Ќе се полага државен испит во 2-ра и 4-та година (Студентски пленум)

  • Креатор на темата Атомската мравка
  • Време на започнување
Член од
31 јануари 2014
Мислења
5.169
Поени од реакции
2.272
Шо знам дали е иронија, слепото подржување на одлуките на Груевски, ги прави симпатизерите на ДПМНЕ да подржуваат се, па дури и Али Ахмети.

Всушност, тоа веќе го видовме со одлуката за амнестија на хашките случаи, полни им беа устите на десничарските националисти за исправноста на таа одлука, меѓу нив особено се истакна „големиот македонски син“ Јохан.
Јохан си знае зошто го направил тоа, сепак човекот си одлежа поштено така да има малце кредит да го троши на такви глупости кои му носат политички поени кај него во партија. Со амнестијата не се согласил ниеден член на ВМРО или кој и да било Македонец. А едно е да премолчиш или прејдеш преку таква работа а друго е да го цитираш Алија. Али не е за спомнување али ни е јамка околу вратот и мислам дека сите тоа го знаат вклучувајќи го и него. Сепак сум сто пати позадоволен од тоа како оваа власт ја менаџира ситуацијата со алија споредено со претходната. Ама ај да не навлегуваме во политички муабети.
 

MEDDLE

уставен кривичар
Член од
19 февруари 2008
Мислења
1.995
Поени од реакции
1.406
Тоа викам и јас. Луѓето што ќе одлучуваат за уставноста на законот, за тоа учеле. Нема што некој недоделкан од Сорос, или пак на некој член на форум да ја толкува нивната партиска пристрасност.
Ау брат.. ама се навредуеш лично коа Премиер ил министер од Влада ќе ти ги мавнат по капа... Ко нешто лично да ти згрешил некој. .па одма со премиерско-министерска логика „соросоид недоделкан ил член на форум“.. :))) ...

Толку ли знаеш коа те фаќаат у тесно?! Како заклучи живти све дека сум „сороспија“ :)))) ... т.е. дека луѓево шо ти контрираат се „сороспии“...

Кај ќе им беше крајот на студентиве, покрај олкав вербален сороспилак што им ширите...

ај олабави малку плиз...звучиш незрело...

Шо е најинтересно, исто као на подфорум за Скопје 2014.. те фати чоек у небрано и одма.. „СОРОС“..

:))))))) ај поздрав..
 
Член од
24 март 2010
Мислења
15.325
Поени од реакции
26.270
Ау брат.. ама се навредуеш лично коа Премиер ил министер од Влада ќе ти ги мавнат по капа... Ко нешто лично да ти згрешил некој. .па одма со премиерско-министерска логика „соросоид недоделкан ил член на форум“.. :))) ...

Толку ли знаеш коа те фаќаат у тесно?! Како заклучи живти све дека сум „сороспија“ :)))) ... т.е. дека луѓево шо ти контрираат се „сороспии“...

Кај ќе им беше крајот на студентиве, покрај олкав вербален сороспилак што им ширите...

ај олабави малку плиз...звучиш незрело...

Шо е најинтересно, исто као на подфорум за Скопје 2014.. те фати чоек у небрано и одма.. „СОРОС“..

:))))))) ај поздрав..
Или употребив дe, не и. Различни логички операции се тоа. Конјункција и дисјункција. Кој ти рече дека си соросоид?
 

MEDDLE

уставен кривичар
Член од
19 февруари 2008
Мислења
1.995
Поени од реакции
1.406
Или употребив дe, не и. Различни логички операции се тоа. Конјункција и дисјункција. Кој ти рече дека си соросоид?
Ми се допаѓа како размислуваш, споменик за тебе :)) ..

ај доста беше.. .поздрав
 

Hyperz

Изгубен во времето и просторот...
Член од
13 август 2011
Мислења
715
Поени од реакции
423
Мон одржале јавна дебата на Пресека. Не знаат зошто никој не им дошол.


Инаку и Ахмети, кој е суден за противуставни дејства, се приклучил на кампањата за "поквалитетно" образование :vozbud:
не могу више. Циркус Медрано може вода да ни носи :lolzz::pos::pos:
мислиш имаат појма?
Немаат, еве @Brutus се потруди да ми објаснува... ама кога поставив втор сет прашања се изгуби и одлучи да ме игнорира.
 
Член од
31 јануари 2014
Мислења
5.169
Поени од реакции
2.272
Неможам да зборам за другите факултети, незнам како е кај нив но можам да споделам мало искуство од финки.
Имам многу колеги кои што паѓаат на инженерските предмети, математика,програмирање... и еден куп други предмети каде што се бара разбирање на материалот што се учи, но тоа не им е пречка да имаат по 100 поени на предметите каде што има еден куп набројувања,дефиниции... работи што се учат напамет.
Сите, буквално сите колеги што имаат знаење отворено велат дека имаат потешкотии со материјалот што треба напамет да се знае, а државниот испит е токму тоа, напамет научени прашања и одговори.
Како ова придонесува кон подобро образование?
Втора работа, купените дипломи.
Јас не се чувствувам загрозен од оние што положуваат со врски, уште во текот на самото интервју за работа се прашува на кои проекти си работел и се тестира дали го имаш знаењето за позицијата за која аплицираш.
Како што реков претходно, незнам како е на другите факултети но сигурен сум дека има и други примери каде што државниот испит може само да ги напраи полоши работите.
Трето, државата добива потврда за моето знаење?
Зошто? Јас студирам за себе или за државата?
Аха значи сега постои и учење на памет без разбирање. Значи тестовите с вусшност бескорисни? Или не знам, тие што учат општествени науки како на пример историја се бескорисни луѓе пошто треба да памтат едн куп податоци. Тестот е потврда за знаењето.
За купените дипломи да имаше еден куп луѓе што заврија со врски и со среќа/молење. После тоа некои од нив се уозбилија почнаа пракса и се вклопија некако. Не е фер.
Последно државата инвестира во високото образование и сака да знае кај идат парите. Исто така е заинтересирана за тоа какви "кадри" произведува како држава. Иначе според тебе зошто би и било гајле и за средношколците? Зошто е забрането самоубиство и самопвредување и тн. да не ја ширам темата....
 
Член од
19 март 2011
Мислења
18.984
Поени од реакции
40.199
Зошто е забрането самоубиство
Забрането е самоубиство во Макединија? Не знаев. Чисти од љубопитност, како ги казнуваат успешните самоубијци?
 

Благоев

The Spartan General
Член од
8 јануари 2014
Мислења
1.357
Поени од реакции
2.087
За да се решат проблемите со учењето на памет може да се предлложи следнава мерка:

Во втора година полагаат на компјутер со кликање. (Идеално би било, да го нема. Ама знаејќи ја извршната власт, тоа нема да се случи.) Самото филтрирање треба да биде со приемниот испит, и со квалитативно силни испити.

Во четврта полагаат усно пред комисија составена од универзитетски професори од другите универзитети во РМ. Индивидуално. Не ги полагаат сите предмети, туку самиот студент си избира предмети (вкупно 20-24 кредити) според неговите преференци, квалитети и професионална насока, со единствениот услов овие предмети суштински и тематско да бидат сврзани еден со друг. На тој начин ќе се утврди дали самиот студент може да поврзува знаења, да донесува интелигентни заклучоци, дали и како си го изразува сопственото интелектуално мислење. Во текот на испитот, може да има претставник од Комисијата за Акредитација, ама како набљудувач, и не зема активно учество во него. Резултатите од овие набљудувања, потоа може да бидат искористени за аргументирање за/против акредитирање на одредена студиска програма.

Студентите кои се на пост-дипломски студии полагаат на ист начин, но за да се квалификуваат за истиот, треба да напишат истражувачки труд кадешто ќе демонстрираат истражувачки квалитети, добро техничко пишување и професионално изразување. На усниот испит ќе мора да го аргументираат напишаниот труд, плус испитот од избраните предмети, кратко објаснет во претходниот параграф.

За положениот испит студентот треба да биде конкретно награден со 4 или 6 кредити (за тоа треба да одлучи самиот факултет). Овие кредити се незаменски (не може да се надокнадат по никаков друг начин), и се задолжителни за дипломирање. Целосното техничко спроведување паѓа на самите високообразовни институции.

Единствено, не сум сигурен кое тело е надлежно за создавање на самите комисии. Можеби деканите на сите универзитети, или професорите од факултетите, или некој трет?

Бидејќи за ваквиот систем е потребно многу време (затоа што универзитетите се пренатрупани), треба да се воведе приемен испит и да се намалат квотите. Намалениот број на студентите, ќе значи повеќе слободно време за истражување и објавување научни трудови од страна на научно-истражувачкиот кадар вработен во високообразовните институции во Република Македонија.

За усниот испит нема објавено прашања, ниту пак Комисијата за Акредитација, ниту министерството, или било кој друг има ингеренции за спроведување на ваков испит. Тие биле, се, и треба да бидат само набљудувачи.
Единствено нешто кадешто може и да има компромис е, дел од овие предлози за завршните испити да бидат опфатени во Законот за високо образование (напишани во него), и до кое ниво на детали треба да бидат впишани правилата на игра, за да не задира во автономијата на самите Универзитети.

Ете, јас ја склепав за 20 минути. И ќе ми кажете нема време за 3 месеци да се напише еден предлог? Со толку умни глави меѓу вас? :)
 
Член од
19 август 2007
Мислења
941
Поени од реакции
302
Ете, јас ја склепав за 20 минути. И ќе ми кажете нема време за 3 месеци да се напише еден предлог? Со толку умни глави меѓу вас? :)
Тезата дека никој не напишал/доставил предлог ти е сосема погрешна.

И да. Си го склепал за 20 минути. И мислиш дека знаеш што правиш, односно пишуваш?
Јас читам сега еден прирачник за хирургија, а минатата недела 10 интернет форуми следев на темата онкологија. Па се мислам да тркнам после до детска клиника да чепнам малку со скалперот по тоа туморите на бебињата.
 

Благоев

The Spartan General
Член од
8 јануари 2014
Мислења
1.357
Поени од реакции
2.087
Тезата дека никој не напишал/доставил предлог ти е сосема погрешна.

И да. Си го склепал за 20 минути. И мислиш дека знаеш што правиш, односно пишуваш?
Јас читам сега еден прирачник за хирургија, а минатата недела 10 интернет форуми следев на темата онкологија. Па се мислам да тркнам после до детска клиника да чепнам малку со скалперот по тоа туморите на бебињата.
Јас не знам што правам, ама можам да видам што и како прават другите кои котираат доста повисоко од мене. Да ти презентирам ли барем 10ина универзитети, каде има нешто слично? Од универзитети кои доста високо котираат на националните листи во земји потписнички на Болоњската конвенција?

Добро, нека ми е погрешна тезата. Во кои медиуми се објавени предлозите? Јас погледнав на страницата на студентскиот пленум на фејсбук, низ медиумите, на личните страници на професорите од професорскиот пленум. Не најдов никаде конкретен предлог. Ако имаш информации, линкови, може ли да ги постираш тука?
Јас сум отворен за дискусија, и го ценам секое мислење.
 

MEDDLE

уставен кривичар
Член од
19 февруари 2008
Мислења
1.995
Поени од реакции
1.406
Јас не знам што правам, ама можам да видам што и како прават другите кои котираат доста повисоко од мене. Да ти презентирам ли барем 10ина универзитети, каде има нешто слично? Од универзитети кои доста високо котираат на националните листи во земји потписнички на Болоњската конвенција?

Добро, нека ми е погрешна тезата. Во кои медиуми се објавени предлозите? Јас погледнав на страницата на студентскиот пленум на фејсбук, низ медиумите, на личните страници на професорите од професорскиот пленум. Не најдов никаде конкретен предлог. Ако имаш информации, линкови, може ли да ги постираш тука?
Јас сум отворен за дискусија, и го ценам секое мислење
.
Брат... не е тоа поентата... не знам како бе не сфаќате...

Сеа без лутење, али исто постапуваш како владава т.е. ресорното министерство... Оп, ја иам предлог, го скоцкавме го средивме.. кратко беше. лесно беше... и генерално тоа е тоа...

Е сеа ако имате информации, ајде умни глави, постирајте.. а ние сме отворени за дискусија и го цениме туѓото мислење...

Чоек, баш поради таков однос, несериозен, дојде до ова дереџе што дојде.. и баш заради тоа Студентиве се бунат.. и со право..

Од една страна Владава, целава оваа „дискусија“, ја тера као да е небаре Кајгана Форум, а овде па на форумов, каква иронија, нешто луѓево стануваат сериозни, па ајде сеа предлози ќе даваме..

И... шо сеа? До каде вака?!
 

Благоев

The Spartan General
Член од
8 јануари 2014
Мислења
1.357
Поени од реакции
2.087
Брат... не е тоа поентата... не знам како бе не сфаќате...

Сеа без лутење, али исто постапуваш како владава т.е. ресорното министерство... Оп, ја иам предлог, го скоцкавме го средивме.. кратко беше. лесно беше... и генерално тоа е тоа...

Е сеа ако имате информации, ајде умни глави, постирајте.. а ние сме отворени за дискусија и го цениме туѓото мислење...

Чоек, баш поради таков однос, несериозен, дојде до ова дереџе што дојде.. и баш заради тоа Студентиве се бунат.. и со право..

Од една страна Владава, целава оваа „дискусија“, ја тера као да е небаре Кајгана Форум, а овде па на форумов, каква иронија, нешто луѓево стануваат сериозни, па ајде сеа предлози ќе даваме..

И... шо сеа? До каде вака?!
Не се лутам. Не, не постапувам како Владата, затоа што јас ниту имам некаква објективна моќ, ниту некакво влијание врз некој. Едноставно споделувам некакво искуство што ги имам извадено од мало истражување што сум направил во врска со завршните испити во Европските Универзитети. Јас не претендирам тоа да биде завршен текст и како таков да биде, недај Боже, во некој закон.

Ох не, јас ја сваќам поентата. Само како таква нема да биде успешна. Единствен начин да променат нешто е, да понудат нешто поразлично и прифатливо за сите.
Извршната власт нема да се помести ни 1 милиметар за прашањето за воведување реформи. Тоа е основата на целата машинерија за владеење. ПиАр за решавање проблеми и воведување реформи. Од тоа не се отстапува ни милиметар последните 8 години. Без разлика колкаво незадоволство има.
Затоа што такво владеење дава доволно простор на Западот да си предлага нешта кои ќе бидат воведени како реформи, во замена за кредити и поддршка на извршната власт.

Единствено место каде што има простор за компромис е какви да бидат реформите. Тука, колку толку има простор за пазарење меѓу сите страни.

А за кајгана форумот, се тупи 200 страници, но ако напрвиш корелација како се развива мислењето и постовите на про-владините членови, и официјалните пресови на владата, ќе видиш како нивните постови и изјави одат во насока на прибирање информации за подобар предлог. Таква реторика немаше пред 1 месец.

Истите дискусии, проблеми, дебати ги има и на другите универзитети во другите држави. За квалитетот, за акредитација, за Болоња, за испитите, меѓу извршната власт, универзитетските тела, и студентите. Но, таму, клучната разлика е, што овие се случуваат во периметарот на самите универзитети. Извршната власт е таа што оди на Баци-рака. А не, обратно. И таму комисиите за акредитација вршат набљудувања, предлагаат промени, во соработка на комисиите, и се менуваат правилата на игра.

Како точно да е синтактички дефинирано, си има правници, адвокати, и други професионалци. Но, духот, идејата и семантиката на самите промени, реформи, подобрувања треба да дојдат од сите инволвирани страни. Во Македонија, едната страна тврди еве правиме реформи (извршната власт), другата страна е поделена на 3 фракции (професорите, чии став си е приказна сама за себе) , студените поделени на 3 фракции(од кои најголем дел одбиваат се живо и диво, но не даваат никаков конкретен предлог, освен што само сакаат реформа).
Цело време се дебатира за процедурално техничко-синтактички изјави (од сите страни), додека суштината на проблемот се заташкува. Ова ме наведува на мислата дека всушност никој од овие три и не се залага за квалитетно образование, туку секоја страна сака да се наметне врз другите и нема место за никаков сензибилен и суштински компромис кој може да донесе нешто добро и прифатливо.

Јас сум ПРОТИВ конкретната имплементација на сегашниов т.н. државен испит.
Јас сум ЗА завршни/излезни испити од кои ќе имаат корист самите студенти и професори.
 

MEDDLE

уставен кривичар
Член од
19 февруари 2008
Мислења
1.995
Поени од реакции
1.406
Не се лутам. Не, не постапувам како Владата, затоа што јас ниту имам некаква објективна моќ, ниту некакво влијание врз некој. Едноставно споделувам некакво искуство што ги имам извадено од мало истражување што сум направил во врска со завршните испити во Европските Универзитети. Јас не претендирам тоа да биде завршен текст и како таков да биде, недај Боже, во некој закон.

Ох не, јас ја сваќам поентата. Само како таква нема да биде успешна. Единствен начин да променат нешто е, да понудат нешто поразлично и прифатливо за сите.
Извршната власт нема да се помести ни 1 милиметар за прашањето за воведување реформи. Тоа е основата на целата машинерија за владеење. ПиАр за решавање проблеми и воведување реформи. Од тоа не се отстапува ни милиметар последните 8 години. Без разлика колкаво незадоволство има.
Затоа што такво владеење дава доволно простор на Западот да си предлага нешта кои ќе бидат воведени како реформи, во замена за кредити и поддршка на извршната власт.

Единствено место каде што има простор за компромис е какви да бидат реформите. Тука, колку толку има простор за пазарење меѓу сите страни.

А за кајгана форумот, се тупи 200 страници, но ако напрвиш корелација како се развива мислењето и постовите на про-владините членови, и официјалните пресови на владата, ќе видиш како нивните постови и изјави одат во насока на прибирање информации за подобар предлог. Таква реторика немаше пред 1 месец.

Истите дискусии, проблеми, дебати ги има и на другите универзитети во другите држави. За квалитетот, за акредитација, за Болоња, за испитите, меѓу извршната власт, универзитетските тела, и студентите. Но, таму, клучната разлика е, што овие се случуваат во периметарот на самите универзитети. Извршната власт е таа што оди на Баци-рака. А не, обратно. И таму комисиите за акредитација вршат набљудувања, предлагаат промени, во соработка на комисиите, и се менуваат правилата на игра.

Како точно да е синтактички дефинирано, си има правници, адвокати, и други професионалци. Но, духот, идејата и семантиката на самите промени, реформи, подобрувања треба да дојдат од сите инволвирани страни. Во Македонија, едната страна тврди еве правиме реформи (извршната власт), другата страна е поделена на 3 фракции (професорите, чии став си е приказна сама за себе) , студените поделени на 3 фракции(од кои најголем дел одбиваат се живо и диво, но не даваат никаков конкретен предлог, освен што само сакаат реформа).
Цело време се дебатира за процедурално техничко-синтактички изјави (од сите страни), додека суштината на проблемот се заташкува. Ова ме наведува на мислата дека всушност никој од овие три и не се залага за квалитетно образование, туку секоја страна сака да се наметне врз другите и нема место за никаков сензибилен и суштински компромис кој може да донесе нешто добро и прифатливо.

Јас сум ПРОТИВ конкретната имплементација на сегашниов т.н. државен испит.
Јас сум ЗА завршни/излезни испити од кои ќе имаат корист самите студенти и професори.
Уживај друже... Те читам подеднакво, како и сите други што дискутираат на подфорумов, уште откога почна целава фрка...

не ме сфати кога реков „постапуваш исто како ВЛадава“.. не мислев да направам споредба. во смисла да те споредам со нив.. читајќи те на форумов, многу добро знам што сакаш и што мислиш за конкретнава тема..

Само ти скренав внимание на последниот пост што го напиша.. ми се чинеше (и уште ми се чини) апла несериозен.. баш како што Владава постапува.. а тоа не значи дека си ти ЗА Државниов Испит.. т.е. за предложените измени во Високото образование.. односно во образованиево во целост...

така да.. нема потреба да ми објаснуваш толку... ;-)
 

Благоев

The Spartan General
Член од
8 јануари 2014
Мислења
1.357
Поени од реакции
2.087
Само ти скренав внимание на последниот пост што го напиша.. ми се чинеше (и уште ми се чини) апла несериозен..
Дали ќе беше посериозен ако цитирав официјални документи и академски каталози од кадешто ја имам извадено информацијата за начинот на спроведување на завршните испити? Држава, универзитет, позицијата на универзитетот во рангирањето на таа држава и студиска програма?
Впрочем, заради транспрарентност и аргументација, без разлика дали е предлагачот на законот, професорите, или студентите, јас би направил список по држави и универзитети за завршните испити.


На пример, прочитав погоре дека тие што имаат завршено во Бугарија, ќе треба да полагаат државен испит за да си ја нострифицираат дипломата. Но, во Бугарија веќе се полага државен испит. Значи тие што завршиле во Бугарија треба да полагаат 2 државни испити.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom