"Град-држава" Скопје со нови 2500 провинцијалци

  • Креатор на темата Креатор на темата Jedah
  • Време на започнување Време на започнување
@zmej gorjanin скапал прекувремено жими к*ров. Не сум знаел дека просветни работници работат прекувремено. Не треси без врска. Никој не плаќа 400 денари за тревник што се наоѓа на јавна површина. Му (им) плескаат у фаца и што дека. Ќе свртат поглед и со подвиткани опашки магла дома.
 
Дружбиве со скари и седенки пред зграда, да беа од провинцијалци муабетот ќе беше -Абе сељаци, скара распалиле, зградата ќе ја запалат, смрди корни. Ама штом се скопјани во прашање тогаш е фина работа, нели?
 
Дружбиве со скари и седенки пред зграда, да беа од провинцијалци муабетот ќе беше -Абе сељаци, скара распалиле, зградата ќе ја запалат, смрди корни. Ама штом се скопјани во прашање тогаш е фина работа, нели?
Секоја чест на исклучоци, ама толку комплекси и кич во Скопје што можеш да видеш и тоа од скопјани, толку нема да видиш ни во Берово и Тработивиште.

Впрочем комплесите на некои скопјани се видливи и на темава.
 
Дружбиве со скари и седенки пред зграда, да беа од провинцијалци муабетот ќе беше -Абе сељаци, скара распалиле, зградата ќе ја запалат, смрди корни. Ама штом се скопјани во прашање тогаш е фина работа, нели?

Никој не ни прави скари пред зграда :D Постојат кафани за тоа ;)
 
^
А тоа пак многу светска работа е. На скара у кафана. Елита да си ибите векот.
 
А од каде ќе бев дојден ако напишев ЦРТАХА.....ИПОСЕДНАХА..............( Злеово или Русиново)
Јас пишувам како што зборувам,зборувам како што сум слушал дома,во школо и на мојата улица.
Мора ли секој кој е тука да е од некаде дојден...на крај пак има и лични документи кој покажуваат кое лице од каде е.
Оди во темата РОГАЧЕВО, задоволна ли си сега.

Цртаваа, гледавне колку што знам ама ич не се скопски. Тоа шо твоите зборубале дома така, само потврдува дека и тие биле дојденци, т.е. провонцијалци од пичке материне. И ти најде да изиграбаш скопјанец. Свашта!
 
Цртаваа, гледавне колку што знам ама ич не се скопски. Тоа шо твоите зборубале дома така, само потврдува дека и тие биле дојденци, т.е. провонцијалци од пичке материне. И ти најде да изиграбаш скопјанец. Свашта!
-------------------те молам на кој дијалект е ова, и си се фатила за едно в..како за ...в.
 
-------------------те молам на кој дијалект е ова, и си се фатила за едно в..како за ...в.

Тоа е на српски, македонскиот јазик не познава пцовки, само клетви и блаагослови. Сите пцовки се земени од српскиот јазик. Твојот простачки настап ќе го занемарам.

НА вакви теми не сакам да учествувам, затоа што освен навреди, тешко дека нешто паметно ќе се прочита. Ама ете се фатив на орото, па да кажам до крај што мислам.

Најголем дел од вас се најмногу трета генерација скопјани. Дури и да сте втора. Таму сте родени, израснати, не ни знам како би се изјасниле поинаку, освен како скопјани.
Она што е иритантно е вашето инсистирање на некакви права, особено изигравањето аристократија.
Де кажете, има ли некој од вас дедо или прадедо што имал фабрика у Скопје? Не. Ако имал, имал дуќан, бакланица, или земјиште, т.е. ниви. Толку.

Македонија до после Првата светска војна е едно големо село, темен вилает, авлија. Освен Битола, кој е град во вистинска смисла на зборот, Охрид, Струга, Дебар, се друго е село, вукојебина. Кога ќе видите кои се просветителите оод 19. и почетокот а 20.век, сите се од централна, западна и егејска Македонија. Па дури и после Втората светска војна, најголем дел од интелектуалците не се скопјани, или се втора генерација дојденци.

Не сум многу по историјата, ама од она што го знам граѓанската класа во останатиот дел од Македонија пркнува меѓу двете светски војни.
Мајка ми има пријателка која потекнува од такво граѓанско смејество. И двајцата дедовци на таа жена и биле златари. Мајка и беше родена 1920, и иако беше домаќинка, имаше чистачка, свиреше клавир, маж и свиреше виолина, правеа мини концерти за пријателите и книжевни дружби, на одмор одеа у Америка, за забава играа бриџ. Од таа жена, која имаше аристократски манири, никогаш немам слушнато оговарање, или муабет за сељаци и копуци. Со неа бескрајно можеше да се разговара за книги, музика, театар.
Најголем дел од таквата граѓанска класа, после втората светска војна има заминато или во Белград или во Загреб. Мнооогу малку имаат останато во Македонија.

Има и еден друг вид „граѓанска“ класа кои се најгласни у одбрана на граѓанството. Пораснати се у куќа со две соби, у која у едната спијат луѓе од 4 генерации, а во другата ги чуват козите. Потомците од таквите семејства се најгласни и најмногу инсистираат на граѓанското потекло и се повикуваат на некои права што им ги земаат селаништата. Некој што живее у Припор или у Пинтија, што грее вода у котел на сред двор и се бања у корито изиграва граѓанин од прв ред на некој што е дојден од Валандово и има џакузи.

Еве ти @Anco се грозиш од некакви селаништа, а 60 години живееш у Скопје и уште не се научил скопски да збориш. И мислиш дека твоето цртава или дојдовне е помалку иритантно од некој што ќе каже цртаха или дојдохме.

Светот се менува, животот е движење. Бев пред две години на една трибина каде баш тоа беше муабетот. Берлин е типичен по тоа. Многумина доаѓаат, но многумина и заминуваат. Во Австрија на улиците почесто ќе чуете албански и босански отколку германски, во музејот Албертина во Виена, на рецепција работи Азијатка, во Париз ќе видите повеќе темнокожи отколку белци, во Англија повеќе индијци и црнци, отколку чистокрвни бели Англичани како во серијата Херкул Поаро (кој е Белгијанец).
Ама кој го ебе светот, нека се врти и нека се полни со црнци и арапи, најважно е Скопје да не се наполни со провинцијалци.
 
Пинтија и Припор ти се диви населби, целосно составени од дивоградби и настанале после земјотресот. Дури ни Кисела Вода не била Скопје, Скопје било до фабриката за сапуни ткн. Сапунара која тогаш била на периферија, а Кисела Вода била село, кога ќе стане дел од Скопје насебата го добива истото име, а потоа и цела општина.
 
Тоа е на српски, македонскиот јазик не познава пцовки, само клетви и блаагослови. Сите пцовки се земени од српскиот јазик. Твојот простачки настап ќе го занемарам.

НА вакви теми не сакам да учествувам, затоа што освен навреди, тешко дека нешто паметно ќе се прочита. Ама ете се фатив на орото, па да кажам до крај што мислам.

Најголем дел од вас се најмногу трета генерација скопјани. Дури и да сте втора. Таму сте родени, израснати, не ни знам како би се изјасниле поинаку, освен како скопјани.
Она што е иритантно е вашето инсистирање на некакви права, особено изигравањето аристократија.
Де кажете, има ли некој од вас дедо или прадедо што имал фабрика у Скопје? Не. Ако имал, имал дуќан, бакланица, или земјиште, т.е. ниви. Толку.

Македонија до после Првата светска војна е едно големо село, темен вилает, авлија. Освен Битола, кој е град во вистинска смисла на зборот, Охрид, Струга, Дебар, се друго е село, вукојебина. Кога ќе видите кои се просветителите оод 19. и почетокот а 20.век, сите се од централна, западна и егејска Македонија. Па дури и после Втората светска војна, најголем дел од интелектуалците не се скопјани, или се втора генерација дојденци.

Не сум многу по историјата, ама од она што го знам граѓанската класа во останатиот дел од Македонија пркнува меѓу двете светски војни.
Мајка ми има пријателка која потекнува од такво граѓанско смејество. И двајцата дедовци на таа жена и биле златари. Мајка и беше родена 1920, и иако беше домаќинка, имаше чистачка, свиреше клавир, маж и свиреше виолина, правеа мини концерти за пријателите и книжевни дружби, на одмор одеа у Америка, за забава играа бриџ. Од таа жена, која имаше аристократски манири, никогаш немам слушнато оговарање, или муабет за сељаци и копуци. Со неа бескрајно можеше да се разговара за книги, музика, театар.
Најголем дел од таквата граѓанска класа, после втората светска војна има заминато или во Белград или во Загреб. Мнооогу малку имаат останато во Македонија.

Има и еден друг вид „граѓанска“ класа кои се најгласни у одбрана на граѓанството. Пораснати се у куќа со две соби, у која у едната спијат луѓе од 4 генерации, а во другата ги чуват козите. Потомците од таквите семејства се најгласни и најмногу инсистираат на граѓанското потекло и се повикуваат на некои права што им ги земаат селаништата. Некој што живее у Припор или у Пинтија, што грее вода у котел на сред двор и се бања у корито изиграва граѓанин од прв ред на некој што е дојден од Валандово и има џакузи.

Еве ти @Anco се грозиш од некакви селаништа, а 60 години живееш у Скопје и уште не се научил скопски да збориш. И мислиш дека твоето цртава или дојдовне е помалку иритантно од некој што ќе каже цртаха или дојдохме.

Светот се менува, животот е движење. Бев пред две години на една трибина каде баш тоа беше муабетот. Берлин е типичен по тоа. Многумина доаѓаат, но многумина и заминуваат. Во Австрија на улиците почесто ќе чуете албански и босански отколку германски, во музејот Албертина во Виена, на рецепција работи Азијатка, во Париз ќе видите повеќе темнокожи отколку белци, во Англија повеќе индијци и црнци, отколку чистокрвни бели Англичани како во серијата Херкул Поаро (кој е Белгијанец).
Ама кој го ебе светот, нека се врти и нека се полни со црнци и арапи, најважно е Скопје да не се наполни со провинцијалци.
Опа...конечно нешто добро напишано, не од било кој.
Па и јас не сакав да се уклучувам ( со В) во темава,еве 70 страни,од тоа што се нема разбирање,само ете копирав некој страни од други теми,да потсетам дека и овде во Скопје имало луѓе и пред да дојдат ТИЕ,што се тука сега најгласни на темава.
А не мора пак ако си во град,или од град да бидеш дете на професор или фабрикант.Имало во тој некој си град,на пример ете и Кратово да е,имало поштар или скретнувач-железничар или некаде чувар или пајтонџија,или општ работник во општината,што ределе рачно калдрма по улиците,или ситен дуќанџија.
Значи за граѓани ги сметаш само интелектуалците,а не и дедоми Мино,роден во Скопје, цел живот поминат во Скопје,без ниедно оделение од школо,ама со државна пензија,(општ работник воИслахана- Идадија)куќата над Дуќанџик се уште си стој. Да беше тој од некаде,кога почина 1965,сигурно ќе го однесевме таму,а не во Бутел.
Не знаеше да се потпише. А да и татко ми осмелетка заврши вечерно,барабар со мене,така им бараа од работа изгледа,бидеиќи после ратот беше само со четврто.Значи ли и тој не е од Скопје,дека е само со 8,и 40 год чувар. Не беше ни професор ни директор.Кога почина, го закопавме (пак по скопси со В) кај таткому, а каде би и на друго место,кога други гробишта немаме, се разбира и мајками е таму.Имаше само 4 оделение, во српско работничка во Монополот,потоа 30 години чистачка во Работнички дом. Родена тука, ама значи не е од тука по твое,бидеиќи не знае да свири на клавир. Ја имам и личната карта некаде ќе ја постирам:
Значи јас не сум од граѓанско семејство,бидеиќи мојте родители беа работници а не службеници(така во О.У.се запишуваше кога ќе не прашаа што е таткоти и мајкати) и по твое сум од ПИЧКЕ МАТЕРИНЕ.
А и никој од блиска фамилија не имал повеќе од 8. Се чувари,столари,шофери а вујкоми портир во стариот театар(поради тоа и сум гледал повеќе престави без влезница).
А за клавир не доживеава сите тие да видат или чујат,ама јас ете бар купив,многу одамна од трговскиот-Музички магазин во склоп на Техномаркет на втори спрат, уште го чувам(свири ќерками на него-Магистер по клавир-9,82) , значи ли дека е бар таа сега од Скопје бидеиќи знае да свири клавир, а и внуката свири добро сега е второ оделение,дали внуката моја е сега скопјанка,знае да свири клавир.(инаку марката е Петроф со три педали,и знам цената беше колку 101 нов.
-----------------
Но има друго интересно во темава, за кое несакам повеќе да се замарам,само сакав малку да дообјаснам дека и овде живееле некој луѓе,како што живееле во Велес или Битола.(извинете за скопскиот дијалект-другачије незнам)[DOUBLEPOST=1428915852][/DOUBLEPOST]
Пинтија и Припор ти се диви населби, целосно составени од дивоградби и настанале после земјотресот. Дури ни Кисела Вода не била Скопје, Скопје било до фабриката за сапуни ткн. Сапунара која тогаш била на периферија, а Кисела Вода била село, кога ќе стане дел од Скопје насебата го добива истото име, а потоа и цела општина.
Тешко ова на некој да му го објасниш,кој не го живеел тоа време,на пример пред земјотресот.
Скопје беше маалски град. За да стигнеш до Маџари или Лисиче,цел саат се поминувало низ ливади и ниви.
Сега Драчево и Волково е споено со градот,благодарение на нашите мили сонародници од внатрешноста,кој го направија Ск.
Точно дека Кисела вода беше периферија на Скопје, па знаевме некогаш на ИЗЛЕТ да одиме во Кисела вода.
Често пати и на Тасино чешмиче, или на Ридот над црквичето Капиштец.(сум живеел и тами еден период пред земјотресот на улица Савска бр.12. сега ја срушива куќата и се прави нова,ако има некој од таа улица ете нека се јави)
Па што беше Капиштец,порано,Бевери хилс или како ги викате таму тие кафичи, е кој се сеќава на тоа и на ЈАЗОТ.
 
Последно уредено:
Цртаваа, гледавне колку што знам ама ич не се скопски. Тоа шо твоите зборубале дома така, само потврдува дека и тие биле дојденци, т.е. провонцијалци од пичке материне. И ти најде да изиграбаш скопјанец. Свашта!

Чисто скопски дијалект е “В“-то кај глаголите во 3то лице минато свршено време множина:
дојдова
јадева
серева
итн.

Ти галиба си дојдена од провинција во Скопјево?[DOUBLEPOST=1428944613][/DOUBLEPOST]
Значи за граѓани ги сметаш само интелектуалците,а не и дедоми Мино,роден во Скопје, цел живот поминат во Скопје,без ниедно оделение од школо,ама со државна пензија,(општ работник воИслахана- Идадија)куќата над Дуќанџик се уште си стој. Да беше тој од некаде,кога почина 1965,сигурно ќе го однесевме таму,а не во Бутел.
Не знаеше да се потпише. А да и татко ми осмелетка заврши вечерно,барабар со мене,така им бараа од работа изгледа,бидеиќи после ратот беше само со четврто.Значи ли и тој не е од Скопје,дека е само со 8,и 40 год чувар. Не беше ни професор ни директор.Кога почина, го закопавме (пак по скопси со В) кај таткому, а каде би и на друго место,кога други гробишта немаме, се разбира и мајками е таму.Имаше само 4 оделение, во српско работничка во Монополот,потоа 30 години чистачка во Работнички дом. Родена тука, ама значи не е од тука по твое,бидеиќи не знае да свири на клавир. Ја имам и личната карта некаде ќе ја постирам:
Значи јас не сум од граѓанско семејство,бидеиќи мојте родители беа работници а не службеници(така во О.У.се запишуваше кога ќе не прашаа што е таткоти и мајкати) и по твое сум од ПИЧКЕ МАТЕРИНЕ.
А и никој од блиска фамилија не имал повеќе од 8. Се чувари,столари,шофери а вујкоми портир во стариот театар(поради тоа и сум гледал повеќе престави без влезница).
.

А пра-дедо ти и чукун-дедо ти од каде дошле во Скопјево?

Во право си за старите скопјани, не биле многу по учењето, главно биле занаетчии и работници.
 
Последно уредено:
Двојче е од Кичево. Инаку се надевам дека цела фамилија ќе му фати рак, и ќе испоумрат сите до трето колена, еден да не остане.

Какво е културното и ментално ниво на некој што може вакво нешто да напише?
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom