Светска кинематографија (Филмови од неанглиско говорно подрачје)

Член од
17 октомври 2011
Мислења
15.763
Поени од реакции
39.247
Локација
Скопје
Во САД и поголем дел од државите во кои англискиот е мајчин јазик кинематографијата од државите чии јазици не ги разбираат ја нарекуваат World cinema. Можеби на времето со гадење ја примале, но денес убеден сум дека сметаат како светската кинематографија е за луѓе со пософистицирани вкусови за филм, очигледно - за разлика од нивните. :P Дури и малите деца знаат дека, речиси без исклучок, филмовите од неанглиско говорно подрачје се со уметничка вредност (за разлика од комерцијализмот на холивудските блокбастери). Сепак, понекогаш дури и Американците оддаваат признание на филмовите за кои им е криво што ним не им текнало први да ги направат. На доделувањето на наградите на Академијата за филмски уметности (популарните Оскари) одвоиле една категорија за овие филмови. Но направиле такви глупави правила за истата што државите мора сами да ги предлагаат нивните „најдобри“ филмски остварувања во тековната година, и од една држава да може да има само еден предложен филм, па понекогаш се случуваат смешни ситуации кога вистински ремек дела на светската кинематографија остануваат без номинација, а наспроти тоа, државите предлагаат филмови кои ќерките или синовите на членовите на комисиите назначени во тие држави ги направиле. Понатаму, доколку филмот е копродукција на повеќе држави, автоматски отпаѓа од категоријата, затоа што не може да се поврзе стриктно за една држава. Имаше и други такви смешни ситуации во кои на филмови од Палестина, на пример, им беше одземено правото да бидат кандидати, затоа што Палестина не е признаена држава. Во една друга тема неодамна дискутиравме за таквите случаи, па да не пишувам се одново, само ќе ги цитирам моите и мислењето на @MyloXyloto од таму:
Ја објавија скратената листа од 9 можни странски филмови. Го нема The Past :eek: босанскиот... :cenzura: али ај ќе разберам ептен реален документарец/драма, може се попалиле Америте.

Belgium: “The Broken Circle Breakdown,” Felix van Groeningen, director
Bosnia and Herzegovina: “An Episode in the Life of an Iron Picker,” Danis Tanovic, director
Cambodia: “The Missing Picture,” Rithy Panh, director
Denmark: “The Hunt,” Thomas Vinterberg, director
Germany: “Two Lives,” Georg Maas, director
Hong Kong: “The Grandmaster,” Wong Kar-wai, director
Hungary: “The Notebook,” Janos Szasz, director
Italy: “The Great Beauty,” Paolo Sorrentino, director
Palestine: “Omar,” Hany Abu-Assad, director

Мене, искрено, начинот на кој се одредуваат номинираните во оваа категорија ми е многу глупав, и добивањето на Оскарот тука е неретко незаслужено. Како може, во годината во која светот го доби еден Blue is the warmest color, истиот да не е ни кандидат за номинација? Истото се повторуваше низ годините: City of God во 2002, Y Tu Mamá También во 2001, The Diving Bell and the Butterfly во 2007 се само неколку што ми текнуваат, што беа изоставени меѓу номинираните за најдобар филм од неанглиско говорно подрачје, а добија номинации во други категории. Други пак, како El laberinto del fauno во 2006, Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain во 2001 беа номинирани, и кога сите очекуваа дека ќе го добијат оскарот, истиот замина кај други филмови. Оваа категорија според мене е комплетно :гомце:!
Го заборавив и Rust and Bone лани меѓу филмовите од неанглиско говорно подрачје кои извисуваат низ годините наназад. И Hable con ella на Алмодовар во 2002 не беше номиниран, а Алмодовар зеде оскар за најдобро оригинално сценарио и беше номиниран за најдобра режија за истиот. Парадоксално! Друг сличен случај - The Motorcycle Diaries во 2004. Значи дефинитивно нешто мора да сменат со категоријава!
Да ги оставиме Американците и нивните глупави правила на страна! Нека постои темава за ние сами да одредиме што вреди, а што не од светската кинематографија. Тука може да постирате кои се вашите омилени режисери, филмови, да пишувате рецензии за филмовите од неанглиско говорно подрачје кои сте ги гледале и се што ќе ви дојде на памет, а е поврзано со неамериканската кинематографија. Морам да оддадам признание за идејата за темава на @wot , а јас ветувам дека ќе се обидам тука да ги соберам вашите досегашни рецензии за филмовите од светската кинематографија. Пријатни моменти со вистинската филмска уметност! ;)
 
Набрзина, 3 добри кои скоро ги гледав:

Russian Ark
Russianark.jpg


Снимен одеднаш, без сечење, без прекинување... Дејството е сместено во Ермитаж музејот со прикажување на многу историски настани, личности, уметнички дела поврзани со тој објект... Убав филм.

