@smrt za zoni i .............
Asinhroni motori..... gi ima kaj on/off klimite i tie se motori na naizmenicna struja, inverterite koristat BLDC motori na istosmerna struja, bez rotorski namotki i rotori od permanentni magneti. Znaci upreduvas BABI i ZABI. BLDC motorite se modificirani istosmerni motori kade mehanickiot komutator i cetkicite se zameneti so elektronski komutator, imaat i HALL-ov senzor ili rotacionen enkoder vo statorot, za da go diktira smerot na vrtenje pri startot na motorot i za da se odredi polozbata na rotorot prema statorot........Kaj asinhronite naizmenicni motori e onoj "famozen" starten kondenzator, bez koj motorot "ne znae" dali da trgne levo ili desno, pa ostanuva vo mesto.
Znaci ako e ova vaka kako sto go napisav, togas tvojata konstatacija deka se koristat asinhroni motori vo dvata tipa na klimi ne e TOCNA.
Diagramot za obrtniot moment vo zavisnost od vrtezite e TOCEN, no ti fali VREME. Zaboravas deka max M e na raspolaganje so postiganje na brojot na vrtezi za koi e konstruiran motorot( za eden par polovi i 50 HZ ce se vrti so nesto pomalku od 3000 vr/min). Kako sto se opteretuva taka vlece povece struja od mrezata,taka i mu raste potrosuvackata, pri toa ima mali promeni na vrtezite, obrtniot moment ostanuva KONSTANTEN. Ako ne moze da dojde do nominalniot br. na vrtezi, znaci e preoptereten i namotkite gorat.
Tvojata konstatacija deka pri niski T i gustinata na freonot e mnogu namalena e apsolutno tocna i bas tuka lezi celata caka. Asinhroniot motor pri namalena gustina na freonot dobiva pomalo optretuvanje, strujata i potrosuvackata padjaat i toj bez potreba se vrti so nepotreben broj na vrtezi, istata rabota bi ja izvrsuval i koga bi se vrtel na primer so upola pomal br na vrtezi, no tuka nema moznost da gi namali/zgolemi bidejci ne e nikako reguliran. Od aspekt na potrosuvacka se gubi sosema malku, na trienje, no se gubi vo pogled na iskoristivosta i trajnosta na motorot.....Jasno ti e deka kaj BLDC motorot ova go nema. Do tuka ne e mnogu bitno kakvi motori ce se stavi, duri podobra e i poeftinata varijanta, normalno.
No sega ako sakame da imame greenje na -15 C nadvoresna T koga gasot e redok i mu e namalen maseniot volumen sto pravime? Se gleda i od avion deka on/off klimata so fiksni vrtezi ne moze da odgovori na predizvikot sto e pred nea. Tuka na scena stapuva invertorskiot sklop koj obezbeduva promena na vrtezite i zgolemuvanje do 150 Hz ili 150x60=9000 vr/min so cija pomos zacestenosta na pritiskanje na gasot so celoto na klipot go pravi mnogupati povece vo minuta, pa dobivame pokomprimiran gas za pokratko vreme. Normalno pri ova se trosi energija, no ciklusot e zapazen, freonot vo dovolna kolicina e vtecnet i e predadena energija vo prostorijata, preku sposobnosta na gasot da odade toplina pogolema od taa sto e potrosena pri negovoto komprimiranje za COP koj e barem 2 pri najniskite nadvoresni T.
Moznosta za regulacija na br. na vrtezi na motorot ni nudi na raspolaganje nekolku raboti:
-Razlicna kolicina na vtecnet freon sto ima krucijalno znacenje
-Moznost za ubrizguvanje na povece/pomalce tecen freon so pomos na EMV (elektro magnetniot ventil), tocno onolku kolku sto treba za momentalnite nadvoresni temperaturi ( isto kako diznite kaj OTO motorite so direktno vbrizguvanje)
-Moznost za koristenje na povece redni izmenuvaci (nekoi poskapi inverteri imaat moznost preku kontrolirani ventili da gi zatvaraat/otvaraat ovie izmenuvaci i da gi pravat ednoredni, dvoredni ili troredni vo zavisnost od potrebite)
-Rezervoar za visokot na freon
Znaci sega e jasno zosto inverterot ima moznost uspesno da raboti i na -20 C pa i na -30C, a on/off i ako raboti ce imame povece steta nego korist.
Uste ednas ako imame na raspolaganje moderen gas R410 koj ima mnogu podobri karakteristiki od R22 i R407 za greenje, golemi izmenuvaci (golemi, po potreba mali, on/off ima samo eden edinstven i za leto i za zima), povece freon za 50% (visokot si go cuva za zlu ne trebalo vo poseben rezervoar), regulrana kolicina na freon za isparuvanje preku EM ventilot tocno tolku kolku sto treba, a ne fiksno so kapilara kako kaj on/off klimite, nema nikakva pricina inverterot da ne bide superioren na niski T vo odnos na ON/OFF.
Se nadevam deka ce go prifatis moeto mislenje i deka sto poskoro ce se podnovis so eden japonski inverter, kaj koi toa sto go pisuva na deklaracijata i vo prakticna upotreba go pravi, pa na lice mesto se uveris celo vreme vo kolkava zabluda si bil.
Me natera cel ferman da napisam, da se rabotese za drug veruvaj ne bi go pravel ova....