абсурд. Бугарски патриарх не може да корунjaса владетел со друга круна,там е смисолот на корунациjaта...от бога се дава титлата владетел на едни,втори,трети пети...