- Член од
- 6 април 2007
- Мислења
- 375
- Поени од реакции
- 11
Ja izrezilija vekovnata blgarska drzava...ccc. Ama evropa ima fizioloski potrebi treba da kenja negde, slicno kako Rusija, Germanija SSSR, NATO.. Ke se prepolni nuznikot kaj da e.
Додека уживаш, за исправка: фамозната инсталациjа не е дело на Европjаните (демек сите во ЕУ), туку само на еден (квази)уметник. Очигледно ама повеќе пати на спротивното се алудира. Давид Черни им се извини на навредените држави-членки и ќе ги врати парите за творбана назад. Македониjа иако библиска земjа и само сонцето постаро од неjзе уште далеку е од ЕУ па морат гордите и задоволни граѓани масовно да аплицират за пасошот со трите лавови озгора, секако после декларациjа за произход. Што е тоа ако не ирониjа, reality check...Ja izrezilija vekovnata blgarska drzava...ccc. Ama evropa ima fizioloski potrebi treba da kenja negde, slicno kako Rusija, Germanija SSSR, NATO.. Ke se prepolni nuznikot kaj da e.
Се извиниле не се извиниле резилот пукна.Вистината понекогаш многу боли.Додека уживаш, за исправка: фамозната инсталациjа не е дело на Европjаните (демек сите во ЕУ), туку само на еден (квази)уметник. Очигледно ама повеќе пати на спротивното се алудира. Давид Черни им се извини на навредените држави-членки и ќе ги врати парите за творбана назад. Македониjа иако библиска земjа и само сонцето постаро од неjзе уште далеку е од ЕУ па морат гордите и задоволни граѓани масовно да аплицират за пасошот со трите лавови озгора, секако после декларациjа за произход. Што е тоа ако не ирониjа, reality check...
Ама и вие не да сте прости!Кути папуди сте!Македониjа иако библиска земjа и само сонцето постаро од неjзе уште далеку е од ЕУ па морат гордите и задоволни граѓани масовно да аплицират за пасошот со трите лавови озгора, секако после декларациjа за произход. Што е тоа ако не ирониjа, reality check...
да си седеле мирни, можеби немаше да ја запознаат уште која е бугарија
По бурните реакции од БГ, кенефот - бил покриен со црно платно.
Ќенефот како огледало -С.Мицов
Добрите риболовци знаат дека и со евтин мамец можат да уловат глупави риби. А од Русија пуштената бугарска „риба“ во европското море уште пред 130 години многукратно се покажа не само како алчна и курумпирана, туку и како глупава.
Арт-проектот „Ентропија ги стави на испит демократските институции, медиумите и граѓаните на 27-те држави членки на ЕУ.
Избраниот светски познат чешки скулптор Давид Черни, досега не еднаш го тестирал чувството за хумор на своите сонародници. На пример, со композиција во која еснафи се наоѓаат во базен во форма на чешката држава. Поставена е во годината на примањето на државата во ЕУ. Или со неговиот ироничен поглед кон покровителот на Прага, Св. Ватслав, со квалификацијата на актуелниот чешки претседател и евроскептик Клаус како „задник“. Во композицијата „Ентропа“, Велика Британија целосно отсуствува заради нејзиниот скептицизам, Германија е со поискривена нацистичка свастика, т. е. ослободена од хитлеровското минато, Грција е држава во пламен (сугерира дека може да стане пепел) , Словачка “ салама спакувана во унгарското знаме, Луксембург е на распродажба. Хомофобијата во Полска е поврзана со геј- знаме, кренато од полски свештеници, Белгија е бонбониера, Романија- забавен парк на Дракула итн. Бугарија, пак, е претставена како полски ќенеф со црвени светулки. Сиреч, со боите на тие од основните политички партии што ја управуваат во последните 20 години. Може да се побара и друг симбол- на полицајштината во државата и на крвта што е пролеана од неа. Черни се откажал од првобитното решение да покани по еден творец од секоја држава членка. Тоа го направил за да ги спаси од евентуални негативни реакции.
Во каталогот на изложбата дури се вклучени фиктивни автори со измислени биографии. На тој начин Черни поставил две стапици: да ја проследи реакцијата кон „своето“, а потоа, кога ќе се разбере измамата, и кон „туѓото“. Во стапицата на „Енторпа“ се фатија неколку медиуми од Германија, Полска, Холандија, Англија кои изразија незадоволство од визијата на своите држави.
Се фати една партија- Националистичката словачка национална партија и цела една држава- Бугарија. Првпат целата европска јавност ја разбра „валканата приказна“ за таа држава, за нејзините институции од сталинистички тип, за партиите и медиумите поврзани со власта, за „творечките“ организации, за ксенофобијата и шовинизмот во бугарското општество. Секој ден пред и дури по откривањето на изложбата Бугарија праќаше протестни ноти до сите можни институции во ЕУ- чешкото претседателство, врховниот претставник Хавиер Солана, до амбасадорот на Чешка во Софија и до чешката претставничка во ЕУ. Во масовната хистерија се вклучи и министерот за надворешни работи Калфин, а говорителката на Постојаното претставништво на Бугарија во ЕУ,
Жотева, во духот на старата хунобугарска традиција изјави: „Со чекани ќе ја искршам арт- инсталацијата со турскиот тоалет“.
Потресени европски набљудувачи одбележаа дека Бугарија е единствената земја во ЕУ која сака да ја цензурира изложбата насочена против цензурата, и дека претпочита „чистиот тоалет“ да го замени со грозна дупка, која уште поточно ќе го покажува нејзиното место и улога во ЕУ. Но, тоа не беше се. Во првите денови кога се распространи информацијата дека автор на бугарскиот дел е уметницата Елена Џелебова, институции и медиуми почнаа да ја бараат „под дрво и под камен“ (нивни израз) за да ја линчуваат. Од Сојузот на новинарите изјавија дека не ја познаваат, а Министерството за култура се пожали дека од ЕУ не се допрашале до него. Весници излегоа со загравја: „Срам!“, „Бугарска уметница направи ќенеф од Бугарија“. Кога се разбра дека Џелебова не постои, а дека автор е Черни, тонот се смени: „Чех- мангуп ја направил тоалетна Бугарија“, „Плаќаме амбасадор за скандалозна изложба“ итн.
цел текст