Дискусија за Атеистите, Исламот, Христијанството и останати убедувања

Член од
3 септември 2010
Мислења
5.753
Поени од реакции
7.945
Факт неоспорен и очигледен е дека постои порака, правило или заповед според кое жената мора да биде подредена и потчинета на мажот! Неможете да го одрекнете тоа, јасна и гласна е таа порака и ја посочив со конкретен цитат!
Сеуште не разбираш што значи стар еон, сеуште жената ја делите на Македонка, Јапонка... а јас ви зборувам дека промените се глобални. Но, ништо страшно, кога ќе научиш повеќе - ќе знаеш и можеш повеќе - вака ќе убедувате жени дека се ценети во христијанството, само до толку им е дадено...
Good luck со такви жени.
Moже еден предлог?

Доколку сметате дека христијанското правило според кое жената мора да биде подредена и потчинета на мажот, на истите оние злонамерници кои ви ги посочиле овие стихови дека се понижувачки и обесправувачки за жената, доколку поседуваат фирма, без разлика дали се од машки и женски пол, дајте им предлог во нивната фирма на директорките, менаџерките, шефиците, работничките и чистачките да им дадат исти овластувања како нивните, иста плата како нивната, иста одлучувачка моќ како нивната и исто работно време како нивното, со тоа што работното време на тој сопственик ќе се смета само она кое ќе го проведе на работното место, а не во приправност дома, во кафеана или на плажа.

Кога ваква фирма ќе направат успешна и одржлива, (а мора да биде успешна според вашата логика, зашто нема претпоставени и подредени, туку сите се рамноправни), ДУРИ ТОГАШ нека кажуваат како треба да се уреди едно христијанско семејство, за да биде успешно и да не се распадне.
 

Ipsissimus

P.I.
Член од
23 јули 2010
Мислења
15.582
Поени од реакции
12.950
Moже еден предлог?

Доколку сметате дека христијанското правило според кое жената мора да биде подредена и потчинета на мажот, на истите оние злонамерници кои ви ги посочиле овие стихови дека се понижувачки и обесправувачки за жената, доколку поседуваат фирма, без разлика дали се од машки и женски пол, дајте им предлог во нивната фирма на директорките, менаџерките, шефиците, работничките и чистачките да им дадат исти овластувања како нивните, иста плата како нивната, иста одлучувачка моќ како нивната и исто работно време како нивното, со тоа што работното време на тој сопственик ќе се смета само она кое ќе го проведе на работното место, а не во приправност дома, во кафеана или на плажа.

Кога ваква фирма ќе направат успешна и одржлива, (а мора да биде успешна според вашата логика, зашто нема претпоставени и подредени, туку сите се рамноправни), ДУРИ ТОГАШ нека кажуваат како треба да се уреди едно христијанско семејство, за да биде успешно и да не се распадне.
Јас не знам каде живееш ти, но јас работам токму во таква компанија! Каде моите колешки имаат иста плата како мене, ист број на слободни денови, ист број на денови за годишен одмор, извршуваат исти обврски и имаат исти права. И не сум само јас, имам пријатели што работат во разни области и таму ситуацијата е слична. Имам пријатели професори, од комуникацијата со нив, ниту еднаш не ми било кажано дека нивните колешки имаат помала плата или дека не смеат да имаат позиција со авторитет над нивните машки колеги.
 

Хептаграм XI

Ἱερὸς Γάμος
Член од
13 февруари 2010
Мислења
11.660
Поени од реакции
11.694
Жена кога има менструален циклус не смее да влезе во црква, не смее да баци икона, не смее да се причести, не смее да пости идр. затоа што била НЕЧИСТА.....епа ајде сега нека ми објаснат зошто сме ние наречени нечисти жени???
Тоа @MIKI1, @121314 и ним слични апологети на стариот еон ќе го упатиш прашањето. За нив жената е ок во стариот еон.. а не ни кажуваат зошто не смее да биде во просторот кај што е олтарот.

Стариот еон е еон на поделба и деградација на жената.. денес е друго.
Никој ништо не ви може, бидете што сакате..
.
 
Член од
3 септември 2010
Мислења
5.753
Поени од реакции
7.945
Јас не знам каде живееш ти, но јас работам токму во таква компанија! Каде моите колешки имаат иста плата како мене, ист број на слободни денови, ист број на денови за годишен одмор, извршуваат исти обврски и имаат исти права. И не сум само јас, имам пријатели што работат во разни области и таму ситуацијата е слична. Имам пријатели професори, од комуникацијата со нив, ниту еднаш не ми било кажано дека нивните колешки имаат помала плата или дека не смеат да имаат позиција со авторитет над нивните машки колеги.
Ама ти на твоите колешки не си им претпоставен. Правиш ли разлика? А дали ти самиот имаш исти права и иста заработка како сопственикот или сопствениците на фирмата кај што работиш? Дали како што ти ги извршуваш работните задачи кои тие ќе ти ги зададат, и тие примаат задачи и задолженија од тебе и ги извршуваат, во името на рамноправноста?

И не ми кажувај за колеги и колешки кои работат исто. Кажи ми за фирма каде сопственикот/сопственичката има иста заработка, иста моќ, ист авторитет, исти права со директор/директорка во неговата компанија, шеф/шефица на сектор од неговата компанија, бригадир/бригадирка на одделение од неговата компанија и чистач/чистачка на просториите во неговата компанија.[DOUBLEPOST=1493578570][/DOUBLEPOST]
Факт неоспорен и очигледен е дека постои порака, правило или заповед според кое жената мора да биде подредена и потчинета на мажот! Неможете да го одрекнете тоа, јасна и гласна е таа порака и ја посочив со конкретен цитат!
Дали во 1.Тимотеј 2:12 стои дека жената смее да има власт над мажот, доколку некој неправедно ја дискриминира? Или стои дека треба да молчи, да прима поуки и да не смее да има власт над мажи?
"А шта је с познатим речима апостола: "Жене ваше у црквама да ћуте; јер њима није допуштено да говоре, него да се покоравају, као што и закон говори. Ако ли хоће шта да науче, нека код куће питају своје мужеве; јер је неприлично жени да говори у цркви" (1 Кор. 14, 34-35)?"

Ѓакон Андреј Курајев:"Као прво, апостол говори о богослужбеним скуповима, а не о свем црквеном животу (а ван Литургије се глас жене увек чуо и слушао у Православљу: сетимо се савета древне подвижнице матере Синклитикије).

Као друго, немојмо заборавити да су то управо Павлове речи. Наводно, ако је апостол нешто рекао – хришћанима све треба да буде јасно: само се држи апостолског савета. Међутим, није све тако једноставно, јер је овај апостол о принципу своје проповеди говорио следеће: "с Јеврејима као Јеврејин, с Грцима као Грк". То значи да у његовој проповеди постоји моменат педагошког прилагођавања, да он не жели да због ситница крши социјалне норме средине којој се обраћао. Он је одлично умео да разликује суботу од човека, умео је да стави човека изнад суботе, и да поштује суботу због тога што њено поштовање узвишава самог човека. Мало је разликовати главно од другостепеног – човек треба да уме да цени "другостепено" ради оног главног, што се кроз њега испољава. Павле је, на пример, учио да старозаветно обрезање више нема религиозни смисао. Али, кад је свог ученика Грка Тимотеја слао на проповед, ипак га је обрезао – иначе би круг Тимотејеве проповеди био веома сужен. Јевреји не би слушали проповед необрезаног Грка, који тумачи њихово Писмо…

Зар ми следимо овај пример апостола Павла? Да ли се данас подвргавају обрезању наши монаси, који се шаљу на служење у нашу мисију у Јерусалим?