Le Samouraï
306_box_348x490_original.jpg


Без многу зборење, без зезање и трте-мрте, се оди точно на поентата, крими драма со Alain Delon како платен убиец, нема утка.

Umberto D.
201_box_348x490_original.jpg


Ремек дело! Толку.
-Heroes like Umberto D. are hard to find, and your life will be better for having met him.
-It's hard to think of a more remarkable tribute to the resilience of the human spirit than the one Umberto D. puts on the screen.
 
Имаше и други такви смешни ситуации во кои на филмови од Палестина, на пример, им беше одземено правото да бидат кандидати, затоа што Палестина не е признаена држава. Во една друга тема неодамна дискутиравме за таквите случаи, па да не пишувам се одново, само ќе ги цитирам моите и мислењето на @MyloXyloto од таму:

Ова не е точно, или ако е, има нешто повеќе позади случајот. Палестинците учествуаа и земаа оскар пред 5-6 години за "Парадајз, нау" и тоа беше пријавен не како од држава туку од "палестински територии".
 
Морам да оддадам признание за идејата за темава на @wot
Bitch please... Кажи му да го заврши водичов и да ги замени оние двајцана од ББ оти на никој не му е гајлеее... :cautious:
#22
#23

Пријатни моменти со вистинската филмска уметност! ;)
Не бе, ова не поминало до сега нема ни да помине. Сите, значи буквално сите, учеле од Холивуд. До еден. Немаше да знаат филм што е да не беше Холивуд. Сите нивни идоли, целата нивна инспирација, доаѓа од Холивуд. (За повеќе, види тука) Тоа е како да кажеш дека Евро лига во Баскет е вистинската лига а не НБА. Споредба на најдобрите светски филмови со срањето што го гледаме од Холивуд (затоа што гледаме по 200 филмови годишно од Холивуд) има врска само со квантитетот, маркетингот и нашата желба да ѕирнеме се. И по светов има 2000 срање филмови годишно за кои никој ништо не слушнал. Во пракса, имаш по 2-3 филма годишно кои се рамо до рамо со холивудските филмови. Тоа е се. Да имаше по торенти стотици филмови од сите страни на светов и ние да имавме желба и време да ги гледаме, ќе вриштеше од критики форумов.

На страна тоа, јас сум голем фан на она што навистина вреди од светска кинематографија. Еве некои филмови кои навистина се рамо до рамо со холивуд последниве години:

Crouching Tiger, Hidden Dragon
El Secreto de sus OhosIncendies
A Separation
The lives of others (не можам да си ја најдам рецензијата)
Incendies

И некои други кои можеби не се за сите:

Goodbye Lenin
Confessions
Let the right one in

Ама сега гледање се и сешто и трескање од земја на се што изгледа поинаку од Холивудски филм - не. Тоа е саде форма на хипстеризам.

Иначе имаше теми за разни кинематографии: 1, 2, 3, 4, 5, ама не се фатија. Можеби е добро се да оди во една тема.
 
Ова не е точно, или ако е, има нешто повеќе позади случајот. Палестинците учествуаа и земаа оскар пред 5-6 години за "Парадајз, нау" и тоа беше пријавен не како од држава туку од "палестински територии".

Три години пред тоа, во 2002, при поднесувањето на пријавите за најдобар филм од неанглиско говорно подрачје, Хумберт Балсан, продуцент на палестинскиот Divine Intervention, се обидел да го пријави во Академијата, при што му било речено дека не може, затоа што Палестина не е признаена од Академијата како посебна држава. Бидејќи претходно имало прифатени филмови од други политички ентитети, како на пример Хонг Конг, неприфаќањето на овој филм беше прогласено за скандал, а Академијата обвинета дека се раководи по двоен аршин.
Како што рече ти, 3 години подоцна, во 2005, Paradise Now, беше прифатен, и беше објавено на официјалната страница на Оскарите дека е поднесен од државата Палестина, по што по интервенцијата на еврејското лоби во САД, Академијата одлучи да го смени поднесувачот во: Palestinian Authority, што повторно предизвика скандал, за на крај, на доделувањето на Оскарите, Вил Смит да го претстави филмот како филм од Palestinian Territories.

