Будизам

Член од
8 април 2008
Мислења
6.419
Поени од реакции
776
Каков Будизам , какви бакрачи.
Што се случува во Тибет -
починатиот не го погребуваат , ами го носат некаде џенем каде го засекуваат и го оставаат на мршојадите да го соглодаат - да останат само коските , а што со нив прават после??- и нив ги кршат - дробат, а она што останало меѓу нив - месарот со опрема седи спокојно и вади се што е сувишно од нив - за да ги дохрани мршојадите . Такви ужасии можете да видите едино у некој ХОРОР филм- и ТАМУ (у Тибет) :uvo:

сите вие кои имате здрави нерви и сте + 18 слободно погледнете што таму се случува.:uvo:

http://www.prof-ritual.ru/news-view-355.html
веза нема ова со будизам :toe:
уствари има .. само во Тибет .. :)

In Tibet, firewood was scarce, and the ground often not suitable for burial, so the unusual practice of feeding the body to vultures or other animals developed. Known in Tibetan as jhator and literally translated as "Alms to the Birds", this practice is known as Sky burial. One can see this also as an offering to these animals, a last act of generosity and detachment to one's own body.

за нив материјализмот е неважен, физичкото манефистирање е неважно. затоа и така .
 

The_LiGhT'

Stop DISCRIMINATION
Член од
29 април 2009
Мислења
587
Поени од реакции
123
веза нема ова со будизам :toe:
уствари има .. само во Тибет .. :)

In Tibet, firewood was scarce, and the ground often not suitable for burial, so the unusual practice of feeding the body to vultures or other animals developed. Known in Tibetan as jhator and literally translated as "Alms to the Birds", this practice is known as Sky burial. One can see this also as an offering to these animals, a last act of generosity and detachment to one's own body.
Ostvari ima...:toe:

Преамбула
В Тибете очень остро стоит проблема захороненија тел - почва чрезвычајно каменистаја и в некоторых местах похоронить человека, в нашем традиционном понимании, практически невозможно. Плјус буддизм не требует от родственников сохранјать тела усопших, т.к. после смерти тела представлјајут собој пустој сосуд и он должен слитьсја с природој, породившеј его.

На јазыке тибетцев данныј ритуал называетсја "дать подајание птицам", к слову, это очень дорогаја процедура, требујуштаја присутствие профессионалов похоронного дела. Бедные граждане же просто оставлјајут тела на каменистых склонах, чтобы природа сама о них позаботилась.
:toe:
 

statusQuO

Модератор
Член од
18 јуни 2008
Мислења
13.038
Поени од реакции
7.617
cvetanovskiigor напиша:
Мислиш дека Буда не дал начин-техника за да го видиш Бог?
Си се заебал.
Буда верувал дека имало Бог?
Уау, стварно многу нови работи може да се научат од ова форумов.
 

statusQuO

Модератор
Член од
18 јуни 2008
Мислења
13.038
Поени од реакции
7.617
хахахахахах , не верувал него знаел.
[FONT=Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]
Sometimes a student will ask me how everything in this world got started... "If you don’t have God in Buddhism then who or what caused the universe?"

When the Buddha was asked how the world started, he kept silent. In the religion of Buddhism we don’t have a first cause, instead we have a never ending circle of birth and death. In this world and in all worlds, there are many beginnings and ends. The model of life used in Buddhism has no starting place... It just keeps going and going.

[/FONT][FONT=Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]And if you want to believe in God, as some Buddhists do, I suppose it's OK. But, Buddhist's don't believe God can end suffering. Only the teaching's of the Buddha can help us end suffering through wisdom and the activity of compassion.[/FONT] [FONT=Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif] In his whole life and in all his teachings the Buddha never said anything about the One God of the desert.[/FONT]
 

cvetanovskiigor

›———————‹
Член од
6 мај 2009
Мислења
1.425
Поени од реакции
57
[FONT=Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]
Sometimes a student will ask me how everything in this world got started... "If you don’t have God in Buddhism then who or what caused the universe?"

When the Buddha was asked how the world started, he kept silent. In the religion of Buddhism we don’t have a first cause, instead we have a never ending circle of birth and death. In this world and in all worlds, there are many beginnings and ends. The model of life used in Buddhism has no starting place... It just keeps going and going.

[/FONT][FONT=Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]And if you want to believe in God, as some Buddhists do, I suppose it's OK. But, Buddhist's don't believe God can end suffering. Only the teaching's of the Buddha can help us end suffering through wisdom and the activity of compassion.[/FONT] [FONT=Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif] In his whole life and in all his teachings the Buddha never said anything about the One God of the desert.[/FONT]
The meaning of 'dhamma' is God -- but Buddha never uses the word 'God' because it has become wrongly associated with the idea of a person, and the law is a presence, not a person. Hence Buddha never uses the word 'God', but whenever he wants to convey something of God he uses the word 'dhamma'. His mind is that of a very profound scientist. Because of this, many have thought him to be an atheist -- he is not. He is the greatest theist the world has ever known or will ever know -- but he never talks about God. He never uses the word, that's all, but by 'dhamma' he means exactly the same. "That which is" is the meaning of the word 'God', and that's exactly the meaning of 'dhamma'.
 

statusQuO

Модератор
Член од
18 јуни 2008
Мислења
13.038
Поени од реакции
7.617
The meaning of 'dhamma' is God -- but Buddha never uses the word 'God' because it has become wrongly associated with the idea of a person, and the law is a presence, not a person. Hence Buddha never uses the word 'God', but whenever he wants to convey something of God he uses the word 'dhamma'. His mind is that of a very profound scientist. Because of this, many have thought him to be an atheist -- he is not. He is the greatest theist the world has ever known or will ever know -- but he never talks about God. He never uses the word, that's all, but by 'dhamma' he means exactly the same. "That which is" is the meaning of the word 'God', and that's exactly the meaning of 'dhamma'.
Dhamma можеби се однесува на Бог, но не е Бог.
Бог може да се материјализира, како што е дејствието со Исус Христос.
Тоа на тој што Буда реферира е нешто замислено, нешто возвишено, вселенска енергија, не Бог.
Според христијанството Бог го создал светот, според Буда никој не го создал светот. Тој нема почеток, и нема крај.
Не е исто сепак.
 

cvetanovskiigor

›———————‹
Член од
6 мај 2009
Мислења
1.425
Поени од реакции
57
Како може Dhamma да се однесува на Бог а Бог да не постои.
Ај објасни го овој парадокс жити се
 

cvetanovskiigor

›———————‹
Член од
6 мај 2009
Мислења
1.425
Поени од реакции
57
Штом сме веке кај Бодидарма
MANY ROADS LEAD TO THE PATH, BUT BASICALLY THERE ARE ONLY TWO: REASON AND PRACTICE. TO ENTER BY REASON MEANS TO REALIZE THE ESSENCE THROUGH INSTRUCTION AND TO BELIEVE THAT ALL LIVING THINGS SHARE THE SAME TRUE NATURE, WHICH ISN'T APPARENT BECAUSE IT'S SHROUDED BY SENSATION AND DELUSION. THOSE WHO TURN FROM DELUSION BACK TO REALITY, WHO MEDITATE ON WALLS, THE ABSENCE OF SELF AND OTHER, THE ONENESS OF MORTAL AND SAGE, AND WHO REMAIN UNMOVED, EVEN BY SCRIPTURES, ARE IN COMPLETE AND UNSPOKEN AGREEMENT WITH REASON. WITHOUT MOVING, WITHOUT EFFORT, THEY ENTER, WE SAY, BY REASON.
TO ENTER BY PRACTICE REFERS TO FOUR ALL-INCLUSIVE PRACTICES: SUFFERING INJUSTICE, ADAPTING TO CONDITIONS, SEEKING NOTHING AND PRACTICING THE DHARMA.
FIRST, SUFFERING INJUSTICE. WHEN THOSE WHO SEARCH FOR THE PATH ENCOUNTER ADVERSITY, THEY SHOULD THINK TO THEMSELVES, "IN COUNTLESS AGES GONE BY, I'VE TURNED FROM THE ESSENTIAL TO THE TRIVIAL AND WANDERED THROUGH ALL MANNER OF EXISTENCE, OFTEN ANGRY WITHOUT CAUSE AND GUILTY OF NUMBERLESS TRANSGRESSIONS. NOW, THOUGH I DO NO WRONG, I'M PUNISHED BY MY PAST. NEITHER GODS NOR MEN CAN FORESEE WHEN AN EVIL DEED WILL BEAR ITS FRUIT. I ACCEPT IT WITH AN OPEN HEART AND WITHOUT COMPLAINT OF INJUSTICE." THE SUTRAS SAY, "WHEN YOU MEET WITH ADVERSITY, DON'T BE UPSET. BECAUSE IT MAKES SENSE."

--- надополнето ---

WITH SUCH UNDERSTANDING, YOU'RE IN HARMONY WITH REASON. AND BY SUFFERING INJUSTICE, YOU ENTER THE PATH.
SECOND, ADAPTING TO CONDITIONS. AS MORTALS, WE'RE RULED BY CONDITIONS, NOT BY OURSELVES. ALL THE SUFFERING AND JOY WE EXPERIENCE DEPEND ON CONDITIONS. IF WE SHOULD BE BLESSED BY SOME GREAT REWARD, SUCH AS FAME OR FORTUNE, IT'S THE FRUIT OF A SEED PLANTED BY US IN THE PAST. WHEN CONDITIONS CHANGE, IT ENDS. WHY DELIGHT IN ITS EXISTENCE? BUT WHILE SUCCESS AND FAILURE DEPEND ON CONDITIONS, THE MIND NEITHER WAXES NOR WANES. THOSE WHO REMAIN UNMOVED BY THE WIND OF JOY SILENTLY FOLLOW THE PATH.
THIRD, SEEKING NOTHING. PEOPLE OF THIS WORLD ARE DELUDED. THEY'RE ALWAYS LONGING FOR SOMETHING, ALWAYS, IN A WORD, SEEKING. BUT THE WISE WAKE UP. THEY CHOOSE REASON OVER CUSTOM. THEY FIX THEIR MINDS ON THE SUBLIME AND LET THEIR BODIES CHANGE WITH THE SEASON. ALL PHENOMENA ARE EMPTY. THEY CONTAIN NOTHING WORTH DESIRING. CALAMITY FOREVER ALTERNATES WITH PROSPERITY. TO DWELL IN THE THREE REALMS IS TO DWELL IN A BURNING HOUSE. TO HAVE A BODY IS TO SUFFER. DOES ANYBODY WITH A BODY KNOW PEACE?
FOURTH, PRACTICING THE DHARMA. THE DHARMA IS THE TRUTH THAT ALL NATURES ARE PURE. BY THIS TRUTH, ALL APPEARANCES ARE EMPTY. DEFILEMENT AND ATTACHMENT, SUBJECT AND OBJECT DON'T EXIST. THE SUTRAS SAY, "THE DHARMA INCLUDES NO BEING BECAUSE IT'S FREE FROM THE IMPURITY OF BEING. AND THE DHARMA INCLUDES NO SELF, BECAUSE IT'S FREE FROM THE IMPURITY OF SELF." THOSE WISE ENOUGH TO BELIEVE AND UNDERSTAND THIS TRUTH ARE BOUND TO PRACTICE ACCORDING TO THE DHARMA. SINCE THE EMBODIMENT OF THE DHARMA CONTAINS NOTHING WORTH BEGRUDGING, THEY GIVE THEIR BODY, LIFE AND PROPERTY IN CHARITY, WITHOUT REGRET, WITHOUT THE VANITY OF GIVER, GIFT OR RECIPIENT, AND WITHOUT BIAS OR ATTACHMENT. AND THEY TAKE UP TRANSFORMING OTHERS TO ELIMINATE IMPURITY BUT WITHOUT BECOMING ATTACHED TO FORM. THUS, THROUGH THEIR OWN PRACTICE, THEY'RE ABLE TO HELP OTHERS AND GLORIFY THE WAY OF ENLIGHTENMENT. AND AS WITH CHARITY, THEY ALSO PRACTICE THE OTHER VIRTUES. BUT WHILE PRACTICING THE SIX VIRTUES TO ELIMINATE DELUSION, THEY PRACTICE NOTHING AT ALL. THIS IS WHAT'S MEANT BY PRACTICING THE DHARMA. THOSE WHO UNDERSTAND THIS DETACH THEMSELVES FROM ALL THAT EXISTS AND STOP IMAGINING OR SEEKING ANYTHING. THE SUTRAS SAY, "TO SEEK IS TO SUFFER. TO SEEK NOTHING IS BLISS." WHEN YOU SEEK NOTHING, YOU'RE ON THE PATH.
 
Член од
21 август 2008
Мислења
6.500
Поени од реакции
1.321
Buda ne veruval vo Bog i konceptot na veruvanje se otfrla kako bespredmeten vo Budizmot. Stoa ako veruvas ti moze da veruvas deka si bog ama nisto od toa, se e stradanje i bolka toa e osnovnata i prva vistina vo Budizmot taka da jasno e i upatenite toa go znaat deka Budizmot otfrla ideja za bog i za veruvanje voopsto, naprotiv za budizmot e vazno znaenjeto a ne veruvanjeto a znaenjeto e deka se e stradanje, bolka, deka ima starost, bolest i smrt i deka lugeto se kako rosa i deka samo rodot e vecen vo taa smisla e konceptot na reinkarnacija a posle smrtta nema nisto zaborav.
 

cvetanovskiigor

›———————‹
Член од
6 мај 2009
Мислења
1.425
Поени од реакции
57
Buda ne veruval vo Bog i konceptot na veruvanje se otfrla kako bespredmeten vo Budizmot. Stoa ako veruvas ti moze da veruvas deka si bog ama nisto od toa, se e stradanje i bolka toa e osnovnata i prva vistina vo Budizmot taka da jasno e i upatenite toa go znaat deka Budizmot otfrla ideja za bog i za veruvanje voopsto, naprotiv za budizmot e vazno znaenjeto a ne veruvanjeto a znaenjeto e deka se e stradanje, bolka, deka ima starost, bolest i smrt i deka lugeto se kako rosa i deka samo rodot e vecen vo taa smisla e konceptot na reinkarnacija a posle smrtta nema nisto zaborav.
Види вака . ја не кажувам за Будизмот како религија , тоа мене не ме интересира.
Мене ме интересира Gautama Buddha .
 
Член од
21 август 2008
Мислења
6.500
Поени од реакции
1.321
Види вака . ја не кажувам за Будизмот како религија , тоа мене не ме интересира.
Мене ме интересира Gautama Buddha .
Togas uste poveke argumentite se na stranata na moeto tvrdenje.
I hope you can see that God is not what Buddhism is about... Suffering is... And if you want to believe in God, as some Buddhists do, I suppose it's OK. But, Buddhist's don't believe God can end suffering. Only the teaching's of the Buddha can help us end suffering through wisdom and the activity of compassion.
[FONT=Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]In his whole life and in all his teachings the Buddha never said anything about the One God of the desert.

[/FONT]
 

cvetanovskiigor

›———————‹
Член од
6 мај 2009
Мислења
1.425
Поени од реакции
57
Togas uste poveke argumentite se na stranata na moeto tvrdenje.
I hope you can see that God is not what Buddhism is about... Suffering is... And if you want to believe in God, as some Buddhists do, I suppose it's OK. But, Buddhist's don't believe God can end suffering. Only the teaching's of the Buddha can help us end suffering through wisdom and the activity of compassion.
[FONT=Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif]In his whole life and in all his teachings the Buddha never said anything about the One God of the desert.

[/FONT]
Ako ти така си го протумачил неговото учење тоа си е твое , јас немам ништо против.
Јас си имам друго мислење и тоа е тоа.
 

statusQuO

Модератор
Член од
18 јуни 2008
Мислења
13.038
Поени од реакции
7.617
Ako ти така си го протумачил неговото учење тоа си е твое , јас немам ништо против.
Јас си имам друго мислење и тоа е тоа.
не можеш да имаш друго мислење за нешто што е сосема другачие
тоа ти е ко да си имам јас мислење дека 2 + 2 се 3 па шо сакаш прави, за мене 3 се и крај
Господ Бог, е најглавно СОЗДАТЕЛОТ НА СВЕТОТ! НА СЕ ШТО ПОСТОИ! (според христијанството ти кажувам сеа, ја лично - атеист).
А будизмот укажува на ЕНЕРГИЈА! Енергија која го движи светот, не енергија која го направила светот. Не енергија која ќе те прати во пеколот, не енергија во која треба сите да веруваат.
Не знам како да ти објаснам, буда нема допирна точка со било каков Бог.
 
Член од
31 јули 2006
Мислења
2.537
Поени од реакции
702
не можеш да имаш друго мислење за нешто што е сосема другачие
тоа ти е ко да си имам јас мислење дека 2 + 2 се 3 па шо сакаш прави, за мене 3 се и крај
Господ Бог, е најглавно СОЗДАТЕЛОТ НА СВЕТОТ! НА СЕ ШТО ПОСТОИ! (според христијанството ти кажувам сеа, ја лично - атеист).
А будизмот укажува на ЕНЕРГИЈА! Енергија која го движи светот, не енергија која го направила светот. Не енергија која ќе те прати во пеколот, не енергија во која треба сите да веруваат.
Не знам како да ти објаснам, буда нема допирна точка со било каков Бог.
Некои таа енергија ја викаат Бог, некои Тао, некои The Great Spirit....сеа не знам баш за будизмот, али кога ќе се каже бог - не се алудира стално на оној од организираните религии.....some people are just over that issue
 

Kajgana Shop

На врв Bottom