Дакле, можда су и речи апостола о слободама и ограничењима за жене представљале уступке спољашњим обичајима да се "не да повод онима који траже повод" (2 Кор. 11, 12)? Хришћанство је и започело свој пут као маргинална секта: њега су проповедали презрени робови и ништа мање презрени (у очима царске елите) Јевреји. Да је апостолска проповед ишла кроз женска уста појавила би се додатна и не-неопходна социјално-психолошка баријера на путу Цркве према свеобухватности васељене.

У сваком случају каснија историја Цркве је показала да Црква мора да узима у обзир социјалне условности које она сама не може да одобрава, али мора да их има у виду.

На пример, у Индији су чак и католици морали да граде различите храмове за хришћане из различитих касти, и у сваком случају да служе за њих различите мисе, да се из једног путира не би причешћивале кшатрије и парије. И у руским тамницама постоји исти проблем. Затвореник на исповести каже свештенику: "Хтео бих да се причестим, али ви причешћујете и наше "изопштенике", а по нашим лоповским појмовима, ако једем и општим с њима, сам постајем као и они – и онда ћу и ја бити изопштен..." Тако да понекад морају да се служе посебне службе за различите затворске касте. Међутим, из овога не следи да сама Црква проповеда кастинске разлике.

Дакле, да ли је сам апостол Павле свом савету о ћутању жена придавао ситуационо-педагошки карактер, односно, пролазан, или је пак у њему видео вечну норму црквеног живота? То што се апостол у основи свог савета позива на захтеве "пристојности" и јеврејског "закона", пре наводи на прву варијанту.

Уопште, то је врло занимљив пример који показује како се мења црквени живот. Речи апостола Павла, које су забрањивале жени да подиже свој глас у црквеном збору, схватале су се као унутрашња црквена заповест у току деветнаест векова. Она је схватана толико круто да жене нису могле да певају чак ни у црквеном хору. Познати стихови Блока – "девојка је певала у црквеном хору..." – представљају сведочанство о почетку промена: пред крај XIX века ситуација је почела да се мења. Женски гласови су заменили дечаке у црквеним хоровима. Прво – "де факто". Затим већ озбиљно (чини ми се да је Чесноков био први композитор који је почео да пише специјално за женске гласове у црквеним хоровима).

После револуције, кад су мушкарци отишли из храмова, жене су почеле да обављају некада чисто мушка послушања црквених чтечева и чак послушања у олтару.

Посебно је издвојен један датум – 1971. година. Те године су први пут у историји Цркве жене биле делегати на Помесном Сабору (чак ни на архидемократском Сабору 1917-1918. године жена, укључујући и игуманије, није било). Жене су учествовале и у раду Помесног Сабора 1990. године, који је изабрао Патријарха Алексија II.

Деведесетих година је наступило време верских слобода – и нипошто се није све вратило "на старо". Жене су почеле да проповедају: да пишу чланке и књиге, да издају и уређују богословске часописе, да предају веронауку у црквеним и световним школама (у XIX веку је вероучитељ само свештеник). На Тихоновском Богословском институту, чак и литургику – науку о богослужењу – предаје жена (М.С.Красовицка)! И на њему је неколико жена већ успешно одбранило богословске дисертације.

А у савременој култури су се напокон зачули гласови, који су некада припадали "већини која је ћутала". У Цркви се зачуо глас жене. Православна женска богословска мисао се рађа управо на наше очи.

И мени је драго што управо манастир, и то укорењен у најстаријој и најславнијој обитељи Русије – московско подворје Тројице-Сергијеве Лавре издаје богословске радове жена (Олесје Николајеве и Ирине Силујанове).

Драго ми је због овог парадокса: баш монаси омогућавају да се у Цркви зачује глас жена.

http://www.manastirvavedenje.org/page120.html
 
Последно уредено:

Ipsissimus

P.I.
Член од
23 јули 2010
Мислења
15.582
Поени од реакции
12.950
Ама ти на твоите колешки не си им претпоставен. Правиш ли разлика? А дали ти самиот имаш исти права и иста заработка како сопственикот или сопствениците на фирмата кај што работиш? Дали како што ти ги извршуваш работните задачи кои тие ќе ти ги зададат, и тие примаат задачи и задолженија од тебе и ги извршуваат, во името на рамноправноста?

И не ми кажувај за колеги и колешки кои работат исто. Кажи ми за фирма каде сопственикот/сопственичката има иста заработка, иста моќ, ист авторитет, исти права со директор/директорка во неговата компанија, шеф/шефица на сектор од неговата компанија, бригадир/бригадирка на одделение од неговата компанија и чистач/чистачка на просториите во неговата компанија.
Џабе ти е. И ти како и другар ти Мики почна да мешаш баби и жаби, па сега прашањето се префрли на тоа дали сум заработувал колку газдата...?! Каква врска има тоа?!
Од кај знаеш ти кој кому е претпоставен во фирмата кај што работам? Каде има закон според кој жената треба да заработува помалку? Каде има закон според кој жената неможе да биде сопственик на бизнис, компанија, фирма?
Жените денес имаат исти права, исти обврски и исти успеси и неуспеси како и нивните машки колеги.
"А шта је с познатим речима апостола: "Жене ваше у црквама да ћуте; јер њима није допуштено да говоре, него да се покоравају, као што и закон говори. Ако ли хоће шта да науче, нека код куће питају своје мужеве; јер је неприлично жени да говори у цркви" (1 Кор. 14, 34-35)?"

Ѓакон Андреј Курајев:"Као прво, апостол говори о богослужбеним скуповима, а не о свем црквеном животу (а ван Литургије се глас жене увек чуо и слушао у Православљу: сетимо се савета древне подвижнице матере Синклитикије).

Као друго, немојмо заборавити да су то управо Павлове речи. Наводно, ако је апостол нешто рекао – хришћанима све треба да буде јасно: само се држи апостолског савета. Међутим, није све тако једноставно, јер је овај апостол о принципу своје проповеди говорио следеће: "с Јеврејима као Јеврејин, с Грцима као Грк". То значи да у његовој проповеди постоји моменат педагошког прилагођавања, да он не жели да због ситница крши социјалне норме средине којој се обраћао. Он је одлично умео да разликује суботу од човека, умео је да стави човека изнад суботе, и да поштује суботу због тога што њено поштовање узвишава самог човека. Мало је разликовати главно од другостепеног – човек треба да уме да цени "другостепено" ради оног главног, што се кроз њега испољава. Павле је, на пример, учио да старозаветно обрезање више нема религиозни смисао. Али, кад је свог ученика Грка Тимотеја слао на проповед, ипак га је обрезао – иначе би круг Тимотејеве проповеди био веома сужен. Јевреји не би слушали проповед необрезаног Грка, који тумачи њихово Писмо…

Зар ми следимо овај пример апостола Павла? Да ли се данас подвргавају обрезању наши монаси, који се шаљу на служење у нашу мисију у Јерусалим?

Дакле, можда су и речи апостола о слободама и ограничењима за жене представљале уступке спољашњим обичајима да се "не да повод онима који траже повод" (2 Кор. 11, 12)? Хришћанство је и започело свој пут као маргинална секта: њега су проповедали презрени робови и ништа мање презрени (у очима царске елите) Јевреји. Да је апостолска проповед ишла кроз женска уста појавила би се додатна и не-неопходна социјално-психолошка баријера на путу Цркве према свеобухватности васељене.

У сваком случају каснија историја Цркве је показала да Црква мора да узима у обзир социјалне условности које она сама не може да одобрава, али мора да их има у виду.

На пример, у Индији су чак и католици морали да граде различите храмове за хришћане из различитих касти, и у сваком случају да служе за њих различите мисе, да се из једног путира не би причешћивале кшатрије и парије. И у руским тамницама постоји исти проблем. Затвореник на исповести каже свештенику: "Хтео бих да се причестим, али ви причешћујете и наше "изопштенике", а по нашим лоповским појмовима, ако једем и општим с њима, сам постајем као и они – и онда ћу и ја бити изопштен..." Тако да понекад морају да се служе посебне службе за различите затворске касте. Међутим, из овога не следи да сама Црква проповеда кастинске разлике.

Дакле, да ли је сам апостол Павле свом савету о ћутању жена придавао ситуационо-педагошки карактер, односно, пролазан, или је пак у њему видео вечну норму црквеног живота? То што се апостол у основи свог савета позива на захтеве "пристојности" и јеврејског "закона", пре наводи на прву варијанту.

Уопште, то је врло занимљив пример који показује како се мења црквени живот. Речи апостола Павла, које су забрањивале жени да подиже свој глас у црквеном збору, схватале су се као унутрашња црквена заповест у току деветнаест векова. Она је схватана толико круто да жене нису могле да певају чак ни у црквеном хору. Познати стихови Блока – "девојка је певала у црквеном хору..." – представљају сведочанство о почетку промена: пред крај XIX века ситуација је почела да се мења. Женски гласови су заменили дечаке у црквеним хоровима. Прво – "де факто". Затим већ озбиљно (чини ми се да је Чесноков био први композитор који је почео да пише специјално за женске гласове у црквеним хоровима).

После револуције, кад су мушкарци отишли из храмова, жене су почеле да обављају некада чисто мушка послушања црквених чтечева и чак послушања у олтару.

Посебно је издвојен један датум – 1971. година. Те године су први пут у историји Цркве жене биле делегати на Помесном Сабору (чак ни на архидемократском Сабору 1917-1918. године жена, укључујући и игуманије, није било). Жене су учествовале и у раду Помесног Сабора 1990. године, који је изабрао Патријарха Алексија II.

Деведесетих година је наступило време верских слобода – и нипошто се није све вратило "на старо". Жене су почеле да проповедају: да пишу чланке и књиге, да издају и уређују богословске часописе, да предају веронауку у црквеним и световним школама (у XIX веку је вероучитељ само свештеник). На Тихоновском Богословском институту, чак и литургику – науку о богослужењу – предаје жена (М.С.Красовицка)! И на њему је неколико жена већ успешно одбранило богословске дисертације.

А у савременој култури су се напокон зачули гласови, који су некада припадали "већини која је ћутала". У Цркви се зачуо глас жене. Православна женска богословска мисао се рађа управо на наше очи.

И мени је драго што управо манастир, и то укорењен у најстаријој и најславнијој обитељи Русије – московско подворје Тројице-Сергијеве Лавре издаје богословске радове жена (Олесје Николајеве и Ирине Силујанове).

Драго ми је због овог парадокса: баш монаси омогућавају да се у Цркви зачује глас жена.

http://www.manastirvavedenje.org/page120.html
Текстов не го демантира фактот дека жената со векови и милениуми била деградирана и подредена на мажот, дури и се наведени конкретни примери како не смееле ни во хор да пеат се до деветнаести или дваести век. Текстов само се обидува да понуди изговор и оправдување за деградирањето на жената.
Сума сумарум, заклучокот е тој - Денеска правилата според кои жената мора да биде подредена и потчинета на мажот се мртви. Црквата е свесна за тоа, како што сте свесни и вие, но наместо признание, се обидувате да го прикажете тоа како нешто нормално или очекувано, но провидни сте.
 
Член од
3 септември 2010
Мислења
5.753
Поени од реакции
7.945
Џабе ти е. И ти како и другар ти Мики почна да мешаш баби и жаби, па сега прашањето се префрли на тоа дали сум заработувал колку газдата...?! Каква врска има тоа?!
Од кај знаеш ти кој кому е претпоставен во фирмата кај што работам? Каде има закон според кој жената треба да заработува помалку? Каде има закон според кој жената неможе да биде сопственик на бизнис, компанија, фирма?
Жените денес имаат исти права, исти обврски и исти успеси и неуспеси како и нивните машки колеги.
Не си само ти и не е само таа фирма. Плус, воопшто не станува збор дали жената на иста работна позиција треба да има исти права, обврски, успеси и заработувачка како нејзиниот машки колега, туку одговори дали компаниите во својата организациска структура се раководат по принципот претпоставен-подреден или се раководат по принципот на рамноправност на сите нивоа, од највисокиот менаџмент до чистачи и чувари.
 
Член од
5 мај 2016
Мислења
1.330
Поени од реакции
854
Не си само ти и не е само таа фирма. Плус, воопшто не станува збор дали жената на иста работна позиција треба да има исти права, обврски, успеси и заработувачка како нејзиниот машки колега, туку одговори дали компаниите во својата организациска структура се раководат по принципот претпоставен-подреден или се раководат по принципот на рамноправност на сите нивоа, од највисокиот менаџмент до чистачи и чувари.
Дали знаеш да ми одговориш зашто не смееме да одиме во црква кога имаме циклус, нели е навреда да не викаат нечисти?
 

Let 3

The Nipple Erector
Член од
13 јули 2008
Мислења
30.896
Поени од реакции
31.271
Дали знаеш да ми одговориш зашто не смееме да одиме во црква кога имаме циклус, нели е навреда да не викаат нечисти?
да не крварите по клупи и мермерни подови
 

Ipsissimus

P.I.
Член од
23 јули 2010
Мислења
15.582
Поени од реакции
12.950
Не си само ти и не е само таа фирма. Плус, воопшто не станува збор дали жената на иста работна позиција треба да има исти права, обврски, успеси и заработувачка како нејзиниот машки колега, туку одговори дали компаниите во својата организациска структура се раководат по принципот претпоставен-подреден или се раководат по принципот на рамноправност на сите нивоа, од највисокиот менаџмент до чистачи и чувари.
Компаниите се должни да работат во согласност со законите на државата! А законите на државата се јасни - жената е рамноправна со мажот по сите основи! Моите колешки ги имаат истите права, привилегии и обврски како и јас! И не се ништо помалку успешни во извршувањето на истите! Се друго е цепидлачење од ваша страна и упорно одбивање да им се погледне во очи на фактите.
 

Let 3

The Nipple Erector
Член од
13 јули 2008
Мислења
30.896
Поени од реакции
31.271
Можеби така било некогаш, но сега има толку средства за хигиена, разни влошки.....свашта:facepalm:
Црквата не верува во ие модерни работи, се уште е во време кога жените клаваа лист од зелка кога имаа период
 
Член од
5 мај 2016
Мислења
1.330
Поени од реакции
854
Црквата не верува во ие модерни работи, се уште е во време кога жените клаваа лист од зелка кога имаа период
Па таа болест да ја наречам од Бога ни е дадена, не е по наша воља, нели не е фер!?
 
Член од
3 септември 2010
Мислења
5.753
Поени од реакции
7.945
Компаниите се должни да работат во согласност со законите на државата! А законите на државата се јасни - жената е рамноправна со мажот по сите основи! Моите колешки ги имаат истите права, привилегии и обврски како и јас! И не се ништо помалку успешни во извршувањето на истите! Се друго е цепидлачење од ваша страна и упорно одбивање да им се погледне во очи на фактите.
Koj те прашува за твоите колешки?:facepalm:

Дали твојата шефица има исти права, привилегии, обврски и заработувачка како и ти?
Дали газдарицата на фирмата има исти права, привилегии, обврски и заработка како и ти?
Дали онаа на која си ѝ надреден, има исти права, привилегии, обврски и заработка како и ти?
Дали чистачката, готвачката и кафекуварката во фирмата каде работиш, има исти права, привилегии, обврски и заработка како и ти?
 

Kajgana Shop

На врв Bottom