Прогуглај, прочитај и ќе видиш колку „не е точно тоа“. ;)
--- надополнето: 22 декември 2013 во 13:01 ---
Bitch please... Кажи му да го заврши водичов и да ги замени оние двајцана од ББ оти на никој не му е гајлеее... :cautious:
#22
#23

You're right! Водичот мора да биде дополнет и комплетиран, и доколку има потреба, дури и update-уван. Ping @wot . За тие двајцата од ББ да ти кажам искрено, ни мене не ми е гајле. :P

А за остатокот од твоето мислење, за жал, во голема мера морам да се сложам со тебе... Ама ние тука можеме да го промениме тоа, нели? :P
 
You're right! Водичот мора да биде дополнет и комплетиран, и доколку има потреба, дури и update-уван. Ping @wot . За тие двајцата од ББ да ти кажам искрено, ни мене не ми е гајле. :P

А за остатокот од твоето мислење, за жал, во голема мера морам да се сложам со тебе... Ама ние тука можеме да го промениме тоа, нели? :P


Треба со џими и маја тоа, не ми е проблем и јас сам би го комплетирал, само лошо би било за мојот рејтинг вака пред избори.
Анимирани ја составав јас, со помош на Ајсбој, и ме распнаа на крст за Tangled, а јас упорно им велев не сум Исус!

Него, не дај му да те манипулира. :mad: Гледа странски само после оскар номинации, и тоа 2 или 3. Истото го применува и за американски филмови, со исклучок на блокбастерите кои ги следи религиозно, не му зимај мислење без резерва, оти да знаеше да објасни немаше да мачка очи со метафори/НБАфори. :P Oд друга страна, сите што ги пишал Ио да ги изгледате, ако веќе не сте.

Од рецензирани/омилени гледам имам пишано некои поомилени како:

Kynodontas (Dogtooth)
Amelie
City of God
Pan\s Labyrinth
и поназад спомнати како Confessions, Crouching Tiger, драмите ги следев и сакав како Incendies, Separation..
Let the Right One In незнам кој ми беше подобар, и римејкот не беше за фрлање..

За постари дефинитивно апсолутно фејворит ми е Persona, пропатно со цела филмографија на Bergman кој е еден од моите омилени режисери.
Taрковски исто така поим, еве му ја темата, ги постирав филмчињата што ги има на јутуб, кои според мене се must.

А годинава од странски ниеден не се погоди под 7 оцена, по квалитет наредени:

La Migliore Offerta (Тhe Best Offer)
Jagten (The Hunt)
The Broken Circle Breakdown
The Grandmaster
Lore
Le Passe (The Past)
3096 Tage (3096 Days)
Pioneer
Kapringen (The Hijacking)
Daglicht (Daylight)

Во план ми се Neighboring Sounds и Тhe Great Beauty.
 
El habitante incierto
Одличен филм кој е доста потценет, мислам дека само @VLJ го имаше спомнато некаде. Препорака.

El orfanato
Amores Perros
Овие два мислам дека се доста дискутирани на форумов, ама ај да ги пишеме тука.
 
Џубре манипулаторско... :mad:

(Патем, ако некаде во текст наменет за тебе го видиш ова смајли :love:, тоа е затоа што ги грешам со горното. Нема шанси од мене да добиеш помало од три веќе...)

Дакле, зборувавме за пропаганда. Еве до сега го изгледав тоа европското порно што добива награди и имам 5 филма спуштено на предлог на дечкото со албумот на Колдплеј, постари, неноминирани.

И доста со то грчкиот филм глуп е.
 
  • Ми се допаѓа
Reactions: wot
Освен скандинавската кинематографија за која не треба да разлагам, ќе ја наведам како омилена и романската. Три филма кои ме воодушевиле од кај нив: Child's Pose, Beyond the Hills i 4 Months 3 Weeks and 3 Days, со тоа што имам доста многу кои треба да се гледат, а биле оценувани за едни од најдобрите остварувања од светска кинематографија. Грците реално имаат доста забегани режисери, ама Dogtooth дефинитивно го ставам во еден од омилените. City of God - one of my favorites. :love:

Кога сме кај Балканците - Србите убедливо водат, снимаат доста филмови годишно, ама барем сигурно 2 се издвојуват како квалитетни. Хрватите се надежни moviemakers, има млади режисери кои може да напредуват, ама сепак некако нивните ми се покомерцијализирани, како баш направени за Американските гледачи.

Бугарите - допрва ќе ги гледам, таму има врвни кинематографи. Франција веќе има докажана, Amelie ми е еден од ретките што има 10 од неанглиско говорно подрачје (не дека не се добри, туку повеќето имаат 9-ка).

Confessions исто треба да го гледам сега кога го спомнавте, тука ќе го спомнам Ким Ки Дук кој ми е еден од подрагите, и веќе докажани.

А да - Педро Алмодовар - Volver, Hable con Ella, Todo sobre mi madre ми се најдобрите негови. Los abrazos rotos исто беше солиден, но премногу бизарен, дури и за негов стил.
 
Northwest излезе одличен филм, не очекував толку, најреална оцена има на имдб. Што се однесува за глумата Густав и Оскар изглумеа професионално, иако ова им беше првиот филм мислам.
 
Ова ќе биде интересна тема за дискусија
Но се плашам да не се расплинеме па се да се сведе на наведување на имиња на филмови.
Зато предлагам да се напише нешто или да се посочи некој текст за филмот кој се препорачува
Еве за пример како Пуриша Ђорђевић пишува за иранските филмови
http://www.politika.rs/rubrike/Pogledi-sa-strane/Peti-minut-totala.sr.html
 
Овде има премногу за пишување и за почеток би издвоил некои имиња, а тоа се еден од моите омилени режисери Федерико Фелини со Amarcord, 8 1/2, La dolce vita, La strada, Satyricon, па одма до него Микеланџело Антониони со Blow Up Кој е еден од моите најомилени филмови, Zabriskie Point, Роберто Бењини има интересен поглед кон светот со La vita e bella, Pinochio и La tigre e la neve, итн...
Француската ми е можеби најомилена кинематографија од Европа. Секоја година одам на францускиот фестивал и за жал има се послаби и послаби филмови, минатата година се двоеше Of Gods and Men и Rebellion со Метју Касовиц. Кога сме кај него - Crimson Rivers, одличен напнат трилер за кој имам пишувано во другата тема.
Трите бои нормално, без нив не поминува темава... не се филмови туку поезија. Двата филма на дуото Marc Caro и Jean-Pierre Jeunet а тоа се Delicatessen и The City of Lost Children со секогаш симпатичниот Рон Перлман.
Irreversible на Гаспар Ное, не верувам некој дека останал рамнодушен на филмов. Кога сум кај Моника Белучи заборавив погоре да го споменам Malena, ама сите гледавме А1 на времето така да не верувам некој на форумов да не го гледал филмот. La Haine е исто мрднато добар филм. Еден од омилените француски филмови исто така ми е Le Pacte de Loups.
Има еден предобар филм кој го имам пишувано како предлог во неколку наврати, а тоа е A Pure Formality од 1994 со Жерар Депардје и Роман Полански, психотичен трилер сместен во една просторија, од мене предлог да си го изгледате...
Vidocq е еден визуелно одличен филм кој патем е must see трилер.
The Diving Bell and the Butterfly мислам дека е доволно познат.
Од годинешниот фестивал најдобар филм убедливо без конкуренција им беше In the House, ќе им се допадне на креативци и љубители на мистерии, во филмов има за секого по нешто...
Французите имаат изострена смисла за хумор и има еден куп комедии вредни за гледање, мене омилен ми е Le Diner de Cons (ова ми е првиот француски филм кој го гледав во кино и долго време барав како е оригиналниот наслов), мислам американците направија римејк лани ама ain't nobody got time for that.
Најдобар странски филм што зел оскар во последниве неколку години ми е The Secret in Their Eyes и не сретнав некој на форумов да го хејта филмов, барем засега. Рикардо Дарин е во главната улога, а последниов период изгледав два филма со него, режирани од Фабијан Биелински за кој тие, за жал, се единствените два филма кои некогаш ќе ги направи - The Aura и Nine Queens препорака до @Io sono Interista, сигурен сум дека ќе му се допаднат...
Не мора да се споменуваат режисери како Тарковски, Бергман, Куросава затоа што тие под дифолт спаѓаат тука.
Сега се сетив на Луи Буњуел и неговиот El Angel Exterminador, и тоа ми текнува во моментов.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom