Омер, ова веќе наликува не на дијалог, туку на збирка од два монолози.
Чисто информативно:
Св. Василиј Велики, уште на крајот од 4-от век го има протолкувано ЦЕЛТОТО Свето Писмо. Замисли кој напор и подвиг е тоа: еден човек да го истолкува Писмото! Подоцнежните Свети Оци само го потврдуваа(т), се наодврзуваа(т) и само го надополнуваа(т) она кое нивните претходници го осознале, толкувајќи го Писмото. Денес, никој (т.е. ретко кој) од богословите или врвните светогорски монаси, се впушта во толкување на Писмото, од проста причина што:
-Писмото веќе е истолкувано
- Светите Оци се временски поблиску до Христовото време а ние сме 2 000 г подалеку од Христа па „расипаниот телефон„ може лесно да проработи.
- вселенските Собори се занимаваа токму со таа работа: расчистивање на вистината поради опасноста некоја наредна генерација да почне да го искривува изворното христијанство.
Денешните богослови и монаси, самите велат дека повеќе сакаат да се повикуваат на Светите Оци отколку самите да толкуваат цитати од Писмото.
Можеме три дена да броиме и пребројуваме а притоа да го заборавиме начинот на кој се толкува Писмото:
- она кое е напишано
- што све се подраззбира под напишаното.
Веќе ти посочив дека при пребројувањето на родословот, користевме коректив во облик од вкупниот родослов од јудејските цареви, без исклучоци. Споредбата беше точна - 42-от, кој недостига е Христос! И толку! Ти побара од мене да се обаратам кај квалификуван за толкување. Јас тоа и го сторив и ти одговорив. Се отповеќе би били само лага.
И да направам грешка, тоа ќе биде само моја грешка, а не грешка во Писмото. Никаде на форумов не се впуштам во толкување на Писмото, освен ако толкувањето веќе ми е познато или стихот е крајно едноставен по содржина. Значи, јас, како православен, НЕ ТОЛКУВАМ ништо , особено не она кое е веќе е истолкувано.
Мики, ај земи воздух, излуфтирај се, среди ги мислите, врати се и погледни убаво што те прашувам.
Ова го повторувам последен пат.
ЕВАНГЕЛИЕ СПОРЕД МАТЕЈ
Глава 1
1 Книга на родословот на Исуса Христа, син Давидов, син Авраамов:
2 На Авраама му се роди Исак, на Исака му се роди Јаков, на Јакова му се родија Јуда и неговите браќа.
3 На Јуда му се родија Фарес и Зара од Тамара, на Фареса му се роди Есром, а на Есрома му се роди Арам,
4 на Арама му се роди Аминадав, на Аминадава му се роди Насон, на Насона му се роди Салмон;
5 на Салмона му се роди Вооз од Рава, на Вооз му се роди Овид од Рута, на Овида му се роди Јесеј;
6 на Јесеја му се роди цар Давид. На цар Давид му се роди Соломон од Уриевата жена.
7 На Соломона му се роди Ровоам, на Ровоама му се роди Авија, на Авија му се роди Аса,
8 на Аса му се роди Јосафат, на Јосафата му се роди Јорам, на Јорама му се роди Озија,
9 на Озија му се роди Јоатам, на Јоатама му се роди Ахаз, на Ахаза му се роди Езекија,
10 на Езекија му се роди Манасија, на Манасија му се роди Амон, на Амона му се роди Јосија,
11
на Јосија му се родија Јехонија и неговите браќа во времето на преселувањето во Вавилон.
12 По Вавилонската преселба, на Јехонија му се роди Салатиел, на Салатиела му се роди Зоровавел,
13 на Зоровавела му се роди Авијуд, на Авијуда му се роди Елијаким, на Елијакима му се роди Азор,
14 на Азора му се роди Садок, на Садока му се роди Ахим, на Ахима му се роди Елијуд,
15 на Елијуда му се роди Елеазар, на Елеазара му се роди Матан, на Матана му се роди Јаков,
16 на Јакова му се роди Јосиф, мажот на Марија, која го роди Исуса, наречен Христос. 17 И така, сите родови од Авраама до Давида се четиринаесет родови; и од Давида до преселбата во Вавилон четиринаесет родови; и од преселбата во Вавилон до Христа четиринаесет родови.
Евангелие: от Матфеја
Глава 1
1Родословие Иисуса Христа, Сына Давидова, Сына Авраамова.
2 Авраам родил Исаака; Исаак родил Иакова; Иаков родил Иуду и братьев его;
3 Иуда родил Фареса и Зару от Фамари; Фарес родил Есрома; Есром родил Арама;
4 Арам родил Аминадава; Аминадав родил Наассона; Наассон родил Салмона;
5 Салмон родил Вооза от Рахавы; Вооз родил Овида от Руфи; Овид родил Иессеја;
6 Иессеј родил Давида царја; Давид царь родил Соломона от бывшеј за Уриеју;
7 Соломон родил Ровоама; Ровоам родил Авију; Авија родил Асу;
8 Аса родил Иосафата; Иосафат родил Иорама; Иорам родил Озију;
9 Озија родил Иоафама; Иоафам родил Ахаза; Ахаз родил Езекију;
10 Езекија родил Манассију; Манассија родил Амона; Амон родил Иосију;
11 Иосија родил Иоакима; Иоаким родил Иехонију и братьев его, перед переселением в Вавилон.
12 По переселении же в Вавилон, Иехонија родил Салафиилја; Салафииль родил Зоровавелја;
13 Зоровавель родил Авиуда; Авиуд родил Елиакима; Елиаким родил Азора;
14 Азор родил Садока; Садок родил Ахима; Ахим родил Елиуда;
15 Елиуд родил Елеазара; Елеазар родил Матфана; Матфан родил Иакова;
16 Иаков родил Иосифа, мужа Марии, от Которој родилсја Иисус, называемыј Христос. 17 Итак всех родов от Авраама до Давида четырнадцать родов; и от Давида до переселенија в Вавилон четырнадцать родов; и от переселенија в Вавилон до Христа четырнадцать родов.
Велиш дека јас грешно бројам. Ок, еве ти ги истите пасуси од македонската и руската библија па повели изброј ги ти. Зарем не гледаш човеку дека 11 стих е контрадикторен во двата преводи,и како сакаш брои во едниот превод има еден човек повеќе,а тоа е во рускиот. Јас убаво ти реков ,да го прашаш свештеникот зошто ваква нелогичност во Библијата, ти ми кажуваш дека тоа веќе било протолкувано.Епа друже според тоа толкување испаѓа дека 90% од Библиите ви се грешни во овој цитат.Ама ти ете слепо се раководиш според некои писанија на светите отци, и сега излегува дека ти слепо веруваш и немаш храброст да се впуштиш во посериозно истражување на оваа нелогичност. А изгледа нема ниту свештеникот кој ти објаснувал. Во спротивно немаше да правиш олкави маневри.