Аудио Опрема: Засилувачи, Ресивери, Тунери, Звучници...

Член од
10 април 2018
Мислења
2.254
Поени од реакции
2.550
Звучниците и да се испод максималната снага на засилувачот немаат проблем, во кратки интервали издржуваат и двојно поголема моќност, само да не се претерува.
А најлошо е засилувачот ако се одврти до максимум и работи неконтролирано, па и звучниците да ги расипе.
Треба да се искомбинира да извадиш максимум од звучниците ако ти е за гласна музика, а да не го форсираш засилувачот.
Е сега со оваа модерната музика без динамика, каде се е компресирано и одвртено на максимум подобро и да не се форсираат засилувачот и звучниците.
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.397
Звучниците и да се испод максималната снага на засилувачот немаат проблем, во кратки интервали издржуваат и двојно поголема моќност, само да не се претерува.
А најлошо е засилувачот ако се одврти до максимум и работи неконтролирано, па и звучниците да ги расипе.
Треба да се искомбинира да извадиш максимум од звучниците ако ти е за гласна музика, а да не го форсираш засилувачот.
Е сега со оваа модерната музика без динамика, каде се е компресирано и одвртено на максимум подобро и да не се форсираат засилувачот и звучниците.
Набавување посилни звучници а послаб засилувач не е услов; може и засилувачот да биде посилен од звучниците, но користен внимателно. Плус, имаш засилувачи со вграден релеј (или друг склоп) кој превентивно се исклучува и така засилувачот е обезбеден од прегорување, ако засилувачот биде „одвртен„ натпросечно.

Постојат повеќе совети за тоа која треба да биде разликата меѓу силата од звучниците и силата од засилувачот (синусна) па препораките почнуваат од барем 20% појаки звучници па се‘ до/повеќе од 50%. Начелно, и слаб засилувач може да „засвири„ на јаки звучници (преверено од мене) ако звучниците имаат висока осетливост, на пример од 89dB па нагоре, што се смета за висока осетливост на звучникот, кој не бара силен засулувач за да прозвучи.

Препораките се само препораки, а што е точно, се испробува преку точна комбинација од засилувач и звучници, при што се води сметка за нивната „компатибилност„ во техничките особини.
 
Член од
8 јануари 2012
Мислења
9.906
Поени од реакции
14.597
Да; препораката за појаки звучници во однос на засулувачот е чисто превентивна, за да не липсаат звучниците ако засилувачот е начелно појак од нив па оттаму доаѓа и препораката за купување појаки звучници а послаб засуливач, како и пуштање на засилувачот на не повеќе од 50% од неговата сила, оти после таа граница, засулувачот влегува во „клипинг„ односно пропорционално/прогресивно засилување, без контрола, од што звучниците лесно прегоруваат.
малку околу тој ,,клипинг,,факторот....

Произведувачите на појачала за да се заштитат од испорачување на недозволени моќности прибегнуваат на т.н. ,,clipping,, т.е. постои некое ниво над кое сигналот се сечи. Но тоа предизвикува дополнителен проблем. Знаеме дека доколку еден електричен сигнал нагло се пресечи/прекине....а потоа така иселен се пути низ калем9во оонкретниов сличај калемот на звучникот), се постигнува ефект на многуструко појачување на сигналот

овој прионцип кај колите позитивно се користи кај системот платина-бомбина, каде платинката го прекинува струјниот круг, а бомбината како калем го мултиплицира

кај појачалата, бидејќи се прекинува ионака сигнал со висока фрекфенција, самото прекинување предизвикува појава на уште повисоки фрекфенции(кој знае што е фуриева трансформација...знае што кажувам), па така страдаат високотците

Затоа кај појачала кај кои има диода за клипинг фактор....треба да се одржува на ниво испод за да се активира клипингот
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.397
малку околу тој ,,клипинг,,факторот....

