некои од советите на стручњаците:
Kako riješiti problem s dvomasenim zamašnjakom
'Rak-rana' Volkswagenovih dizelaša
Imam Volkswagen Golf 1.9 TDI iz 2008. (posljednja serija 'petice') i koristim ga za auto-školu. Premda me u osnovi dobro služi, nisam zadovoljan, ne stoga što sam dvaput mijenjao prednje diskove i jedanput brizgaljke (tri su bile neispravne, pa sam ih zamijenio u kompletu), glavni je problem što dvomaseni zamašnjak, kao da je programiran, traje 50.000 km. Mijenjao sam ga na 50, 100, 150 tisuća kilometara, sada imam 198 i ponovno lupa, a popravak stoji tisuću eura. Što napraviti? Čuo sam da Sachs i Valeo imaju prilagođeni jednomaseni zamašnjak, koji mijenja dvomaseni, za trećinu cijene...
B. D.
Dvomaseni zamašnjak je zbilja 'rak-rana' Volkswagenovih dizelaša 1.9 TDI sa 90 i 105 KS, koji su se ugrađivali u Golf V i Passat B6 (samo 105 KS). Problem je znatno manji u jednako snažnom 1.6 TDI, iz sljedećih serija, koji zbog ubrizgavanja 'common-rail' radi znatno uglađenije i 'mekše' od 1.9 TDI s ubrizgavanjem 'pumpa-brizgaljka' (PDE). Njegove su veće vibracije i 'udaranja', posebno u nižem režimu, razlog kratkog vijeka dvomasenog zamašnjaka. Može se zaključiti i da tehnologija dvomasenog zamašnjaka nije dobro prilagođena tehnologiji PDE. Jedan je to od razloga napuštanja tehnologije 'pumpa-brizgaljka', a glavni je bio nemogućnost postizanja normi Euro 6, ali i visoka cijena. Učestalost otkazivanja u vašem slučaju, to vrijedi i za trošenje diskova, posljedica je vožnji 'stani-kreni' u auto-školi.
Dvomaseni-zamašnjak je zamišljen da preuzima glavna dinamička opterećenja, zbijanjem i rastezanjem spiralnih opruga koje povezuju dva odvojena, međusobno zakretna dijela (zbog nastaje zamor materijala opruga, pa pucaju) te time produljuje vijek motoru, a posebno njegovim nosačima. Kod novih se dizelaša, praktički, nikad ne mijenjaju, a prije su često odlazili, jer su bili 'žrtveno janje' robusnih dizelaša, kao sada dvomaseni zamašnjak. Ako ugradite 'kompromisni' zamašnjak (jednomaseni s dijelom karakteristika dvomasenog), nećete ga više trebati mijenjati, ali ćete skratiti vijek motora, posebno u korištenju za auto-školu. Vijek dvomasenog zamašnjaka možete produljiti ako kandidatima ne budete davali voziti dok se motor potpuno ne zagrije. Tada radi 'mekše' i manje napreže zamašnjak.[DOUBLEPOST=1437849959][/DOUBLEPOST]
Znaci nisto od 2.0 TDI... Fala druze
JESU LI OTKLONJENE GREŠKE NA VOLKSWAGENOVOM DIZELAŠU 2.0 TDI, SERIJE 2008. - 2010.?
Problema je bilo u prvim serijama PDE dizelaša 2.0 TDI s brizgaljkama Siemens, a Golf VI ionako ima ubrizgavanje CR
Želio bih vas pitati nekoliko pitanja vezanih za motore 2.0 TDI, od 2008. - 2010. Planiram uzimati auto s takvim motorom i otprilike tog godišta. Možete li mi reći koje su njihove mane, i da li su otklonjene sve greške iz generacija 05/06/07 (mislim na probleme sa diznama, uljnim pumpama, položajem motora, velika potrošnja ulja, goriva) ? Konkretno odlučujem se između Passata 2.0 TDI i Golfa VI 2.0 TDI, koja bi bila vaša preporuka koje auto je bolje (sigurnost prije svega)?
Adis Ć.
Najprije vaša zadnja dvojba - Passat ili Golf? Odluka ovisi o tome treba li vam auto srednje klase (D-segmenta) ili kompaktne klase (C-segmenta). Oba su visoke kvalitete, pouzdana i solidna te među njima, po tome, nema razlike. Turbodizelaš 2.0 TDI s direktnim ubrizgavanjem po sustavu ‘pumpa-brizgaljka’ (PDE - Pumpe-Dϋse-Einheit) imao je problema na početku, od 2004. do 2007., jer je takva izvedba vrlo složena i zahtjevna. U početku se mislilo da se 16-ventilska tehnologija ne može kombinirati s masivnim sklopovima ‘pumpa-brizgaljka’. Kad se to uspjelo, u glavi motora su ostali pretanke stijenke, koje su potom stvarale problem s brtvljenjem - trošenje ulja, lošije izgaranje…
Najviše je problema bilo sa Siemensovim piezo-brizgaljkama (na slici desno), što je riješeno ugradnjom Boschovih elektro-magnetskih, koje se naizgled razlikuju po masivnijoj izvedbi (lijevo). Ali, u serijama od 2008. problema više nema, a Golf VI od početka (počeo se prodavati krajem 2008.) ima ubrizgavanje ‘common-rail’, s kojim nema problema. Dakle, važno je da dobro pregledate model koji kupujete, od karoserije i podvozja, do motora i mjenjača, kako ne biste kupili auto s vraćenom kilometražom i u lošem stanju. Kad je Golf u pitanju, najbolji je izbor 1.6 TDI sa 105 KS, a taj je motor dovoljan i u Passatu. I najvažnije, izaberite onaj model, neovisno radi li se o Passatu ili Golfu, koji je u boljem stanju.
dr. Željko Marušić