- Член од
- 21 октомври 2009
- Мислења
- 1.533
- Поени од реакции
- 2.411
уште кога излезе законов бев ЗА воведување мерки за поквалитетно високо образование. И самиот пленум се залагаше за тоа (барем на почетокот). Сепак со државниот испит ништо не се решава (премала и безвлијателна мерка според мене). Не да не се решава, туку со државниот испит уште толку ќе се продлабочи кризата во високото образовние. Некој 6каш од приватен на информатика што едвај врви ќе го помине државниот испит(нели нема оценки туку само полежен или паднат) 5 прашања ќе се запне ќе ги научи и потоа неговата диплома ќе биде еднаква на таа на некоја бубалица од финки со сето 9ки и 10ки. Глупаво е што со еден мизерен тест уствари ги споредуваат и изедначуваат дипломите на различни факултети.
Незнам за вас екс колеги (што имате завршено) колку сте задоволни од високото образование овде, ама јас воопшто не сум. Се разбира дека факултетот ти е само основа за понатамошно потручно образование, ама човече кај нас е кркамбар високото образование. Дипломираните студенти излегуваат збунети и со големи дупки во знањето. Потоа газдите треба дополнително да ги обучуваат своите работени дипломци за работа која тие ја учеле предходно 4 години. Кој парадокс.
Нам не ни треба зачувување на автономијата (бтв тоа што сега го бара пленумот), нас ни треба да дојдат два-тројца министри од Финска (или Словенија како попристапна) и коплет да го преорганизираат високото образование.
Има многу решенија како да с подобри состојбата со образовинето. Државен испит не е дел он нив. Ниту пак приемен испит (најлоша варијанта)
Многу подобро (според мене) би било ако секоја секоја професија и има свое здружение. За влез пример во здружението на електро инжинери да се полага тежок приемен испит и да се здобиеш со сертификат. Фирмите може да го бараат или не тој сертификат. На тој начин нема учење на памет, нема учење за положување на испити или учење за оценки. А секој кој сака да стане професор на факултет да има барем 3 години работно искуство од тоа поле, а не да предаваат на факултет небитни работи, кои допирни точки немаат со реалноста.
Според огласиве за работа во Австралија а и многу други странски држави скоро сите фирми си бараат да имаш сертификат од нивното здружение за електроинжинери, слично е и за другите професии.
Незнам за вас екс колеги (што имате завршено) колку сте задоволни од високото образование овде, ама јас воопшто не сум. Се разбира дека факултетот ти е само основа за понатамошно потручно образование, ама човече кај нас е кркамбар високото образование. Дипломираните студенти излегуваат збунети и со големи дупки во знањето. Потоа газдите треба дополнително да ги обучуваат своите работени дипломци за работа која тие ја учеле предходно 4 години. Кој парадокс.
Нам не ни треба зачувување на автономијата (бтв тоа што сега го бара пленумот), нас ни треба да дојдат два-тројца министри од Финска (или Словенија како попристапна) и коплет да го преорганизираат високото образование.
Има многу решенија како да с подобри состојбата со образовинето. Државен испит не е дел он нив. Ниту пак приемен испит (најлоша варијанта)
Многу подобро (според мене) би било ако секоја секоја професија и има свое здружение. За влез пример во здружението на електро инжинери да се полага тежок приемен испит и да се здобиеш со сертификат. Фирмите може да го бараат или не тој сертификат. На тој начин нема учење на памет, нема учење за положување на испити или учење за оценки. А секој кој сака да стане професор на факултет да има барем 3 години работно искуство од тоа поле, а не да предаваат на факултет небитни работи, кои допирни точки немаат со реалноста.
Според огласиве за работа во Австралија а и многу други странски држави скоро сите фирми си бараат да имаш сертификат од нивното здружение за електроинжинери, слично е и за другите професии.