Произведувачите на појачала за да се заштитат од испорачување на недозволени моќности прибегнуваат на т.н. ,,clipping,, т.е. постои некое ниво над кое сигналот се сечи. Но тоа предизвикува дополнителен проблем. Знаеме дека доколку еден електричен сигнал нагло се пресечи/прекине....а потоа така иселен се пути низ калем9во оонкретниов сличај калемот на звучникот), се постигнува ефект на многуструко појачување на сигналот

овој прионцип кај колите позитивно се користи кај системот платина-бомбина, каде платинката го прекинува струјниот круг, а бомбината како калем го мултиплицира

кај појачалата, бидејќи се прекинува ионака сигнал со висока фрекфенција, самото прекинување предизвикува појава на уште повисоки фрекфенции(кој знае што е фуриева трансформација...знае што кажувам), па така страдаат високотците

Затоа кај појачала кај кои има диода за клипинг фактор....треба да се одржува на ниво испод за да се активира клипингот
Кога веќе сме на муабет за „факторите„, да го наведеме и т.н. „дампинг„ фактор кај засилувачите, кој е мноооогу битен. Ако засилувачот е релативно јак, неговиот „дампинг„ треба да биде висок, на пример од 70 па нагоре, за да не почне звучникот да „лупа„, односно засилувачот да не може да ја котролира силата/струјата која звучникот ја враќа кон засилувачот.

Така, за слаби засилувачи, на пример 2х30/2х40W, доволен е „дампинг„ од 30-50, но за силни засиливачи, од 2х80/90 на нагоре, пожелни се високи „дампинг„ фактори.

На наведеме уште една многу битна работа, а тоа е синергијата меѓу засилувачот и звучниците, која (синергија) го дава звукот од целиот систем па така, звукот или ми се бендисува или не...Или сум целосно рамнодушен кон звукот па барам друга поповолна комбинација. На пример, ако засилувачот има карактеристичен „светол„ звук, како што го имаат најголемиот број од јапонските модели, ќе бараме звучници со „темен„ звук, за да можат нивните звучни особини да се надоплнат. Пример, „Маранц„ и „НАД„ имаат темен звук па на нив можеме да приклучиме звучници со „светол„ звук, како што се на пример звучниците од „Јамо„.

Приказнава можеме да ја водиме и понатаму, ако во игра ги земеме и звучничките кабли и звучничките подлоги, кои се приказна сама за себе.

Кратко кажано, кога се спарува засилувач со звучници, битни се многу нешта истовремено, а не само нивната номинална сила.
 
Член од
10 април 2018
Мислења
2.254
Поени од реакции
2.550
Кога веќе сме на муабет за „факторите„, да го наведеме и т.н. „дампинг„ фактор кај засилувачите, кој е мноооогу битен. Ако засилувачот е релативно јак, неговиот „дампинг„ треба да биде висок, на пример од 70 па нагоре, за да не почне звучникот да „лупа„, односно засилувачот да не може да ја котролира силата/струјата која звучникот ја враќа кон засилувачот.

Така, за слаби засилувачи, на пример 2х30/2х40W, доволен е „дампинг„ од 30-50, но за силни засиливачи, од 2х80/90 на нагоре, пожелни се високи „дампинг„ фактори.

На наведеме уште една многу битна работа, а тоа е синергијата меѓу засилувачот и звучниците, која (синергија) го дава звукот од целиот систем па така, звукот или ми се бендисува или не...Или сум целосно рамнодушен кон звукот па барам друга поповолна комбинација. На пример, ако засилувачот има карактеристичен „светол„ звук, како што го имаат најголемиот број од јапонските модели, ќе бараме звучници со „темен„ звук, за да можат нивните звучни особини да се надоплнат. Пример, „Маранц„ и „НАД„ имаат темен звук па на нив можеме да приклучиме звучници со „светол„ звук, како што се на пример звучниците од „Јамо„.

Приказнава можеме да ја водиме и понатаму, ако во игра ги земеме и звучничките кабли и звучничките подлоги, кои се приказна сама за себе.

Кратко кажано, кога се спарува засилувач со звучници, битни се многу нешта истовремено, а не само нивната номинална сила.
Таму нема што да се оди. Ако е чист бакар и добра изолација тоа е. Нема што повеќе. Се друго е превара. Она аудиофилски кабли се е тоа превара. Да не им ставаат некој магичен прав внатре.
Кабел од 1000$ метро не е ништо подобар од оној 10$ метро. Тоа е само стапица за наивци.
 
Член од
8 јануари 2012
Мислења
9.906
Поени од реакции
14.597
Imam prijatel koj ušte pred poveke od 30 godini premotuva zvučnici....i aktivno ja prati ovaa tematika( a daltonist e....zamisli)..

Mi veli....vo listata na najdobri zvučnici....vo prvite 200 nema zvučno ime...ili ime što e poznato vo javnost

Toa se visokoprofesionalni maloseriski marki.....
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.397
Таму нема што да се оди. Ако е чист бакар и добра изолација тоа е. Нема што повеќе. Се друго е превара. Она аудиофилски кабли се е тоа превара. Да не им ставаат некој магичен прав внатре.
Кабел од 1000$ метро не е ништо подобар од оној 10$ метро. Тоа е само стапица за наивци.
Зависи како гледаш на работите...

Постои скапа и постои евтина „хај-фи„ опрема и придрижни дрангулии. Ако на скап систем прикачиш евтини звучнички жици, промашуваш исто како што промашуваш ако на евтин систем прикачиш скапи звучнички жици.

Просто кажано„ скапо „иде„ на скапо, а тоа важи и за евтиното.

Звучничките жици пожелно е да бидат изработени од колку е можно почист бакар, чија чистота се мери со мерка преку 99, 9% или по класи, чистотата од бакарот почнува со класа 4N па нагоре, дури и повеќе од класа 8N. Но, чистотата од бакарот не е доволна, туку битна е и густината од кристалот во кој е сместена структурата од бакарот, гледано како хемиски елемент, на молекуларно-атомско ниво‘.

Исто така, битен е и начинот на прикачување на жицата на звучкничкиот контакт, така да имаме просто непосредно прикачување на гола жица или посредно прикачувње, преку „банана„ или преку „вилушка„, со што имаме и пад на сигналот од засилувачот кон звучникот. Битен е и начинот на кој жицата се води кон звучникот па препорачливо е водење со всукување на двете жици (вод „+„ и „-„), со што се понишува магентското поле, кое жицата го зрачи кога низ жицата тече струја.

Постојат и други изработки на звучнички кабли/жици, како што е користењето сребро или користењето посребрен бакар, што според моите (и туѓите!) исксутва не е препорачливо, оти среброто произведува неподносливо „врескачки„ високи фреквенции во звучната слика и со тоа слушањето (ми) станува неподносливо.
 
Член од
6 февруари 2007
Мислења
4.032
Поени од реакции
4.520
За да знаеш дали нешто вреди за парите прво треба да го слушнеш како звучи и да пуштиш lossless нумери кои знаеш како звучат на добра опрема.
 

Lester Freamon

A man of focus, commitment, sheer will...
Член од
14 јануари 2015
Мислења
15.514
Поени од реакции
34.564
Прашав и во друга тема, али ајде и тука.
Да препорачате слушалки со подобар квалитет на микрофонот, ми требаат два комада, едниот со два влезови (засебен џек за микрофонот и засебен за слушалките (овој ми е за пцто)), а вториот да одат микрофонот и слушалките на еден џек (за лаптопот).
Буџет до кај 2000ки по пар, микрофонот ми е многу битен оти пола ден сум на скајп/тимс и ме иритираат моменталниве оти не вади микрофонот баш најдобар звук, а згора на тоа имам и неколку практиканти за кои треба да снимам видеа па да ги искористам и за таа намена, да не барам екстерни микрофони :)
 
Член од
9 февруари 2016
Мислења
1.240
Поени од реакции
3.137
Прашав и во друга тема, али ајде и тука.
Да препорачате слушалки со подобар квалитет на микрофонот, ми требаат два комада, едниот со два влезови (засебен џек за микрофонот и засебен за слушалките (овој ми е за пцто)), а вториот да одат микрофонот и слушалките на еден џек (за лаптопот).
Буџет до кај 2000ки по пар, микрофонот ми е многу битен оти пола ден сум на скајп/тимс и ме иритираат моменталниве оти не вади микрофонот баш најдобар звук, а згора на тоа имам и неколку практиканти за кои треба да снимам видеа па да ги искористам и за таа намена, да не барам екстерни микрофони :)
Зашто не си земеш посебен микрофон?
 

Lester Freamon

A man of focus, commitment, sheer will...
Член од
14 јануари 2015
Мислења
15.514
Поени од реакции
34.564
Зашто не си земеш посебен микрофон?
Од тоа што ми понудија во нашите продавници 100 евра е најниско за усб микрофон. Во Анхоч од тие поефтините што се за гејминг немаат на лагер, а исто немаат и тој радиум 400 што е 4300 денари.
 
Член од
9 февруари 2016
Мислења
1.240
Поени од реакции
3.137
Од тоа што ми понудија во нашите продавници 100 евра е најниско за усб микрофон. Во Анхоч од тие поефтините што се за гејминг немаат на лагер, а исто немаат и тој радиум 400 што е 4300 денари.
Ауу удрена работа. Иначе немораш USB микрофон, има и со обичен пин. Јас имам BM-800 од ибеј со обичен пин е, по 20ина долари идат, а има и други поефтини што за твојава намена би биле супер.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom