Ќе се полага државен испит во 2-ра и 4-та година (Студентски пленум)

  • Креатор на темата Атомската мравка
  • Време на започнување
Член од
26 јуни 2013
Мислења
3.597
Поени од реакции
14.641
Според она народната

It's a joke, not a dick. Don't take it so hard.

Нема место за паника иако работата е сериозна и се работи за нечија иднина вакви натписи се појавуват на секој протест насекаде во светот каде што испаѓа некоја креативност неповрзано со самиот настан (y)
 
Член од
14 декември 2013
Мислења
4.157
Поени од реакции
10.994
Мислам дека овие два ,ќе ги наречам наши протести:love:,ќе бидат причина за охрабрување на народот за искажување на незадоволството,еве веќе почна со најавениот протест за данокот за хонорарците
 

Ilumious

Патник, педер, поет, администратор, масон
Член од
29 јануари 2007
Мислења
84.962
Поени од реакции
195.500
Според она народната

It's a joke, not a dick. Don't take it so hard.

Нема место за паника иако работата е сериозна и се работи за нечија иднина вакви натписи се појавуват на секој протест насекаде во светот каде што испаѓа некоја креативност неповрзано со самиот настан (y)
Таман работа другар да не се разбирало шега, но кога гледаме дека јавноста (читај Сранко јади гомна и негови јавувачи) чека на најмал испад на вакви протести, мислам дека е најдобро да не им даваме ама баш никаков повод да ги окарактеризираат протестиве како несериозни и како збирштина на луѓе што не знаат зошто се дојдени тука... :)
 

Рудници и

ООЗТ Рудници и железарница - Скопје
Член од
9 декември 2009
Мислења
12.181
Поени од реакции
18.257
Една равенка за КУРир.
Потврди ја точноста на исказот: Screenshot_10.png
 
Член од
21 мај 2008
Мислења
11.032
Поени од реакции
11.667
Искрено, малку е тешко 3 лица на 1 метар квадратен, 2 да. Ама ок, во Битола бројката се движела околу 1000 што е одлично![DOUBLEPOST=1418564597][/DOUBLEPOST]http://fokus.mk/vladata-ne-otstapuva-od-drzhavniot-ispit-predlog-reshenijata-pominaa-na-vladina-sednitsa/ Утре или задутре очекуваме шлаканица од универзитетите. Игнорирањето и на таа шлаканица ќе значи трет студентски марш, се надевам уште помасовен и со присуство на огромен број на професори!
 
Последно уредено:

Рудници и

ООЗТ Рудници и железарница - Скопје
Член од
9 декември 2009
Мислења
12.181
Поени од реакции
18.257
ВЛАДАТА НЕ ОТСТАПУВА ОД ДРЖАВНИОТ ИСПИТ, ПРЕДЛОГ-РЕШЕНИЈАТА ПОМИНАА НА ВЛАДИНА СЕДНИЦА
Според него, овие реформи можат првенствено да им донесат негативни политички поени, но за нив тоа не е најбитно. Најбитен е долгорочниот ефект што ќе се постигнел од спроведувањето на вакви крупни реформи

Фокус 14 дек 2014, 14:37

Државниот испит помина на владина седница. И, покрај студентските протести и барањето на студентите да се седне на преговарачка маса и да се разговара на оваа тема, денеска министерот за образование Абдулаќим Адеми и неговиот заменик Спиро Ристовски ги преставија предлог решенијата, кои вчера поминале на владина седница.

- Не станува збор за два испити, туку два дела на еден единствен испит. Ова е предлог- нацрт кој ќе оди на јавна расправа. Изминативе денови ние бевме сведоци на отфрлање на нешто, кое воопшто не беше доставено ни како предлог- закон. Ние очекуваме во наредниот период да добиеме квалитативни сугестии. Затоа ние сме решени да ги спроведуваме реформите што ќе значат зголемување на квалитетот на образовниот систем во Македонија. Ние сме свесни дека на краток рок, овие реформи можат да ни донесат првенствено негативни политички поени, но за нас тоа во оваа фаза не е најбитно. Најбитен е долгорочниот ефект што ќе се постигне од спроведување на вакви крупни реформи – истакна Ристовски.

Се молат за нов(и) марш(ови), изгледа им се виде многу убаво (покултурно од сите нивни митинзи).Или по нашки - си го барат со боринче.

Есклузивна слика од седницата:


Ова беше на страната Студентски марш
sonk.png

Од една страна добро е ваквиот тренд на најави за нови протести поради различни причини и неправди, прво почна со Маршот за живот против загадувањето, а бројноста и упорноста на студентскиот марш даде поголем мотив дека уште е нешто живо во ова општество.Најнови најави и иницијативи за отпуштените професионални војници (17.12), протест на хонорарците (22.12) и репресираните навивачки групи.
Од друга страна, припојувањето на други протести кон студентскиот марш би било изговор (за) и некакво шлепање со студентите (не на СОНК, сепак е образование).
Во секој случај позитивен тренд на реакции кои не ги очекуваа многумина ни за студентскиот марш.
 
Последно уредено:
Член од
23 ноември 2011
Мислења
14.322
Поени од реакции
32.864
http://www.press24.mk/so-najgolem-set-merki-kje-se-unapreduva-obrazovniot-sistem-vo-makedonija

Ова е целиот пакет на реформи во образованието кој го најавиле. Настрана државниот испит, има некои предлози кои се добри, треба малце да се заострат критериумите во образованието, како во високото, така и во основното и средното.
 
Член од
17 август 2011
Мислења
10.386
Поени од реакции
18.532
http://www.press24.mk/so-najgolem-set-merki-kje-se-unapreduva-obrazovniot-sistem-vo-makedonija

Ова е целиот пакет на реформи во образованието кој го најавиле. Настрана државниот испит, има некои предлози кои се добри, треба малце да се заострат критериумите во образованието, како во високото, така и во основното и средното.
пак еден куп бирократски глупости,освен бројката на дипломирани друго ништо нема да се смени.
Сакате младите да се образоваат и научат нешто,смалете ги паралелките на факултетите,вработете поише професори и асистенти,повеќе стручна литература...ама не вака е поедноставно.
 
Член од
23 ноември 2011
Мислења
14.322
Поени од реакции
32.864
И сега и со новите измени секако дека ќе се вработуваат партиски кадри во образованието, ама барем во иднина и тие партиски кадри нека се помачат малце, со академии, со сертификати и со слични глупости.

А и делот за докторските студии е во ред, не може секој приватен универзитет петпарачки докторати да дели.
 

Рудници и

ООЗТ Рудници и железарница - Скопје
Член од
9 декември 2009
Мислења
12.181
Поени од реакции
18.257
И сега и со новите измени секако дека ќе се вработуваат партиски кадри во образованието, ама барем во иднина и тие партиски кадри нека се помачат малце, со академии, со сертификати и со слични глупости.

А и делот за докторските студии е во ред, не може секој приватен универзитет петпарачки докторати да дели.
Да, да, исто како за државните службеници.Со давање однапред на прашањата на ‘подобните‘.Екстерното во средно слична приказна.
Убаво пиша Димитар171, каква е смислата на предавање со 876 студенти наеднаш?
Па тие од петтиот ред нагоре ништо нема да чујат, камо ли да разберат.
И магистратури и докторати не вредат ни на државните, со ценење на магистерскиот труд според бројот на страници и теорија еден тон.Па утре се чудат газдите на тие малку вработени магистрирани/докторирани кај е проблемот (пола кривица е и кај нив со недавањето можности за реална пракса).
 
Член од
21 мај 2008
Мислења
11.032
Поени од реакции
11.667
Далеку е од ај на здравје. Сеа ќе има „јавна расправа“, утре/задутре треба да се произнесат универзитетите. Баш ме интересира што ќе направат ако сите универзитети се против.
 
Член од
21 декември 2011
Мислења
568
Поени од реакции
294
Далеку е од ај на здравје. Сеа ќе има „јавна расправа“, утре/задутре треба да се произнесат универзитетите. Баш ме интересира што ќе направат ако сите универзитети се против.
чим го усвоиле предлогот... до крај ке тераат едиствено што ке се одложува на некое време со така наречени "јавни дебати" протести и остало
 
Член од
21 мај 2008
Мислења
11.032
Поени од реакции
11.667
чим го усвоиле предлогот... до крај ке тераат едиствено што ке се одложува на некое време со така наречени "јавни дебати" протести и остало
Нема да им биде сеедно ако на Интеруниверзитетска конференција сите универзитети се против ваков тип на реформа на високото образование. А не им е и сеедно ако на следен марш излезат 10.000+ луѓе.
 
Член од
13 август 2008
Мислења
1.145
Поени од реакции
893
Нека им е со среќа на новите студенти на педагошки. Прво ќе им предаваат партизирани створења од професори, а стипендијата од 10 000 САМО НА ПЕДАГОШКИ ќе ја земаат партиски створења.

Владата му го менува „личниот опис“ на образованието

Владата не застанува на државен испит, туку предлага и цел пакет на реформи. Освен државен испит, владата предлага и нов закон за академија на наставници. Тој предвидува да се основа јавна установа - Академија за наставници, која по принципот на работење на Академија на судии и јавни обвинители, ќе работи на стручно усовршување на студентите произлезени од наставничките факултети.

Нејзин главен фокус ќе биде зајакнување на педагошко-психолошко и методскиот аспект на професијата наставник. Секој студент произлезен од наставничките студии, заради стекнување на статусот на кандидат за обука во Академијата, ќе полага приемен испит, по што ќе следува соодветна обука.

Кај учесниците со завршени студии на наставнички факултет, програмата за обука трае вкупно осум месеци и тоа три месеци теоретска настава чија цел е да се развијат пошироки знаења од областа на педагошките науки, како и современите методи на работа и пет месеци практична обука, со цел да ги оспособи идните наставници да ја планираат и реализираат воспитно образовната работа во училиштата. Додека, кај учесниците со завршени студии на ненаставна насока на наставнички студии, односно на студии кои немаат наставна насока, програмата за обука трае вкупно 12 месеци и тоа четири месеци теоретска настава и осум месеци практична обука.


Со завршување на обуката и положување на завршниот испит во Академијата, секој кандидат се стекнува со лиценца, која пак, му обезбедува вработување во училиште.

Дополнително, за секој кандидат за обука, се обезбедува месечна стипендија во висина од една просечна месечна нето плата.

Предлог законот ќе се однесува за студентите кои допрва ќе се запишуваат на педагошките факултети. Наставнцит кои веќе работат и не се лиценцирани, а кои ќе се пријават во Академијата за наставници, се обучат и лиценцираат, месечната плата ќе им биде зголемена за 3.000 денари.

Владата предлага и закон за наставници во основните и средните училишта, кој пак предвидува детална спецификација на условите за вршење на професијата наставник, на условите за засновање на работниот однос, дефинирање на категориите на наставници и нивните работни задачи, како и нивно континуирано стручно усовршување и кариерен напредок.

- Со овој закон наставниците во училиштата ќе можат да напредуваат во звања. Се прецизираат категориите наставник ментор и наставник советник. Работни должности на наставник ментор, покрај редовните, ќе бидат и менторирање на студенти од факултетите за наставници и Академијата за наставници; менторирање на колеги што имаат поддржан професионален развој; користејќи иновативни приоди да и им помага на колегите во спроведување на акциски истражувања; да учествува во изготвување на развојни политики на училиштето и така натаму. Додека наставникот советник дополнително ќе врши менторирање на студенти од факултетите за наставници и Академијата за наставници; менторирање на колеги што имаат поддржан професионален развој; ќе води колаборативни тимови за учење; ќе изготвува наставни материјали за учење; ќе креира, аплицира и спроведува иновативни проекти во училиштето и ќе учествува во изготвување на развојни политики на училиштето – рече Адеми.

Третиот предлог закон се однесува на изменување и дополнување на Законот за високото образование, кој превидува четири суштински новини. Првата, се однесува на редефинирање на Болоњскиот систем.

Втората новина се однесува на воведување на задолжителен усмен испит, покрај писмениот, заради унапредување на комуникациските вештини и начинот на изразување на студентот.

Третата новина е државниот испит. Четвртата новина е воведување на приемени испит за студентите странски државјани, поделен на стручен дел и тест за проверка на јазичните вештини. Целта е поголема валоризација на дипломата стекната во нашата земја и селекција на студенти кои навистина сакаат да стекнат доволно квалитетно знаење.

Заменик министерот за образование и наука Спиро Ристовски рече дека предвидено е студиски програми од трет циклус на студии да можат да организираат само универзитетите кои се меѓу првите пет рангирани универзитети и високообразовни установи во состав на универзитетите (факултети и уметнички академии), запишани во регистарот на високообразовни установи во државата, утврдени во последното рангирање согласно член 77-а од Законот за високото образование. Во случај кога универзитетот, односно високообразовната установи ќе го изгуби статусот на еден од првите пет рангирани високообразовни установи во државата во следното рангирање, нема да може да запише нови кандидати во трет циклус докторски студии.

Се воведува и новина - ректор, односно декан на високо образовна установа во земјата, да биде и странски државјанин.

Се предлага и нов Закон за високообразовните установи за образование на наставен кадар во предучилишно, основно и средно образование.

Законот предвидува зајакнување на критериумите и процедурите за упис на студиските програми за образование и стекнување квалификации за вршење на професијата наставник во предучилишно, основно и средно образование. Целта е преку детална филтрација да се избира единствено најквалитетниот наставен кадар кој ќе ја едуцира идната движечка сила на земјата.
Најпрво, се предвидува воведување на построги критериуми за упис на педагошките факултети и наставните насоки, со цел селектирање на најдобрите студенти во оваа област. На овие факултети преку полагање на приемен испит ќе може да се запише студент кој има минимум просечен успех од 4.00 во средното образование.
Предвидено е и полагање на посебен приемен испит за педагошките факултети за наставниците од одделенска настава, кој содржи математика, мајчин јазик, односно говорни и писмени вештини, англиски јазик, природни науки, информатички вештини, физичко кондициона подготвеност, музика и разговор со кандидатот. Додека за наставниците кои ќе предаваат во предметната настава, испитот ќе содржи математика, мајчин јазик, односно говорни и писмени вештини, англиски јазик, информатички вештини, два предмети кои се однесуваат на предметот за кој се стекнува со квалификација за наставник и разговор со кандидатот.

Предлог законот превидува и стимулирање на студентите за упис на педагошките факултети и наставните насоки, преку воведување на стипендии за најдобрите студенти, кои ќе остваруваат просечен успех од најмалку 8,00 секоја студиска година и ќе имаат положени најмалку 80 проценти од испитите во претходните студиски години. Висината на стипендијата ќе изнесува најмалку 50 проценти од просечната нето плата во Република Македонија.
Се воведува и нова унифицирана студиска програма која ќе мора да ја применуваат сите педагошки факултети во состав на државните универзитети изготвена од претставници од педагошките факултети и други стручни лица од областите поврзани со образованието и воспитувањето.
Студиската програма ќе содржи организирана академска обука, со основни напредни и стручни курсеви од научната област на педагогијата, психологијата и методиката на настава и од научното поле на образованието, предавање и друг вид на комуникациски активности, практична настава во траење од најмалку 60 дена годишно во првите 2 години и 40 дена годишно во крајните 2 години.
Додека, дипломската работа ќе содржи изработка и јавна одбрана на дипломски труд од научното поле на методика на наставата и писмен и усмен испит од наставните содржини.
На студиските програми задолжително ќе се користи и стручната литература што е во употреба на највисоко рангираните наставнички факултети според рангирањето на Шангајскиот Џиао Тонг Универзитет и британското QS рангирање.
Студентите кои се веќе запишани на педагошките факултети и на наставните насоки на останатите факултети, продолжуваат да се образоваат по програмата по која веќе започнале да студираат.

Дополнително, се зајакнуваат и критериумите околу тоа кој може да предава на овие факултети, односно, покрај критериумите за избор во звање, неопходно е и познавање на англиски јазик Б2 ниво, докажана и плодна научно истражувачка дејност во научното поле за кое се избира во звање со објавени најмалку 4 труда во меѓународни научни списанија, во последните 3 години и 1 труд во списание со импакт фактор, односно 2 труда во последните 5 години. Предност ќе биде, доколку лицето има пост докторски престој на првите 500 највисоко рангирани универзитети во светот.
За постојните наставници ќе има дополнителен период од 3 години за да ги исполнат овие услови, со исклучок на редовните професори избрани по втор пат и професори кои имаат 10 години до пензионирање.
Цениме дека на овој начин, со овие предложени одредби квалитетот на наставниот кадар, на среден рок во многу ќе се подобри.

И петтиот е предлог Закон за обука и испит на директор за основно училиште, средно училиште, ученички дом и отворен граѓански универзитет за доживотно учење.

Законот предвидува секој кандидат за директор да помине основна обука за да ги стекне потребните професионални компетенции за успешно организирање, раководење на воспитно-образовната работа и администрирање на работата во училиштето, а дури потоа да го полага испитот со којшто ќе биде проверена неговата стручна оспособеност, за раководење, примена на законските прописи и организирање на работата во училиштата.

Основната обука се реализира низ шест модули (Примена на информатичко-компјутерска технологија во менаџирањето, Теорија на организација, Луѓето во организацијата, Директорот како педагошки раководител, Законодавство и Финансии) и истата е поделена на три дела: непосредна обука, индивидуална работа односно подготовка на семинарска работа и презентирање.

Обуките ќе ги организира Државниот испитен центар.

Кандидатот кој успешно ќе ја заврши основната обука за директор, се стекнува со право на полагање испит ќе треба да достави пријава до Државниот испитен центар, кој пак, формира Испитна комисија.

Испитот за директор се полага 2 часа и состои од три дела. Првиот и вториот дел се однесуваат на практична проверка на компјутерски вештини, односно проверка на способноста за примена на теоретските знаења и презентација, при што кандидатите треба да одговорат точно на минимум 80% од вкупно 50 прашања кои по случаен избор ги одбира електронскиот софтвер во чија база ќе има 300 прашања. Успешноста во првите два дела е виза за полагање на третиот дел, одбрана на завршниот семинарски труд на тема којашто исто така, ја избира електронскиот систем од базата на теми.

Задолжителните обуки за континуирано професионално усовршување од најмалку четири семинарски денови во текот на една година, се предвидуваат и за веќе избраните и ангажирани директори.

- Во оваа прилика би сакал да апелирам и до сите политички партии, наместо да посегнуваат по основците, средношколците, студентите, наставниците и професорите, со цел да ги манипулираат заради собирање на политички поени, да понудат свои предлози и сугестии, со што би дале придонес во имплементацијата на овој досега најкрупен пакет на суштински реформи во насока на унапредување на квалитетот на образовниот систем во земјата – рече Ристовски.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom